Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,150 záznamů.  začátekpředchozí13141 - 13150  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.38 vteřin. 

Metafory a analogie v ekonomické vědě a vzdělávání
Langer, Tomáš ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Šlosár, Rudolf (oponent) ; Pavera, Libor (oponent)
Předkládaná disertační práce zkoumá prostor na průsečíku tří témat: vzdělávání, relační myšlení a ekonomie. V rámci ekonomického vzdělávání hledá možnosti využití koncepcí známých z (i) teorie konceptuální metafory, (ii) psychologického modelu analogického uvažování, (iii) pedagogicko-psychologického modelu generativního učení a (iv) dosavadního výzkumu využití metafor a analogií ve výuce přírodních věd. Práce ukazuje potenciál metaforického původu ekonomické terminologie pro výuku ekonomických pojmů a edukativní využívání ekonomického mediálního obsahu. Zároveň s tím navrhuje i vlastní vizuální notaci pro zakreslování metaforického mapování mezi doménami. Zabývá se ekonomickou interpretací z pohledu vztahu teoretických ekonomických modelů a konkrétních ekonomických situací, jakož i z pohledu vztahu matematické struktury modelů a jejího ekonomického významu. V prvním případě ukazuje interpretační dovednost, při jejím zasazení do kontextu revidované Bloomovy taxonomie, jako komplexní kognitivní úkol, v druhém případě navrhuje vlastní model ekonomické intepretace matematických struktur na bázi psychologického modelu analogického uvažování. V obou případech jsou formulovány obsahové teze formulující znalosti, které by měli studenti o analogičnosti ekonomických modelů mít. Na základě modelu generativního učení pak navrhuje sadu vizuálních metafor pro témata z úvodu mikroekonomie a makroekonomie a zkoumá efekty jejich využití při výuce. Prostřednictvím vlastního výzkumu práce zahajuje hledání cest ve směrech teoretickou analýzou navržených.

Studie proveditelnosti podnikatelského záměru pre-paid modelu degustace moravského vína
Ignáth, Kateřina ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je dospět k závěru, zda je možné podnikatelský záměr pre-paid modelu degustace moravského vína realizovat a zda se vyplatí do podnikatelského záměru investovat finanční prostředky. K potvrzení realizace podnikatelského záměru slouží provedení studie proveditelnosti, ve které se popisuje založení společnosti s ručením omezeným a činnosti, které s jejím založením souvisejí. Provádí se analýza prostředí pomocí PEST analýzy a Porterova modelu pěti sil. Průzkum trhu je proveden dotazníkovým průzkumem, na základě kterého je stanoven odhad potenciálních zákazníků. Marketingový mix umožňuje popsat produkt, stanovení ceny, distribuci a plán propagace a marketingové komunikace společnosti. Konečná cena produktu je stanovena pomocí kalkulačního vzorce. Je sestavena zahajovací rozvaha společnosti. Je určena výše základního kapitálu, výše nákladů a zdroje financování. Finanční plán obsahuje odhad tržeb, výsledek hospodaření, rentabilitu vlastního kapitálu a plán cash flow pro první dva roky života společnosti.

Technická analýza měnového kurzu GBP/USD a EUR/USD
Holub, Petr ; Bauerová, Jarmila (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na technickou analýzu měnového trhu s důrazem na klouzavé průměry a na nich založené indikátory. Jejím cílem je zjistit, zda je možné jednotlivé aspekty technické analýzy úspěšně využít na trhu. První část diplomové práce je věnována chartrové analýze a testování úspěšnosti aplikace svícových vzorů v praxi. Druhá a třetí kapitola zkoumá vybrané indikátory na základě analýzy zisku a spolehlivosti.

Finanční analýza společnosti VCES, a.s.
Martinů, Pavel ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Houštěk, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení finančního zdraví společnosti po sloučení do jednoho právního celku v roce 2003. Nejprve je uvedena teoretická část práce, která vysvětluje podstatu finanční analýzy, její uživatelé a metody hodnocení. Dále následuje praktická část, ve které je představena společnost a jsou metody z teoretické části použity k praktickým výpočtům v rámci finanční analýzy společnosti VCES, a.s. Práce obsahuje např. absolutní a poměrové ukazatele, ukazatele aktivity,zadluženosti a likvidity, ekonomickou přidanou hodnotu a modely pro posouzení finančního zdraví. V závěru jsou výsledky porovnány s odvětvím a mezipodnikové srovnání.

Dobrovolná služba - ekonomické dopady na přijímající a vysílající organizaci
Hradská, Kateřina Bc. ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bláhová, Margita (oponent)
Teoretická část práce je věnována představení dobrovolnictví, jeho funkcím a historii v ČR i zahraničí. Rovněž je zde představen zákon o dobrovolnické službě, jeho předmět a vše, co tato právní úprava obsahuje. Praktická část je realizována na datech neziskové organizace INKANO a jejím programu Dobrovolníci v nemocnicích. Jsou zde popsány jednotlivé etapy realizace programu a zhodnocení finanční náročnosti na straně vysílající organizace INKANO. Možnost ocenění eonomického přínosu dobrovolníka pro přijímající organizaci Nemocnici Písek je pak představena pomocí ukazatele VIVA, který porovnáná hodnotu času věnovaného dobrovolné službě a nákladům na zajištění programu.

Potenciál zvolené destinace na trhu cestovního ruchu v České republice
Béna, Tomáš ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na obor cestovního ruchu. Po obecném vymezení širšího kontextu a klíčových termínů jsou zhodnoceny a porovnány základní teoretické přístupy k hodnocení potenciálu cestovního ruchu a členění jeho předpokladů. Rovněž je nastíněna jeho typologie. Následně je územně vymezena zkoumaná destinace Podzvičinsko a nastudované teoretické přístupy jsou aplikovány při jejím popisu a detailní inventarizaci atraktivit. Dále byly provedeny strukturované rozhovory s odborníky. Dalším krokem bylo sestavení dotazníku a jeho distribuce širší veřejnosti, za účelem zjištění dat o potenciálních návštěvnících. Na základě zjištěných informací bylo provedeno rozřazení účastníků do jednotlivých cílových segmentů. Pro tyto segmenty byly navrženy konkrétní produkty cestovního ruchu, které v maximální míře odpovídají profilu segmentů, jejich cílům a možnostem. Z poznatků zjištěných během strukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření byly dále definovány negativně vnímané stránky destinace a navržena opatření k jejich zlepšení.

Spotřebitelské chování v oblasti sportovní a zdravé výživy
Juřík, Aleš ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zajímá chováním spotřebitelů v oblasti sportovní a zdravé výživy. Jejím cílem je identifikace základních aspektů spotřebitelského chování v dané oblasti. V práci je popsána problematika chování spotřebitelů této kategorie, jsou rozebrány faktory působící na spotřebitele a je zpracována nabídka produktů a jejich výrobců a prodejců. Pro dosažení cíle bylo provedeno dotazníkové šetření. Zpracované výsledky tohoto šetření diskutují problematiku spotřebitelského chování a preferencí spotřebitelů sportovní a zdravé výživy a faktory na ně působící. Na základě dotazníkového šetření jsou formulována doporučení pro výrobce a prodejce zdravé a sportovní výživy.

Filmový průmysl a práce s publikem
Pojarová, Karolína ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Studie stavící na vlastním průzkumu a kulturních teoriích věnující se tématu zapojení aktérů filmového průmyslu v oblasti práce s publikem. Práce se orientuje na filmové profesionály a jejím cílem je představit potenciál filmové a audiovizuální výchovy a její užitek pro sektor filmového průmyslu. Příklady dobré praxe jsou ve studii zmíněny za účelem inspirovat prostředí českého filmového průmyslu. V neposlední řadě je navrženo několik modelů, jak by čeští filmoví producenti a distributoři mohli oblasti práce s publikem přispět.

Finanční analýza Českého Telecomu, a.s.
Pávek, Petr ; Sotonová, Hana (vedoucí práce) ; Urbanec, Petr (oponent)
Práce se snaží zanalyzovat finanční situaci společnosti Český Telecom a na jejím základě navrhnout vhodná opatření, která by zásadním způsobem zlepšila finanční zdraví podniku, zejména v kontextu prohlubujícího se konkurenčního prostředí, které lze sledovat v posledních letech v České Republice.

The male and female identity in contemporary society with focus on advertising
Molnárová, Katarína ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mužské a ženské identity v současné společnosti, přičemž jejím užším zaměřením je její zobrazení v televizních reklamách. Cílem práce je realizace obsahové analýzy, zaměřené na zobrazení postav mužů a žen v televizních reklamách. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola popisuje obecná teoretická východiska, z kterých práce vychází. Druhá a třetí kapitola se zabývá specifiky mužské a ženské identity. Čtvrtá kapitola popisuje výzkumnou metodu obsahové analýzy a předkládá cíl výzkumu a stanovené hypotézy. Analytická část práce zkoumá zobrazení mužů a žen v televizních reklamách ve dvou rovinách - v rovině hlavních postav i v rovině reklam. Závěrečná část analytické části interpretuje zjištěné výsledky analýzy.