Název:
Tvorba didaktických pomůcek a adaptace výukových materiálů pro děti se zrakovým postižením předškolního věku
Překlad názvu:
Creation of didactic aids and adaptation of teaching materials for children with visual impairment of preschool age
Autoři:
HOLMANOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tvorbou didaktické pomůcky a adaptace výukových materiálů pro děti se zrakovým postižením předškolního věku. Cílem bakalářského projektu je kompletace adekvátní teoretické báze ke zvolenému tématu a na jejím podkladě zpracovat přehled zásad modifikace a tvorby didaktických pomůcek a učebních materiálů pro děti se zrakovým postižením předškolního věku. Dílčím cílem bakalářské práce je praktická tvorba didaktické pomůcky (v tomto případě se jedná o didaktickou knihu) a její následná evaluace v pedagogické praxi. Didaktická kniha je určená pro konkrétního chlapce se specifickým zrakovým postižením, který navštěvuje Mateřskou školu pro zrakově postižené děti. Kniha je navržena tak, aby splnila základní předpoklady taktilní knihy - rozvíjela hmatové vnímání a jemnou motoriku dítěte. Kniha cílí na všeobecný rozvoj - předmatematickou gramotnost, posloupnost a rozpoznávání základních barev. Zároveň by měla dítě nenásilnou formou vzdělávat a být pro dítě zábavná aneb jak se říká: "Škola hrou".The bachelor thesis deals with the creation of didactic aid and adaptation of teaching materials for children with visual impairments of preschool age. The aim of the bachelor thesis is to gather an adequate theoretical base for the chosen topic and on its basis to process an overview of the modification principles and creation of didactic aids and teaching materials for children with visual impairments of preschool age. A partial goal of the bachelor thesis is the practical creation of a didactic aid (in this case it is a didactic book) and its subsequent evaluation in pedagogical practice. The didactic book is intended for a particular boy with a specific visual impairment who attends a kindergarten for visually impaired children. The book is designed to accomplish the basic requirements of a tactile book - to develop the child's tactile perception and fine motor skills. The book focuses on general development - pre-mathematical literacy, sequence and recognition of basic colors. At the same time, the book should educate the child in a non-violent way and be fun for the child, or as they say: "Learning through play".
Klíčová slova:
didaktické pomůcky; Dítě se zrakovým postižením; předškolní vzdělávání; učební materiály; zrakové postižení; didactic tools; learning materials; preschool education; visual impairment; Visually impaired child Citace: HOLMANOVÁ, Barbora. Tvorba didaktických pomůcek a adaptace výukových materiálů pro děti se zrakovým postižením předškolního věku. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/60969