Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodinný dům
Trojan, Jan ; Vacek, Michal (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Jedná se o novostavbu samostatně stojícího podsklepeného rodinného domu se dvěma podlažími, který bude sloužit pro bydlení 5 osob. Dům má vnější rozměry 11,2 x 13,4 m. Svislé nosné konstrukce, ze systému POROTHERM, jsou řešeny v příčném systému. Garáž se nachází v suterénu. Střecha pultová tvořena jako vícevrstvá jednoplášťová. Fasáda bude řešena silikátovou zatíranou omítkou.
Pohřební služba a kamenictví
Trojan, Jan ; Bartolšic, Vít (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Jedná se o novostavbu dvou jednopodlažních objektů, který boudou sloužit k výrobě, bydlení, prodeje a uchovávání zemřelých. Objekty mají obdélníkové tvary o vnějších rozměrech 9,9 x 24,25 m a 21,0 x 42,85 m. Konstrukce jsou řešené jako svislé systém POROTHERM, strop SPIROLL a zastřešení plochá střecha. Fasáda bude řešena silikátovou zastíranou omítkou.
Studio jako nástroj (malého) skladatele: vliv využití softwaru pro kompozici elektroakustické hudby ve výuce dětí na jejich následnou percepci hudebních děl
Martínková, Aneta ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; trojan, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá paradigmatickou změnou v oblasti hudebních schopností a hudebního poslechu, kterou do hudebního světa vnáší rozvoj technologií. Předkládá souhrn kanonické teorie, která nabízí pohled na hudebnost a hudební poslech prizmatem elektroakustické hudby. Představuje nové prototypy hudebníků. Dále se zabývá tím, jak se tato paradigmatická změna odráží v oblasti hudebního vzdělávání. Nabízí teoretické pohledy na inovace v hudebním vzdělání a analyzuje problémy, které je brzdí. To vše provádí odděleně v českém a zahraničním kontextu. V praktické části se práce zabývá testováním výukové intervence, která žákům předkládá koncepty z elektroakustické hudby. A to jak v teoretické tak praktické rovině. Zkoumá, jaký má taková intervence za použití programu na kompozici elektroakustické hudby vliv na percepci hudebních děl u dětí.
Vstup nových politických stran do Poslanecké sněmovny v roce 2017
Trojan, Jan ; Šárovec, Daniel (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Volby do Parlamentu České republiky v roce 2017 zaznamenaly překvapivý výsledek, po němž v dolní komoře usedlo dosud historicky nejvíce politických subjektů. Pro třetinu z těchto subjektů je to dokonce první zkušenost na celonárodní politické scéně. I přes to, že tyto subjekty uspěly v těchto volbách poprvé, už dříve byli někteří jejich členové součástí PS, a disponují tak zkušenostmi s fungováním dolní komory z posledního volebního období. Jedná se zejména o subjekty Starostové a nezávislí (STAN) a Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura (SPD). Třetím zkoumaným subjektem byla Česká pirátská strana (Piráti), jež se o vstup do PS pokoušela již v předchozích volbách. Tak široká roztříštěnost politických stran není v PS obvyklá a představuje výzvu pro bližší zkoumání. Výstupem této práce bude zjištění, do jak velké míry jsou si subjekty podobné, či odlišné a jaké faktory mohly být pro jejich volební úspěch určující.
Tělesná zkušenost a lidské tělo jako vztah hudby a objektu
Pálka-Plachká, Michaela ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce se věnuje hraniční oblasti umění, ve které dochází k organickému propojování hudby/zvukové struktury a jiného druhu umění. Snaží se přiblížit tyto specifické umělecké formy v kontextu oblasti Klangkunst a vidět je v návaznosti na širší historickou tradici. Snaží se zodpovědět, jakým způsobem docházelo k propojování hudby/zvuku s ostaními druhy a jak šel tento vývoj v 19. století až k intermediálnímu umění. Osvětluje základní pojmy Klangkunst, zejména v jejich německém kontextu a snaží se je začlenit do českého rámce. Významnou rovinu tématu tvoří tělesná zkušenost a smyslové vnímání. Práce se snaží zodpovědět, jaká jsou specifika sluchového a zrakového vnímání, součinnosti obou smyslů, jak je v tvorbě vybraných autorů využíván fenomén celotělové vnímání a vnímání uměleckého díla skrze vlastní pohyb. Rozmanitými filozofickými a hudebními náhledy jsou pojednány kategorie prostoru, času a ticha a tyto kategorie jsou zkoumány v tvorbě vybraných autorů – Heinera Goebbelse, Christiny Kubisch a Bernharda Leitnera. Cílem analýz je ukázat, jak se posouvá vnímání těchto kategorií v kontextu s tradicí klasické kompozice. Dále je práce vedena ve vztahu k vlastní tvorbě, ve které se promítly mnohé zkoumané aspekty. Hmaty… doteky vznikly propojením elektroakustické kompozice se vstupy živého interpreta v koexistenci s výtvarnou a pohybovou akcí a je společným dílem několika autorů.
Kompozice a komputace
Hejl, Matouš ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Text představuje několik konceptuálních oblastí spjatých s filosofií techniky a médií. Skrze ně pak interpretuje některé aspekty role techniky v hudbě a usiluje tak o nastínění rámce, do nějž začleňuje počítač a algoritmické hudební uvažování. Úvahy o kontinuitě vztahu člověka a techniky mají za cíl poodkrýt specifika charakteru počítače – který můžeme vnímat například jako dynamickou kumulaci logického myšlení. V textu je zároveň kladen důraz na skladatele jako organizátora a živého interpreta komputačního stroje.
Využití amplifikovaného akordeonu v soudobé hudbě
Zabelau, Raman ; HOŘÍNKA, Slavomír (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou amplifikace akordeonu, srovnáním různých tvůrčích a technických přístupů: způsobů snímání, různých vnitřních mikrofonních systémů a kontextů v rámci odlišných skladatelských koncepcí. Zhodnocení dosažených výsledků práce mi doufám umožní navrhnout a následně zkonstruovat nový vnitřní mikrofonní systém určený pro živou produkci.
Zvuková instalace " Brány jako průsečík intermediálních východisek "
Rataj, Jakub ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o prolnutí tří světů (zvuková instalace, soundscape, physical computing) a jejich vlivu na vznik vlastního uměleckého díla ? zvukové instalace Brány. Nejprve se zabývám tématem zvukové instalace z hlediska zařazení do historického kontextu, způsobu práce s časem, zvukem a prostorem, dále z hlediska technického řešení a vizuálního zpracování. Na závěr první části popisuji koncept vlastní zvukové instalace Brány. V druhé části se zabývám pojmem soundscape jako inspiračním zdrojem pro výběr a práci se zvukovým materiálem instalace. Poslední část pojednává o physical computing jako o nástroji použitém k realizaci zvukové instalace Brány a v obecnější rovině jako o nástroji rozšiřujícím možnosti intermediální syntézy.
Převod pohybu lidského těla na zvuk pomocí senzorů
Rataj, Jakub ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o průniku dvou rozdílných kompozičních přístupů (real time technologie a instrumentální kompozice) ve vlastním uměleckém díle - hudebně tanečního představení Umění Manipulace. Nejprve popisuji vývoj interaktivních pohybových systému v uplynulých padesáti letech a dále dva odlišné přístupy jejich kategorizace. V další části popisuji představení Umění Manipulace z hlediska dramaturgie a hudebního obsahu. Dále se zabývám kompozičními východisky, která jsem použil v instrumentální a elektroakustické hudební rovině a současně analyzuji vzájemný vztah těchto dvou hudebních rovin. V závěru popisuji architekturu a funkci virtuálního nástroje, kterým je pomocí pohybového senzoru v reálném čase nahraný a ovládaný zvuk.
Karlheinz Stockhausen a Beatles
Hejl, Matouš ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
The text proposes to describe the relationship between Karlheinz Stockhausen and the work of The Beatles in the late sixties regarding especially their album Sgt. Pepper s Lonely Hearts Club Band. It compares how they worked within the same technnical system and it shows changes that occured in music with the conception of studio as a musical instrument. On a more general level, one theme of the text is the difference between so called serious, or avantgarde music and popular music. Through comparing the way Stockhausen and The Beatles approached a few selected aspects of music making, it presentes them next to each other rather than against each other. Another general theme is the relationship between technical inovation and music creation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Trojan, J.
2 Trojan, Jakub
1 Trojan, Jakub S.,
10 Trojan, Jan
4 Trojan, Jiří
2 Trojan, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.