Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Cílení MOBA videoher na ženy a jeho percepce aktivními hráčkami
Konopásková, Michaela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Diplomová práce Percepce cílení MOBA videoher na ženy a genderové aspekty projevující se v hráčském chování se v teoretické části soustředí na chování žen v herním prostředí a tři populární MOBA hry - League of Legends, DotA 2 a Heroes of the Storm. V této části je také definován gender, genderový stereotyp a dochází k přiblížení sexualizace ženských avatarů. Získaná data jsou v praktické části analyzována za použití tematické analýzy a otevřeného kódování. Cílem výzkumu je přiblížit vliv ženského genderu na herní chování žen v MOBA videohrách a analyzovat způsob, jakým MOBA hry cílí na ženy. Výsledky ukazují značný význam socializace pro herní chování hráček, negativní vliv toxického prostředí v rámci komunity, nedostatečné cílení MOBA her na ženy a vliv designu a schopností avatarů na jejich výběr. Hlavní přínos práce spočívá ve zkoumání herního chování žen v souvislosti s MOBA hrami a v realizaci výzkumu v českém herním prostředí. Praktický přínos práce lze spatřovat v představení žen jako potenciální cílové skupiny pro propagaci značek a další komunikaci s potenciálními zákazníky v prostředí MOBA her.
Mediální stereotypizace a nálepkování zdravotně postižených v českých médiích a jejich dopad na publikum
Brhláčová, Monika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem mé diplomové práce je mediální stereotypizace handicapovaných v českém zpravodajském tisku a její dopad na publikum. Toto téma vychází z předchozích poznatků ohledně opakujících se stereotypních představ a rámců o handicapovaných a to nejen ve zpravodajských médiích. Zároveň se také v tisku objevují opakující se nálepky a to jak negativní tak také pozitivní. Práce zkoumá, jestli se tyto jevy objevují i v českých zpravodajských online a tištěných médiích. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy byly vyhledávány zmiňované stereotypní prezentace ve sto článcích z vybraných médií. Podmínkou bylo, aby se článek celý zabýval handicapovanými. Konkrétně byly na základě předchozí literatury vyhledávány narativní rámce nebo modely, stereotypní rámce a nálepky, které by se v textech mohly vyskytovat. Smyslem bylo prokázat, že se rámce objevují i v českých zpravodajských médiích, ale také pokusit se o nalezení nových stereotypních rámců nebo nálepek, které by texty mohly obsahovat. Druhou částí analýzy je ověření skutečnosti, zda veřejnost vnímá tyto stereotypní rámce a nálepky. Tato skutečnost byla analyzována za pomocí online dotazníku. Dotazník obsahoval dvě filtrovací otázky, které měly zaručit, že každý daný z respondentů zaznamenal v médiích zprávy o handicapovaných a také, že je pravidelným...
Mediální obraz Rytířů Kladno ve dvou barážích o extraligu ledního hokeje
Keimar, Jaroslav ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem této diplomové práce je analýza mediálního obrazu hokejového klubu Rytíři Kladno ve dvou barážích o extraligu. Výzkum kvalitativního charakteru vychází z konceptů rámcování a zpravodajských hodnot. Vzorek zahrnuje čtyři internetové portály ve dvou sledovaných obdobích. Tři z nich spadají do portfolií velkých mediálních domů, jeden je ryze hokejově zaměřený. Cílem práce je poskytnout odpověď na otázku, jak vybraná on-line média rámovala texty o kladenském hokejovém klubu. Jednotlivé rámce jsou včetně příkladů popsány v analytické části, jejíž závěr obsahuje sumarizaci poznatků a komparaci přístupů jednotlivých webových portálů. Zjištění plynoucí z vlastní analýzy jsou v závěru srovnávány s dosavadními vědeckými poznatky o rámcování mediálních sdělení a specifikách sportovní žurnalistiky.
Rámcování kampaně Me Too ve vybraných českých médiích
Konopáčová, Jana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Rámcování kampaně Me Too ve vybraných českých médiích je zaměřena na způsob, jakým je téma Me Too reprezentováno v českém tisku. Kampaň Me Too představuje jednu z forem takzvaného online aktivismu (hashtag activism) v oblasti boje proti sexuálnímu obtěžování a genderově podmíněnému násilí. Východiskem práce je teoretický a analytický koncept mediálního rámcování. Cílem této práce je identifikovat a popsat mediální rámce, které se v souvislosti s tématem kampaně Me Too v médiích objevují. Výzkumnou metodou je kvalitativní analýza, která vychází z postupů zakotvené teorie - konkrétně otevřeného a axiálního kódování. Výzkumný vzorek tvoří vybrané články denního tisku Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo a Blesk a týdeníků Blesk pro ženy, Reflex a Respekt. Výsledkem procesu axiálního kódování je deset rámců, které lze dále zobecnit do třech zastřešujících kategorií: (1) Společenské důsledky kampaně Me Too (2) Me Too v kontextu českého prostředí a (3) Filmové festivaly ve světle Me Too.
Mediální stereotypizace a nálepkování zdravotně postižených v českých médiích a jejich dopad na publikum
Brhláčová, Monika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem mé diplomové práce je mediální stereotypizace handicapovaných v českém zpravodajském tisku a její dopad na publikum. Toto téma vychází z předchozích poznatků ohledně opakujících se stereotypních představ a rámců o handicapovaných a to nejen ve zpravodajských médiích. Zároveň se také v tisku objevují opakující se nálepky a to jak negativní tak také pozitivní. Práce zkoumá, jestli se tyto jevy objevují i v českých zpravodajských online a tištěných médiích. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy byly vyhledávány zmiňované stereotypní prezentace ve sto článcích z vybraných médií. Podmínkou bylo, aby se článek celý zabýval handicapovanými. Konkrétně byly na základě předchozí literatury vyhledávány narativní rámce nebo modely, stereotypní rámce a nálepky, které by se v textech mohly vyskytovat. Smyslem bylo prokázat, že se rámce objevují i v českých zpravodajských médiích, ale také pokusit se o nalezení nových stereotypních rámců nebo nálepek, které by texty mohly obsahovat. Druhou částí analýzy je ověření skutečnosti, zda veřejnost vnímá tyto stereotypní rámce a nálepky. Tato skutečnost byla analyzována za pomocí online dotazníku. Dotazník obsahoval dvě filtrovací otázky, které měly zaručit, že každý daný z respondentů zaznamenal v médiích zprávy o handicapovaných a také, že je pravidelným...
Fenomén Facebook jako součást života mladé generace
Bláhová, Karolína ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Cílem bakalářské práce "Fenomén Facebook jako součást života mladé generace" je v teoretické části představit sociální síť Facebook a dále zjistit v rámci výzkumu jaké důvody vedou uživatele k jejímu využívání. V teoretické části bakalářské práce jsou představeny sociální sítě a zvláštní pozornost je pak věnována sociální síti Facebook. Dále jsou zmíněny nebezpečné jevy spojené se sociálními sítěmi a kyberprostorem. Ve výzkumné části jsou pomocí metody tzv. otevřeného kódování zpracovány rozhovory se šesti respondenty, kteří odpovídali na otázky týkající se jejich aktivit, provozovaných na Facebooku. Pro verifikaci a doplnění jejich výpovědí byla použita metoda analýzy elektronických dokumentů, která spočívala v pozorování jejich aktivity na síti Facebook.
Manželská krize u klientů manželské poradny
Rataj, Pavel ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem manželské krize. V úvodních kapitolách teoretické části jsou postupně definovány základní oblasti této práce - vztah, koncepce manželské vztahu, krize a manželská krize. Dále se práce zaměřuje na párovou terapii, její historii a vybrané přístupy. Samostatně následuje kapitola o vývojovém přístupu, který nabízí pohled na manželskou krizi jako na příležitost k sebepoznání, seberozvoji či rozvoji vztahu. Empirická část je koncipována jako kvalitativní výzkum, jehož základním cílem je zmapovat a prozkoumat manželkou krizi u klientů manželské poradny a vytvořit obecnější obraz manželské krize. Cílem je tedy odpovědět na otázku, jak manželská krize vypadá a co se v ní děje. Kromě stanovení cíle výzkumu podrobně popisuje zvolenou metodologii, výzkumný soubor, metody sběru a zpracování dat. Hlavní metodou sběru dat je zvolen polostrukturovaný rozhovor, který je doplněn pozorováním interakčních stylů a technikou sochání vztahu. Získaná data jsou pomocí metody otevřeného kódování zakotvené teorie kategorizovány, analyzovány a následně integrovány v ucelenější obraz manželské krize. V diskuzi jsou dosažené výsledky jednak podstoupeny kritickému zhodnocení samotného autora, jednak konfrontovány s jinými výzkumnými závěry či pohledy.
Mediální obraz "muslimů" v časopise Reflex
VONÁSKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou "muslimů" žijících v České republice a jejich mediálního obrazu v periodiku Reflex. V úvodu bude stručně pojednáno o historii přítomnosti muslimů v ČR, bude charakterizováno, jak jsou muslimové v ČR přijímáni. Vysvětlena bude kategorie "muslim" a kdo je do ní řazen médii, veřejným diskurzem, jak tuto kategorii pojímají orientalisté, případně odborníci dalších sociální věd v ČR. Budou též prezentovány výzkumy veřejného mínění renomovaných českých agentur zabývajících se daným tématem. Práce nastíní některé konfliktní situace debatované veřejnými sdělovacími prostředky v ČR mající vztah ke zkoumanému tématu. Jádrem bude obsahová analýza mediálního obrazu muslimů v České republice ve vybraném periodiku v určitém časovém období z pohledu vybraných kritérií. Analyzovány budou články publikované v časopise Reflex . Zmapován bude mediální obraz muslimů v letech 2012 -2013. V závěru práce budou analyzovány některé stereotypy a výroky týkající se muslimské menšiny v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.