Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,761 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pozice vodní záchranné služby v Integrovaném záchranném systému a výcvik záchranáře
Filipovská, Zuzana ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Pozice vodní záchranné služby v Integrovaném záchranném systému a výcvik záchranáře Cíle: Cílem této bakalářské práce je charakterizovat úlohu a činnost Vodní záchranné služby Českého červeného kříže, která se řadí mezi ostatní složky Integrovaného záchranného systému, a popsat vzdělávání záchranářů. Metody: Při tvorbě této práce jsou využity analýzy a sběr dostupných pramenů a literatury týkající se problematiky daného tématu. Výsledky: Výsledkem je přehled a informace o vzdělávání záchranářů a shrnutí spolupráce Vodní záchranné služby s Integrovaným záchranným systémem. Klíčová slova: záchrana, integrovaný záchranný systém, záchranář, pomůcky, Český červený kříž, vzdělávání
Fyzioterapie v gynekologii - současná praxe v České republice: kvalitativní výzkum
Štěpánková, Helena ; Honců, Pavla (vedoucí práce) ; Kaucká, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na současnou praxi gynekologické fyzioterapie v České republice a její výzkum pomocí strukturovaných rozhovorů. Cílem práce bylo zmapovat postupy fyzioterapie v oblasti gynekologie, identifikovat přístupy fyzioterapeutů k léčbě různých gynekologických problémů, jejich vzdělávací potřeby a spolupráci s ostatními lékařskými specialisty. Výzkum kombinuje kvantitativní a kvalitativní analýzu. Kvantitativní část se zaměřuje na postoj fyzioterapeutů k obtížnosti začátků v oblasti gynekologické fyzioterapie a jejich další vzdělávání. Kvalitativní část zkoumá variabilitu přístupů fyzioterapeutů k léčbě a spolupráci s lékařskými specialisty. Závěry kvantitativní části naznačují, že pro většinu pacientek nejsou gynekologové hlavním zdrojem informací o gynekologické fyzioterapii. Získávají informace z doporučení od známých či vyhledáváním na internetu. Z realizovaného šetření vyplývá, že většina respondentů přizpůsobuje a modifikuje naučené metody z kurzů podle svých zkušeností a potřeb pacientek. Tento přístup k modifikaci metod přispívá k flexibilitě a individualizaci terapeutického přístupu fyzioterapeutů v oblasti gynekologické fyzioterapie. Výsledky také ukazují, že fyzioterapeuti se dále aktivně vzdělávají, avšak existují specifické potřeby a oblasti, které by podle...
Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol
Lacina, Ondřej ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
V kontextu rychle se vyvíjejících technologií dochází v posledních několika letech i k rozsáhlému rozšiřování umělé inteligence. S nově vznikajícími nástroji fungujícími na bázi AI se proto setkáváme i my ve svých běžných životech. Diplomová práce s názvem Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol se zaměřuje na způsoby, jakými studenti českých soukromých, veřejných a státních vysokých škol přistupují k těmto novým technologiím. Po přiblížení konceptu umělé inteligence je popsáno základní členění nástrojů. Představeny jsou i potenciální pozitivní a negativní stránky, které se s těmito novými nástroji pojí. Pro samotný výzkum je využito kombinovaného výzkumného designu, který dle postupů výkladového sekvenčního designu rozděluje analýzu do dvou etap. V první etapě proběhlo kvantitativní dotazníkové šetření, které proporčně dle kategorizace ISCED-F 2013 sdružilo respondenty do celkem 10 oborových kvót. V druhé etapě bylo dotazníkové šetření doplněno polostrukturovanými rozhovory. Výsledkem analýzy jsou stěžejní trendy v používání nástrojů umělé inteligence mezi studenty českých vysokých škol. Vysoký důraz je zde kladen na četnost využívání nástrojů, preferované nástroje, typické účely jejich použití v akademickém, soukromém i pracovním životě, důvěru ve vygenerované informace...
Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl
Hrušková, Karolína ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl Cíle: Cílem diplomové práce je navrhnout inovativní a komplexní studijní program Zdravý životní styl, který je konkurenceschopný na mezinárodní úrovni a reaguje na současné potřeby a trendy ve společnosti. Návrh má poskytnout univerzální vzdělávací základ, který může být přizpůsoben různým institucím, aby efektivně naplnil všechny požadavky a potřeby v oblasti zdravého životního stylu. Metody: Jsou použity metody komparativní a kvalitativní analýzy dokumentů, zaměřené na úroveň životního stylu obyvatel ČR a porovnání studijních programů veřejných a soukromých vysokých škol v ČR a zahraničí. Další použitou metodou je expertní posouzení prostřednictvím elektronického dotazníku, který poskytl zpětnou vazbu od odborníků na návrh studijního programu, což je klíčové pro vylepšení a formování finální verze návrhu. Kombinace teoretického zkoumání a praktické evaluace umožňuje vytvořit kvalitně podložený studijní program. Výsledky: Výzkum potvrzuje, že současná studijní nabídka v České republice nedostatečně reaguje na rychlé změny ve společnosti související s rostoucím důrazem na zdraví a preventivní péči. Populace ČR potřebuje zvýšit podporu v oblasti zdravého životního stylu a stávající studijní programy nejsou dostatečně komplexní. Byl...
Využití školního chromatografu GC-mini pro stanovení methanolu vedle ethanolu ve školní praxi
Gálová, Karolína ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Bakalářská práce Autor: Karolína Gálová Využití školního chromatografu GC-mini pro stanovení methanolu vedle ethanolu ve školní praxi Abstrakt - český jazyk Hlavním tématem této práce je zkoumat možnosti využití školního plynového chromatografu GC-mini ve výuce na středních školách v rámci tématu chromatografické analýzy, neboť výuka plynové chromatografie je, i přes rozšíření metody, spíše raritou. Konkrétně se práce zaměřuje na optimalizaci a stanovení methanolu vedle ethanolu, což je prakticky relevantní téma pro chápání analýzy alkoholických nápojů a vzorků s obsahem methanolu a potenciálně motivační téma pro výuku. Práce se zabývá návrhem experimentů, metodologií a praktickými aspekty používání chromatografu GC-mini. Dále také průzkumem školních vzdělávacích programů s ohledem na výskyt tématu chromatografie a plynové chromatografie ve výuce na středních školách. V rámci této práce byly provedeny laboratorní experimenty zaměřené na stanovení obsahu methanolu a ethanolu v různých vzorcích. Výsledky experimentů poskytují informace o účinnosti a spolehlivosti školního chromatografu GC-mini pro kvantitativní a kvalitativní analýzu těchto látek. Významnou součástí je také vytvoření výukového materiálu a postupů pro studenty. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky, zdůrazněný přínos využití chromatografu...
Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání
Vosková, Veronika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání Cíle: Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na problematiku ZTV v České a Slovenské republice, na její specifika, historický vývoj a současný stav. Dílčími cíli práce pak bylo navázání mezinárodní spolupráce pro získání informací ohledně zdravotní tělesné výchovy na Slovensku a rámcové zjištění stavu poskytování ZTV v ČR a SR a také osobních postojů činitelů pedagogického procesu ve vztahu k ZTV. Metody: Jedná se o práci smíšeného charakteru s převahou teoretického pojetí, která má deskriptivně analytický charakter. Potřebám práce nejlépe odpovídal přístup analýzy literárních zdrojů. Doplňkově bylo provedeno dotazníkové šetření, v němž výzkumný vzorek tvořili učitelé ZŠ a SŠ v ČR a SR. Dotazování bylo provedeno on-line formou prostřednictvím dvou nestandardizovaných dotazníků vytvořených dle specifik dané cílové skupiny. Výsledky: V rámci této diplomové práce byly shrnuty teoretické poznatky z oblasti zdravotní tělesné výchovy - jejího teoretického vymezení, funkce, cílů, úkolů, vztahu k ostatním souvisejícím vědním disciplínám, didaktiky a pedagogické diagnostiky. Dále byla ZTV zasazena do kontextu APA, popsán vývoj historie pohybových aktivit majících zdravotní charakter, historie ZTV v Československu a následně v České a...
Modelovací úlohy - Role strategií při procesu transformace mentální představy do formální reprezentace
GEYER, Jakub
Modelovací úlohy, které spočívají v transformaci mentální představy do formální reprezentace, se velmi často vyskytují při studiu informatiky, matematiky, ale i v dalších technických i netechnicky zaměřených oborech. Z didaktického hlediska je na modelovacích úlohách zajímavé mimo jiné to, jakými způsoby/postupy řešitelé (studenti) zvládají časem náročnější, komplexnější úlohy. Často je možné setkat se s tím, že studenti mají u komplexních úloh s jejich řešením značné obtíže (nebo je uspokojivě nejsou schopni vyřešit vůbec), přestože dříve s typově podobnými jednoduššími úlohami žádné problémy neměli. Možné vysvětlení lze spatřovat ve špatném užití modelovacích strategií (např. rozděl a panu, cyklický přístup, apod.) nebo jejich úplná absence. Tato práce se zaměřuje na analýzu role strategií v modelovacích úlohách, možnosti jejich podpory/rozvoje a způsobu výuky. Je zde provedena studie, jejíž cílem bylo analyzovat možné dopady strategií v postupech studentů vysoké školy při řešení modelovacích úloh v oblastech 3D modelování a databáze. Cílem výzkumu bylo také analyzovat možnost zobecnění modelovacích strategií a jejich přenositelnosti mezi doménami s odlišným typem modelu.
Koncept občanské gramotnosti v mezinárodní perspektivě. Česká republika, Austrálie, Anglie
Pilousková, Ivana ; Fapšo, Marek (vedoucí práce) ; Šíp, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá konceptem občanské gramotnosti. V první řadě práce reflektuje teoretické pojetí občanské gramotnosti, a to nejen v kontextu českého vzdělávání, ale i zahraničního, přičemž se práce soustřeďuje výhradně na práci s anglofonními zdroji. Pro tyto účely je provedena literární rešerše s oporou relevantní odborné literatury. Druhá část práce se soustřeďuje na práci s českým, anglickým a australským kurikulem. Nejprve jsou kurikula představena obecně, včetně jejich pojetí občanského vzdělávání, a následně jsou v těchto kurikulech pomocí metody obsahové analýzy reflektovány vybrané aspekty občanského vzdělávání. Dílčím cílem této diplomové práce je také adekvátní vymezení klíčových pojmů souvisejících s tématem, např. občan a občanství anebo gramotnost a kompetence. Výsledkem této práce je jednak teoretická reflexe občanské gramotnosti v České republice a zahraničí, a jednak komparace pojetí občanského vzdělávání ve vybraných kurikulech, se zaměřením na tyto aspekty: míra zastoupení společenskovědních oborů, koncept aktivního občanství a práce s termínem kompetence. KLÍČOVÁ SLOVA gramotnost; občanská gramotnost; občanství; občanské vzdělávání; vzdělávací kurikula
Využívání dotačních programů na podporu wellbeingu
Váňová, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářské práce se zaměřuje na problematiku wellbeingu ve společném vzdělávání se zaměřením na možnosti čerpání dotačních prostředků na podporu aktivit rozvíjející wellbeing na základních školách. Konkrétně se jedná o popis do způsobu zapojení vybraných škol zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona do dotační výzvy Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy Šablony podporující aktivity školní pohodu a wellbeing. Cílem práce je na základě výzkumného šetření popsat, jak se promítá realizovaná finanční podpora z dotačních zdrojů do života vybraných škol. Teoretická východiska, jako první část práce, popisují termín wellbeingu a také nabízejí vhled do dotační podpory, která je určena pro školy a jejich aktivity. Druhá část bakalářské práce obsahuje popis výzkumného šetření, které je rozděleno do dvou fází. V první fázi výzkumného šetření byla provedena kvantitativní analýza získaných dat o zapojení všech škol do dotační výzvy Šablony. Na základě vyhodnocení závěrů první fáze byly vytvořeny otázky do druhé fáze výzkumného šetření (kvalitativního), které bylo provedeno metodou rozhovoru. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že finanční podporu aktivit vedoucích k wellbeingu školy považují za žádoucí a přínosnou. Školy se do nabízených dotačních výzev zapojují a volí pro své projekty aktivity, které...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,761 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.