Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza inerčního odlučovače částic na vstupu vzduchu do turbovrtulového motoru
Skála, Adam ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nasátím cizích částic do turbovrtulového motoru GE H80 v zástavbě letounu Let L-410 Turbolet. Cílem studie je vytvořit postup numerické simulace pohybu částic v prostoru motoru. Tento postup může být uplatněn při návrhu Inerčního odlučovače částic. Práce obsahuje kalibrační úlohu proudění přes schod, která ověřila platnost použitého postupu. Druhá část pojednává o nastavení numerického výpočtu proudového pole. Poslední část práce je věnována trasování částic uvnitř motoru. Simulované trajektorie částic jsou vizuálně zkoumány a data o dopadu částic na rotor kompresoru jsou korelovány se skutečným poškozením.
Konstrukční návrh trupu a ocasních ploch soutěžního modelu letadla
Skála, Adam ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšením trupu a ocasních ploch již existujícího soutěžního letounu FabricK. Úvod práce seznamuje čtenáře se soutěží Air Cargo Challenge a popisuje letoun FabricK. Následuje rešeršní studie možných řešení ocasních ploch a statistický přehled sériově vyráběných modelů kategorie F3B. Praktická část práce dále popisuje konstrukční návrh ocasních ploch, trupu a hmotnostní rozbor nového modelu. Závěr posuzuje přínosy této práce.
Analýza inerčního odlučovače částic na vstupu vzduchu do turbovrtulového motoru
Skála, Adam ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nasátím cizích částic do turbovrtulového motoru GE H80 v zástavbě letounu Let L-410 Turbolet. Cílem studie je vytvořit postup numerické simulace pohybu částic v prostoru motoru. Tento postup může být uplatněn při návrhu Inerčního odlučovače částic. Práce obsahuje kalibrační úlohu proudění přes schod, která ověřila platnost použitého postupu. Druhá část pojednává o nastavení numerického výpočtu proudového pole. Poslední část práce je věnována trasování částic uvnitř motoru. Simulované trajektorie částic jsou vizuálně zkoumány a data o dopadu částic na rotor kompresoru jsou korelovány se skutečným poškozením.
Co dělá realismus reálným?
Skala, Adam ; NEBESKÝ, Jan (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Práce je rozdělena na dvě části. V první se zabývá fenoménem realismu a realistických tendencí při tvorbě inscenance. Zkoumá vývoj tendence k realistickému zobrazení v průběhu historie se zvláštním zaměřením na moderní realismus režiséra Thomase Ostermeiera. Práce se snaží poznávat realismu ve společenském kontextu a pojmenovat jeho sociální funkci. Druhá část práce se soustředí na shrnutí autorovy osobní zkušenosti zejména při školní tvorbě a její reflexi v souvislosti s  využitím realistických prostředků.
Konstrukční návrh trupu a ocasních ploch soutěžního modelu letadla
Skála, Adam ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšením trupu a ocasních ploch již existujícího soutěžního letounu FabricK. Úvod práce seznamuje čtenáře se soutěží Air Cargo Challenge a popisuje letoun FabricK. Následuje rešeršní studie možných řešení ocasních ploch a statistický přehled sériově vyráběných modelů kategorie F3B. Praktická část práce dále popisuje konstrukční návrh ocasních ploch, trupu a hmotnostní rozbor nového modelu. Závěr posuzuje přínosy této práce.

Viz též: podobná jména autorů
5 Skála, Adam
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.