Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediace jako metoda sociálně pedagogické práce na základní škole
Dvořáková, Iris ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
V této diplomové práci řeším mediaci jako metodu sociálně pedagogické práce. Vzhledem ke své odborné pedagogické praxi se jedná o mediaci ve školním prostředí, konkrétně na základní škole. Zaměřuji se také na problematiku adekvátního využívání mediace při řešení problémových a konfliktních situací. V praktické části diplomové práce navrhuji projekt, který je možné realizovat na ZŠ Stoliňská. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postava učitele v českých filmech natočených po roce 1989
Štiková, Kristýna ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením postavy učitele v českých filmech natočených po roce 1989. V rámci konstruktivistického přístupu je postava učitele ve filmu sociálním konstruktem předkládaným divákovi a má tak možnost vnikat do sociální reality diváka a tu utvářet. Autorka analyzuje postavu učitele ve vybraných filmových dílech a následně konstruuje ideální typy, které srovnává s dříve vytvořenými a moderními typologiemi učitelů. Analýza filmů je zaměřená především na to, jakým způsobem postava učitele ve filmu vnímá profesi učitele a jaké má vztahy se žáky. Mimo to sleduje i sociodemografické charakteristiky postav učitelů ve filmu. Na základě analýzy filmů jsou konstruovány ideální typy učitelů a ty jsou poté konfrontovány s typologiemi učitelů J. Prokopa, G. Fenstermachera a J. Soltise, Ch. Caselmanna a W. O. Döringa.
Analýza záškoláctví v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického
Mitscherlingová, Věra ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice záškoláctví u žáků základních škol v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického. Teoretickou část práce tvoří osm kapitol. V úvodu jsou uvedeny definice sociální pedagogiky, školy, povinné školní docházky a záškoláctví. Poté je popsáno dělení, příčiny a faktory ovlivňující záškoláctví. Práce se dále zabývá školním prostředím, rodinným prostředím, vrstevnickými skupinami, oblastí prevence a způsoby řešení záškoláctví. V praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky deseti rodin s dětmi, u kterých bylo záškoláctví řešeno. Analýza kazuistik byla zaměřena na zjištění faktorů v rodině na záškoláctví, obvyklý způsob řešení záškoláctví v Ústí nad Labem, úspěšnost intervencí a současný stav. Následně bylo vypracováno doporučení pro praxi.
Klima školy
Novotná, Michaela ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je problematika klimatu školy. Text je veden snahou vystihnout důležité rysy tohoto fenoménu a ukotvit jeho teoretický rámec. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Východiskem k pochopení klimatu je osvětlení základní terminologie, které se věnuje první kapitola teoretické části. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá klimatem školy, jeho strukturou a vlivem. Třetí kapitola sleduje faktory a činitele, které klima školy ovlivňují. Největší prostor je pak věnován nejvýznamnějším spolutvůrcům klimatu, tedy žákům a učitelům. Poslední kapitola rozebírá různá kritéria, podle nichž je možné určit typ klimatu ve škole. Tato typologie uzavírá celou teoretickou část. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na vnímání školního klimatu z pohledu žáků, učitelů a rodičů na školách gymnaziálního typu v menším městě. Kromě samotné deskripce klimatu na sledovaných školách, věnuje se výzkumná část i porovnání klimatu mezi školami, a to jak z hlediska sledovaných oblastí, tak i z pohledu jednotlivých aktérů.
Názory dospívajících na problematiku seniorů
Kosová, Magdaléna ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá v teoretické i praktické rovině názory dospívajících na problematiku seniorů. Představuje charakteristiku dospívání a jeho etap. Popisuje základní fyzické, psychické, emocionální a sociální změny v dospívání a jejich vliv na dospívající v tomto období. Následně definuje stáří, stárnutí, seniora a etapy stáří. S ohledem na etapy stáří uvádí základní fyzické, psychické a sociální změny v období stáří. Třetí kapitola se zaměřuje na problematiku názorů společnosti na seniory, na postoje společnosti k seniorům a na faktory, kterými jsou tyto postoje ovlivňovány. Čtvrtá kapitola popisuje názory dospívajících na seniory, postoje dospívajících k seniorům a faktory, kterými jsou jejich postoje ovlivňovány. Třetí i čtvrtá kapitola je dokreslena výzkumy s touto problematikou. Závěrečnou kapitolu tvoří výzkumné šetření popisující názory dospívajících na seniory. Výzkumné šetření tvoří deset okruhů s vybranou problematikou seniorů. Z pohledu dospívajících se zabývá charakteristikou seniorů, očekávání a obavy seniorů, dále výhodami a nevýhodami seniorů, prací seniorů, péčí o seniory, život se seniorem, situací dnešních seniorů, přínosem kontaktu se seniorem a vlivem školy na názory respondentů. V diskuzi jsou následně porovnány výsledky z výzkumného šetření s teoretickou...
Rituály ve školním prostředí
Typlová Komárková, Eva ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce jsou rituály ve školním prostředí, konkrétně v málotřídních školách. Práce ve své teoretické části popisuje prostředí málotřídních škol v České republice a specifika pedagogické práce v nich. Dále se věnuje rituálům z obecného pohledu a následně pak jejich vztahu ke skrytému kurikulu školy. Navazující kapitoly popisují konkrétní rituály pěstované v současné době na málotřídních školách. Výzkumná část je pojata kvalitativně jako analýza strukturovaných rozhovorů s učiteli a řediteli málotřídních škol. Práce je zakončena syntézou empirické a teoretické části a interpretací výsledků. V závěru je nastíněn přesah témat, která s problémem souvisejí.
Reflexe socializačních rozporů(konfliktů)dospívajících klientů OSPOD
Smrž, Josef ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty socializace dospívajících. Všímá si charakteristik interakce dospívajících a dospělých, klade důraz na prožívání sociálních vztahů a sleduje působení autority na socializační procesy u této skupiny. Diplomová práce má charakter teoreticky empirický s tím, že v teoretické části jsou objasněny výše uvedené oblasti. Empirická část využívá designu kvalitativního výzkumu. Soubor respondentů tvoří skupina dospívajících chlapců a dívek, která je klientem OSPOD (oddělení sociálně právní ochrany dětí) a kurátorů pro mládež, s kterými byly realizovány polostrukturované rozhovory mapující problematiku vztahů s jednotlivými socializačními proměnnými a jejich reflexi kurátory pro mládež. Lze předpokládat, že procesy socializace a interakce jsou určitými způsoby konfliktní. S ohledem na jejich další vývoj je třeba porozumět těmto specifickým vývojovým projevům a jejich vnímání. Zjištěné výsledky jsou podrobně popsány a diskutovány s odbornou literaturou. V závěru práce jsou doporučeny další výzkumy a intervence v oblasti práce s dospívajícími klienty, u nichž se objevují socializační rozpory. Diplomová práce rozšiřuje znalosti o této specifické skupině dospívajících a přináší náměty pro práci psychologů a dalších pomáhajících profesí, které se dostávají do...
Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální
Mikšovská, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Abstrakt Diplomové práce Bc. Eva Mikšovská Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální Collegiality and cooperation of teachers in basic special school Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na kolegialitu a spolupráci učitelů s cílem zmapování jejich aktuálních možností a potřeb v této oblasti. Zároveň na základě získaných poznatků přispět k lepšímu porozumění, zlepšování a rozšiřování spolupráce a kolegiality učitelů. Teoretická část práce pojednává o spolupráci obecně, vymezuje základní pojmy. Přináší informace o typických podobách a formách spolupráce ve školním prostředí, spolupráci učitelů v českých základních školách. Zabývá se také faktory usnadňujícími spolupráci, instrumenty pro rozvoj spolupráce pedagogů a rolí vedení škol při spolupráci. Popisuje osobnost učitele, jeho kompetence, prostředí a organizaci základní školy speciální. Empirická část práce zjišťuje konkrétní úroveň kolegiality a spolupráce učitelů v Základní škole speciální Kolín. Klíčová slova: kolegialita, spolupráce, učitel, základní škola speciální, kolega, formy spolupráce, spolupracující škola, osobnost učitele, kompetence učitele, spolupráce učitelů, školní prostředí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.