Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,152 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Kriminalita dětí a mladistvých jako sociální jev moderní společnosti
KADLECOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá protispolečenským jevem kriminality dětí a mladistvých, jeho sociologickým i kriminologickým rozborem. Uvádí možné příčiny výskytu násilnického a delikventního chování dětí a mladistvých v naší společnosti. Práce poukazuje na negativní jevy a agresi v naší společnosti, která může být spouštěčem dalšího kriminálního a delikventního chování. Tato bakalářská práce se zamýšlí nad postojem naší společnosti k projevu násilí, uvádí možnosti represe tohoto chování a snaží se zjistit jak nejlépe tomuto nežádoucímu jevu předcházet.

Marketingová strategie společnosti 3M v sociálních médiích
Němec, Tomáš ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Luňáčková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sociální média jako fenomén moderní doby a jejich využití v marketingu. Postupně ve své práci představím čtyři nejvyužívanější média, a to Facebook, Instagram, Twitter a YouTube a zároveň nastíním možnost jejich užití v marketingu. Marketingovou strategii v sociálních médiích jsem se rozhodl představit prostřednictvím konkrétního příkladu, mezinárodní společnosti 3M. Tuto společnost jsem si vybral zejména proto, že působí na trhu průmyslových výrobků, kde on-line marketing není v takové míře využívaný a zároveň proto, že spolupracuje s VŠE. Po představení základní marketingové teorie a vysvětlení základních pojmů zanalyzuji stávající strategii 3M v sociálních médiích a na základě provedené analýzy a zjištěných údajů navrhnu vlastní možnou marketingovou strategii pro společnost 3M, která propojí všechna výše uvedená sociální média.

Sociální postavení a každodennost pražského dělnictva v meziválečné době. Historicko-sociologická analýza
Holubec, Stanislav ; Kárník, Zdenek (vedoucí práce) ; Moravcová, Mirjam (oponent) ; Měchýř, Jan (oponent)
Předkládaná práce si klade za cíl přiblížit sociální existenci a každodennost pražského dělnictva v meziválečném období. Praha, která ve sledovaném období dynamicky rostla a rychle se měnila v moderní velkoměsto, byla také městem s největší koncentrací dělníků v Československu. Zvláštní pozornost je věnována dělnickým rodinám, problematice zdraví a sexuality, bydlení, kulturním praktikám, politické existenci a vzdělávání. Práce používá dobových archivních pramenů organizací zabývajících dělníky nebo dělnických organizacích samotných (politických stran, odborů, zájmových sdružení). Druhým zdrojem informací je kvalitativní sociologické šetření pamětníků. Dále to jsou analýzy statistických dat, dobových periodik a sekundární literatury. Práce se snaží ukázat pražské dělnické prostředí ve vší rozmanitosti jeho existence a pojímá tuto sociální skupinu jako značně heterogenní útvar s velmi plynulými hranicemi přechodu k ostatním sociálním prostředím. Vedle sociálních rozdílů zdůrazňuje práce vliv rozdílů mezi generacemi a pohlavími na každodennost pražského dělnictva.

Co dělá realismus reálným?
Skala, Adam ; NEBESKÝ, Jan (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Práce je rozdělena na dvě části. V první se zabývá fenoménem realismu a realistických tendencí při tvorbě inscenance. Zkoumá vývoj tendence k realistickému zobrazení v průběhu historie se zvláštním zaměřením na moderní realismus režiséra Thomase Ostermeiera. Práce se snaží poznávat realismu ve společenském kontextu a pojmenovat jeho sociální funkci. Druhá část práce se soustředí na shrnutí autorovy osobní zkušenosti zejména při školní tvorbě a její reflexi v souvislosti s  využitím realistických prostředků.

E-learning jako fenomén informační společnosti
Blahož, Milan ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou e-learningu a jeho významem v rámci současné informační společnosti. Používání informačních a komunikačních technologií v každodenním životě bylo hlavním důvodem pro zapojení těchto technologií i do edukačního procesu. Cílem této práce je komplexní vymezení elektronického vzdělávání jako dalšího nástroje ve výuce, pohled na faktory s ním úzce spojené a zachycení vývojových směrů a trendů, kterými se ubírá. Poté na základě provedené analýzy poukázat na pozitivní a negativní dopady na společnost a na význam individuální znalosti a kritického myšlení jedince. Teoretický rámec práce primárně vymezuje základní termíny, jakými jsou data, informace, znalost a vzdělání, které jsou ve zbytku práce častěji užívány a bez jejichž jasného vymezení by byla pro potenciálního čtenáře práce zbytečná. Dále se zabývá oběma pohledy na informační a komunikační technologie, popisuje informační společnost a její hlavní charakteristiky, zejména význam informace a její zásadní rolí pro hospodářství. Následuje kapitola, která je zaměřena na rozsáhlé téma e-learningu. Vymezuje elektronické vzdělávání komplexně, od historického vývoje až po dnešní dobu. Zároveň zahrnuje varianty e-learningu, aktéry kterých se týká a jako poslední i moderní trendy, jakými jsou například MOOC kurzy nebo m-learning. Stěžejní část práce tvoří analýza aplikovaná na elektronické vzdělávání a prezentovaná ve formě SWOT, ve které jsou jednotlivé zjištěné faktory popsány. Shrnutím analýzy, ve které jsou vybrané faktory dále diskutovány společně s dostupnými statistikami Českého statistického úřadů, se zabývá následující kapitola, na niž posléze navazuje poslední část, zaměřená na pozitivní a negativní dopady na společnost. Doporučení plynoucí z práce jsou uvedena v závěru.

Profese vojenské zdravotní sestry z historického pohledu.
PAVLÍKOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá profesí vojenské zdravotní sestry. Můžeme konstatovat, že oficiální studium vojenských nelékařských zdravotnických odborností a jejich využití nejen pro válečné účely se datuje od padesátých let minulého století. Ovšem ženy zdravotnice následně i v uniformě byly vždy aktuální záležitostí v údobích jakéhokoli ozbrojeného tažení. Rozvoj ošetřovatelské činnosti jako takové probíhal téměř pokaždé v závislosti na její zvýšené potřebě ve válečných anabázích, avšak není možné opomenout vliv vědeckých, medicínských a technických poznatků. Historická osa vývoje ošetřovatelské výchovy a zdravotnické péče na bojištích je zaznamenána od pravěkého léčitelství přes původní starověké medicínské pokusy až po středověké tradiční lékařství. Způsob křesťanského léčení negativně ovlivnila katolická církev, která takřka znemožnila jakýkoli vědecký pokrok zejména na chirurgické půdě. Temný středověk na evropském kontinentě fakticky vyrval provádění lékařských úkonů z rukou odborníků a nechal trpící na pospas kněžím. Následující část práce se věnuje novověké medicíně, kde se uplatňují osvícenské reformy. V této epoše se organizovaly jedny z počátečních půlročních kurzů pro vojenské ranhojiče, které se přeměnily na Chirurgickou vojenskou akademii, z níž pak vzniklo pověstné Josefinum. Projev humanity, jež podnítila formu péče o válečné veterány, se manifestoval výstavbou invalidoven. Druhou polovinu 19. století charakterizuje fenomén výskytu řádových sester v polních lazaretech. Hlouběji se tato studie zaobírá profesionální organizovanou zdravotnickou péčí přímo na bojišti, která se datuje od éry válčení na Krymu. Tento mezník vypovídá o transformaci opatrovnictví na ošetřovatelství, jež vykazuje nutnost specializované přípravy osob provozujících ošetřovatelskou praxi. Nesmazatelně se do dějin sesterského povolání zapsal i Henri Dunant, jako zakladatel Červeného kříže, který první zacvičoval zdravotnice pro plnění branných záměrů státu. Pokračování tohoto počinu nastiňuje průběh poskytování první pomoci v ozbrojených konfliktech 20. století. Popisuje fungování tehdejší velitelsky řízené vojenské zdravotnické služby. První světová válka zahnala český ošetřující personál na obě strany fronty, kde zajišťoval zraněným pomoc. Druhé světové války se zdravotní sestry účastnily již ve stejnokrojích, coby právoplatné příslušnice armády. Dílo se dále zmiňuje i o poválečném využívání armádních zdravotníků v utajených zahraničních misích a jejich odborné erudici. V neposlední řadě velmi okrajově hovoří o současných možnostech moderní zdravotnické služby Armády České republiky. Cílem usilovného snažení při zpracování tohoto tématu bylo přehledně zmapovat vývoj profese vojenské zdravotní sestry v historickém kontextu se zvláštním zřetelem na ženy zdravotnice pocházející z českých končin. Aby zachycené dějinné podklady týkající se konkrétních účastnic světových válečných konfliktů byly čtenáři dobře uchopitelné, líčí toto pojednání v širším rozsahu příznačné lékařské a ošetřovatelské poznatky už od éry pravěkých civilizací. Pro teoretickou diplomovou práci byla zvolena metoda historické studie. Metodika se zakládá na vyhledávání, prostudování, třídění a následném systematickém nestranném popisu událostí z časů minulých s cílem podat ucelenou zprávu o daném námětu. K získání povědomí o dějinných souvislostech bylo zapotřebí prostudovat nepřeberné množství relevantních zdrojů. Věcné informace byly čerpány analyzováním jednak primárních, ale ponejvíc sekundárních dokumentů. Badatelskými prameny se staly i starobylé knižní publikace, soudobá odborná literatura a časopisy s historickou, vojenskou i zdravotnickou tematikou. Prozkoumáním odpovídajících písemností a shrnutím zásadních zjištění vznikla diplomová práce, která mapuje dějiny válečného ošetřovatelství a profese vojenského zdravotníka. Výtvor nemá za úkol jen osvětlovat minulost, nýbrž přispívat k řešení každodenních problémů a poskytovat zářivý výhled do budoucnosti.

Historie Vysokoškolského uměleckého souboru
Kolda, Martin ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Skupina moderního tance Vysokoškolského uměleckého souboru vznikla v září roku 1961 z folklórní taneční složky VUSu. Tento neprofesionální soubor byl zprvu složen ze studentů a pedagogů vysokých škol a hledal nové a moderní formy uměleckého vyjádření. S příchodem Františka Pokorného se skupinou začali spolupracovat i studenti taneční konzervatoře, kteří však skupinu opustili v momentě, kdy Pokorný odešel z postu uměleckého vedoucího. Vedení po Pokorném převzala Sylva Žáčková, která se snažila soubor udržet aktivní. S příchodem Jiřího Rebce se změnila i dosavadní struktura skupiny. Vedle samostatného souboru vznikla i přípravná oddělení, ve kterých byli vychováváni noví členové. Velký význam pro skupinu byla spolupráce s pedagogy a choreografy Ivankou Kubicovou a Janem Hartmannem, kteří se vrátili do Československa ze studií na London Contemporary Dance School. V roce 1977 se zbylé dvě složky VUSu (pěvecká a taneční) dostaly pod patronát Univerzity Karlovy a dále skupina vystupovala pod názvem VUS UK. V roce 1984 došlo k oddělení taneční a pěvecké složky VUSu a taneční složka začala používat název Taneční centrum UK, pod kterou nadále fungovala Skupina moderního tance. K další transformaci došlo 18. května 1989, kdy Skupina moderního tance změnila svůj název na Taneční divadlo Praha, čímž prakticky zanikl původní soubor.

Mobilní marketing
Gause, Matěj ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce Mobilní marketing je jednoznačně nastínit jeho vývoj a proč je tento nový fenomén tak důležitý pro moderní společnosti po celém světě. Práce se nesnaží jen o strohý popis médií mobilního marketingu, ale živě informuje o nejnovějších trendech a novinkáh ze světa mobilních aplikací a her. Na příkladech pak ukazuje nejúspěšnější mobilní aplikace, které zaznamenaly miliardy stažení a na jejich vyjimečných vlastnostech odhaluje velký potenciál mobilního marketingu. Bakalářská práce také jasně popisuje jeho výhody a nevýhody a dokazuje, že je nástrojem, který dokáže přinést firmě jak zisk a slávu, tak i další úspěchy v podobě spokojených a věrných zákazníků. Na rozboru konkrétního mobilního vývojářského studia podává ucelený a detailní pohled do nitra jednoho z největších vývojářských gigantů na mobilní hry. Autor v práci využívá bezmála 10 let svých zkušeností v tomto oboru.

Moderní novozákonní překlad (Nové zákony dvacátého století před Českým ekumenickým překladem)
Bartoň, Josef ; Lášek, Jan Blahoslav (vedoucí práce) ; Sázava, Zdeněk (oponent) ; Ventura, Václav (oponent)
Moderní český novozákonní překlad (Nové zákony dvacátého století před Českým ekumenickým překladem) Modern Czech New Testament Translations (The 20th Century New Testaments before the Czech Ecumenical Translation) Josef Bartoň Biblický překlad představuje mimořádně významný fenomén v kulturním a duchovním životě českého národa a je nepřehlédnutelným plodem i neodmyslitelnou součástí české teologické práce od počátku křesťanství u nás až do současnosti. Zájem badatelů se nicméně doposud soustředil především na staročeské a starší české biblické překlady a tomuto tématu byla také zasvěcena řada dílčích studií i několik souhrnných monografií.1 Víceméně stranou zatím zůstávají biblické překlady devatenáctého a dvacátého století (i nejčerstvější překladatelské pokusy podniknuté po roce 2000). Soustavné a hlubší souborné zpracování moderních českých novozákonních překladů2 dosud chybí Tato studie si vytkla za cíl poprvé podrobněji zmapovat české překládání Nového zákona v období po roce 1900 a před zahájením prací na Českém ekumenickém překladu (1961). 1 Zásadní monografii k dějinám starých a starších českých novozákonních, resp. biblických překladů (která se soustředí nejvíce na dějiny textu) předložil Vladimír KYAS, Česká bible v dějinách národního písemnictví. Praha: Vyšehrad, 1997. O něco starší práce Jan...

Reflexe holocaustu v současné umělecké produkci
Bilavčíková, Hana ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
Resumé Tato práce představuje a zhodnocuje proměnu uměleckých přístupů a střídání forem výtvarných reflexí od klasické konvenční představy umění k tomu, co moderní estetika nazývá "anti-uměním", "anti-estetickou reflexí". Základnou pro rozbor tohoto problému je zde fenomén nacistický holocaust a hrůzy druhé světové války. Studie nejdříve v hrubých obrysech shrnuje vývoj a sociologicko-historické proměny vnímání holocaustu poválečnou společností, a základě tohot vhledu dospívá k poznání, že s tématem holocaust se v průběhu doby začalo pracovat spíše jako s významovou parabolou, která má adekvátní reflexi ve výtvarném a vizuálním umění. Důraz je zde kladen především na tvorbu umělců druhé a třetí generace, tedy potomků pachatelů a obětí hrůzných činů minulosti, kteří danou problematiku zpracovávají v perspektivě každodennosti obyčejného člověka dneška.Na základě zhodnocení dosavadního poválečného vývoje uměleckých postupů a forem výtvarných reflexí fenoménu nacistický holocaust dospívá studie k poznání, že jej lze rozdělit do tří základních etap, které odpovídají více méně poválečnému střídání generací. Nebylo cílem této studie zpracovat na podkladě uměleckých reflexí tématiku židovství či antisemitismu v posledních šedesáti letech. Téma je velmi široké. Rozsah běžné bakalářské práce jeho absolutní zpracování...