National Repository of Grey Literature 40 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
User experience with AI technical support in customer service: a case study of use in the Czech Republic
Suková, Valentýna ; Klabíková Rábová, Tereza (advisor) ; Moravcová, Hana (referee)
The aim of this bachelor thesis is to map the user experience of using AI customer support in customer service. This form of customer support in the context of the current AI boom is a hot topic that is perceived very differently by different demographic groups. This thesis focuses on the current use of AI technical support in the Czech Republic and its perception by the public. The theoretical part of the paper starts with a basic explanation of the terms used in the text. It then presents a brief history of the development of chatbots and maps their gradual implementation into customer service. It also discusses the limitations that occur when using artificial intelligence in customer service. The practical part of the thesis is carried out in the form of quantitative and qualitative research aimed at gaining a deeper understanding of the attitudes of the different participants towards this issue. Specifically, a questionnaire survey and a focus group were conducted. After introducing the methodology, the thesis proceeds by analysing the results of these surveys and answering the predetermined research questions.
Chat Bot Applications in CI/CD Processes
Gasta, Evžen ; Očenášek, Pavel (referee) ; Rychlý, Marek (advisor)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci drahoceného času členů týmu Container Verification Pipeline (CVP) ve společnosti Red Hat, pomocí chatbot aplikace, která je integrována do jejich každodenních DevOps procesů. Cílem této práce je snížit potřebný čas k vykonání různých úkolů a díky tomu snížit lidské zdroje. Pro vývoj tohoto chatbota byla použita služba s umělou inteligencí od společnosti Google, která umožnuje jednoduše vytvořit agenta umělé inteligence. Chatbot aplikace je rozdělena na dvě části (kvůli bezpečnosti a dostupnosti) a používá architekturu Dotaz/Odpověď. Nakonec budou vyhodnoceny a porovnány úkoly s použitím chatbota a bez něj.
ChatGPT: Principles, benefits and pitfalls
Ulman, Daniel ; Ellederová, Eva (referee) ; Šedrlová, Magdalena (advisor)
Díky rychlému pokroku v oblasti umělé inteligence v posledních několika letech je pravděpodobné, že bude lidstvo na umělou inteligenci spoléhat čím dál více v nejrůznějších oblastech. Jednou takovou zajímavou rozvíjející se oblastí v rámci umělé inteligence se stávají chatboti. V této bakalářské práci je nejprve představen vývoj umělé inteligence, který poskytuje kontext pro základní princip fungování chatbotů. Poté je popsáno vnitřní fungování chatbotů a představeno několik typů chatbotů rozdělených dle několika různých klasifikací. Tyto fakta slouží jako podklad pro zkoumání hlavního tématu této práce, ChatGPT. Poznatky z rešerše literatury ukazují, že velké jazykové modely, jako je právě ChatGPT, mohou být přelomem v lidské interakci s umělou inteligencí, otevírající nové možnosti v digitální éře, ale také vyvolávající obavy o jejich úskalích.
Information System Assessment and Proposal of ICT Modification
Fandelová, Michaela ; Čirč, Juraj (referee) ; Koch, Miloš (advisor)
This diploma thesis deals with the analysis of the internal information system in Takeda Pharmaceuticals Slovakia s. r. o. and proposes changes. The first part explains the theoretical background necessary for understanding the issue. The second part focuses on the description of the company and the analysis of the internal chatbot Kenzo Virtual Assistant. The third part contains suggestions for improvement for this system based on the analysis from the previous chapter.
Application for Communication between Volunteers and Seniors
Pomkla, František ; Hynek, Jiří (referee) ; Bartík, Vladimír (advisor)
The Moudrá Síť app provides a platform for seniors and volunteer assistants to communicate and help seniors solve digital technology problems. The main goal of this project is to educate seniors and to increase their digital literacy. This thesis focuses also on technologies for web application development, the use of CRM systems for database development, Vercel web hosting, and web accessibility. Next, the basic principles and technologies for creating chatbots are presented. The result of the thesis is a functional web application already tested by seniors as well as a comparison of two chatbot solutions based on the GPT model and the Dialogflow platform using its knowledge base.
Chatbot Based on Artificial Neural Networks
Červíček, Petr ; Novotný, Ondřej (referee) ; Szőke, Igor (advisor)
The thesis pursues the implementation of the chatbot based on neural networks. It uses Long short term memory networks, which remember long-term dependencies. Chatbot was implemented in Python with superstructure Keras and is based on sequence-to-sequence. Chatbot was also tested by BLEU and given to users, who chatted with the chatbot. For a better understanding of the given problematics, there is simple description of the chatbot history and used technologies.
Chatbot Based on Artificial Neural Networks
Čechák, Jiří ; Beneš, Karel (referee) ; Szőke, Igor (advisor)
The thesis describes an implementation and the way generative chatbot operates. The chatbot was implemented in Python using artificial neural networks and is based on a sequence-to-sequence principle. The final chatbot contains three models, which can be trained and used for conversations in a created GUI. After training of all three models, the chatbot was then tested by using BLEU metric. It was also tested by some users who compared the quality of its generated answers with the quality of answers created by already an existing chatbot Cleverbot. For a better understanding of the given problematics, there is a simple description of the basic terms, such as artificial intelligence, artificial neural networks, the difference between closed and open domain, word embedding and a basic description of the chatbots and their types, including their advantages, disadvantages and usage.
Chatbot Capable of Information Search
Ďurista, Michal ; Beneš, Karel (referee) ; Černocký, Jan (advisor)
Pojem ''chatbot'' je v dnešnej dobe umelej inteligencie veľmi populárny výraz. Chatbotov vidno stále viac a viac v biznis riešeniach dnešných firiem. Hlavným cieľom práce je vytvoriť algoritmus, ktorý je schopný vyťahovať informácie a implementovať ho do chatbota. Tieto informácie možno nájsť na webových stránkach reálneho zákazníka. Práca rovnako poskytuje prehľad súčasnej situácie chatbotov ako aj Microsoft technológií pre ich vývoj. Technické detaily na ktorých tieto technológie pracujú, predovšetkým spracovanie prirodzeného jazyka, sú taktiež zahrnuté. Práca popisuje implementáciu algoritmu ako aj chatbota samotného spolu s procesom testovania v skutočnom priemyselnom prostredí.
Chatbot Based on Artificial Neural Networks
Richtarik, Lukáš ; Beneš, Karel (referee) ; Szőke, Igor (advisor)
This work deals with the issue of chatbots, which are based on artificial neural networks and generative models. It also describes options and process of designing the chatbot as well as an implementation and testing using BLEU metrics. The work contains multiple experiments with different models of chatbots, their performance evaluation and comparison, user experience and several suggestions for future enhancements.
Pragmatic aspects of communication with chatbots
Kopecký, Michal ; Krhutová, Milena (referee) ; Haupt, Jaromír (advisor)
Chatboti, programy schopné komunikovat s člověkem, jsou v posledních letech více a více oblíbení. Ale protože je umělá inteligence velmi složitá vědecká disciplína, je obtížné vybudovat robota, který by se v komunikaci podobal člověku. Tato práce poskytne stručný úvod do teorie chatbotů, kde a jak jsou využíváni, a technologie Zpracování přirozeného jazyka. Krátce bude popsáno několik chatbotů, společně s příkladovými konverzacemi. Hlavní důraz bude kladen na pragmatickou stránku konverzace s chatboty, zejména na dodržování konverzačních maxim a kooperačního a zdvořilostního principu. Získané poznatky budou názorně předvedeny na analýzách dialogů s chatbotem ve druhé části práce.

National Repository of Grey Literature : 40 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.