Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Zounek, Jiří (oponent)
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Románová tvorba Boženy Vikové - Kunětické
Brzáková, Tereza ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Krejčová, Iva (oponent)
NÁZEV: Románová tvorba Boženy Vikové - Kunětické AUTOR: Bc. Tereza Brzáková KATEDRA: Katedra české literatury VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PhDr. Dagmar Mocná, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na interpretaci románové tvorby spisovatelky Boženy Vikové Kunětické. Důležitou roli v interpretaci děl hraje dobový kontext, na jehož aktuálnosti autorka svá díla vystavěla. Interpretace děl je podepřena dobovou problematikou ženské otázky a postavení žen ve veřejném i domácím prostoru. První část práce představuje dobovou atmosféru z hlediska ženského hnutí. Druhá část práce je věnována samotné interpretaci čtyř románů Boženy Vikové Kunětické. Hlavním tématem románové tvorby je žena v několika různých rolích a pohledech v manželství, mateřství nebo dospívání. Interpretaci románové tvorby Boženy Vikové Kunětické uzavírá její srovnání se spisovatelkou Růženou Svobodovou, která se věnovala ve své tvorbě obdobnému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA: postavení žen, role žen, seberealizace, dospívání, manželství, mateřství
Obraz dospívání a rané dospělosti v současném románu a povídkách pro mládež a mladé dospělé Ivy Procházkové, Gudrun Pausewangové a Claudie Ruschové (komparace vybraných děl české a německé literatury)
Babíčková, Karolína ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na literární analýzu čtyř děl pro mládež různých autorek. Jedná se o romány Eulengesang a Carolina: Ein knapper Lebenslauf původem české autorky Ivy Procházkové, jejíž dělo lze zařadit do proudu tzv. migrační literatury. Dalším je román Die Wolke Gudrun Pausewangové a soubor povídek Meine freie deutsche Jugend Claudie Ruschové. Jádro práce spočívá v interpretaci a komparaci obrazu dospívání ve vybraných titulech. Pozornost je věnována především typům literárních postav, situacím, ve kterých se nacházejí a které podmiňují jejich jednání, předmětem sledování jsou v neposlední řadě také motivy. V úvodních kapitolách je uveden orientační přehled vývoje české a německé literatury pro mládež od konce 80. let 20. století, pro odborné podložení vybraných tezí je zařazena kapitola týkající se adolescence z hlediska vývojové psychologie. Práci uzavírá výsledné srovnání dvojice titulů Eulengesang a Die Wolke a dvojice Carolina: Ein knapper Lebenslauf a Meine freie deutsche Jugend.
Dospívající a jejich vztah k autoritám
Kárová, Aneta ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Souhrn Tato bakalářská práce je rozdělena na více části, konkrétně na část teoretickou a praktickou. Tématem jsou dospívající a jejich vztah k autoritám. Pro možnost pochopení takového vztahu je potřeba znát psychický vývoj v daném vývojovém období. O teoretické rozebrání tohoto vývoje se pokoušejí první oddíly teoretické části. Samostatným oddílem teoretické části je kapitola věnovaná autoritě a jejímu vývoji. Praktická část je zaměřena na šetření, jehož cílem bylo pomocí dotazníků zjistit, co podle dospívajících autorita znamená. Hlavní otázkou bylo, co musí člověk s autoritou umět, jak se chovat a jak k žákům/studentům přistupovat. Z vyhodnocených dat byla většina v rámci předpokladu, ale našlo se pár výjimek, které vzbuzují údiv. Výsledek dotazníkového šetření může sloužit jako nástroj učitelům k uvědomění si, co žáci ocení kladně a co naopak autoritu učitele oslabuje.
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Osobnostní rozvoj žáků prostřednictvím výtvarných aktivit v praktické škole dvouleté
Koubská, Patricie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se snaží o porozumění a lepší vhled do dospívání a zajímá se o možnosti formování osobnosti mladého člověka s mentálním postižením. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží popsat rozvoj dílčích aspektů osobnosti u skupiny osob v Praktické škole dvouleté. Dílčí témata rozvoje osobnosti jsou rozpracovaná na základě průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do výtvarné výchovy, kde využívají přínosu umělecké činnosti, prožitku a reflexe jako formativního prvku při utváření osobní identity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce popisuje cesty, které usnadňují sebepoznání, upevňují sebepojetí, působí oblasti psychohygieny a pomáhají odhalovat skryté potenciály, které zpřesňují a zaostřují životní směřování mladého člověka s mentálním postižením na prahu dospělosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sledování rizikového chování studentů na vybraných školách
Hanzalová, Pavlína ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje míru výskytu problémového chování u žáků vybraného učiliště a gymnázia. Cílem práce je získání základních informací o tom, v jakém rozsahu a jaké sociálně patologické jevy se u studentů středních škol nejčastěji objevují, získané poznatky vyhodnotit a následně výsledky porovnat mezi vybranými školami. Jako výzkumný nástroj bylo v práci použito dotazníkové šetření. Anonymní dotazníky byly vyplněny studenty vybraného středního odborného učiliště a gymnázia. Teoretická část je věnována dospívání, základním pojmům týkajícím se rizikovému chování, užívání návykových látek, záškoláctví, šikaně a možnosti prevence rizikového chování. Praktická část se zaměřuje na srovnání vybraného rizikového chování na dvou vybraných školách. Na základě získaných informací bylo vypracováno doporučení pro ředitele a metodiky prevencí, na které rizikové chování by se měli v rámci prevence na vybraných školách zaměřit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.