Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 877 záznamů.  začátekpředchozí559 - 568dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Architektonické proměny budovy gymnázia Jana Keplera
Malá, Karolína ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent)
Bakalářská práce "Architektonické proměny budovy Gymnázia Jana Keplera" se věnuje tématu školní architektury. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola zahrnuje podrobný popis urbanistické situace místa, kde stojí Gymnázium Jana Keplera, tzn. Náměstí Pohořelec a jeho okolí. Předtím, než se postavila první budova nynější školy, stál na tomto místě renesanční dům z 16. století, kde umřel dánský astronom Tycho Brahe, který je pochován v katedrále sv. Víta. Druhá kapitola popisuje vývoj školství v českých zemích do 19. století, vývoj školní architektury v Čechách a Evropě 19. století a popis pozdně historické budovy školy Hládkov. Třetí kapitola je zpracována obdobně, týká se roku okolo 1930 a funkcionalistické budově školy Parléřova. Poslední kapitola se věnuje nové tělocvičně z roku 2009, jejími autory jsou architekti z kanceláře Sporadical. Práce sleduje spojení v podstatě čtyř budov z různých časových obdobích - renesance, pozdní historismus, funkcionalismus a současná česká architektura a zkoumá základní principy školní architektury. Klíčová slova škola, architektura, Praha, školní zákony, vzdělání
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Němcová, Simona ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická část byla věnována širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga v současném českém školství. Empirická část je věnována mapováním požadavků a očekávání pedagogů, zákonných zástupců a jejich dětí na asistenta pedagoga a jejich vzájemná spolupráce. V řešení této problematiky byla použita výzkumná sonda prováděná s učiteli na základních školách a rozhovory se začleňovanými žáky a jejich zákonnými zástupci. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že pedagogové mají skutečně ta očekávání, která jsou popsána v odborné literatuře. Ve svém výzkumném šetření jsem zjistila absenci zcela širší osvěty mezi zákonnými zástupci integrovaných žáků. Za přínos této práce považuji právě výše uvedené zjištění. Je zcela nezbytné, aby se škola cíleně zaměřila na romské komunity, ze kterých pochází integrovaní žáci, ale i romští asistenti, a prováděla širší a častější "osvětu".
Vztah rodiny a školy na počátku školní docházky
Farská, Michaela ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy na po átku školní docházky. V teoretické ásti p ibližuje problematiku spolupráce rodiny a školy. Jsou zde vysv tleny definice pojm rodina, škola a jejich vztah. Dále se zabývá historickými ko eny vztahu rodiny a školy, p edpoklady pro efektivní spolupráci a vymezení v kurikulárních dokumentech spole n s n kterými vzd lávacími programy a iniciativami. Výzkumná ást prezentuje smíšený výzkum, který je zam en na konkrétní úrove spolupráce mezi rodinou a školou na po átku školní docházky na b žné základní škole, která je ozna ena zna kou Rodi e vítáni. Evalua ním nástrojem je upravená Anketa pro rodi e, jejíž výsledky byly podkladem pro rozhovor s editelem školy. Dopl ujícím výzkumem zjiš uje názory u itelek na spolupráci rodi a školy o ima rodi . Výsledky výzkumu potvrdily, že spolupráce na za átku školní docházky mezi rodinou a školou na této konkrétní škole je na velmi dobré úrovni. Rodi e pozitivn hodnotí p ístup školy k rodi m, který je partnerský a tak pln napl uje kritéria zna ky Rodi e vítáni. Z výsledk výzkumu lze získat inspiraci pro zlepšení vztahu rodiny a školy, nap . úpravu interiéru školy i úpravy webových stránek. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v písemné i grafické podob a jsou interpretovány s ohledem na odborné poznatky v...
Pojetí Etické výchovy v praxi českých učitelů
Syslová, Jitka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
V úvodu diplomové práce Pojetí etické výchovy v praxi českých učitelů pracuji s pojmem kompetence jako s cílem vzdělávání v novém tisíciletí. Následně zasazuji etickou výchovu do evropského kontextu, soustředím se na to, jak je výuka realizována v konkrétních zemích. Ve třetí kapitole popisuji existující koncepty autorů T. Lickony, M. Berkowitze a R.R. Olivara. Následující kapitola se věnuje etické výchově v České republice, především tomu, jak je insti- tucionálně zaštíťěna. Čtvrtá kapitola zkoumá osobnost učitele etické výchovy, analyzuje na-bídku dalšího vzdělávání v etické výchově i možnosti výběru mezi konkrétními výukovými materiály. Jednotlivé texty se profilují odlišnými eticko-filosofickými východisky. Závěreč-nou část diplomové práce tvoří kvalitativní výzkum, jenž cestou fenomenologického zkoumá-ní přibližuje pojetí výuky konkrétních pedagogů. Analyzuje, jak se osobní přesvědčení učitele promítá do vzdělávacího procesu a v konečném důsledku ovlivňuje postoje a hodnoty žáka.
Možnosti a meze využití ICT ve výuce na ZŠ
Kudrnová, Lenka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje v teoretické části informace o komunikačních a informačních technologiích, které zasahují do současného života našich škol. Seznamuje s pojmem ICT, zabývá se jeho historií, prezentuje jeho jednotlivé druhy, rozebírá didaktické funkce a následně poukazuje na pozitivní a negativní stránky, které s ICT úzce souvisí. Její praktická část zkoumá rozdíly v používání informačních a komunikačních technologií mezi učiteli prvního stupně základních škol jednotlivých krajů (Praha x Královéhradecký kraj). V závěru se zaměřuje pouze na učitele hlavního města Prahy, kde prezentuje jejich konkrétnější názory spojené s využíváním ICT v jejich práci.
Výchova k vlastenectví v českých školách
Kyzlinková, Marcela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Klíčovým tématem této práce je přístup ve výchově k vlastenectví na našich školách, zejména pak na prvním stupni základních škol. Jejím smyslem je znovuotevření tématu vlastenectví a jeho významu pro naši společnost. Práce je koncipována tak, aby nejprve seznámila s pojmy, které umožňují rozvoj předpokladů nutných pro národní uvědomění a vznik vlasteneckého cítění. Teoretická část práce se zabývá morálkou, vlivy ve výchově, vzorem, materiálními i duševními hodnotami a estetikou. Popisuje jednotlivá historická období od počátků národního obrození v první polovině 19. století až po současnost a jejich vliv na vlastenecké cítění ve společnosti. Nabízí přístupy ve vedení žáků k vlastenectví na školách v historickém sledu jednotlivých období. Odkrývá nové pohledy na způsob výchovy k vlastenectví na školách. Poukazuje na nutnost správného pochopení jednotlivých pojmů a na panující zmatek a rizika jejich výkladů ve společnosti. Předkládá důležitá fakta, ke kterým se naše společnost musí postavit čelem, aby se výchova k vlastenectví úspěšně uskutečňovala. Empirická část práce je tvořena rozborem třídních diskusí a hloubkových rozhovorů s jednotlivými žáky, učiteli a vedoucími představiteli tří základní škol. Stěžejním úkolem bylo zjištění osobních přístupů jednotlivých pedagogů k pojmu vlastenectví,...
Paměť věcí - odkazy minulosti a Výtvarná výchova
Švidroňová, Žaneta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na věci z dávné i nedávné minulosti jako na nositele vlastních vzpomínek a historie. Zabývá se proměnami v zobrazování a významu věcí z umělecko-historického hlediska na příkladu zátiší a tématu vanitas, symbolizujícího prchavost okamžiku a pomíjivost. Soustředí se nejen na předměty, ale také na jejich prostředí jako na zdroj inspirace kulturní paměti. Dává do souvislosti prostředky zobrazování věcí v současném výtvarném umění a aktuální tendence ve výtvarné výchově. Didaktická část reflektuje postoj žáků ve věku 14-15 let k věcem z dávné i nedávné minulosti a jejich hodnotě. Výtvarná část představuje kombinaci grafických tisků s fragmenty autorských fotografií, znázorňujícími útržky vzpomínek ve ztracených souvislostech z pohledu autorky.
Příprava a evaluace primárně preventivního programu "Heterosexismus a homofobie" na základní škole
Hajdíková, Lada ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se zabývá prevencí homofobní šikany , která může pramenit z homofobních a heterosexistických postojů, ve školních vrstevnických skupinách dvou 8. tříd v období rané adolescence. Empirická část byla realizována formou akčního výzkumu, který zahrnoval úvodní zmapování situace znalostí žáků_yňo různých sexuálních a genderových identitách a jejich postojů k neheterosexuálním lidem prostřednictvím dotazníkového šetření v konkrétních žákovských kolektivech; následné vytvoření primárně preventivního programu skládajícího se z aktivit a diskuzí na téma neheterosexuálních identit, heteronormativity, homofobie a homofobní šikany; dále evaluaci programu ve formědotazníkového šetření; a nakonec výsledné zhodnocení změny postojů a názorů žáků_yň. Teoretická část představuje dosavadní poznatky k hlavním aspektům zkoumaného tématu, tj. šikana a homofobní šikana ve školním prostředí a vrstevnických kolektivech, oblast primární prevence negativních jevů, přičemž vychází z konceptů homofobie, heterosexismu a heteronormativity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 877 záznamů.   začátekpředchozí559 - 568dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.