Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Differences in Competitiveness at a Young Age: An Experiment
Kolda, Martin ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Cingl, Lubomír (oponent)
V současném světě můžeme pozorovat značný rozdíl mezi pohlavími na trhu práce, jelikož ženy mají sklon vydělávat významně méně než muži. Jedním z možných vysvětlení rozdílu ve mzdách může být rozdíl v soutěživosti. Současná experimentální ekonomická literatura ukazuje, že je mezi muži a ženami rozdílný zájem soutěžit. V této práci zkoumám soutěživost mezi dětmi z České republiky. Za použití terénního experimentu s reálným úkolem jsem zjistil, že chlapci i dívky reagují na soutěživé prostředí, ale chlapci soutěží významně více než dívky. Na druhou stranu, věk, počet sourozenců či mimoškolních aktivit a vzdělání rodičů neovlivňují výkon při soutěživém schématu.
Problematika tanečního managementu
Kolda, Martin ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
První část práce mapuje historický vývoj všeobecného managementu, současné teorie a výstupy a strukturální rozdělení základních manažerských úkolů a funkcí. Snaží se zdůraznit znalosti, zkušenosti, poučení z chyb a nejužitečnější principy, které pomohly průkopníkům v ostatních oborech k jejich úspěchu. Dále se práce věnuje managementu divadelního umění, analyzuje problematiku uměleckého řízení, jeho význam pro umělce a rozdělení manažerských pozic v divadle. Poslední část této práce zpracovává strukturální rozbor manažerských povinností potřebných pro úspěšnou realizaci daného podnikatelského/uměleckého záměru. Jedná se o schéma vybudované na základě poznatků získaných studiem teorií všeobecného, kulturního a divadelního managementu a praktických zkušeností autora, které se zaměřuje především na oblast plánování, produkce, marketingu a financování realizovaného projektu.
Historie Vysokoškolského uměleckého souboru
Kolda, Martin ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Skupina moderního tance Vysokoškolského uměleckého souboru vznikla v září roku 1961 z folklórní taneční složky VUSu. Tento neprofesionální soubor byl zprvu složen ze studentů a pedagogů vysokých škol a hledal nové a moderní formy uměleckého vyjádření. S příchodem Františka Pokorného se skupinou začali spolupracovat i studenti taneční konzervatoře, kteří však skupinu opustili v momentě, kdy Pokorný odešel z postu uměleckého vedoucího. Vedení po Pokorném převzala Sylva Žáčková, která se snažila soubor udržet aktivní. S příchodem Jiřího Rebce se změnila i dosavadní struktura skupiny. Vedle samostatného souboru vznikla i přípravná oddělení, ve kterých byli vychováváni noví členové. Velký význam pro skupinu byla spolupráce s pedagogy a choreografy Ivankou Kubicovou a Janem Hartmannem, kteří se vrátili do Československa ze studií na London Contemporary Dance School. V roce 1977 se zbylé dvě složky VUSu (pěvecká a taneční) dostaly pod patronát Univerzity Karlovy a dále skupina vystupovala pod názvem VUS UK. V roce 1984 došlo k oddělení taneční a pěvecké složky VUSu a taneční složka začala používat název Taneční centrum UK, pod kterou nadále fungovala Skupina moderního tance. K další transformaci došlo 18. května 1989, kdy Skupina moderního tance změnila svůj název na Taneční divadlo Praha, čímž prakticky zanikl původní soubor.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kolda, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.