Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,720 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.89 vteřin. 

Důvěryhodnost informací na Internetu
Vlach, Miroslav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce)
Práce pojednává o problému důvěryhodnosti informací vyskytujících se na Internetu. Cílem je poskytnout čtenáři pohled na vzájemné propojení informací, dat a znalostí. Dále se věnuje Internetu, kde a jakým způsobem se informace čerpají. V neposlední řadě se zabývá problematikou hodnocení a ochrany informací.

Obsahový marketing pro generování leadů v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb
Nykodýmová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pospíchal, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je čtenáře seznámit s problematikou obsahového marketingu pro generování tzv. leadů, informací o potenciálních zákaznících, a zanalyzovat a navrhnout doporučení pro jeho uplatnění mezi subjekty v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb. Teoretická část práce diskutuje tři klíčové oblasti: specifika služeb a sektoru B2B, obsahový marketing a důvody jeho zapojení do marketingové strategie a problematiku generování leadů jako možnou metriku obsahového marketingu a obchodní nástroj. Praktická část zjišťuje přístup k problematice pohledem čtyř zástupců dodavatelů služeb a doplňuje jej úhlem pohledu jejich zprostředkovatele, společnosti IVITERA, která kolem svých mediálních, zejména internetových, projektů sdružuje jednu z největších B2B komunit v daném odvětví služeb na českém trhu. Výzkum byl realizován pomocí individuálních rozhovorů se zástupci všech pěti společností a doplněn analýzou sekundárních dat, leadů a klíčových slov poskytnutých zprostředkovatelem.

Návrh efektivního dashboardu v analytických úlohách IS
Janeczková, Agata ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem efektivního dashboardu. V souvislosti s uvedením do problematiky popisuje témata Business Intelligence, datových úložišť a kvality dat. Je přehledem analytických výstupů a nastíněním procesu jejich tvorby. Jsou zde popsány především základní principy efektivního návrhu manažerských reportů, a to s důrazem na koncové uživatele. Práce je zaměřena na důležité faktory efektivity jako je využitelnost předaných informací a také forma jejich předání. V praktické části si práce klade za cíl zefektivnění konkrétního dashboardu. Kromě shrnutých principů správného návrhu jsou pro tyto účely využity rovněž poznatky kognitivní psychologie. Po předchozí analýze nedostatků stávajícího dashboardu dojde k zapracování navržených změn. Změny vedoucí k efektivnějšímu předání informací prostřednictvím dashboardu vychází z teoretického základu předchozí části.

Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Skrbek, Jan (oponent) ; Jurášková, Olga (oponent)
Multimédia jsou formou sdělování informací a sdílení znalostí prostřednictvím synergického efektu paralelně propojených komunikačních rovin. Jejich hlavní uplatnění je v tvorbě komunikací coby produktů i služeb a v tvorbě uživatelských rozhraní. Hlavním cílem této disertační práce je vytvořit model multimediální komunikace pro pochopení významu a smyslu použití multimédií v komunikačním procesu. Model popisuje návaznosti prvků a parametrů multimediální komunikace v rámci vnitřního i vnějšího kontextu. Dále je cílem práce vytvořit metodiku multimediální komunikace, která slouží pro návrh, tvorbu a vyhodnocování konceptů multimediálních komunikací. Metodika je vytvořena aplikací modelu multimediální komunikace. Disertační práce vychází ve své teoretické části z analýzy různých definic a přístupů vybraných k řešení modelu multimediální komunikace. Na to navazují rozbory teorií komunikace, pojmů média, multimédia, doručovací platformy a funkce komunikace. Na teoretickou část navazuje popis výzkumu v praxi čtyřech odlišných oblastí využití multimédií. Získané poznatky jsou v následujících částech práce analyzovány za účelem vytvoření modelu multimediální komunikace a odvozené metodiky multimediální komunikace. Metodika je dále ověřena prostřednictvím případové studie a jsou formulována doporučení pro její další rozvoj. Model a metodika multimediální komunikace vytvořené v této práci prezentují ucelený pohled na problematiku multimediální komunikace jako na nástroj využitelný pro konkrétní komunikační účel. Práce tak přináší nástroj pro řešení a studium multimediálních komunikací a zároveň definuje prostor pro rozvoj metodických postupů v této oblasti.

SEO audit a obsahová analýza vybraného webu
Beneš, Martin ; Bubeníček, Jan (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá SEO auditem a obsahovou analýzou pro konkrétní webové stránky. Cílem práce je nastínit proces optimalizace pro vyhledavače a následně ověřit, zda jsou dané webové stránky dostatečně optimalizovány na základě zjištěných informací. V rámci teoretické části je definována základní problematika SEO a nejčastěji používané metody optimalizace a linkbuildingu. Také je stručně vysvětleno, jak pracují vyhledávače a na základě kterých faktorů vyhodnocují pozice stránek ve vyhledávání. Na závěr jsou popsány nezbytné nástroje pro kvalitní SEO audit. V rámci praktické části bude proveden SEO audit na základě získaných teoretických znalostí spolu s obsahovou analýzou, jejíž základ bude spočívat v analýze klíčových slov. Závěrem této kapitoly bude seznam konkrétních doporučení na základě SEO auditu pro zvýšení návštěvnosti webu z organického vyhledávání.

Svoboda vyjadřování a cenzura na internetu a sociálních sítích
Reindl, Jan ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na svobodu vyjadřování a cenzuru na internetu a sociálních sítích. Jejím úkolem je zhodnotit současnou situaci cenzury, vysvětlit nejpoužívanější způsoby cenzury a omezování svobody vyjadřování, stejně jako možnosti jejího obcházení. Práce se zaměřuje na vývoj cenzury z hlediska posunu ze sféry nástroje státní kontroly nad tokem informací v rámci domácí sítě do podoby nástroje, jehož použití závisí z velké části na spolupráci soukromých společností. Dalšími body je pak zdůraznění anonymity na internetu jakožto nástroje pro svobodné vyjadřování, analýza současné situace a nastínění možného budoucího vývoje. Práce je strukturována do pěti kapitol, první slouží jako úvod do problematiky. Druhá potom popisuje metody cenzury internetu, třetí potom metody jejího obcházení. Čtvrtá kapitola se zabývá současnou situací v rámci role sociálních sítí a podobných služeb a zamýšlí se nad důsledky cenzury a možným budoucím vývojem. Pátá a poslední kapitola se věnuje výzkumu anonymních uživatelů internetu, kteří by jinak čelili cenzuře.

Využití metod Competitive Intelligence pro podniky chemického průmyslu
Lisová, Martina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kocánek, Marek (oponent)
Obsahem této diplomové práce je představení problematiky Competitive Intelligence a využití jejích metod pro podniky v chemickém průmyslu. Hlavním cílem práce je sestavení konkrétního řešení z oblasti Competitive Intelligence pro společnost Lovochemie, a.s., tzn. navržení kompetentního zaměstnance, který bude v různých časových intervalech pravidelně monitorovat vybrané informační zdroje pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. K dosažení tohoto stanoveného cíle byly použity analýzy. Nejprve je proveden důkladný rozbor chemického průmyslu nejen v České republice ale i ve světě a následuje analýza vybrané společnosti. Na základě těchto informací byly vybrány informační zdroje, které by společnost měla sledovat pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. První část práce se zabývá představením Competitive Intelligence, zpravodajským cyklem CI, metodami strategické analýzy a nástroji pro vyhledávání a monitorování informací na internetu. Druhá část práce je věnována již zmiňovaným analýzám. Nejprve je zanalyzován chemický průmysl a jsou popsáni největší světoví výrobci hnojiv, poté je představena společnost Lovochemie, a.s., její konkurenti, dodavatelé a odběratelé. V poslední části práce jsou zprvu popsány informační zdroje vhodné pro společnost, vybrané vhodné softwarové nástroje Competitive Intelligence a v závěru stanoveno konkrétní řešení pro Lovochemii, které bylo cílem této diplomové práci.

Kulturní reálie a stereotypy ve vyučování cizímu jazyku
Kejvalová, Barbora ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Tato diplomová práce je věnována kulturním reáliím a jejich roli ve výuce cizím jazykům. Mapuje historii výuky reálií i současné trendy v této problematice. Na vzorku učebnic češtiny pro cizince zkoumá, v jakém rozsahu a v jaké kvalitě jsou různé typy informací z oblasti reálií studentům zprostředkovávány. Cílem práce je zjistit, do jaké míry reálie obsažené v analyzovaných učebnicích odpovídají požadavkům na ně kladeným, jaké informace považují autoři za důležité a vhodné prezentace. Zároveň by mělo být poukázáno na jejich případné nedostatky či nekompletnost.

Intraday Dynamics of Euro Area Sovereign Credit Risk Contagion
Komárek, Luboš ; Ters, Kristyna ; Urban, Jörg
Práce se zaměřuje na zkoumání role trhu CDS a dluhopisového trhu jako transmisních kanálů nákazy kreditním rizikem mezi svrchovanými entitami během současné krize svrchovaného dluhu zemí eurozóny a před ní. Analyzujeme mezidenní údaje pro země skupiny GIIPS, Německo, Francii a středoevropské země. Naše výsledky ukazují, že před krizí byl trh CDS a dluhopisový trh podobně významný v rámci transmise šoku finanční nákazy, ale následně během krize významnost dluhopisového trhu slábla. V práci ukazujeme, že efekt „útěku ke kvalitě“ během krize na německém dluhopisovém trhu nebyl v předkrizovém období přítomný. Námi odhadnuté riziko svrchované nákazy bylo vyšší během krize s průměrnou odezvou relevantních informací v délce mezi jednou až dvěma hodinami pro země skupiny GIIPS. Aplikací exogenních makroekonomických informací majících charakter šoku ukazujeme, že během krizového období vzrostlo kreditní riziko, které však nebylo v souladu s vývojem fundamentálních proměnných. Dále ukazujeme, že středoevropské země nebyly dotčeny nákazou svrchovaného kreditního rizika bez závislosti na úrovni jejich veřejného dluhu a na jejich měně.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Stanovení norem času pro práce jako podkladu pro efektivní využívání času ve vybrané organizaci
BARTOŠKOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce je zaměřena na zjišťování potřebného času pro dané úkoly ve vybrané organizaci prostřednictvím vhodných metod. Na základě dosažených výsledků následně navrhuje vhodná opatření směřující k vyšší efektivitě práce. Používané metody jsou standardizace úkonů, měření času, vyhodnocení zjištěných dat a informací pomocí tabulek a vzorců v Excelu. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení, co je zakázková výroba a jaké metody se dají použít při stanovení norem času a určení efektivního využívání času v podniku. Charakterizuje vybraný podnik, jeho historii a technologické uspořádání pracoviště, předvýrobní a výrobní etapy výroby, popis výrobních strojů a potřebných materiálů. Praktická část obsahuje tabulky s úkony potřebnými k výrobě, tabulky s výrobními časy, vyhodnocení potřebných časů a materiálů na produkty výroby. Závěr obsahuje návrh na vylepšení efektivity práce a program na vypočítání časů potřebných na obdobné zakázky.