|
Rodinný dům
Trojan, Jan ; Vacek, Michal (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Jedná se o novostavbu samostatně stojícího podsklepeného rodinného domu se dvěma podlažími, který bude sloužit pro bydlení 5 osob. Dům má vnější rozměry 11,2 x 13,4 m. Svislé nosné konstrukce, ze systému POROTHERM, jsou řešeny v příčném systému. Garáž se nachází v suterénu. Střecha pultová tvořena jako vícevrstvá jednoplášťová. Fasáda bude řešena silikátovou zatíranou omítkou.
|
|
Pohřební služba a kamenictví
Trojan, Jan ; Bartolšic, Vít (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Jedná se o novostavbu dvou jednopodlažních objektů, který boudou sloužit k výrobě, bydlení, prodeje a uchovávání zemřelých. Objekty mají obdélníkové tvary o vnějších rozměrech 9,9 x 24,25 m a 21,0 x 42,85 m. Konstrukce jsou řešené jako svislé systém POROTHERM, strop SPIROLL a zastřešení plochá střecha. Fasáda bude řešena silikátovou zastíranou omítkou.
|
|
Studio jako nástroj (malého) skladatele: vliv využití softwaru pro kompozici elektroakustické hudby ve výuce dětí na jejich následnou percepci hudebních děl
Martínková, Aneta ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; trojan, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá paradigmatickou změnou v oblasti hudebních schopností a hudebního poslechu, kterou do hudebního světa vnáší rozvoj technologií. Předkládá souhrn kanonické teorie, která nabízí pohled na hudebnost a hudební poslech prizmatem elektroakustické hudby. Představuje nové prototypy hudebníků. Dále se zabývá tím, jak se tato paradigmatická změna odráží v oblasti hudebního vzdělávání. Nabízí teoretické pohledy na inovace v hudebním vzdělání a analyzuje problémy, které je brzdí. To vše provádí odděleně v českém a zahraničním kontextu. V praktické části se práce zabývá testováním výukové intervence, která žákům předkládá koncepty z elektroakustické hudby. A to jak v teoretické tak praktické rovině. Zkoumá, jaký má taková intervence za použití programu na kompozici elektroakustické hudby vliv na percepci hudebních děl u dětí.
|
|
Vstup nových politických stran do Poslanecké sněmovny v roce 2017
Trojan, Jan ; Šárovec, Daniel (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Volby do Parlamentu České republiky v roce 2017 zaznamenaly překvapivý výsledek, po němž v dolní komoře usedlo dosud historicky nejvíce politických subjektů. Pro třetinu z těchto subjektů je to dokonce první zkušenost na celonárodní politické scéně. I přes to, že tyto subjekty uspěly v těchto volbách poprvé, už dříve byli někteří jejich členové součástí PS, a disponují tak zkušenostmi s fungováním dolní komory z posledního volebního období. Jedná se zejména o subjekty Starostové a nezávislí (STAN) a Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura (SPD). Třetím zkoumaným subjektem byla Česká pirátská strana (Piráti), jež se o vstup do PS pokoušela již v předchozích volbách. Tak široká roztříštěnost politických stran není v PS obvyklá a představuje výzvu pro bližší zkoumání. Výstupem této práce bude zjištění, do jak velké míry jsou si subjekty podobné, či odlišné a jaké faktory mohly být pro jejich volební úspěch určující.
|
|
Tělesná zkušenost a lidské tělo jako vztah hudby a objektu
Pálka-Plachká, Michaela ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce se věnuje hraniční oblasti umění, ve které dochází k organickému propojování hudby/zvukové struktury a jiného druhu umění. Snaží se přiblížit tyto specifické umělecké formy v kontextu oblasti Klangkunst a vidět je v návaznosti na širší historickou tradici. Snaží se zodpovědět, jakým způsobem docházelo k propojování hudby/zvuku s ostaními druhy a jak šel tento vývoj v 19. století až k intermediálnímu umění. Osvětluje základní pojmy Klangkunst, zejména v jejich německém kontextu a snaží se je začlenit do českého rámce. Významnou rovinu tématu tvoří tělesná zkušenost a smyslové vnímání. Práce se snaží zodpovědět, jaká jsou specifika sluchového a zrakového vnímání, součinnosti obou smyslů, jak je v tvorbě vybraných autorů využíván fenomén celotělové vnímání a vnímání uměleckého díla skrze vlastní pohyb. Rozmanitými filozofickými a hudebními náhledy jsou pojednány kategorie prostoru, času a ticha a tyto kategorie jsou zkoumány v tvorbě vybraných autorů – Heinera Goebbelse, Christiny Kubisch a Bernharda Leitnera. Cílem analýz je ukázat, jak se posouvá vnímání těchto kategorií v kontextu s tradicí klasické kompozice. Dále je práce vedena ve vztahu k vlastní tvorbě, ve které se promítly mnohé zkoumané aspekty. Hmaty… doteky vznikly propojením elektroakustické kompozice se vstupy živého interpreta v koexistenci s výtvarnou a pohybovou akcí a je společným dílem několika autorů.
|
|
Kompozice a komputace
Hejl, Matouš ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Text představuje několik konceptuálních oblastí spjatých s filosofií techniky a médií. Skrze ně pak interpretuje některé aspekty role techniky v hudbě a usiluje tak o nastínění rámce, do nějž začleňuje počítač a algoritmické hudební uvažování. Úvahy o kontinuitě vztahu člověka a techniky mají za cíl poodkrýt specifika charakteru počítače – který můžeme vnímat například jako dynamickou kumulaci logického myšlení. V textu je zároveň kladen důraz na skladatele jako organizátora a živého interpreta komputačního stroje.
|
|
Využití amplifikovaného akordeonu v soudobé hudbě
Zabelau, Raman ; HOŘÍNKA, Slavomír (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou amplifikace akordeonu, srovnáním různých tvůrčích a technických přístupů: způsobů snímání, různých vnitřních mikrofonních systémů a kontextů v rámci odlišných skladatelských koncepcí. Zhodnocení dosažených výsledků práce mi doufám umožní navrhnout a následně zkonstruovat nový vnitřní mikrofonní systém určený pro živou produkci.
|
|
Zvuková instalace " Brány jako průsečík intermediálních východisek "
Rataj, Jakub ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o prolnutí tří světů (zvuková instalace, soundscape, physical computing) a jejich vlivu na vznik vlastního uměleckého díla ? zvukové instalace Brány. Nejprve se zabývám tématem zvukové instalace z hlediska zařazení do historického kontextu, způsobu práce s časem, zvukem a prostorem, dále z hlediska technického řešení a vizuálního zpracování. Na závěr první části popisuji koncept vlastní zvukové instalace Brány. V druhé části se zabývám pojmem soundscape jako inspiračním zdrojem pro výběr a práci se zvukovým materiálem instalace. Poslední část pojednává o physical computing jako o nástroji použitém k realizaci zvukové instalace Brány a v obecnější rovině jako o nástroji rozšiřujícím možnosti intermediální syntézy.
|
|
Převod pohybu lidského těla na zvuk pomocí senzorů
Rataj, Jakub ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o průniku dvou rozdílných kompozičních přístupů (real time technologie a instrumentální kompozice) ve vlastním uměleckém díle - hudebně tanečního představení Umění Manipulace. Nejprve popisuji vývoj interaktivních pohybových systému v uplynulých padesáti letech a dále dva odlišné přístupy jejich kategorizace. V další části popisuji představení Umění Manipulace z hlediska dramaturgie a hudebního obsahu. Dále se zabývám kompozičními východisky, která jsem použil v instrumentální a elektroakustické hudební rovině a současně analyzuji vzájemný vztah těchto dvou hudebních rovin. V závěru popisuji architekturu a funkci virtuálního nástroje, kterým je pomocí pohybového senzoru v reálném čase nahraný a ovládaný zvuk.
|
|
Karlheinz Stockhausen a Beatles
Hejl, Matouš ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
The text proposes to describe the relationship between Karlheinz Stockhausen and the work of The Beatles in the late sixties regarding especially their album Sgt. Pepper s Lonely Hearts Club Band. It compares how they worked within the same technnical system and it shows changes that occured in music with the conception of studio as a musical instrument. On a more general level, one theme of the text is the difference between so called serious, or avantgarde music and popular music. Through comparing the way Stockhausen and The Beatles approached a few selected aspects of music making, it presentes them next to each other rather than against each other. Another general theme is the relationship between technical inovation and music creation.
|