Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 558 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem
Tomeček, Vojtěch ; Vrbka, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem. Cílem edukační úlohy je prakticky studenty v rámci výuky seznámit s analýzou kinematických veličin vačkových zdvihátek. V rámci práce je uvedeno obecné pojednání o současném stavu poznání na poli vačkových mechanismů a jsou vysvětleny základní pojmy. Dále uvedení přístroje do provozu, odstranění jeho dílčích nedostatků, analýza kinematických veličin možných kombinací dodaných vaček se zdvihátky a definice postupů budoucí edukační úlohy. Sama edukační úloha následuje interpretaci a komentář získaných údajů. V závěru jsou provedena doporučení dalších modifikací experimentálního aparátu a nástin jeho budoucího možného využití.
Multimediální výukové rozhranní pro programovaní mikroprocesorů AVR
Šrajla, Josef ; Sajdl, Ondřej (oponent) ; Pavlík, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou programování mikroprocesorů AVR. Zaměřuje se na vytvoření uceleného prostředí, ve kterém si bude moci uživatel osvojit metody potřebné k úspěšnému zvládnutí naprogramování mikroprocesoru. K tomu bylo zapotřebí vytvoření aplikace umožňující interaktivní simulaci procesoru. Předností této aplikace je jednoduché ovládání, přehlednost a hardwarová nanáročnost. K jejímu používání stačí uživateli pouze počítač s připojením na internet, odpadá veškerá instalace, která je u podobných produktů běžná.
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce  začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Dvořáková, Vendula ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Květná zahrada v Kroměříži – památka nadnárodního významu. Je příkladem ovlivňujícím rozvoj krajinářské architektury v Evropě. Tento Libosad, který se postupně vyvíjel od 17. století, sloužil pro potěchu uměnímilovných hostů. V současné době tento svět soch antických bohů a postav historie a bájí tvořený špalírovými stěnami, kvetoucími záhony, podtržen prací štukatérů, sochařů a freskařů na zahradních objektech nedokáže dnešnímu člověku nabídnout to, co očekává. Částečně se totiž změnil důvod návštěvy zahrady. Většina sem v první řadě přijde navštívit památku zapsanou roku 1998 na Seznam světových kulturních a přírodních památek UNESCO a něco se o ní dozvědět. Až při této příležitosti si odpočinout a strávit příjemné chvíle. Tím vzniká sekundární prostor sloužící k získání informací a zároveň relaxaci a zábavě.
Modelování pohybu částice v elektrickém a magnetickém poli pro výuku středoškolské fyziky
Mudrík, Samuel ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukového nástroje - programu umožňujíciho simulaci vlivu elektromagnetických sil na subatomární částice. Nejdříve jsou popsané požadované vlastnosti, následuje přehled existujících řešení, pak analýza požadavků a detailní popis vývoje a implementace. V závěru je shrnutí výsledků práce a zhodnocení přínosu.
Program pro plánování rozvrhů
Čillo, Vladimír ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou plánovania rozvrhov na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Cieľom práce je navrhnúť a implementovať novú aplikáciu pre podporu manuálnej tvorby rozvrhov, ktorá poskytne zlepšenie v provnaní so súčasným stavom. Vytvorená aplikácia má architektúru klient-server, pričom klient a server spolu komunikujú prostredníctvom rozhrania REST. Aplikácia poskytuje podporu pri práci s vstupnými dátami, ako aj pri analýze vytvorených rozvrhov a disponuje funkciami pre export dát vo formáte HTML.
Modelování rekonstrukce obrazu při CT RTG fluoroskopii
Bainar, Petr ; Kolář, Radim (oponent) ; Drastich, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření simulátoru modelujícího rekonstrukci obrazu při CT RTG fluoroskopii. Program bude primárně sloužit k výuce v laboratorních cvičeních předmětů týkajících se zobrazovacích systémů v lékařství. Úvodní část je věnována popisu procesu zobrazení u CT RTG ZS. Důraz je kladen zejména na specifika užívaná při intervenční CT RTG fluoroskopii. Navazující část práce řeší koncepci simulátoru, definuje jeho vstupy a výstupy a nastiňuje způsob práce. Následně se práce věnuje realizovanému programu, je popsán vzhled jednotlivých oken a podrobně vysvětleny jednotlivé ovládací prvky. V hodnotící části práce jsou dokumentovány dosažené výsledky. Její součástí je popis vlivu jednotlivých parametrů procesu na vlastnosti získávaných snímků. V hodnotící části je rovněž představena filozofie hledání optimálních parametrů. Přílohou práce je návrh návodu k laboratornímu cvičení.
Výuková aplikace pro internetové prostředí
Kratochvíl, Peter ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá zhodnotením využitia internetových aplikácii vo vyučovacom procese. Takéto aplikácie sú v dnešnej dobe nazývané E-learning. Teoretická časť sa zaoberá vysvetlením základných pojmov, vysvetžuje možnosti rôznych foriem vzdelávania s ohžadom na možnosti účastnenia sa kurzov, prípravy na vyučovanie a vypracovávanie domácich úloh, vyhodnocuje dôvody používania e-learningu v praxi. Sú tu rozpísané ich výhody a nevýhody ako aj výhody a nevýhody klasickej formy vyučovania. Popisuje najčastejšie prípady využitia e-learningu. Praktická časť sa zaoberá opísaním vyhotovenia konkrétneho systému podža dopredu zadaných požiadaviek. Systém bol rozdelený do dvoch hlavných logických celkov, ktorých funkčnosť je popísaná v príslušných častiach. Ďalej sú vymenované všetky použité nástroje ako programovacie jazyky – ich výhody a nevýhody, operačné systémy serverov a podobne. Praktická časť takisto obsahuje informácie o použitom databázovom systéme ako aj podrobný rozpis konkrétnej databázy. V závere sú zhodnotené teoretické ako aj praktické výsledky práce na projekte.
Simulace procesoru ARM pro výuku programování v asembleru
Ondryáš, Ondřej ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření didaktického nástroje pro simulaci činnosti procesoru z rodiny Arm, který je integrován do editoru Visual Studio Code. Nástroj je určen pro výuku programování těchto procesorů na strojové úrovni. Implementuje službu umožňující překlad jazyka symbolických adres instrukční sady A32 a simulaci provádění jejích instrukcí. Využívá k tomu emulační jádro Unicorn a další nástroje s otevřeným zdrojovým kódem. Rozšíření pro editor poskytuje s pomocí služby podporu pro vývoj a ladění programů v tomto jazyce. Při tvorbě programu zobrazuje uživateli vysvětlivky pro použité instrukce a pomáhá s pochopením jejich funkcí. Při ladění umožňuje krokování a různé pohledy na vnitřní stav simulovaného procesoru, obsah registrů i paměti. Výsledkem práce je řešení, které je možné použít při výuce předmětu Pokročilé asemblery na FIT VUT. V budoucnu bude možné rozšířit jej o podporu jiných architektur a poskytnout tak nástroj pro usnadnění výuky i v dalších předmětech zaměřených na programování na strojové úrovni.
Prezentační software matematiky pro SŠ
Szabo, Štefan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce slouží jako prezentační software matematiky pro střední školy. Její cílem je zjednodušit, zefektívnit, nebo jinak zdokonalit výučbu za využití reprezentace jednolitvých matematických okruhů prostředníctvím počítačové grafiky. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné jednoduše přidávat okruhy formou zásuvných modulů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 558 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.