Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovace manažerských činností v nemocnici Vsetín
Měkynová, Simona ; Košutová, Alena (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá personálním managementem v nemocnici Vsetín. Speciálně je zaměřena na popis základních úkolů personálního managementu, které zahrnují analýzu pracovního místa a kompetencí, získávání a výběr zaměstnanců, rozvoj pracovníků, hodnocení zaměstnanců, motivace a odměňování zaměstnanců. Práce navrhuje možné výstupy těchto úkolů, které mohou napomoct zlepšení manažerských činností ve Vsetínské nemocnici a.s.
Osobnost úspěšného managera
Janáčková, Lenka ; Boklažuk, Michal (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje charakteristiky manažera, jeho role a funkce. Obsahuje teoretické poznatky, analýzy zkoumaných souborů, vyhodnocení a doporučení jak všeobecná, tak konkrétní.
Časový snímek ředitele základní školy
Vršecká, Anna ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá technikou, která slouží ke zjištění rozložení jednotlivých aktivit v rámci dne. Tato analytická technika je známa pod názvem "časový snímek". V práci je tato technika popsána nejen teoreticky včetně krátkého seznámení s ostatními manažerskými technikami vedoucími ke zvýšení efektivity práce ředitelů základních škol, ale je zde i ukázka praktického výzkumu. Formou speciálního dotazníku jsou zde zjištěny a zpracovány časové snímky pracovního dne několika ředitelů základních škol, včetně části jejich osobního času mimo pracovní dobu. Jsou zde navrženy postupy v obraně proti zlodějům času a zefektivnění každodenních pracovních návyků ředitele ZŠ. Tento text poukazuje na provázanost jednotlivých manažerských technik s oblastí timemanagementu a přináší inspiraci ředitelům základních škol, jak efektivněji využívat svůj čas.
Aplikace manažerských činností u basketbalových družstev různých věkových kategorií
Svobodová, Anna ; Kaprálková, Michaela (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Aplikace manažerských činností u basketbalových družstev různých věkových kategorií Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jakým způsobem pracují s vybranými manažerskými činnostmi trenéři dívčího neprofesionálního basketbalu a následně porovnat, jak se liší aplikace těchto vybraných činností napříč věkovými kategoriemi - od nejmladších až po dospělé. Metody: V práci byla použita metoda komparace, dále metoda rozhovoru a metoda dotazníku. Pomocí metody komparace neboli metody srovnávací došlo k porovnání způsobu užití vybraných manažerských činností napříč věkovými kategoriemi a toho, jak s nimi pracují jednotliví trenéři. Data ke komparaci byla získána skrze osobní či online polostrukturované rozhovory, které proběhly se šesti trenéry jednotlivých věkových kategorií. Následná generalizace odpovědí byla dosažena skrze elektronický dotazník, který cílil na všechny trenéry ženského amatérského basketbalu u vybraných věkových kategorií a svými otázkami doplňoval či zjišťoval skutečnosti, které navazovaly na informace, získané v rozhovorech. Výsledky: Zjistili jsme, že trenéři amatérského basketbalu ve velké míře vykonávají také pozici manažera svého týmu. S některými manažerskými činnostmi je pracováno odlišně v rámci jednotlivých věkových kategorií, s některými naopak velmi obdobně. Jejich...
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Drvotová, Aneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem práce je proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol. Cílem této práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Teoretická část práce charakterizuje pojetí manažerských rolí, následně vystihuje ředitele školy v roli manažera, lídra a vykonavatele. Uvádí manažerské funkce, resp. činnosti, které ředitel školy vykonává k zajištění úspěchu své manažerské práce. Cíl práce ve výzkumné části je ověřen na základě zpracování případových studií se třemi řediteli škol, kteří prošli procesem slučování základní a mateřské školy. Podstatou výzkumného kvantitativního šetření je ověřit nejen roli ředitele jako takovou, ale také nároky a změny, se kterými se ředitelé museli v rámci slučování škol vyrovnat. Práce by mohla posloužit jako podpůrný materiál pro nejen ředitele, které slučování teprve čeká, ale také pro tu část veřejnosti, kterou tato problematika zajímá.
ICT jako možný nástroj ke vzdělávání v MŠ, využití intranetu k rychlejší komunikaci, řízení MŠ i vlastnímu DVPP, integrace ICT do prostředí MŠ
Koppová, Ivana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: ICT jako možný nástroj ke vzdělávání v MŠ využití intranetu k rychlejší komunikaci, řízení MŠ i vlastnímu DVPP, Integrace ICT do prostředí MŠ AUTOR: Bc. Ivana Koppová KATEDRA (ÚSTAV) CŠM PedF UK v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Petr Svoboda, Ph.D. Abstrakt Jednou z důležitých součástí činnosti mateřské školy a předškolního vzdělávání v komplexním pojetí je i využívání ICT znalostí a dovedností. To vše při řízení MŠ, DVPP, plánování, integrace ICT do MŠ a hlavně i do předškolního výchovně vzdělávacího procesu. Charakteristika procesu této činnosti je obsahem diplomové práce, která se snaží popsat, vysvětlit a přiblížit postupy nejen teoretické, ale i na příkladech z praxe. Snaží se poskytnout určitou analýzu stavu, návaznost požadavků a skutečnosti v praxi MŠ. Používání výpočetní techniky v manažerské činnosti, ve vzdělávání dospělých i dětí je bezesporu nezbytné, má svá opodstatnění, své výhody. Praktická část diplomové práce přibližuje možnost aplikace a používání projektu v intranetovém prostředí v mateřské škole s odloučenými pracovišti. Součástí této diplomové práce je i výzkum, vyhodnocení šetření, které mapuje používání výpočetní techniky, ICT gramotnost a vzdělávání, potřeby, motivy i překážky týkající se této problematiky. Také názory, vyjádření a pohledy účastníků předškolního vzdělávání -...
Životní příběhy a profesní dráhy ředitelů škol
Peřinová, Petra ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Předkládaná teoreticko-empirická práce se zabývá profesními a životními dráhami zkušených ředitelů českých základních a mateřských škol a tím, co ředitelská profese obnáší. Teoretická část se zaměřuje na přiblížení pojmů životní a profesní dráha, sumarizací poznatků o práci ředitele školy a to včetně jeho kompetencí a manažerských dovedností, které k bezproblémovému chodu školy musí každý ředitel ovládat. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného šetření. Hlavní metodou sběru dat se stal hloubkový polostrukturovaný rozhovor vedený s jednotlivými řediteli, doplňková data byla získána analýzou volně dostupných dokumentů, především inspekčních zpráv a formou doplňkových rozhovorů se zástupci ředitelů nebo přímo se zřizovateli. Výzkumný vzorek je pestrý, ačkoliv jej tvoří pouze tři respondenti, skládá se z ředitele základní školy, ředitelky mateřské školy a ředitelky sloučeného subjektu jednotřídní základní a mateřské školy. Analýza dat plynoucích z hloubkových rozhovorů vede k rozklíčování nejzásadnějších osob nebo okamžiků, které je ovlivnily, při volbě povolání a pohled ředitelů, na to jak oni sami vnímají svou profesi a jak jmenování do funkce ovlivnilo a ovlivňuje jejich život po několika letech strávených v ředitelském křesle. Shrnutím výsledků práce lze konstatovat, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.