Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 468 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.
Volební koalice na celostátní úrovni v České republice
Snížek, Jan ; Stauber, Jakub (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Problematika koalic je tradičním politologickým tématem úzce spojeným s volebními systémy, stranickými systémy i teorií stran. V české i zahraniční literatuře se však politologové většinově zabývají pouze koalicemi vznikajícími až po volbách. Proto jsem si pro svou diplomovou práci zvolil výzkum koalic předvolebních. V práci provádím výzkum volebních koalic, které kandidovaly do Poslanecké sněmovny ČR, případně do České národní rady. Téma jsem si zvolil i proto, že v posledních sněmovních volbách v roce 2021 kandidovaly úspěšně hned dvě volební koalice, které poté vytvořily společnou vládu. V práci se postupně zabývám koalicemi Křesťanská demokratická unie (KDU), ODS a KDS, koalicí Levý blok, Liberálně sociální unií, Čtyřkoalicí, SPOLU a koalicí Pirátů a Starostů. Všechny tyto volební koalice jsem podrobil výzkumu a zanalyzoval jejich fungování, chování, ideovou propojenost a povolební jednání a působení na politické scéně. Pro práci jsem využíval odbornou literaturu, novinové články z dob fungování koalic, sněmovní tisky, jednání v Poslanecké sněmovně i internetové zdroje v podobě aktualit o politickém dění. Také jsem zpracoval data z jednotlivých hlasování na půdě Poslanecké sněmovny a na základě těchto dat jsem srovnával shodu názorů koaličních stran.
Targeting a positioning v prezidentské kampani Petra Pavla - mladá generace voličů
Dejmková, Tereza ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá targetingem a positioningem prezidentské předvolební kampaně Petra Pavla a zaměřuje se především na oslovování nejmladší generace voličů, generaci Z. Prezidentské volby v roce 2023 byly odlišné od těch předchozích v několika ohledech, jedním z nich však bylo například právě cílení některých kandidátů na generaci Z. Do generace spadá v současnosti většina voličů, která se prezidentské volby zúčastnila poprvé, a která ji možná také poprvé více sledovala. Cílem práce je proto zjistit do jaké míry byl targeting a positioning kampaně při vytváření strategie přizpůsoben generaci Z a zároveň zjistit, zda se Petru Pavlovi podařilo prostřednictvím kampaně tuto cílovou skupinu oslovit a díky jakým krokům toho dosáhl. Teoretická část práce nejprve vymezuje a definuje nástroje politického marketingu, charakterizuje generaci Z a specifika jejich volebního chování. Právě zmiňované nástroje politického marketingu jsou v praktické části práce aplikovány na kampaň Petra Pavla. Informace k této části práce byly získány z osobního rozhovoru s marketingovým ředitelem kampaně Petra Pavla Martinem Klčem, který byl proveden autorkou práce. Efektivita kampaně na vymezenou cílovou skupinu je následně zjišťován a vyhodnocována na základě dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou...
Komparativní analýza komunikačních strategií ve vybraných médiích kandidátů na prezidentské volby v roce 2023 v druhém kole
Suchomel, Jakub ; Zima, Michal (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
V této práci je provedena komparativní analýza komunikačních strategií kandidátů na prezidenta ve volbách v roce 2023 Ing. Andreje Babiše a arm. gen. v.v. Ing. Petra Pavla, M.A. Práce je uvedena popisem volebního procesu. Následuje popis AMI Digital Index 2022, což je průzkum z oblasti sociálních sítí, který figuruje ve výběru analyzovaných médií. V další kapitole je uveden teoretický rámec práce, je představena charakteristika zkoumaných médií. Následuje krátký popis průběhu prezidentských voleb v minulosti. Poté je popsán průběh sběru dat a je představen způsob analýzy sociálních sítí. Následují jednotlivé analýzy sociálních sítí. Prvně je představeno šest analýz komunikace Andreje Babiše a stejně tak i u Petra Pavla. Poté následuje popis nejvíce symbolických témat jednotlivých kampaní. Další část se věnuje charakteristice analýzy předvolebních debat a poté jsou rozebrány analýzy samotné a jejich srovnání. Před samotným závěrem jsou krátce popsány povolební komunikační procesy kandidátů. Poslední částí práce je závěr, který obsahuje výstupy kvalitativní komparace a srovnání jednotlivých analýz. Je popsáno, v jakých faktorech se lišila komunikace vítěze voleb, Petra Pavla, od komunikace Andreje Babiše a jakými způsoby vedli kandidáti kampaň. Závěr je zakončen částí, která se věnuje možnými cestami...
Geopolitická témata v severoirských volbách
Král, Josef ; Jelen, Libor (vedoucí práce) ; Vrhel, Matěj (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza a intepretace volebních programů několika severoirských politických stran, konkrétně Democratic Unionist Party, Traditional Unionist Voice, Ulster Unionist Party, Sinn Féin, Social Democratic and Labour Party, People Before Profit a Alliance, z hlediska promítání geopolitických a globálně významných společenských událostí, konkrétně Brexitu a protokolu o Irsku a Severním Irsku, pandemie COVID-19 a války na Ukrajině, do volebních programů daných stran. Práce využívá kombinaci kritické diskurzivní analýzy a obsahové analýzy pro zpracování daných volebních programů. Z časového hlediska se jedná o dokumenty sestavené stranami k volbám do Severoirského shromáždění v květnu 2022. Je zjišťován význam jednotlivých témat pro dané strany, četnost, s jakou se daná témata v programech vyskytují, a jakým způsobem strany s danými tématy ve svých programech pracují. Taktéž je zkoumán postoj jednotlivých stran k daným tématům, respektive existence konsenzu či štěpení v rámci severoirské politické scény. Teoretický rámec práce vychází z teorie štěpných linií. Práce zjistila promítání výše uvedených událostí do volebních programů a jak konsenzuální, tak štěpící tendence pro dané problémy mezi zkoumanými politickými stranami. KLÍČOVÁ SLOVA Volby, Severní Irsko, Brexit, COVID-19,...
Vnímání konceptu "culture wars" v amerických médiích
Šimek, Jan ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Charvát, Jakub (oponent)
Americká společnost prochází érou hlubokého společenského a politického rozštěpení. V popředí tohoto prohlubujícího se příkopu se nachází takzvané culture wars, což je zastřešující termín pro soubor narativů týkajících se kulturních a společenských témat, která používají obě strany konfliktu k prosazování svých politických cílů. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak velký prostor okupují témata kulturních válek v produkci vybraných amerických médií, jak se tato témata promítají na jejich publikum a jak ovlivňují důvěru publika v mainstreamová média. První část práce předkládá metodologii použitou při sběru a vyhodnocování dat použitých v rámci výzkumu pro tuto práci. Dále jsou také v teoretické části vymezené pojmy a termíny související s tématem práce. Praktická část práce bude potom zaměřená na vyhodnocování dat z dotazníkového šetření, které probíhalo mezi konzumenty amerických médií v období mezi květnem a červnem 2023.
The Polish model of the populist party: a new perspective on the populist radical right
Greger, Vojtěch ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Guasti, Petra (oponent)
The Polish model of the populist party: a new perspective on the populist radical right Master's thesis Bc. Vojtěch Greger Abstrakt Vzestup populistické radikální pravice (PRP), skupiny stran kritických vůči zavedeným normám západní liberální demokracie, v desátých letech, který se manifestoval například událostmi jako Brexit či převzetí Maďarska neliberálními silami, se stal předmětem značného zájmu ze stran akademiků i veřejnosti, byv vnímán s velkými obavami. Akademické studie PRP často vyvyšovaly nativistické prvky přítomné v rétorice těchto stran a apelům ekonomickým věnovaly značně méně času. V posledních několika letech se však v akademické sféře začala objevovat literatura poukazující na důležitost ekonomické deprivace v umocňování podpory stran PRP. Tato práce je založena na argumentu této literatury, že volební úspěchy PRP jsou velmi často taženy právě ekonomickou deprivací a nespokojeností, která z ní plyne. Tento argument je ilustrován analýzou volební podpory polské strany Právo a spravedlnost (PiS) ve volbách v letech 2015 a 2019 za použití regrese nejmenších čtverců (OLS) a geograficky vážené regrese (GWR). Naše výsledky ukazují, že strukturální ekonomické faktory, zejména podíl pracujících v primárním sektoru, jsou klíčovými prediktory podpory PiS. Těmito zjištěními podporujeme zjištění již...
Essays on political careers in the Czech Republic
Škvrňák, Michael ; Linek, Lukáš (vedoucí práce) ; Kouba, Karel (oponent) ; Maškarinec, Pavel (oponent)
Tématem této dizertační práce jsou politické kariéry v C:eské republice. U> vodní část představuje několik přístupů pro popis a vysvětlení politických kariér od teorie racionální volby přes biografické přístupy až po institucionální pohled na kariéry. Po teoretickém úvodu následují čtyři empirické kapitoly, které se zaměřují na jednotlivé aspekty související s politickými kariérami. První z nich popisuje proces výběru kandidátů v C:eské pirátské straně pro krajské volby v roce 2020 a pro parlamentní volby v roce 2021 a vysvětluje úspěch jednotlivých nominantů na základě jejich pozice ve straně, osobních atributů a politických zkušeností. Přitom tato kapitola využívá rámec založený na modelu nabídky a poptávky při výběru kandidátů. Druhá empirická kapitola se zaměřuje na komunální politiku, konkrétně na výhodu obhájce mandátu a ukazuje, že přede- vším starostové těží z vydávání obecních zpravodajů. Následující kapitola se zaměřuje na formování vládních koalic v českých obcích, tedy proces, který určuje, jaká strana obsadí pozici starosty. Kapitola ukazuje, že kromě stan- dardních aspektů vysvětlujících formování koalic v nich hraje také roli sociální kapitál zvolených...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 468 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.