Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak vedení výběrových základních škol přiděluje učitele do tříd?
Kadrnožková, Monika ; Greger, David (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Kasíková, Hana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem, jak vedení českých výběrových základních škol přidělují učitele do tříd. Cílem práce bylo vymezit systém přidělování učitelů do tříd na školách uplatňujících diferenciaci žáků a objasnit, dle jakých kritérií se vedení škol při přidělování učitelů do tříd řídí. V teoretické části bylo vycházeno jak z domácích, tak ze zahraničních zdrojů zabývajících se pojmem diferenciace žáků v základním vzdělávání a volbou přidělování učitelů do tříd. Diferenciace žáků byla představena jak z hlediska pozitivních dopadů efektivního vzdělávání podobně schopných žáků, tak z pozice názoru, že prostřednictvím diferenciace je podporováno nerovné rozřazování žáků do tříd a následné získávání učitelů uplatňujících odlišné nároky a kurikulum. Dále byl představen model diferenciace žáků, modely přidělování učitelů do tříd a uveden teoretický model znalostí učitele, který byl dále využit v empirické části při stanovení kritérií přidělování učitelů do tříd. Cílem empirické části bylo popsat reálný způsob přidělování učitelů do tříd vedením v pěti záměrně vybraných školách a objasnit jej v kontextu vnímání samotných učitelů. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie vícepřípadová studie a zakotvená studie. Sběr dat tvořila obsahová analýza školní dokumentace,...
Metaanalýza závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence
Svobodová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
6 ABSTRAKT: Diplomová práce analyzuje závěrečné práce, a to jak bakalářské tak diplomové, obhájené na katedře Centra školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze za období roku 2010 až 2012. Diplomová práce se zabývá metaanalýzou závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence, a to zejména v oblasti vedení škol, tedy vedoucích a řídících pracovníků škol. Rešerše adekvátního rozsahu závěrečných prací tj. Osmi bakalářských a tří diplomových, se zaměří také na kompetence v oblasti personálního řízení ve školství. Pro práci bude využito kvalitativního způsobu zpracování, přičemž bude prováděna obsahová analýza textu a jeho interpretace, jejímž stěžejním efektivním metodickým nástrojem je komparace. Je nutné dodržet zásadu objektivity. Závěrečné práce nebudou hodnoceny, nýbrž objektivně srovnávány. Práce uvede případné delty tvrzení, jež nebyly zkoumány. Komparace se zaměří na nástroje zjištění, způsoby uchopení tématu, autorské styly apod. Výsledný model rešerše představí komparaci odborných vysokoškolských prací společného tématu kompetence v oblasti vedení škol, sumář poznatků daného tématu. KLÍČOVÁ SLOVA: Kompetence, kompetenční model, management, vedení školy, řízení a rozvoj lidských zdrojů.
Jak vedení výběrových základních škol přiděluje učitele do tříd?
Kadrnožková, Monika
Disertační práce se zabývá tématem, jak vedení českých výběrových základních škol přidělují učitele do tříd. Cílem práce bylo vymezit systém přidělování učitelů do tříd na školách uplatňujících diferenciaci žáků a objasnit, dle jakých kritérií se vedení škol při přidělování učitelů do tříd řídí. V teoretické části bylo vycházeno jak z domácích, tak ze zahraničních zdrojů zabývajících se pojmem diferenciace žáků v základním vzdělávání a volbou přidělování učitelů do tříd. Diferenciace žáků byla představena jak z hlediska pozitivních dopadů efektivního vzdělávání podobně schopných žáků, tak z pozice názoru, že prostřednictvím diferenciace je podporováno nerovné rozřazování žáků do tříd a následné získávání učitelů uplatňujících odlišné nároky a kurikulum. Dále byl představen model diferenciace žáků, modely přidělování učitelů do tříd a uveden teoretický model znalostí učitele, který byl dále využit v empirické části při stanovení kritérií přidělování učitelů do tříd. Cílem empirické části bylo popsat reálný způsob přidělování učitelů do tříd vedením v pěti záměrně vybraných školách a objasnit jej v kontextu vnímání samotných učitelů. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie vícepřípadová studie a zakotvená studie. Sběr dat tvořila obsahová analýza školní dokumentace,...
Školní družiny, práce vychovatelek a jejich role ve výchově a vzdělávání dětí
Balcarová, Karolína ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Konrádová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá školními družinami a jejich vychovatelkami. Kromě charakteristiky této instituce práce zahrnuje také pohled vychovatelek na jejich profesi a jejich roli ve výchově a vzdělávání dětí. Jsou také identifikovány problémy, se kterými se vychovatelky potýkají. V práci je pracováno s pojmem liniových pracovníků nebo profesního sebepojetí.
Jak vedení výběrových základních škol přiděluje učitele do tříd?
Kadrnožková, Monika
Disertační práce se zabývá tématem, jak vedení českých výběrových základních škol přidělují učitele do tříd. Cílem práce bylo vymezit systém přidělování učitelů do tříd na školách uplatňujících diferenciaci žáků a objasnit, dle jakých kritérií se vedení škol při přidělování učitelů do tříd řídí. V teoretické části bylo vycházeno jak z domácích, tak ze zahraničních zdrojů zabývajících se pojmem diferenciace žáků v základním vzdělávání a volbou přidělování učitelů do tříd. Diferenciace žáků byla představena jak z hlediska pozitivních dopadů efektivního vzdělávání podobně schopných žáků, tak z pozice názoru, že prostřednictvím diferenciace je podporováno nerovné rozřazování žáků do tříd a následné získávání učitelů uplatňujících odlišné nároky a kurikulum. Dále byl představen model diferenciace žáků, modely přidělování učitelů do tříd a uveden teoretický model znalostí učitele, který byl dále využit v empirické části při stanovení kritérií přidělování učitelů do tříd. Cílem empirické části bylo popsat reálný způsob přidělování učitelů do tříd vedením v pěti záměrně vybraných školách a objasnit jej v kontextu vnímání samotných učitelů. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie vícepřípadová studie a zakotvená studie. Sběr dat tvořila obsahová analýza školní dokumentace,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.