Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,242 záznamů.  začátekpředchozí38233 - 38242  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.81 vteřin. 

How does a Work of Popular Literature Become World-known?
Dvořáčková, Markéta ; Ébert-Zeminová, Catherine (vedoucí práce) ; Petrová, Jana (oponent)
Ve své práci jsem se snažila přijít na důvod toho, že literatura, která z pohledu literárněkritického není příliš kvalitní, se může stát celosvětově známým a oblíbeným dílem. Jak je možné, že průměrné, kritikou zatracované dílo - z oblasti populární/ lidové literatury se stane světově známým bestsellerem? Jako příklad jsem si vybrala "Angeliku, markýzu andělů" autorů Anne a Serge Golonových. Nejprve se zamýšlím nad pojmy "populární" a "umělecká" literatura - jejichž rozdíl je především v jejich (ne)uměleckém záměru, a nad termínem "bestseller" , jenž akcentuje především utilitární hodnotu literatury a staví ji na úroveň konzumního zboží: hlavně proto, že kritériem pro toto označení je prodejnost díla. "Celosvětově známý" znamená sdílený většinou těch, kteří sdílejí naši kulturu a civilizaci. Tento román odpovídá většinou svých znaků populární literatuře, některými však ne, a právě proto mi připadá zajímavěji z pohledu "světovosti" analyzovat. Angelika, stejně jako její předchůdkyně a literární vzor Scarlett ' z románu Sever proti Jihu, je v jistém smyslu neobyčejnou hrdinkou - například tím, že chce žít podle vlastních představ a že v pravou chvíli se nebojí vyslovit svůj názor, ať ji to stojí cokoli, (celek je místy ovšem poněkud kýčovitý, ovšem to většině čtenářů nevadí - naopak).

Role OOS zabývajících se problematikou přirozených porodů očima jejich klientek
Švecová, Markéta ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce "Role OOS zabývajících se problematikou přirozených porodů očima jejich klientek" načrtává hlavní osu problematiky sporů kolem otázky přirozených porodů mezi českými organizacemi občanského sektoru, které se tématem zabývají, a státním zdravotnictvím. Práce je zaměřena na představení tématu porodu jako sociálního problému a přiblížení motivace organizací občanského sektoru se v této oblasti angažovat. Pozornost je věnována také popisu současného stavu situace v České republice. V empirické části jsou blíže představeny konkrétní organizace a jejich činnost. Stěžejním tématem výzkumu, založeného na kvalitativních metodách sběru dat je pohled na celou situaci očima žen - matek a zároveň klientek organizací občanského sektoru, které mají osobní zkušenost s přirozeným porodem. Empirická část je zaměřena na zodpovězení základních výzkumných otázek, týkajících se toho, jak klientky vnímají současnou situaci u nás, co je motivovalo k úvahám o přirozeném porodu a jaké jsou jejich zkušenosti s jednotlivými poskytovateli služeb v dané oblasti.

Obraz české rodiny v časopisech Reflex a Respekt v letech 1993 a 2008
Nováková, Marie ; Wolák, Radim (oponent) ; Jungová, Eliška (vedoucí práce)
Diplomová práce Obraz české rodiny v časopisech Reflex a Respekt v letech 1993 a 2008 se soustředí na rodinu v českých podmínkách a na to, jakým způsobem ji reflektují dva české celostátní týdeníky, Reflex a Respekt, ve dvou sledovaných ročnících, v roce 1993 a v roce 2008. V první, teoretické části je představen historický vývoj české rodiny a vznik a vývoj obou časopisů. Ve druhé, praktické části bylo přistoupeno k samotnému výzkumu. Bylo postupováno metodou kvalitativní interpretativní analýzy. Každý článek byl kódován názvy tematických skupin, které se týkají problematiky rodiny. Na základě změn a posunu v jednotlivých skupinách v letech 1993 a 2006 byl definován vývoj, kterým časopisy v informování o české rodině v patnáctiletém období prošly. Tyto změny byly podmíněny společenskými změnami, kolektivní zkušeností s vývojem politického uspořádání v České republice i osobním zaměřením jednotlivých redaktorů a redakcí jako takových.

Diskurz komerčních rozhlasových stanic v České republice se zaměřením na Rádio Impuls
Stříbrská, Iva ; Groman, Martin (oponent) ; Kraus, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Diskurz komerčních rozhlasových stanic v České republice se zaměřením na Rádio Impuls popisuje základní rysy komplexního diskurzu komerční rozhlasové stanice Rádio Impuls a poukazuje na vybrané procesy a techniky, kterými tento vysílací subjekt získává pozornost velké části českého mediálního publika a stává se současně vzorem pro ostatní komerční rozhlasové stanice v České republice. Diskurz je zde vnímán jako vzájemně související soubor textů a praktik jejich produkce, šíření a recepce, které konstruují naši sociální realitu. Analýza diskurzu komerční rozhlasové stanice Rádio Impuls vychází z kritické analýzy diskurzu podle Normana Fairclougha. Hlavní metodou je kvalitativní analýza vybraných jevů na základě pozorného poslechu výběrového souboru textů mluvených, tj. moderátorských vstupů v průběhu jednoho náhodně vybraného pracovního týdne. Práce rovněž mapuje vývoj v rozhlasové části české mediální krajiny po pádu totality a uvažuje o vlivu expanze tržní logiky do rozhlasového vysílání a budoucnosti rozhlasu v období digitalizace a Internetu.

Profil výchovného pracovníka v dětském domově
Divínová, DiS., Irena ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce představuje celkový profil vychovatele v dětském domově. Nahlíží na profesi jak v individuální rovině jejího výkonu, tak i z hlediska aktuálního stavu dětských domovů a možností ústavní výchovy. Práce dává do souvislosti teoreticky vymezený právní, pedagogický a sociální rámec ústavní výchovy s reálným provozem dětských domovů a prací vychovatelů v nich. Dílčími cíli bylo odpověď na otázky: Jaké jsou podmínky pro výkon této profese? Které významné faktory ji ovlivňují? Jaké strasti v sobě práce vychovatele skrývá? Jaké možnosti naopak nabízí? Jednotlivé tématické okruhy byly zkoumány v pěti různých dětských domovech, a to na území hlavního města Prahy, ve Středočeském kraji a ve Zlínském kraji. Zaměřila jsem se přitom na nesoukromé dětské domovy. Použitou metodou v teoretické části je sekundární analýza dostupné literatury a pramenů. V praktické části je v rámci kvalitativního výzkumu použit polostrukturovaný rozhovor, který jsem provedla se 14 vychovateli. Profese vychovatele prochází vývojem, stejně jako jím prochází celý systém ústavní výchovy v dětských domovech. Co se týče profesní přípravy a úrovně vzdělání, jsou dány poměrně jasné podmínky, které mají vychovatelé splňovat. Zároveň jsou stanoveny výjimky a lhůty, které naplňování některých náležitostí oddalují. Profese vychovatele v...

Příčiny častého neúspěchu v prosazování kaizenu u českých zaměstnanců
Izutsu, Roman ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Lepeška, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice aplikace filosofie kaizen do ekonomické praxe v českém prostředí. Mnoho českých podniků, které zavedly tuto filosofii, zdaleka nedosahují takových výsledků, jako tomu bývá v Japonsku. Čeští zaměstnanci ji totiž většinou příliš dobře neakceptují. Cílem je zde proto nalézt pravděpodobné příčiny této nepříznivé situace. V teoretické části je popsána filosofie kaizen a s ní související faktory, jako je např. organizační kultura, dále pak je zde popsána i nejčastější praktická podoba v podnicích, její efekty a v neposlední řadě též její stručná historie v Japonsku, USA i v Čechách. V praktické části jsou analyzovány konkrétní aplikace kaizenu ve třech firmách v ČR. Pilíře této části tvoří zejména kvalitativní analýza v podobě polostrukturovaných rozhovorů s těchto firem a kvantitativní analýza v podobě dotazníkového šetření v jedné z těchto firem. Výstupem této práce jsou všeobecná doporučení pro všechny organizace a poté také konkrétní doporučení pro zúčastněné podniky.

Doping ve sportu
Procházková, Barbora ; Jebavá, Jana (oponent) ; Bednář, Miloš (vedoucí práce)
4 Abstrakt Název: Doping ve sportu Title: Doping in Sport Cíl práce: Zpracovat informace o dopingu, antidopingových pravidlech, zakázaných látkách, postizích, dopingových kontrolách, etice a výchově ve sportu. Obsáhnout příčiny a důsledky dopování, pokusit se nalézt konsensus mezi represí a prevencí jako možného řešení dopingové situace a na vybraných dopingových kauzách poukázat na praktický průběh dopingového přečinu. Metody: Diplomová práce je teoretického charakteru, používá kvalitativní metody: interpretuje, komparuje a analyzuje texty získané rešerší. Ze získaných podkladů vyvozuje závěry. Výsledky: Diplomová práce poukazuje na problematiku dopingu ve sportu z různých úhlů pohledu na věc. Poukazuje na sportovně - právní vztah dopingu, etické hledisko, medicínský aspekt vlivu dopingu na sportovce a na konkrétních případech ukazuje postup v případě dopingového přečinu. Klíčová slova: Doping - antidopingová politika - olympismus - fair play - etika sportu

Učitel a žáci jako spolutvůrci a konzumenti školního klimatu
Čapek, Robert ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Lašek, Jan (oponent) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Cílem této práce bylo uspořádat poznatky, týkající se školního klimatu, s důrazem na klima třídní. Nejdůležitějšími spolutvůrci a konzumenty klimatu jsou učitelé a žáci, kteří se na jeho vytváření podílejí ve vzájemných interakcích. Tyto interakce lze vnímat v jednotlivých kategoriích (jako je komunikace, výukové metody a aktivity, participace žáků aj.), které pojímám jako jednotlivé složky třídního klimatu. Klima ve školní třídě je možné nejen vnímat, ale i měřit. V práci se zabývám různými způsoby zjišťování klimatu - a to jak kvalitativními, tak i kvantitativními. Analyzuji jejich pozitiva a negativa, upozorňuji na nebezpečí při jejich používání. Výzkumná část prezentuje dvě fáze výzkumu. První z nich je kvantitativní měření v rozsáhlém vzorku 7. tříd základních škol a víceletých gymnázií. Druhá fáze ověřovala použití několika nástrojů na měření klimatu v jednotlivých třídách. Součástí výzkumné části je diskuze, která přináší nejen odpovědi na výzkumné otázky, ale analyzuje obecně možnosti zjišťování klimatu ve školní třídě.

Strategie obživy romských žen v sociálně vyloučených lokalitách v Liberci
Šolková, Barbora ; Šiklová, Jiřina (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Diplomová práce se v nejširším slova smyslu zaměřuje na problematiku sociálního vyloučení a nezaměstnanosti ve vztahu k romským ženám, včetně jejich příčin a důsledků. Konkrétně se pak věnuje způsobům života těchto žen, a to z pohledu tradičního i současného. Cílem diplomové práce je zodpovědět otázku, jaké strategie volí romské ženy v sociálně vyloučených lokalitách k získávání prostředků na svou obživu a jaké jsou příčiny jejich počínání. V úvodní části se práce zaměřuje na teoretické ukotvení dané problematiky, tedy konceptem sociálního vyloučení, nezaměstnaností, postavením Romů v české společnosti a jejich strategiím obživy. V části empirické pak práce předkládá výsledky terénního kvalitativního výzkumu a jejich zhodnocení, analyzuje způsoby obživy romských žen a upozorňuje na některé nedostatky v oblasti jejich zaměstnanosti, přístupu k nelegální práci a závislosti na sociálních dávkách.

Fonetická gramotnost českých žáků středních škol v ruském jazyce
Konečný, Jakub
Disertační práce se zabývá výslovností českých žáků v ruském jazyce. V práci je formulována definice fonetické gramotnosti, pozornost je zaměřena na proces jejího utváření. Text je rozdělen do tří základních částí - první je věnována teoretickým základům, ovlivňujícím osvojování zvukové stránky cizího jazyka žáky (z hlediska lingvistického, psychologického a lingvodidaktického), druhá část shrnuje výsledky výzkumu vztahu vyučujících ruského jazyka ke zkoumané problematice a výsledky analýzy dostupných učebních souborů a popisuje realizované fonetické testování žáků středních škol včetně interpretace jeho výsledků. Ve třetí části práce je provedena syntéza poznatků z obou předcházejících kapitol, na kterou navazuje diskuse. Při zpracování disertační práce byly použity kvantitativní i kvalitativní metody pedagogického výzkumu: dotazníkové šetření, obsahová analýza učebních souborů, fonetické testování a analýza nahrávek autentického projevu žáků. Práce poskytuje ucelený pohled na zkoumanou problematiku v kontextu aktuální situace, kdy je ruský jazyk na českých školách vyučován jako další cizí jazyk. Ukazuje se, že vyučující ruského jazyka kladou důraz na správnost výslovnosti žáků pouze v případě, že jsou k tomu vybízeni zadáním cvičení v učebnici, nicméně učební soubory obsahují relativně nízký počet úkolů,...