Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,100 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.18 vteřin. 

Moderní společnost a pracovní čas
KUCHAŘOVÁ, Lenka
Poslední desetiletí vývoje společnosti přinesla mnohé zásadní změny, které se odrážely i na utváření pracovního času. Tato práce se snaží podat komplexní pohled na průběh utváření a vývoje pracovního času (jeho vydělení a osamostatnění, variace délky pracovní doby) s důrazem na současné netradiční (flexibilní) způsoby rozvrhování pracovní doby, jejichž uplatňování je v soudobé společnosti stále častější a žádoucí. V závěrečné kapitole je přiblížen vývoj legislativního pojetí pracovního času a pracovní doby v československém a českém zákonodárství.

Převod pohybu lidského těla na zvuk pomocí senzorů
Rataj, Jakub ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o průniku dvou rozdílných kompozičních přístupů (real time technologie a instrumentální kompozice) ve vlastním uměleckém díle - hudebně tanečního představení Umění Manipulace. Nejprve popisuji vývoj interaktivních pohybových systému v uplynulých padesáti letech a dále dva odlišné přístupy jejich kategorizace. V další části popisuji představení Umění Manipulace z hlediska dramaturgie a hudebního obsahu. Dále se zabývám kompozičními východisky, která jsem použil v instrumentální a elektroakustické hudební rovině a současně analyzuji vzájemný vztah těchto dvou hudebních rovin. V závěru popisuji architekturu a funkci virtuálního nástroje, kterým je pomocí pohybového senzoru v reálném čase nahraný a ovládaný zvuk.

Historický midraš Sefer Josipon (10. století). Literárněhistorická analýza textu
Křížová, Magdalena ; Oliverius, Jaroslav (oponent) ; Šedinová, Jiřina (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl shrnout dosavadní poznatky o době a kontextu vzniku významného historiografického díla středověku, takzvané knihy Josipon. Rozdělena je do tří hlavních částí: v první z nich se zabýváme kritickým srovnáním jednotlivých hypotéz o genezi díla, druhá část se týká interpretace tohoto textu z pohledu dějin židovské literatury a konečně třetí oddíl obsahuje komentovaný překlad tří úryvků, na němž jsou demonstrovány autorovy stylistické a literární postupy a zpúsob nakládání s předlohami. V rámci první části jsme se zabývali nejprve problémem autorství díla a ukázali jsme, že kniha .Josipon nebyla púvodně napsána jako pseudoepigrafní dílo, nýbrž že její tradiční připsání Josephu Flaviovi (zde mylně nazývanému ,.ben Gorion'' kvůli nesprávnému pochopení textu .Josiponovy předlohy) je dílem pozdější tradice a že původní text naopak otevřeně na Flaviovy spisy udkazoval jako na svůj pramen. Nerozřešena však zůstává otázka doby a důvodu tohoto připsání, neboť již zprávy z I O. století hovoří o tomto díle jako o ,,knize Josefa ben Goriona'', což by mohlo být dúkazem toho. že dílo jako celek vzniklo o několik generací dříve, než se obvykle soudí; avšak pravděpodobněji se jedná o zkrácené označení knihy považované za .. překlad'' Josehpova díla. Následně se zaměřujeme na popsání dějin tradice...

Vliv internetu na informační společnost s přihlédnutím ke specifikum jednotlivých kulturních okruhů
Aksamitová, Magda ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Práce vychází z prostorového pojetí informační společnosti, jmenovitě z prací S. Sassen a M. Castellse. Jejich teorie je v úvodní části práce představena. Cílem práce je statistickými metodami na datech pocházejících z nadnárodních institucí pro každý kulturní okruh ověřit univerzální platnost hypotézy o vlivu internetu na rozvoj společnosti a prostorové koncentraci. Zatímco ve všech kulturních okruzích se podařilo prokázat vliv internetu na výši HDP na obyvatele a zpětně vliv výše HDP na obyvatele na penetraci internetu, hypotézy spojené s prostorovou transformací se nepotvrdily. Z tohoto důvodu je navrženo položit si otázku, co či kdo stojí za transformací urbánní struktury země v informační společnosti.

Škola a genderové role
Marešová, Hana ; Vodochodský, Ivan (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou osvojování genderových rolí v prostředí školy. Jejím cílem je porovnat očekávání spjatá s genderovými rolemi z pohledu žáků/yň, vyučujících a učebnice a zjistit, zda jsou očekávání vázaná na genderové role v pojetí vyučujících a učebnice občanské výchovy v souladu s žákovskými představami týkajícími se genderových rolí, nebo se vzájemně liší. Text práce se skládá ze dvou základní částí. První část představuje teoretická východiska, která předcházela vlastní empirické šetření a z nichž empirické šetření vycházelo. Pozornost je v této části nejprve věnována vztahu, který existuje mezi pohlavím a genderem jedince, neboť předmětem zkoumání budou charakteristiky spojované s biologickým pohlavím jedince, které mají sociální rozměr a spoluvytváří obsah jedincových genderových rolí. Další část vymezuje pojmy genderové a sociální role, které jsou ústředním tématem zkoumání. Představuje také teoretické přístupy к genderovým rolím a jejich úloze ve společnosti. Práce se dále věnuje teoriím socializace a procesům osvojování genderových rolí. Další kapitoly se zabývají úlohou genderu ve škole, způsoby osvojování genderových rolí ve škole a možnými formami vlivu učebnic a přístupu vyučujících na osvojování genderových rolí. Jejich účelem je objasnit význam předpokladů ohledně...

Formal and material aspekt of the notion of a crime
Ranostaj, Michal ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Šámal, Pavel (oponent)
Anotácia (abstrakt) Jednou z najdôležitejších zmien, ktoré so sebou prináša nedávna rekodifikácia trestného práva hmotného v Českej republike, je zmena koncipovania inštitútu trestného činu. S ohľadom na fakt, že sa jedná o kardinálny inštitút trestného práva, má uvedená skutočnosť široký dopad na rôzne inštitúty trestného práva hmotného i procesného. Predkladaná diplomová práca sa pokúša identifikovať tieto zmeny v obecnej rovine a následne sa závery, ku ktorým dospieva snaží demonštrovať na vybraných trestneprávnych inštitútoch, ktoré podľa názoru autora uvedené zmeny najzreteľnejšie ilustrujú. V obecnej rovine práca venuje pozornosť predovšetkým otázkam zdroja trestnej zodpovednosti a tzv. osi trestnej zodpovednosti, pri ktorých poukazuje na doktrinálne prúdy, ktoré týmto otázkam venovali najširšiu pozornosť a názory ktorých našli svoje uplatnenie i v trestneprávnych kodifikáciách. Z rozhodujúcej časti sa jedná o postoje školy klasickej, ktoré sú konfrontované s názormi talianskeho trestneprávneho pozitivizmu. Práca na mnohých miestach poukazuje na rozhodujúce odlišnosti v jednotlivých modeloch trestneprávnej zodpovednosti práve prostredníctvom antagonizmu medzi uvedenými myšlienkovými prúdmi. Pokiaľ sa týka konkrétnych príkladov inštitútov, ktorých sa zmena koncepcie trestného činu dotýka, je zo strany...

Mythical paradigms of the avant-garde and its time
Micić, Tatjana ; Glanc, Tomáš (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent) ; Jedličková, Alice (oponent)
Tato studie se snaii ukazat, jak zmeny mytologie, v Losevove pojeti, ovlivnily umeni, literaturu a pffstup k basnickemujazyku. Studie prezentuje avantgardnf hnutf ve vsech jeho heterogennfch formach jako umenf casu krizf, ktere se objevily v evropske kulture a prinesly velke zmeny do lidskeho vedomi. Popisem umeleckeho postoje k prostoru a casu uvadfme pffklady, jak toto nove vedomf zachazelo s prostorovymi a casovymi vztahy. Tato studie se take zabyva obecnymi myty, ktere jsou ukazovany na pffkladech avantgardnich del. Vybrane myty by mely ukazat touhu avantgardnfch hnutf prestavet, rekonstruovat a pochopit podstatu jazyka umenf a poezie. A vantgardni umenf a literaturu nemuzeme pochopit bez znalosti dobovych souvislostf. Tato hnutf nicmene obsahujf ve sve podstate neco, co je charakteristicke pro myticke myslenf jako takove - periodicky, instinktivnf mivrat k zakladnf a puvodnf cistote se snahou 0 obnovenf vyznamu vyvoje a procesu tvorby. Tento fenomen analyzujeme prostrednictvfm my tu, ktere jsou vsudyprftomne v evropskych a dalSfch kulturach a objevujf se take v avantgardnfch dflech.

Pojetí křtu u Jana Bechyňky v Traktátu o viděních a pokušeních zbožného mládence a v pojednání o křtu zvonu
Beranová, Bohumila ; Rejchrtová, Noemi (vedoucí práce) ; Halama, Ota (oponent)
Práce se věnuje pojetí křtu u utrakvistického kněze Jana Bechyňky. Nejprve je postava svébytného literáta a teologa představen a a zařazena do historických souvislostí jagellonské doby. V následujících kapitolách se přistupuje ke konkrétnímu tématu. Bechyňkův pohled na pedobaptismus, jenž je čerpán z dlouhé pasáže o závazku křtu z jeho Traktátu o viděních a pokušeních zbožného mládence, je srovnáván se křtem dětí v Chelčického Zprávách o svátostech a se křtem obecně v jiné z Chelčického prací, s jeho Rozpravami z Pařížského rukopisu. Původním záměrem bylo najít paralely mezi oběma zmiňovanými mysliteli, ale ukázalo se, že existují i určité rozdíly, avšak ne v zásadních skutečnostech. V případě Bechyňkova traktátu O křtu zvonu podávám zcela konkrétní výklad tohoto pojednání. Poslední kapitola se zabývá utrakvistickou křestní praxí na počátku novověku a v současnosti, která má být jenom dokreslením a jakýmsi hrubým představením křestních rituálů tehdy a dnes. A nakonec v příloze vydávám Bechyňkův traktát O křtu zvonu s výkladovými poznámkami a poznámkami k transkripci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Normativní význam legitimizace lobbingu: příklady České republiky a Francie
Vargovčíková, Jana ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Jak je lobbing coby politická praktika legitimizován a co nám způsoby jeho legitimizace můžou prozradit o tom, jak tato praktika vstupuje do proměn pojetí demokratické legitimity? Tato práce se blíže snaží na příkladu diskuzí o regulaci lobbingu v České republice a ve Francii demonstrovat dvouznačnost diskursivní legitimizace lobbingu. Metodou diskursivní analýzy proto ukazuje - na jednu stranu, jak se v legitimizaci lobbingu objevují diskursy participace, blízkosti, zahrnutí dotčených do rozhodování, což svědčí o jejich relevantnosti v současné veřejné debatě v obou studovaných zemích. Na druhou stranu, spojení těchto diskursů s praktikou lobbingu zpětně tvaruje význam participace občanské společnosti a blízkosti, a to způsobem, který tyto demokratizační diskursy omezuje.