Original title:
Chat bot aplikace v procesech CI/CD
Translated title:
Chat Bot Applications in CI/CD Processes
Authors:
Gasta, Evžen ; Očenášek, Pavel (referee) ; Rychlý, Marek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci drahoceného času členů týmu Container Verification Pipeline (CVP) ve společnosti Red Hat, pomocí chatbot aplikace, která je integrována do jejich každodenních DevOps procesů. Cílem této práce je snížit potřebný čas k vykonání různých úkolů a díky tomu snížit lidské zdroje. Pro vývoj tohoto chatbota byla použita služba s umělou inteligencí od společnosti Google, která umožnuje jednoduše vytvořit agenta umělé inteligence. Chatbot aplikace je rozdělena na dvě části (kvůli bezpečnosti a dostupnosti) a používá architekturu Dotaz/Odpověď. Nakonec budou vyhodnoceny a porovnány úkoly s použitím chatbota a bez něj.
This Master's thesis focuses on optimizing the precious time of Container Verification Pipeline (CVP) team members in Red Hat by integrating chatbot into their day-to-day DevOps workflows. The goal of this thesis is to lower the time required to execute various tasks and, thanks to that, save human resources. For the development of this chatbot, an AI service from Google was used, that allows the user to create an AI agent with ease. The chatbot is split into two parts (due to security and accessibility) and uses Request/Response architecture. In the end, tasks will be evaluated and compared to the current execution of tasks.
Keywords:
AI; Amazon SQS; chatbot; CI/CD; DevOps; Google Dialogflow; Jenkins; OpenShift; Red Hat AMQ; AI; Amazon SQS; chatbot; CI/CD; DevOps; Google Dialogflow; Jenkins; OpenShift; Red Hat AMQ
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/248917