Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,768 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Koncept občanské gramotnosti v mezinárodní perspektivě. Česká republika, Austrálie, Anglie
Pilousková, Ivana ; Fapšo, Marek (vedoucí práce) ; Šíp, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá konceptem občanské gramotnosti. V první řadě práce reflektuje teoretické pojetí občanské gramotnosti, a to nejen v kontextu českého vzdělávání, ale i zahraničního, přičemž se práce soustřeďuje výhradně na práci s anglofonními zdroji. Pro tyto účely je provedena literární rešerše s oporou relevantní odborné literatury. Druhá část práce se soustřeďuje na práci s českým, anglickým a australským kurikulem. Nejprve jsou kurikula představena obecně, včetně jejich pojetí občanského vzdělávání, a následně jsou v těchto kurikulech pomocí metody obsahové analýzy reflektovány vybrané aspekty občanského vzdělávání. Dílčím cílem této diplomové práce je také adekvátní vymezení klíčových pojmů souvisejících s tématem, např. občan a občanství anebo gramotnost a kompetence. Výsledkem této práce je jednak teoretická reflexe občanské gramotnosti v České republice a zahraničí, a jednak komparace pojetí občanského vzdělávání ve vybraných kurikulech, se zaměřením na tyto aspekty: míra zastoupení společenskovědních oborů, koncept aktivního občanství a práce s termínem kompetence. KLÍČOVÁ SLOVA gramotnost; občanská gramotnost; občanství; občanské vzdělávání; vzdělávací kurikula
Využívání dotačních programů na podporu wellbeingu
Váňová, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářské práce se zaměřuje na problematiku wellbeingu ve společném vzdělávání se zaměřením na možnosti čerpání dotačních prostředků na podporu aktivit rozvíjející wellbeing na základních školách. Konkrétně se jedná o popis do způsobu zapojení vybraných škol zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona do dotační výzvy Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy Šablony podporující aktivity školní pohodu a wellbeing. Cílem práce je na základě výzkumného šetření popsat, jak se promítá realizovaná finanční podpora z dotačních zdrojů do života vybraných škol. Teoretická východiska, jako první část práce, popisují termín wellbeingu a také nabízejí vhled do dotační podpory, která je určena pro školy a jejich aktivity. Druhá část bakalářské práce obsahuje popis výzkumného šetření, které je rozděleno do dvou fází. V první fázi výzkumného šetření byla provedena kvantitativní analýza získaných dat o zapojení všech škol do dotační výzvy Šablony. Na základě vyhodnocení závěrů první fáze byly vytvořeny otázky do druhé fáze výzkumného šetření (kvalitativního), které bylo provedeno metodou rozhovoru. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že finanční podporu aktivit vedoucích k wellbeingu školy považují za žádoucí a přínosnou. Školy se do nabízených dotačních výzev zapojují a volí pro své projekty aktivity, které...
Specifika vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na druhém stupni základní školy
Smažíková, Eliška ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl vymezit možnosti vzdělávání a podpory žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Teoretická část práce byla zpracována za využití dostupné domácí i zahraniční odborné literatury. Součástí první kapitoly jsou východiska inkluzivního vzdělávání, vymezení legislativního rámce podpory žáků s OMJ ve vzdělávání a zasazení problematiky žáků s OMJ do kontextu českého vzdělávacího systému. Ve druhé kapitole jsou popsána specifika žáků s OMJ a možnosti jejich podpory ve vzdělávání. Empirická část práce se soustředí na specifika vzdělávání žáků s OMJ na druhém stupni základní školy. Pro dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvalitativní výzkum realizovaný na vybrané menší středočeské základní škole. Použitými výzkumnými metodami jsou polostrukturované rozhovory s žákem s OMJ, s jeho třídní učitelkou a s asistentkou pedagoga u žáka s OMJ, a dále dotazníkové šetření mezi učiteli druhého stupně na téže základní škole. Na základě dat získaných z výzkumného šetření byla v závěru práce navržena obecná doporučení pro vzdělávání žáků s OMJ.
Identifikace a vzdělávání nadaných dětí v mateřské škole
Křivanová, Denisa ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou identifikace nadaného dítěte v mateřské škole a pedagogickými postupy, které jsou využívány učitelem při následné práci s nadaným dítětem. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem vyučující mateřských škol přispívají k rozvoji nadaných dětí a plnému využití jejich potenciálu. Teoretická část práce v úvodu věnuje pozornost obecnému seznámení se s nadáním, dále se zabývá charakteristikou nadaných dětí a jejich následnou identifikací. V závěru jsou uvedeny legislativní dokumenty spojené se vzděláváním nadaných dětí, na ně navazující možnosti rozvoje a vzdělávání v prostředí mateřské školy a náležitosti práce pedagoga s nadanými dětmi. Empirická část práce analyzuje projevy potencionálního nadání u dětí v mateřské škole a cílí na zjištění pedagogických metod uplatňovaných při práci s nadanými dětmi. Výzkum byl zpracován smíšeným přístupem, konkrétně pomocí sekvenčního kombinování (schéma QUAL-quan), který využíval design případové studie a dotazníkového šetření. Hlavní případy tvoří dvě učitelky mateřských škol, které se v průběhu své profese setkaly s nadaným dítětem a měly možnost ho rozvíjet a vzdělávat. Sběr dat byl v rámci kvalitativní části výzkumu uskutečněn metodou polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami nadaných dětí. Pro analýzu dat z...
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Artificial intelligence in education
Pavlov, Jan ; Walek, Agata (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
This thesis focuses on the integration of Artificial Intelligence (AI) in the field of education. It explores the historical development, theoretical principles, and practical applications of AI in education. The thesis also examines the advantages and challenges associated with implementing AI in educational environments, including ethical considerations, privacy concerns, and credibility. By analyzing real-life examples this study offers valuable insights into how AI can impact personalized learning, student performance evaluation, and administrative efficiency in schools. The practical part is concerned with the role of AI in school settings and its effect on education by conducting a survey. The survey showed that students are more positive and frequent users of AI than teachers, who tend to be more skeptical. Despite this, both groups show support for integrating AI into education.
demonstrační příběh proklatých věcí
Vyhnálková, Adéla ; Nováček, Daniel (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
demo story proklatých věcí je textovým „materiálem“ a dlouhodobým experimentem ve formě internetového příběhu. je pro mě prostorem kde zkoumám vyprávění ve všech jeho možných aspektech – definice a parametry knihy, různé formy a média storytellingu, metody psaní a vztah autora k textu jako takový. příběh pracuje s kompoziční, dějovou, jazykovou a typografickou proměnlivostí. dekonstruuje a redesignuje si jazyk, vytváří vlastní gramatiku, pracuje s nelinearitou, vědomou nedokončeností, nedokonalostí a nedočitelností. a to proto, abych zjistila, jak psát co nejupřímněji. příběh je rozhodnutím – psát věci tak jak jsou a tak jak je má člověk rád. inspirací literaturou pro teenagery, deníkovými romány, internetovými fóry, blogy a automatickým psaním vzniká jakási „parodie“ na knihu. a to na příkladu demonstračního vyprávění o kamarádství, vzdělávacím systému, psychickém zdraví, hledání domova, utíkání do divočiny a zařazování se do systému společnosti
Návrh změn konceptu řízení lidských zdrojů se zaměřením na zavedení talent managementu ve vybraném podniku
Jurák, Tomáš ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o termínu „talent management“, konkrétně vymezením návrhu talent managementu ve vybrané společnosti a jeho implementaci, a to za účelem stabilizace zaměstnanců s potenciálem dalšího úspěšného rozvoje. Společnost ACD je tuzemskou společností se zaměřením na vývoj a výrobu farmaceutik. Práce cílí na vymezení talentu ve společnosti ACD a analýzu požadavků pro zavedení talent managementu. Na základě výsledků analýz lze vyhodnotit konkrétní doporučení pro zavedení talent managementu ve společnosti ACD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,768 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.