Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 

Kurz outdoorového vzdělávání
Beránek, Jiří ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
a klíčová slova Název: Kurz outdoorového vzdělávání - Nový produkt v nabídce soukromé společnosti Cíle práce: Analýza a zhodnocení potřeb a postojů současných firemních klientů společnosti Firma na zážitky, s.r.o. na poli outdoorového vzdělávání za účelem sestavení pilotního návrhu programu outdoorového kurzu. Metoda: K analýze a zhodnocení potřeb a postojů klientů byla zvolena metoda dotazníku. Výsledky: Výsledkem práce je návrh programu outdoorového kurzu vytvořený na základě výstupů z provedeného výzkumu. Klíčová slova: outdoorové vzdělávání, teambuilding, učení se prožitkem

Outdoorové vzdělávání z pohledu českých firem
Vyšatová, Eliška ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
a klíčová slova Název: Outdoorové vzdělávání z pohledu českých firem Cíle práce: Zhodnocení a analýza situace outdoorového vzdělávání v České republice a možnosti jeho aplikace v řízení lidských zdrojů. Zjištění proč firmy objednávají outdoorové kurzy a od nich očekávají. Metoda: Ve výzkumu pohledu českých firem na outdoorové vzdělávání a jeho kurzy bylo použito dotazmK:ového šetření. Získali jsme odpovědi od 20 společností působících na českém trhu. Výsledky: Výsledky shrnují pohled českých firem Gejich personálních oddělení) na kurzy outdoorového vzdělávání. Klíčová slova: outdoorové vzdělávání, teambuilding, kurzy, týmová spolupráce

Využití outdoorových aktivit ve firemním vzdělávání
Jindra, Alexandr ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
a klíčová slova Název: Využití outdoorových aktivit ve firemním vzdělávání Cíle práce: Přiblížit historii outdoorových aktivit u nás a v zahraničí, rozebrat specifika outdoor trainingu a jejich uplatnění ve firemním vzdělávání. Analýza konkrétního vlivu outdoorových aktivit na firemní týmy. Vyvodit závěry a doporučení pro začlenění outdoorových aktivit jako jedné z částí firemního vzdělávání Metoda: Dotazníkové šetření a popisná analýza Výsledky: Přímé reakce účastníků absolvujících outdoorový kurz a zkoumání vztahů mezi jednotlivými zkoumanými veličinami. Klíčová slova: outdoor training, teambuilding, firemní vzdělávání, pracovní tým

Outdoor - budování týmů v organizaci
Štefanová, Tereza ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Hrnčíř, Luděk (oponent)
Moje práce pojednává o podobě outdoorové metody budování týmů v organizaci. Metodologická část seznamuje čtenáře s obecnými pojmy úzce souvisejícími s budováním týmů. Jsou zde vysvětleny principy práce a spolupráce v týmu, jednotlivé týmové role i samotné vystupování týmu v rámci organizace. Skrze zážitkovou pedagogiku je v závěru metodologické práce přesunuta pozornost na principy fungování teambuildingu a jeho různá pojetí v praxi. V praktické části je pozornost směřována na konkrétní podoby outdoor programů v České republice se zaměřením na lanová centra. U konkrétních teambuildingových aktivit je vysvětlen jejich význam a funkce pro budování týmů včetně mých zkušeností z praxe. Práce by měla sloužit zejména jako ucelený přehled jednotlivých forem outdoorového teambuildingu v České republice a to nejen personalistům a ostatním poptávajícím subjektům po těchto službách, ale i samotným organizátorům a zprostředkovatelům.

Význam outdoor trainingu (OT) pro vzdělávání zaměstnanců
Mazurek, Martin ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
a klíčová slova Název: Výmam outdoor trainingu (OT) pro vzdělávání zaměstnanců Cíle práce: Zhodnocení výmamu outdoor trainingu pro vzdělávání zaměstnanců. Posouzení vhodnosti a aktuálnosti metody OT pro vzdělávání manažerů a pracovních týmů. Zjištění co firmy očekávají od účasti na OT a jejich vnímání outdoor trainingu. Posouzení vývoje outdoor trainingu na našem a evropském trhu. Metoda: Ve výzkumu výmamu outdoor trainingu pro vzdělávání zaměstnanců bylo použito dotamíkové šetření, na které reagovalo 19 personálních manažerů z růmých společností se sídlem v ČR. K posouzení vhodnosti a aktuálnosti OT pro vzdělávání manažerů a pracovních týmů byla zvolena metoda sekundární analýzy a pro zobrazení situace na trhu bylo využito strukturovaného rozhovoru se zástupci poskytovatelů OT. Výsledky: Přinášejí pohled manažerů personálních oddělení na OT a monitorují situaci na evropském i českém trhu s OT. Klíčová slova: outdoor training, teambuilding, vzdělávání zaměstnanců, manažér, pracovní tým

Revitalizace hotelového zařízení, Přehrada Brno
Švec, Martin ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Představuji návrh nového využití bývalého rekreačního střediska, které se nachází v krásném prostředí u Brněnské přehrady. Je již delší dobu nevyužívané a chátrá. Bylo postaveno v 70. letech 20. století pro potřeby Socialistického svazu mládeže. Byly zde pořádány politické konference a vzdělávací pobyty pro studenty středních a vysokých škol. Nové využití bude obdobné. Jen socialistické ideály nahradí ideály dnešní společnosti – zejména přátelství lidí k životnímu prostředí. Vznikne zde ekologické vzdělávací centrum s konferenčními prostory, společenským sálem a ubytováním. Univerzálně pojatý návrh umožňuje využití budovy také pro mezinárodní studentské worskhopy, školení, firemní akce apod. Ekologické vzdělávací centrum především samo jde příkladem. Díky samotnému konceptu původní budovy se přímo nabízí přestavba na pasivní dům využívající přírodní materiály a obnovitelné zdroje energie. Vzhledem k velice špatnému technickému stavu a devastaci původní budovy budou využity pouze základy a nosná konstrukce. Toto řešení je ekonomičtější než demolice a následná novostavba. Nosnou podstatu budovy máme téměř zadarmo, pokud ovšem v ní provádíme minimální úpravy a co nejvíce zachováme původní tvar budovy. Na nosném ocelovém skeletu bude vybudován nový lehký dřevěný obvodový plášť s tepelnou izolací z konopných vláken. Většina povrchů střech bude pokrytá fotovoltaickými fóliemi a zdrojem tepla bude tepelné čerpadlo. Pozemek nabízí velice příjemné prostředí pro pobyt. Je trvale osluněn a z většiny jeho plochy je krásný výhled na přehradu. Hlavní budova a bungalovy výhledů dobře využívají. Celý rekreační areál již v původním stavu byl navržen, aby podporoval setkávání, poskytoval největší možnou svobodu pohybu a volby aktivit, přičemž pokoje a bungalovy dopřejí rekreantům naprosté soukromí. Exteriér a interiér budov se prolínají. Celý areál – uvnitř i venku – je živý. Oproti pokojům – ostrůvkům klidu. Tento koncept uplatněný již v návrhu ze 70. let je zachován. Původní budova hotelu se také vyznačuje kvalitní architekturou – rozhodně nadprůměrnou v době vzniku. Přispívá k tomu dynamicky vyvážená architektonická kompozice – inspirativní i dnes, a také zajímavé řešení interiéru společenských prostorů. Tento návrh se snaží na představené kvality navázat. Pozemek je doplněn o relaxační prostory a stezku zdraví, oproti původnímu stavu je celý veřejně přístupný a slouží jako park pro trávení volného času na přehradě.

Metody získávání zaměstnanců ve vybrané společnosti
Vlková, Martina ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Helena, Helena (oponent)
V dnešní době lze řadit mezi nejdůležitější zdroje lidský kapitál. Pro společnost je důležité zachovat svoji pozici na trhu a konkurenceschopnost na dnešním rychle se rozvíjejícím trhu. Společnost je plně závislá na činnostech lidí, kteří v ní pracují, protože lidé tvoří velmi významný prvek společnosti.Metody získávání zaměstnanců aplikuje každá společnost, při níž se snaží získat nejvhodnější potencionálního uchazeče. Cílem diplomové práce je zhodnotit metody získávání zaměstnanců ve společnosti Schneider Electric, a. s. a v personální agentuře Manpower, a v případě zjištěných nedostatků doporučit návrhy na zlepšení metod získávání zaměstnanců. Pro získání informací potřebných k vypracování práce byla analyzována odborná literatura a interní dokumenty společnosti. Výsledků bylo docíleno pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Byla aplikována tzv. metoda dotazování prostřednictvím dotazníkového šetření mezi zaměstnanci společnosti a řízené rozhovory s personálním oddělením ze společnosti Schneider Electric, a. s. a s personální agenturou Manpower. Z výsledků dotazníkového šetření bylo zjištěno, že společnost Schneider Electric, a. s. využívá moderní způsoby výběrů zaměstnanců. Společnosti lze doporučit spolupráci se vzdělávacími institucemi, zúčastnit se na veletrzích pracovních příležitostí, uspořádat teambuilding a pravidelné konání meetingu, změnit oficiální webové stránky společnosti (pravidelná aktualizace pracovních míst), zlepšit spolupráci s personální agenturou Manpower a rozšířit inzerci pracovních míst na různé webové portály.

Od společenských her k teambuildingu
Mikoláš, Jiří ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Nástin vývoje a historie společenských her. Zmapování současné situace na poli společenských her. Kulturní, sociální a psychologické aspekty hraní společenských her. Obhajoba stanoviska, že společenské hry nejsou okrajovým tématem vedle moderních druhů zábavy, jako jsou např. počítačové hry. Klasifikace moderních společenských her s ohledem na jejich dominantní kulturní zázemí a původ. Sociologický průzkum na téma společenské hry a motivace k jejich hraní v subkultuře "hráčů" a mezi dětmi na druhém stupni ZŠ. Analýza výzkumu a hledání základních skupin sdružených motivací pro kladný vztah ke společenským hrám a jejich hraní. Detailnější pohled na důvody, proče lidé společenské hry hrát něchtějí. Analýza komunity hráčů. Praktické využití společenských her - jako obecný osvětý nástroj, nebo v teambuildingu a oblasti lidských zdrojů, případně odborné diagnostice a terapii. Klíčová slova společenská hra, subkultura hráčů, moderní klasifikace her, desková hra, stolní hra, historie společenských her

Profesní kompetence instruktora zážitkového vzdělávání
Nováková, Kamila ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není...

Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností
Kabelka, Michal ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností. Cíle: Diplomová práce si klade za cíl navrhnout, realizovat a vyhodnotit teambuildingový kurz, zaměřený na rozvoj spolupráce a komunikačních dovedností. V návaznosti na téma teambuildingu práce analyzuje fungování společnosti, pořádající vzdělávací a rozvojové kurzy. Metody: V práci je využito metody pozorování, strukturovaného interview a písemného dotazování. Metoda pozorování byla aplikována na celou společnost. Interview bylo uskutečněno s vedoucím pracovníkem teambuildingové společnosti. Vzorek písemného dotazování tvořila skupina o velikosti 18 osob. Výsledky: Práce přináší ucelený pohled na problematiku teambuildingu, jako jednoho z nástrojů sloužících k rozvoji zaměstnanců. Výstupy získané písemným dotazováním účastníků navrhnutého programu, poukazují všeobecně na vydařený kurz. Klíčová slova: rozvoj, vzdělávání, zaměstnanec, tým, spolupráce, teambuilding.