Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol po distanční výuce
Tesařová, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol před distanční výukou a po ní. Je zaměřena především na zjištění, zda a jakým způsobem distanční výuka ovlivnila využívání slovního hodnocení učitele prvního stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů k tématu, zejména: hodnocení, školní hodnocení, školní hodnocení v kontextu právních norem, slovní hodnocení, podklady pro slovní hodnocení, právní úprava problematiky slovního hodnocení, distanční výuka, doporučení k distanční výuce a doporučení k hodnocení během distanční výuky. V praktické části byla provedena analýza tří výzkumných šetření, které byly realizované metodami dvou na sebe navazujících dotazníkových šetření. Jedno dotazníkové šetření bylo realizováno v roce 2020 a druhé v roce 2023. Dále bylo využito metody rozhovoru s učiteli prvního stupně základní školy. Šetření byla zaměřena na získání potřebných dat k analýze využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně před distanční výukou a následně po ní. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem ovlivnila distanční výuka používání slovního hodnocení učitele prvního stupně základních škol ve výuce. Šetřením bylo zjištěno, že učitelé prvního stupně nejčastěji využívají slovní...
Porovnání postojů učitelů ke kvalitativnímu a kvantitativnímu hodnocení před pandemií COVID-19 a po ní
Výborná, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V úvodní části první, teoretické části jsou obsaženy informace z odborných publikací ohledně pojmu hodnocení obecně, jeho funkcí, typů a forem. V další části se teoretická část zabývá kvantitativním a kvalitativním hodnocením s důrazem na jejich vliv na žákovu motivaci. V druhé, praktické části jsem srovnávala výsledky dvou, mnou realizovaných, výzkumů formou kvantitativního výzkumu - dotazníku. Jeden byl realizován v roce 2020 a druhý, obohacen o 2 aktualizační otázky, byl realizován v roce 2023 na stejném vzorku respondentů. Závěr práce obsahuje odpověď na otázku položenou v úvodu mé diplomové práce. Z dat sesbíraných od mých 46 respondentů vyplývá, že se nijak významně pohled pedagogů na slovní hodnocení po distanční výuce během pandemie Covid-19 nezměnil, byť došlo k lehce pozitivnějšímu vnímání slovního hodnocení.
Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19): pohledem žáků a pedagogů
Malinová, Zuzana ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce, která nese název Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19), se věnuje formě hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19, zabývá se klady a zápory jednotlivých forem hodnocení a zkoumá preference žáků i jejich vyučujících, a to z různých hledisek, například motivace k učení. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních úseků - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá školním hodnocením a jeho pojetím, funkcemi, formami, ale například i jeho historií. Najdeme zde dále kapitolu věnující se motivaci žáků k učení, jaké jsou principy a metody rozvíjející žákovu motivaci k učení či hlavní překážky v rozvinutí motivace u žáků při práci ve škole. Teoretickou část uzavírá kapitola o hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19. Cílem empirické části bylo zjistit, zda žákům vyhovovala změna hodnocení na vysvědčení z důvodu distanční výuky a pandemie COVID-19, popsat názory žáků druhého stupně či nižších ročníků osmiletého gymnázia a jejich vyučujících na různé formy hodnocení; popsat zkušenosti vyučujících s hodnocením v souvislosti s distanční výukou a následně porovnat zkušenosti a názory žáků a učitelů k otázce forem hodnocení. Výzkum se skládal ze dvou částí, a to z kvalitativní části ve formě rozhovorů s učiteli a kvantitativní...
Inovativní přístupy k hodnocení žáků 1. stupně ZŠ
Žákovská, Kateřina ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V teoretické části bude pomocí odborné literatury vymezen pojem hodnocení a budou představeny různé typy, funkce a možné formy hodnocení. Větší úsek teoretické části práce se bude zabývat závěrečným slovním hodnocení, které je od roku 2005 novým školským zákonem stavěno na stejnou úroveň jako hodnocení v podobě pětistupňové škály tzv. klasifikace. Bude také reflektován vývoj tohoto způsobu hodnocení od roku 1989. V práci budou shrnuty přednosti a úskalí spojená s tímto způsobem hodnocení. Budeme se zabývat také sběrem dostatečného množství materiálů pro závěrečné slovní hodnocení. Představíme různé strategie, které učitel může využít pro získání podkladů. Následně dojde k porovnání závěrečného slovního hodnocení s tradičním způsobem hodnocení. Představena bude i podoba závěrečného hodnocení realizovaná ve Velké Británii a Německu se stručnou zmínkou o praxi v dalších zemích Evropské unie. Ve výzkumné části bude zkoumán způsob realizace závěrečného slovního hodnocení v praxi ZŠ. Budou reflektovány přednosti a úskalí tohoto způsobu hodnocení, a to očima všech účastníků tohoto procesu, tedy žáka, učitele a rodiče. K závěrečnému hodnocení se vyjádří i jeden pan ředitel základní školy. Tyto informace budou získávány odlišnými výzkumnými metodami - dotazníkovým šetřením u žáků a rodičů, analýzou...
Slovní hodnocení na 1. stupni základní školy
Rosecká, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
V teoretické části se práce zabývá nejprve školním hodnocení, jeho propojením se vzdělávacími cíli a jeho funkcemi. Poté teoretická část představí druhy školního hodnocení, a také jeho metody a typy. Hlavní část teoretické části této práce se poté zabývá slovním hodnocením. Nejprve bude vymezen pojem slovní hodnocení. Poté práce představí druhy slovního hodnocení. Práce se poté zabývá tématem kritérií a jeho spojení se slovním hodnocením. Následující kapitola se zabývá diagnostikou a pozorováním před vypracování slovního hodnocení. Další kapitoly se věnují již samotnému vypracování slovního hodnocení. Nejprve se práce věnuje tomu, co má být obsahem slovního hodnocení a poté zásadami jeho psaní a formulacemi. Dále si představíme výhody a nevýhody této formy hodnocení. Poslední kapitola se věnuje slovnímu hodnocení u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Cílem práce je zjistit, zda jsou naplňována doporučení a pravidla uváděná v literatuře jsou v praxi aplikována, případně jaké vznikají odchylky od těchto doporučení. Praktická část se zabývá analýzou slovních hodnocení, která jsou doplněna dotazníkem. Analýza slovních hodnocení zjišťuje, zda se učitelé při vypracování slovních hodnocení řídí odbornou literaturou, případně jaké jiné zdroje používají. Výzkumná část zjistila, že tato...
Hodnocení žáků na 1.stupni se zaměřením na slovní hodnocení v bilingvním programu
Richterová, Jana ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení žáků prvního stupně základní školy bilingvního program. U žáků je zkoumáno, jakým způsobem jsou v programu hodnoceni, zejména v pololetí a na konci školního roku. Teoretická část se zabývá definováním důležitých pojmů, které jsou s tématem hodnocení a bilingvní výuky spjaté. Jedná se například o pojmy hodnocení, školní hodnocení, dále o jeho formy, funkce a zásady. Práce je zaměřena zejména na pojem slovní hodnocení, který je v teoretické práci také vymezen, například tím, jaká je jeho podstata, kladné a záporné stránky nebo jak je slovní hodnocení formulováno. V neposlední řadě je jasně stanoven rozdíl mezi bilingvní výukou, vyučováním metodou CLIL, a vybraným programem. Praktická část byla realizována jako kvalitativní výzkum, jehož hlavními způsoby sběru dat byly rozhovory a analýza. Rozhovory byly prováděné na základní škole, kde program působí, dohromady se třemi různými skupinami lidí, které jsou programu součástí. Jedná se o české učitele, anglické učitele a o samotné žáky. Analýza dokumentů, v tomto případě slovních hodnocení, byla prováděna jakožto kategorizace jejího obsahu díky kódování, která následně vedla k porovnání závěrečných výsledků vzdělávání formou vysvědčení a slovního hodnocení. Diplomová práce nese výsledky v této oblasti šetření,...
Hodnotící kritéria a preference pedagogů ke způsobům závěrečného hodnocení ve školní tělesné výchově na základních školách
Gregar, Jan ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Hodnotící kritéria a preference pedagogů ke způsobům závěrečného hodnocení ve školní tělesné výchově na základních školách Cíle: Bakalářská práce si kladla za cíl získat u učitelů tělesné výchovy na základních školách informace o jejich hodnotících kritériích a preferovaném způsobu závěrečného hodnocení v předmětu tělesná výchova. Dalším cílem práce bylo porovnání získaných informací u různých skupin pedagogů, jež spojují sociodemografické nebo profesní charakteristiky. Metody: Informace, které jsme v praktické části této práce zpracovávali, jsme získali pomocí dotazníkového šetření, do kterého se zapojilo 63 probandů. Dotazníky byly vytvořeny pomocí internetové platformy Google Forms a byly rozesílány elektronicky. Pro výběr respondentů byla použita metoda sněhové koule, prostý záměrný výběr a prostý záměrný výběr přes instituce. Analýza dat byla provedena v programu Excel. Výsledky: Na základě analýzy získaných dat lze konstatovat, že pedagogové na základních školách vnímají důležitost kritérií velmi podobně, avšak u určitých skupin pedagogů lze pozorovat větší či menší rozdíly. Obecně pedagogové řadí kritéria závěrečného hodnocení v této posloupnosti: 1. snaha, 2. zlepšení, 3. výkonnost, 4. teoretické znalosti. Preference způsobů hodnocení jsou ovlivněny zejména způsoby hodnocení, kterými...
Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku
Vávrová, Eliška ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku se zaměřuje na představení a následnou komparaci verbálních hodnocení žáků v těchto dvou zemích. Porovnání je zamýšleno jako nástroj ke vzájemné inspiraci. Téma práce je z důvodu nedávných proměn v pojetí základního vzdělávání České republiky aktuální. Diplomová práce je rozdělená na dva oddíly. V teoretické části se diplomová práce zabývá obecným vymezením pojmu hodnocení, jeho formami a typy v rámci vzdělávacího systému České republiky, poté se zaměřuje na detailnější popis verbálního hodnocení. Nechybí představení konceptu vzdělání jedné z alternativních škol. Následující kapitoly obsahují základní informace o švýcarském školství v kontextu historie. Systém školního hodnocení je blíže popisován v jednom ze švýcarských kantonů. Prakticko-empirická část této diplomové práce zkoumá systémy hodnocení na prvním stupni základní školy v České republice a ve Švýcarsku výzkumnými metodami rozhovoru a dotazníku. Smyslem této části je prokázat verbální formu hodnocení žáků v prvních ročnících primárního vzdělávání jako vhodnější oproti klasifikaci. KLÍČOVÁ SLOVA Verbální hodnocení, švýcarský systém školství, komparace, primární škola, inspirace
Inovativní přístupy k hodnocení žáků 1. stupně ZŠ
Žákovská, Kateřina ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V teoretické části bude pomocí odborné literatury vymezen pojem hodnocení a budou představeny různé typy, funkce a možné formy hodnocení. Větší úsek teoretické části práce se bude zabývat závěrečným slovním hodnocení, které je od roku 2005 novým školským zákonem stavěno na stejnou úroveň jako hodnocení v podobě pětistupňové škály tzv. klasifikace. Bude také reflektován vývoj tohoto způsobu hodnocení od roku 1989. V práci budou shrnuty přednosti a úskalí spojená s tímto způsobem hodnocení. Budeme se zabývat také sběrem dostatečného množství materiálů pro závěrečné slovní hodnocení. Představíme různé strategie, které učitel může využít pro získání podkladů. Následně dojde k porovnání závěrečného slovního hodnocení s tradičním způsobem hodnocení. Představena bude i podoba závěrečného hodnocení realizovaná ve Velké Británii a Německu se stručnou zmínkou o praxi v dalších zemích Evropské unie. Ve výzkumné části bude zkoumán způsob realizace závěrečného slovního hodnocení v praxi ZŠ. Budou reflektovány přednosti a úskalí tohoto způsobu hodnocení, a to očima všech účastníků tohoto procesu, tedy žáka, učitele a rodiče. K závěrečnému hodnocení se vyjádří i jeden pan ředitel základní školy. Tyto informace budou získávány odlišnými výzkumnými metodami - dotazníkovým šetřením u žáků a rodičů, analýzou...
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Šťastná, Kamila ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA ŠŤASTNÁ, Kamila. Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se zabývá problematikou forem hodnocení žáků, konkrétně klasifikací prostřednictvím známek a hodnocením slovním. Jako forma hodnocení žáků je zvažován i přístup, jenž je založen na syntéze obou forem. V teoretické části práce je vymezeno hodnocení obecně, hodnocení školní a jeho specifika, pozitivní a negativní hodnocení, typy a funkce hodnocení. Jádrem práce je problematika forem hodnocení, otázka jejich přínosů a záporů. U slovního hodnocení jsou popsány možnosti jeho uplatnění, rozlišeny jeho formy, pozornost je věnována otázce formulace slovního hodnocení. Práce se zabývá i problematikou přechodu od klasifikace ke slovnímu hodnocení. Empirická část prostřednictvím interview zjišťuje, jakou formou učitelé českého jazyka a literatury své žáky hodnotí a jaký mají na formy hodnocení názor. Práce mapuje důvody užívání dané formy hodnocení žáků a analyzuje získaná slovní hodnocení. Klíčová slova hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou forem

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.