Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 724 záznamů.  začátekpředchozí433 - 442dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metafyzické základy filozofie Ladislava Klímy
Kratochvíl, Jan ; Hogenová, Anna (oponent) ; Rybák, David (oponent)
Práce je věnována rozboru metafyzických základů filozofie českého spisovatele a myslitele Ladislava Klímy. Zachycuje jeho polemiku se starší filozofickou tradicí a vlastními inspiračními zdroji a odhaluje zásadní kontradikce výsledného celku - egosolismu. Těžiště práce leží v analýze přechodu jistého metafyzického vidění světa ve specifický etický apel a s tím související kritikou křesťanské víry tak, jak ji Klíma vnímal. Ta je mnohem více emocionální, než racionální, tato emotivita je ilustrována ukázkami z Klímovy beletristické tvorby. Z nich je rovněž dovozováno ulpívání na hlediscích tradiční metafyziky. V závěru práce jsou shrnuta východiska Klímova filozofování, z nichž popsané kontradikce nutně vyplývají. Je ovšem navržen takový způsob čtení Klímova díla, který je vůči myšlenkové nesoudržnosti výsledného intelektuálního konstruktu indiferentní.
Co děti dělají, když si hrají? Úkony hry s panenkou a s autíčkem
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, téma mé práce proto souvisí s úkony hry a úlohou hraček v tomto období. Cílem výzkumu je zmapovat herní činnosti s hračkami, především s panenkou a s autíčky, které jsou pro předškolní věk nejtypičtější. Pro pedagogy mateřských škol je důležité znát postoje a preference dětí k nejvíce používaným typům hraček, neboť jsou to právě oni, kdo volí nabídku hraček a vybavení třídy. V teoretické části zjišťuji, co se u dětí prostřednictvím hry rozvíjí v jednotlivých oblastech vývoje. Praktická část se zabývá polostrukturovaným pozorováním průběhu hry a zjišťováním genderového rozměru her. Metodou rozhovoru s 27 rodiči a 25 dětmi zmapuji znalost základních hraček, samotnou volbu hraček, které hračky mají děti doma a s jakými hračkami si nejraději hrají. Lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi vnímána jako částečně změnitelná. Z toho důvodu se výzkum zaměřuje na genderovou vyhraněnost, která by se mohla v rozhovorech nebo při hře projevovat. Z výzkumu se prokázala genderová vyhraněnost panenek a autíček. Děti i rodiče měli podobnou představu o hračkách určených chlapcům či dívkám. Děti mají doma okolo 200 různých hraček, avšak nejpoužívanější hračkou pro obě pohlaví je stavebnice.
Možnosti rozvíjení empatie a altruismu u dětí předškolního věku."
Smoljak, Filip ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
(česky) Empatii a prosociální chování lze u předškolních dětí rozvíjet různými způsoby. Teoretická část práce se zabývá aspekty, které podle odborníků v různém sociálním prostředí a z různých úhlů pohledu hrají nejdůležitější roli. Obsahuje analýzu rámcového vzdělávacího plánu a aktuálně dostupné podpůrné literatury. Práce také uvádí příklady podpory empatie u nás i v zahraničí a popisuje pozorování průběhu všedního dne několika typických tříd mateřských škol. Výzkumná část formou kvalitativního výzkumu shromažďuje poznatky o podpoře dětské empatie v běžné praxi pohledem pedagogů mateřských škol. Popisuje rovněž schopnosti a dovednosti dětí při pomáhání druhým a také jejich limity. Závěrečná část práce se zaměřuje na možnosti rozšíření používaných metod do celého vzdělávacího systému a případné využití získaných poznatků pro prevenci sociálně nežádoucích jevů.
Vliv dovedností a pravděpodobnosti na poker
Alferi, Josef ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Vliv dovedností a pravděpodobnosti na poker Cíle: Cílem práce je zjistit co vše jsou v pokeru dovednosti a jaký mají vliv na výsledky v pokeru. Dokázat jaký vztah má náhoda a pravděpodobnost. Zjistit, čím vším je hra poker ovlivněna a jaké faktory mají významný vliv na jednání hráčů. Představit vzorce, podle kterých lze v jednotlivých pokerových situacích dospět k profitabilnímu řešení jak na počet žetonů, tak na finanční ziskovost. Dále ukázat jak velké odchylky jsou od eventuální ziskovosti či ztrátovosti žetonů v dlouhém období při odehrání vysokého množství her. V neposlední řadě představit vývoj legislativy v České republice, Evropské unii a vybraných státech světa. Na základě vývoje pokeru představit současné problémy, které mají za následek směřování hry stále více směrem k hazardní hře. Metody: V práci je aplikována metoda statistické odchylky, pravděpodobnosti a metoda případových studií. Data byla čerpána z herní historie pokerového hráče a zpracována pomocí matematicko-statistických softwarů a webových aplikací určených pro hru poker. Výsledky: Bylo zjištěno, že na poker mají dovednosti nezanedbatelný vliv. Podobně nezanedbatelný vliv má i náhoda. Prvek náhody lze však pomocí dovedností hráče a dlouhodobé pravděpodobnosti snížit na minimum. Z důvodu vývoje pokeru a s ním spojené...
Hry a činnosti ve škole v přírodě
Knotková, Irena ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice her v přírodě v souvislosti s pořádáním škol v přírodě se žáky prvního stupně základních škol. Ve své teoretické části pojednává o základních pojmech: dítě, učitel, hra, příroda, škola v přírodě. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké hry a činnosti jsou užívány ve školách v přírodě a jak jsou tyto činnosti reflektovány jak dětmi, tak i pedagogy. Východiskem práce je vytvoření zásobníku her pro školy v přírodě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 724 záznamů.   začátekpředchozí433 - 442dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.