Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Sebereflexe studentů sociální práce v průběhu jejich odborné praxe
POSTRÁNECKÁ, Hana
Sebereflexe studentů je nedílnou součástí profesní přípravy tedy i odborné praxe. Sebereflexi můžeme chápat jako rozvoj profesní i vlastní osobnosti. Cílem diplomové práce je charakterizovat reflexi studentů sociální práce v rámci propojení teorie a odborné praxe. V teoretické části se autorka věnuje právě pojmu sebereflexe, reflexe a sebepoznání. Dále stručně popisuje co je sociální práce, kompetence jež jsou pro výkon sociální práci potřebné a význam odborné praxe. Zabývá se také tím, jak dochází k propojení teoretických poznatků a praktické zkušenosti, jak může být vlastní praxe reflektována. V dalších kapitolách se autorka věnuje supervizi, neboť jedním z jejich cílů je sebereflexe. Zaměřuje se hlavně na autosupervizi a rozvojovou supervizi. V poslední kapitole se snaží nastínit vliv etiky, jejich pravidel a dilemat, která sociální práci ovlivňují. V praktické části je stanoven hlavní cíl: ?Charakterizovat reflexi studentů sociální práce v rámci propojení teorie a odborné praxe? Autorka dále stanovuje dva dílčí cíle: ?Zjistit charakter reflexe studentů sociální práce v souvislosti s délkou studia.? a ?Zjistit míru využívání reflexe studentů sociální práce v průběhu jejich odborné praxe.? Pro naplnění cílů byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s technikou polostandardizovaného interview. Struktura interview měla strukturu šířeji formulovaných otázek, které směřovali k poznání problému. Výzkumný soubor tvoří studenti Zdravotně sociální fakulty, kteří absolvovali bakalářské studium a navazující magisterské studium v oboru Rehabilitační-psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Charakter reflexe v souvislosti s délkou studia a míru využívání reflexe je definován v rámci navrhovaných hypotéz. Získané poznatky mohou být využity ke zkvalitnění sebereflexe studentů sociální práce a k rozvoji odborných praxí.

Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova

Národ versus stát: Případová studie Kosovo
Kešelj, Nina ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá právní a politické aspekty kosovské secese od Republiky Srbsko ve snaze zjistit, zda je kosovské odtržení opravdu příkladem sui generis, jak tvrdí zastánci kosovské nezávislosti. Teoretická část se věnuje státoprávním a mezinárodně právním požadavkům, jež stát musí splnit, aby dosáhl mezinárodního uznání. Dále popisuje různé formy uplatnění práva národa na sebeurčení a zabývá se podmínkami, za kterých může dojít k tzv. nápravnému odtržení od domovského státu. Empirická část zkoumá specifické okolnosti, za nichž se rozpadávala bývalá Jugoslávie, a postavení Kosova, jakožto autonomní provincie Srbska, v letech 1974-1999, s cílem zjistit, zda kosovští Albánci byli dle práva k secesi od Srbska vůbec kdy oprávněni. Dále, za účelem nalezení odpovědi na otázku, zda kosovské odštěpení lze považovat za nápravnou secesi, poskytuje práce historický přehled albánsko-srbského soužití v Kosovu, se zvláštním důrazem na období od druhé světové války a na problematiku válečných zločinů a údajného obchodu orgány, jehož otázka byla nedávno v Radě Evropy znovu projednávána.

Průběh vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení mateřské školy
Syslová, Zora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Poláchová-Vašťatková, Jana (oponent)
Hodnocení průběhu vzdělávání je jednou částí autoevaluačních procesů v mateřské škole. Jde o velmi významnou část mapující složitý systém institucionálního vzdělávání dětí předškolního věku. Z hlediska vývoje osobnosti každého člověka je tento věk nejdůležitější etapou, ve které se vytváří základy dovedností, náhled na život a svět kolem nás, ale především pohled na sebe sama. Ten s sebou přináší buď důvěru v sebe a své schopnosti nebo naopak pochybnosti o sobě a snížený potenciál dosahovat v životě úspěchy. Zásadním činitelem, který ovlivňuje sebepojetí dítěte je učitelka mateřské školy. Na to, jaké nároky jsou kladeny na její profesní dovednosti, se zaměřila teoretická část této práce. Dílčí kapitoly se zabývají charakteristikou jednotlivých etap procesu vlastního hodnocení v mateřské škole, definují pojmy pojící se s těmito procesy a naznačují souvislost se zaváděním změn daných kurikulární reformou. Dále se teoretická část zabývá průběhem vzdělávání v mateřské škole a vyúsťuje do definování kompetenční výbavy učitelky mateřské školy. Výzkumná šetření přinesla odpověď na otázku, jak se v mateřských školách hodnotí průběh vzdělávání. Stěžejní část hodnotících aktivit provádí ředitelka prostřednictvím hospitací, menší podíl leží na učitelkách samých. Byly identifikovány oblasti, cíle, kritéria,...

Přesnost interindividuálního vnímání mentálních obsahů
Hájková, Martina ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Slaměník, Ivan (oponent)
Cíle: Tato práce se zabývá některými otázkami z oblasti empatické přesnosti, tedy schopnosti správně a přesně vnímat mentální stavy druhých lidí. Především nás zajímalo, zda jsou lidé schopni reflektovat vlastní výkon v oblasti empatické přesnosti a v poznávání vlastního obrazu v očích druhých lidí. Dalším cílem bylo zjistit, jaký je mezi těmito dvěma komponentami vztah, tedy zda jedinci dosahují vyšší empatické přesnosti, jsou také schopnější rozpoznat, jak působí na druhé. Neméně důležitým cílem bylo zjistit, jakou roli hraje motivace pro přesnost a správnost vnímání prožitků druhého člověka. Metody: Tyto otázky jsou řešeny v rámci experimentu založeném na přímé interakci probandů. Po interaktivní fázi byli probandi požádáni, aby do dotazníku zhodnotili své vlastní prožívání během interakce a prožívání interakčního partnera, a pokusili se odhadnout, jaký dojem v něm zanechali. V těchto dotaznících se vyjadřovali i k sebejistotě ohledně jednotlivých odpovědí. Výsledky: Probandi prokázali, že měli dobrou představu o tom, co prožívá interakční partner i o tom, jak jsou vnímáni, přestože variabilita výkonu byla značná. Sebehodnocení probandů bylo u většiny probandů překvapivě neadekvátní. Probandi často nedokázali určit, kdy byli jejich úsudky o druhém spolehlivé a kdy nikoliv. Sebehodnocení...

Vliv rodiny na utváření sebereflexe jedince
Dvořáková, Dita ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem bakalářské práce je ,,Vliv rodiny na utváření sebereflexe jedince". Práce je koncipována jako teoretická analýza a cílem práce je vymezení základních pojmů sebepojetí, sebehodnocení a sebereflexe a jejich vzájemných vztahů. Dalším cílem je zmapování vlivu rodiny na sebereflexi dítěte a vývoj sebereflexe u dítěte. Práce ústí v konkretizaci výchovných metod a přístupů, které sebereflexi u dítěte záměrně rozvíjejí. Na rozvoj adekvátní sebereflexe mají vliv mnozí činitelé - přijetí dítěte do rodiny, výchovný styl rodiny, aspirace rodičů a způsob komunikace v rodině. Pro rozvoj adekvátní sebereflexe je důležité, aby rodiče dítě přijímali takové, jaké je. Bakalářská práce je doplněna praktickou ukázkou kresby "Začarované rodiny" a její analýzy u vybraných pěti dětí ve věku osm až dvanáct let. V práci uvádím praktické metody, které rozvíjejí sebepoznání a sebereflexi, například Okno Johariho, atribuční styly a SWOT analýzu.

Medzinárodneprávne postavenie Západnej Sahary
Turányi, Samuel ; Kochan, Jan (vedoucí práce) ; Pavlicová, Vendula (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaobírá mezinárodněprávním postavením Západní Sahary. Její cílem je analýza Západní Sahary z hlediska mezinárodního práva a z hlediska mezinárodní politiky, zhodnocení postojů důležitých aktérů a načrtnutí možných budoucích scénářů vývoje v oblasti. Teoretická část se věnuje otázce mezinárodněprávní subjektivity, suverenity a uznaní státu v mezinárodním právu a konceptu práva na sebeurčení národů, na které je kladen důraz. Na tenhle zdlouhavý konflikt mezi představiteli Maroka a Fronty Polisario doplácejí saharští obyvatelé a posun k řešení je téměř žádný vzhledem na zcela odlišní zájmy sporných stran. Do konfliktu zasahují kromě sousedních států i mezinárodní aktéři jako Španělsko, Francie nebo USA. Od roku 1991 vládne mezi stranami příměří, ačkoli dekolonizace území pořád neproběhla a návrhy na řešení problému narážejí na odpor jednotlivých stran až do dnešního dne.

Residual cognitive capacity in unconscious patients. Event related potentials and cerebral blood flow study
Holečková, Irena ; Choc, Milan (vedoucí práce) ; Polívka, Jiří (oponent) ; Rektor, Ivan (oponent) ; Stejskal, Lubor (oponent)
unknown voice. For SON contrasts, robust cerebral blood flow activation present over temporal, frontal and parietal cortices, in hippocampus and in the precuneus could be associated with speech, novelty and self recognitions processing. Familiar and non familiar voice activated the prefrontal cortex differently, suggesting different retrieval processes, although corresponding ERP response could not be differentiated. OBSAH 1 Úvod 3 2 Teorie 3 2.1 Metody vyšetřování mozkových funkcí..................................................3 2.2 Evokované potenciály .............................................................................4 2.3 Pozitronová emisní tomografie ...............................................................5 2.4 Poruchy vědomí.......................................................................................6 2.5 Vyšetřování kognitivní kapacity u pacientů s poruchou vědomí...........8 In the fourth experiment {5 unconscious patients: 3 permanent vegetative states( PVS) and 2 minimally conscious states (MCS) }in order to most effectively define the degree and extent of possible cognitive function in unconscious patients, a complex approach - a combined ERP and PET study was applied. 2.5.1 Evokované potenciály a akutní stadium poruchy vědomí - kóma .............8 2.5.2 Vyšetřování...

Motivace k snowboardingu
Tišerová, Klára ; Turčová, Ivana (oponent) ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce)
Ná z e v : Motivace k snowboardingu Cí l p r á c e : Cílem této práce bylo přispět k hlubšímu poznání motivace snowboardistů. Nahlédnout do nitra jezdců a zjistit, co je na snowboardingu tak moc přitahuje, co pro ně znamená, proč se stává jejich životním stylem. Zmapovali jsme, jací lidé se věnují snowboardingu, a proč tito vyjíždí do hor, vynakládají úsilí, námahu, čas i peníze, aby si vychutnali svou jízdu na sněhu. Me t o dy : Pro výzkum jsem zvolila metodu dotazníkového šetření. Výsledky byly statisticky zpracovány v programu Excel. Vý s l e d ky : Výsledky výzkumu ukazují, že většina snowboardistů, účastnících se výzkumu, provozuje tento sport, protože jim umožňuje trávit čas v přírodě, osvobodit se a uniknout od všedního života. Silným motivačním prvkem je pro ně pocit vzrušení při zvyšování hladiny adrenalinu během jízdy. Významné při snowboardingu se potvrdily sociální vazby. Snowboarding je jistou formou možnosti setkávání se s přáteli a vytváření nových sociálních kontaktů. Naopak minimum jedinců považuje snowboarding za prostředek vlastní seberealizace. Většina respondentů se nevěnuje snowboardingu kvůli tomu, aby dosáhli úspěchu a uznání od okolí, ale protože při něm zažívají radostné chvíle a snowboarding je baví sám o sobě se vším, co přináší a nabízí. Kl í č o v á s l o v a :...

Zatíženost lidského myšlení v rozhodovacím procesu
Trejbal, Pavel ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Jirků, Petr (oponent)
Tématem této práce je oblast lidského rozhodování. V rozhodovacím procesu podléháme mnoha různým vlivům, vstupujícím do našeho úsudku, což nás může svést ke špatným rozhodnutím. Podstatné je, že projevy zkreslujících vlivů se pravidelně opakují u různých jedinců, z čehož lze usuzovat, že se jedná o jistou univerzální výbavu naší mysli. Úkolem této práce je takové vlivy identifikovat a především pochopit podstatu aparátu, který je vyvolává. Poznatky z tohoto bádání tak mohou být pro čtenáře velmi důležitou a praktickou výbavou, neboť na jejich základě je možné zlepšit kvalitu svých vlastních rozhodnutí, a to jak v profesním, tak v osobním životě. Zároveň se jedná o účinný nástroj sebepoznání. Výzkum je založen na transdisciplinárních přístupech kognitivní vědy. Na jedné straně vycházíme z funkčního modelu mysli, na straně druhé využíváme celou řadu empirických poznatků z oblasti psychologie, behaviorální ekonomie a věd o mozku. S touto výbavou následně analyzujeme vybrané vlivy, které z hlediska rozhodování považujeme za významné. Těmi jsou pocity a emoce, sociální vlivy, jazyk, jáství, zkušenost, očekávání a apriorní formy úsudku. Na základě rozboru těchto vlivů jsou vyvozeny hypotézy o jejich vzájemné propojenosti. V závěrečné části práce jsou pak naznačeny konkrétní praktické postupy, jak zlepšit své vlastní rozhodování a jak se vyvarovat špatného úsudku.