Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické pomůcky pro venkovní učení prvopočátečního čtení v předslabikářovém období
Trutnovská, Kateřina ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza vstupu žáka do školy, jeho rozvoj prostřednictvím pomůcek při venkovním učení. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na rozbor dítěte z pedagogické a psychologické strany při vstupu do školy, jeho způsobilost a rozvoj prvopočátečního čtení v předslabikářovém období, prostřednictvím venkovního učení - pomocí pomůcek k tomu určených. Praktická část obsahuje sběr didaktických pomůcek pro venkovní výuku prvopočátečního čtení v předslabikářovém období ověřených v praxi.
Didaktické pomůcky na rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti
Koubová, Kristýna ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na práci s didaktickými pomůckami pro počáteční čtenářskou gramotnost. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena na dvě části. V první části je popsáno, co to je počáteční čtenářská gramotnost, jsou zde vypsané a popsané metody výuky počátečního čtení, zaostávající čtenáři, vývojové poruchy učení, hodnocení výuky a typické chyby v počátečním čtení. V druhé části teoretické části jsou vypsané i popsané didaktické prostředky materiální i nemateriální a učební pomůcky. Empirická část je rozdělena na tři části, v první části je cílem ověření funkčnosti vyrobených pomůcek a zjištění jejich efektivnosti, jsou zde popsané vyrobené pomůcky pro vybranou školu a následně jsou ověřené žáky. V druhé části je cílem vyrobit didaktické pomůcky na počáteční gramotnost, a tím inspirovat další učitele. Jsou zde vyrobené pomůcky pro počáteční čtenářskou gramotnost, které jsou popsané a u nich jsou vymyšlené další inovace. A ve třetí části je cílem zjistit pomocí dotazníku, jaké metody, strategie a didaktické pomůcky využívají učitelé při podpoře žáků v počáteční čtenářské gramotnosti. Jsou zde shrnuté odpovědi na dotazník, který mi zodpověděl, jaké metody, formy, zásady a didaktické pomůcky používají učitelé nejvíce při výuce počátečního čtení. V empirické...
Tvorba nových pomůcek a jejich využití pro analyticko-syntetickou metodu čtení
Chárová, Michaela ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření nových pomůcek pro analyticko-syntetickou metodu čtení. V teoretické části představuji především analyticko-syntetickou metodu čtení, ale i jiné alternativní metody čtení, které se využívají na školách dnes. Detailně také rozebírám jednotlivé etapy analyticko-syntetické metody čtení a případné hodnocení nebo diagnostiku čtení. Na základě odborné literatury uvádím přínosy ale i problémy, které mohou nastat při výuce analyticko-syntetickou metodou. Představuji také učební pomůcky využitelné ve výuce, které tuto metodu podporují. Pro srovnání s pomůckami k výuce čtení analyticko-syntetickou metodou uvádím typické pomůcky využívané při nácviku čtení metodou genetickou. V praktické části popisuji postupy tvorby učebních pomůcek a uvádím vhodné využití pomůcek v praxi. Funkčnost a použitelnost pomůcek jsem ověřovala na Základní škole a mateřské škole v Božičanech v okrese Karlovy Vary. Ke každé pomůcce jsem vytvořila didaktický komentář, který slouží jako průvodce ke konkrétní pomůcce. Za nejpraktičtější a nejvyužitelnější pro ostatní kolegy považuji přehled konkrétních činností využitelných v praxi. Díky této části může moje diplomová práce sloužit ostatním kolegům jako metodický materiál do výuky. Součástí praktické části jsou zkušenosti, doporučení a komentáře k...
Výroba dermoplastických preparátů celých ryb
Chlad, Martin ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
V této diplomové práci je vytvořena metodika tvorby dermoplastických modelů celých ryb určená především pro pedagogy přírodopisu a biologie různých stupňů škol. Metodika vychází ze zmapování a studia známých metod preparací ryb v historii i současnosti. Jejich empirickým ověřením a obohacením o nové postupy a technologie vznikl návod, který má usnadnit výrobu preparátů celých ryb jako didaktických učebních pomůcek. Metodika zahrnuje problematiku získávání a uchovávání ryb. Podstatnou podmínkou pro zvládnutí postupů výroby preparátu je znalost anatomie ryb, součástí metodiky je proto i anatomický přehled a návod k postupu anatomické pitvy. Výsledkem praktické části diplomové práce jsou rybí preparáty, které se staly součástí sbírky Katedry biologie a environmentálních studií Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a slouží pro didaktické účely. Metodická část hodnotí zkušenosti získané v procesu výroby preparátů. Na základě této reflexe předkládá doporučení týkající se výběru druhu ryb k preparaci, potřebného materiálu a technického vybavení, volby metod preparace, jejich výhod či rizik. V práci jsou řešeny některé specifické technologie, jako výroba očí k preparátům, preparace malých a těžko preparovatelných ryb. Dává didaktické náměty pro pedagogy a upozorňuje na možnosti přesahu tématu...
Využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce přírodopisu na vybraných základních školách v Liberci
Beňová, Pavla ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití materiálních didaktických prostředků ve výuce přírodopisu na vybraných školách v Liberci. Práce je rozdělena na dvě části. První z nich je literární rešerše, která na základě odborné literatury charakterizuje didaktické prostředky obecně. Cílem práce bylo důkladněji se věnovat didaktickým pomůckám, které jsou hlavní součástí materiálních didaktických prostředků. Dále se zaměřit na funkci prostředků ve vyučovacích hodinách a při jejich výběru představit možnosti a zásady, kterými je vhodné se řídit, aby jejich použití bylo co nejefektivnější. Druhá, praktická, část přináší výsledky pozorování z celkem 29 vyučovacích hodin otevřených na 3 základních školách v Liberci. Analýza posbíraných dat nám přinesla informace o tom, jak velkou část vyučovací hodiny sledovaní učitelé věnují využívání materiálních didaktických prostředků. Na základě časové vytíženosti jsme získali přehled o preferovaných prostředcích a mohli jsme zhodnotit, zda se jedná o prostředky tradiční (sešit, klasická tabule, učebnice) či prostředky moderní (služby internetu, interaktivní tabule).
Proces čtení u žáků s dyslexíí na 2. stupni základní školy
Sládková, Iveta ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Proces čtení je náročný kognitivní proces. Pomocí něj dosahujeme různých úrovní čtenářské gramotnosti. Žáci s dyslexií se potýkají nejen s problémy se zvládnutím techniky čtení, ale také s porozuměním textu. Hlavním cílem diplomové práce je posoudit a zjistit, jak probíhá proces učení u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy s ohledem na proces čtení, který je u těchto žáků oslabený. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit, které metody využívají učitelé při práci s žáky s dyslexií. Diplomová práce je zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření s využitím techniky pozorování vybraného souboru v edukačním procesu (žáci druhého stupně), analýzy žákovské dokumentace a rozhovorů s žáky, jejich rodiči a pedagogy podle předem připraveného scénáře. Diplomová práce se zabývá vlivem používání intervenčních pomůcek na edukační proces žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy a vhodností jednotlivých pomůcek při intervenci v konkrétních případech.
Současné cvičebnice a příručky českého pravopisu a jejich didaktické využití
Urbanová, Lucie ; Adam, Robert (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití a kvalitou současných příruček a cvičebnic českého pravopisu a jejich postavením mezi ostatními materiálními didaktickými pomůckami. Stručně představuje pojem pravopisu z hlediska jazykovědného a vymezuje pravopisné učivo v pojetí didaktickém, uvádí základní typy pravopisných cvičení, jejich přednosti i rizika. Empirický výzkum byl realizován prostřednictvím pěti vybraných publikací. Ty byly detailně zkoumány a vybrané pasáže byly podrobeny vyjádření respondentů z řad učitelů základních škol. Vedle analýzy konkrétních vybraných knih si práce klade za cíl zhodnotit v obecné rovině možnosti a limity komerčních publikací určených k procvičování pravopisu. Jako významné faktory určující kvalitu knih daného typu se ukazuje volba typu zařazených cvičení, srozumitelnost zadání, obsahová atraktivita zařazených textů, grafické zpracování knihy a další.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.