Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 290 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Well-being v profesi advokáta
Juříková, Tereza ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Faberová, Karolína (oponent)
Cílem práce je představení profese advokáta z hlediska jeho osobní pohody a identifikovat faktory, které tuto osobní pohodu ovlivňují. Teoretická část práce je především zaměřena na vymezení základních pojmů well-being a advokát. Profese advokáta je zde pojímána z pohledu funkce a předpokladů pro její výkon. Pojem well-being či osobní pohoda je pojmem velice širokým, neboť zahrnuje vše, co přispívá ke kvalitě života člověka. Může být také popisován z hlediska psychologického, fyzického a sociálního. Teorie duševní pohody dle Seligmana poukazuje celkem na pět komponentů well-being (pozitivní emoce, zaujetí činností, pozitivní vztahy, smysluplnost a úspěšný výkon), čemuž se věnují jednotlivé podkapitoly. Součástí teoretické části je také přehled současných světových studií, které propojují tematiku well-being a výkon advokacie jak v podobě metaanalýz, tak dílčích výzkumných studií. Výzkumná část je kvalitativní analýzou daného problému, která byla provedena za pomoci polostrukturovaného rozhovoru se zástupci advokátní profese. Za pomoci tematické analýzy bylo identifikováno celkem pět faktorů, které přispívají k osobní pohodě advokátů. Jedná se o faktory: svobodné povolání, rozmanitost náplně práce, pracovní prostředí, kooperace v odborné praxi a profesní úspěch. Nalezené faktory se shodují s...
Problematika psychologické práce s Neslyšícími
Veselá, Michaela ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
Předkládaná dizertační práce si klade za cíl hlouběji představit psychologickou práci s neslyšícími klienty, a to jak z terapeutického, tak diagnostického hlediska. Hlavním zaměřením práce je proto proces modifikace a překladu psychologických testů do českého znakového jazyka a specifika terapeutické práce s Neslyšícími. Autorka vychází z přesvědčení, že Neslyšící jsou jazyková a kulturní menšina se všemi specifiky, které toto označení přináší. V práci mapuje historické, lingvistické a sociální souvislosti, které ovlivňují nebo v minulosti ovlivňovaly komunitu Neslyšících a mají přímý dopad na utváření identy Neslyšících. V rámci diagnostické části autorka předkládá modifikovaný psychologický test PFT (C- W) do znakového jazyka, popisuje proces překladu a způsobu modifikace testu. Použitelnost takto upraveného test ověřila na vzorku 20 neslyšících jedinců. Toto ověření mělo za cíl zjistit relevantnost a spolehlivost testu v kontextu Neslyšících. Práce dále zkoumá výzvy spojené s adaptací dalších psychologických testů pro Neslyšící. Zkoumány jsou metody překladu instrukcí do znakového jazyka, s důrazem na komplexní inteligenční testy a jejich verbální složky. Diskutována je také potřeba vytvoření testových baterií normovaných pro Neslyšící, umožňujících objektivní a srovnatelné výsledky. V...
Komunikace rodičů a dětí v rekonstruované rodině
Matoušková, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Děti ze složených rodin akceptují oba své otce - nevlastního i nerezidentního biologického otce - v převážné většině jako součást své rodiny, a to i pokud zobrazují svou rodinu tak, jak by si ji ideálně přály. Důležitým faktorem v celkovém přijetí nevlastního otce dítětem je vztah, který dítě vnímá ze strany nevlastního otce i ze strany matky a celkové emoční klima v rodině. Nevlastní otcové jsou dětmi akceptováni častěji tehdy, pokud je jejich vztah k dítěti kladný a pokud vykazují slabé řízení (tj. mají méně požadavků a dávají více volnosti). Děti také častěji přijímají nevlastního otce, pokud u nich uběhla delší doba od rozvodu rodičů a pokud s ním žijí déle. Děti vyjadřují přání, aby měly svého biologického otce blíže, jednak blíže k sobě, a také si přejí, aby byl blíže k celé rodině dítěte. Přejí si snížení autority nevlastního otce v rodině - nepřejí si, aby nevlastní otec byl nositelem nejvyšší autority v jejich rodině. V rozhovorech často děti vyjadřují touhu, aby mezi dospělými v obou jejich rodinách nebyly konflikty. Vystiženo jedním z dětí: "Vadí mi, že se táta odstěhoval, ale když to chtěli, tak chci, abychom si všichni rozuměli."
Dopady šikanování na osobnost oběti
Šnoblová, Vladěna ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou šikanování a jeho možných dopadů na osoby, které se staly oběťmi tohoto jednání. První část práce obsahuje vymezení pojmů šikana, kyberšikana, mobbing a bossing, zabývá se také rolemi jednotlivých účastníků šikany a různými druhy agrese, se kterými se můžeme v rámci šikany setkat. Následující část práce se zabývá možnými pohledy na šikanu a sociálně - psychologickými teoriemi, které mohou se šikanou, jakožto sociálním fenoménem, souviset. Zejména je zde rozpracováno téma viktimologie, jako vědní disciplíny, která se zabývá oběťmi a možnými dopady prožitých událostí na poškozené jedince. Stěžejní část práce obsahuje výsledky zahraničních výzkumů, které byly v souvislosti s problematikou obětí šikany provedeny v různých zemích. V závěru práce je uveden návrh výzkumného projektu. Ten je zaměřen jednak na zjištění toho, jaké dopady šikany pociťují osoby, které se v období dětství nebo dospívání staly obětí šikany. Zadruhé se výzkum zabývá i tím, jak vnímají problematiku šikany osoby, které se se šikanou setkaly v roli oběti ve srovnání s osobami, které se se šikanou nesetkaly buďto vůbec nebo pouze jako přihlížející. Tato druhá část také srovnává pohledy obou skupin na možný vliv této zkušenosti na další život obětí.
Souvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věku
Pokorná, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zacházení s vězněnými uživateli drog
Koňák, Tomáš ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Hlavním cílem předkládané diplomové práce je v teoretické části popsat oblast odborného zacházení s vězněnými uživateli drog a zasadit ji jak do širšího rámce teorie kriminogenních rizik a potřeb, tak především do rámce léčení duševních poruch. K závislosti na psychoaktivních látkách se zejména u vězněných osob často přidružují další duševní poruchy, což je téma, které je v předkládané práci poměrně široce diskutováno. Jsou zde popsány jednotlivé druhy odborných intervencí, které se v českých a zahraničních věznicích používají v rámci zacházení s vězněnými uživateli drog. U většiny těchto intervencí je ilustrováno, jak jsou tyto zajištěny a využívány v zahraničních věznicích a zejména pak v rámci českých věznic. Popsány jsou intervence spojené s nástupem do věznice, detoxifikační léčba, poradenské a další programy s nízkou intenzitou. Zvláštní důraz je položen na residenční vězeňské programy, jejichž hlavním reprezentantem je vězeňská terapeutická komunita pro drogově závislé a na substituční léčbu. Velký prostor je pak věnován výzkumným studiím, v rámci nichž byla zjišťována efektivita těchto programů a vliv účasti odsouzených v těchto programech na snížení jejich recidivy a znovuuvěznění. V empirické části předkládané práce jsou prezentovány výsledky průřezové epidemiologické studie, která...
Rodičovské styly výchovy a dospívající
Ženíšková, Karolína ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rodičovských stylech výchovy ve vztahu k dospívajícím. Literárně přehledová část má za úkol shrnout nejdůležitější současné poznatky v oblasti této problematiky. V této části je nejprve téma rodičovských výchovných stylů zasazeno do širšího kontextu současného vývoje rodiny a jsou vyzdvižena základní východiska, na nichž staví většina odborné veřejnosti. Jádro literárně přehledové části práce tvoří přehled nejvýznamnějších témat, kterými se zabývají současné výzkumy. Ačkoliv práce čerpá převážně ze zahraniční literatury, nezapomíná zmínit i české autory, kteří se danou problematikou zabývají. Empirická část práce představuje návrh výzkumného projektu, který tematicky navazuje na literárně přehledovou část. Zabývá se fenoménem vynořující se dospělosti a s ní související rodičovskou výchovou, jejíž podoba se zdá být v tomto období poměrně specifická. Jedná se o kvalitativně koncipovanou mapující studii, která má za cíl odhalit základní rysy a charakteristiky výchovných interakcí v období vynořující se dospělosti. Klíčová slova: Rodičovské styly výchovy, dospívající, rodina
Domácí násilí v rodině a jeho dopad na dítě
Mouchová, Denisa ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato práce se zabývá domácím násilím se zaměřením na děti, které v takovémto prostředí vyrůstají a které násilí přihlížejí jako jeho nepřímé oběti. Pozornost bude věnována především dopadům této situace na jejich psychické i fyzické zdraví, vztahům v rodině a možným problémům v budoucím životě. Ačkoliv je problematika dětí, které jsou doma svědky násilí, v českém prostředí zohledňována, zatím neexistuje rozsáhlejší pojednání na toto konkrétní téma. Tato práce poskytuje náhled na možné negativní důsledky nepřímé viktimizace dětí, které byly zjištěny v zahraničních studiích, a rovněž navrhuje metodologický postup pro další možný výzkum v této oblasti. Klíčová slova: domácí násilí, nepřímá viktimizace, děti, psychické problémy, rodinné vztahy Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hodnoty ve filmových pohádkách
Sedláček, Mojmír ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem hodnot ve filmových pohádkách. Jejím cílem je zmapovat možnosti sledování hodnot ve filmových pohádkách, neboť pohádky představují pro dítě v procesu socializace podstatný zdroj hodnot. Teoretická část představuje základní koncepce hodnot, přístupy ke zkoumání filmového média z psychologického pohledu a sleduje význam pohádek pro dítě. Tato témata jsou propojena socializací dítěte a rolí médií v osvojování hodnot. Vlastní výzkum spočívá v obsahové analýze vybraného souboru českých a československých filmových pohádek. Popisuje určité charakteristiky, na jejichž základě můžeme uvažovat o hodnotách, které jsou v daných snímcích vyjádřeny. Výsledky výzkumu naznačují trend snižujícího se množství obsažených hodnot ve filmových pohádkách v průběhu času. Kvalitativní analýza rozebírá jednotlivé pohádky a popisuje hodnotové charakteristiky jednotlivých postav ve sledovaných filmech. Diplomový projekt představuje příspěvek k mediální psychologii a přistupuje ke zkoumání médií jako k podstatné součásti socializačního procesu.
Prarodiče ve výchově
Matějů, Anežka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů prarodičů a vnoučat. Teoretická část práce se soustředí na vztahy z pohledu prarodiče i dítěte. Mapuje úlohu prarodičů ve výchově, interakci dětí a prarodičů a zabývá se proměnou vztahu v závislosti na věku dítěte. Práce také zkoumá prarodiče v roli důležitého dospělého a jeho úlohu v koncepci mezigeneračního učení. V empirické části práce je uveden návrh výzkumu zaměřující se zejména na proměny vztahu prarodiče a vnoučete spolu s věkem dítěte a na mapování projevů vztahu vnoučete k prarodiči rozdílného pohlaví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 290 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.