Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zásady optimálního odchovu hříbat
Volná, Šárka
Cílem mé práce je především popsat vývoj hříběte od narození do jeho 2 let a podrobněji se věnovat jak anatomické stavbě těla, tak i psychickému stavu hříběte. Neopomenu popsat chování hříběte po porodu a význam mleziva. Jelikož zdraví hraje nejdůležitější roli v životě hříběte, uvedu ve své práci jejich běžné, nejčastější a nejzávažnější onemocnění a způsoby, jak lze těmto chorobám předcházet a jak je léčit. Podstatné je také to, aby se hříbatům věnovala zvýšená pozornost již v raném věku, s nutností je alespoň pravidelně očkovat a odčervit, a poskytovat jim dostatek krmiva a vitamínů. Pokud máme hříbě po zdravotní stránce v pořádku, věnujeme pozornost také jeho výchově a základnímu výcviku, aby nás v jeho dospělosti nepřekvapilo svou sílou. Mým hlavním cílem psaní této práce je zjištění, za jakých podmínek a v jakém pro-středí je nejlepší odchov a správný vývoj hříběte.
Obsedání mladých koní
POKORNÁ, Jana
Obsedání mladých koní Cílem práce bylo zpracovat přehled o nejčastěji využívaných metodách obsedání mladých koní a zdůraznit přednosti a nedostatky jednotlivých metod v návaznosti na teoretické poznatky s oblasti etologie a psychologie koní. Podkladový materiál zahrnoval kromě literárních údajů a publikovaných metodických postupů vlastní sledování, které probíhalo u chovatelů zabývajících se výcvikem mladých koní a součástí práce je rovněž ukázka přístupu k obsedání koně využívající koně chované na Účelovém zařízení Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Celé sledování bylo zdokumentováno pomocí videokamery a následně analyzováno. Výsledky zahrnují sledování 9 koní na různém stupni výcviku a s využitím různých metod obsedání. Z porovnání jednotlivých metod je zřejmé, že nejvýznamnější součástí práce s mladým koněm je kvalifikovaný a citlivý přístup podpořený bohatými zkušenostmi a neustále zohledňující vrozené vzorce chování a momentální psychický stav koně.
Plavecký výcvik na 1. stupni ZŠ
Vavrošová, Karolína ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu plaveckého výcviku na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je zpracována, dle dostupných zdrojů, historie a význam plavání, charakterizován základní plavecký výcvik a mladší školní věk. Praktická část je již zaměřena na výzkumný vzorek, tedy plaveckou školu a zkoumané děti, které se účastnily základního plaveckého výcviku. Navazující částí práce je analýza výzkumného vzorku, který tvoří instruktoři plavání ve vybraných školách. Tento průzkumný vzorek byl zkoumán zejména z pohledu zjištění efektivity plaveckého výcviku a vlivu instruktorů plavání na výsledky absolventů kurzů plavání. Práce by měla zmapovat plavecký výcvik žáků ZŠ, především z hlediska periodicity a efektivity výuky. Cílem diplomové práce je zpracování uceleného přehledu o stávající situaci ve výuce základního plaveckého výcviku.
Canine service in the components of the integrated rescue system
Vrbatová, Petra ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Kynologická služba ve složkách integrovaného záchranného systému Cíle: Cílem této bakalářské práce je popis současných možností využití psů v jednotlivých složkách integrovaného záchranného systému. Metody: K dosažení stanovených cílů byla použita kombinace několika vědeckých explanačních metod, především těch logických. Za hlavní použité metody lze považovat metody analýzy a syntézy, které spolu souvisí a vzájemně se verifikují. Rešerše provedená v rámci bakalářské práce byla zaměřena především na možnosti využití psů v různých složkách integrovaného záchranného systému. Na základě získaných poznatků byl definován cíl bakalářské práce. Ze stanoveného cíle práce byly vyvozeny jednotlivé úkoly práce. Výsledky: Výsledkem této bakalářské práce je zjištění, že naši " čtyřnozí kolegové" jsou neodlučitelnou součástí v jednotlivých složkách integrovaného záchranného systému. Někdy se objeví i situace, kdy člověk nestačí, ale svými schopnostmi a dovednostmi mu vypomůže pes. Klíčová slova: kynologie, služba, záchrana, výcvik psů, integrovaný záchranný systém
Referenční význam slov při komunikaci člověka a psa
Stemmerová, Lucia ; Lindová, Jitka (vedoucí práce) ; Santariová, Milena (oponent)
V posledních dvaceti letech se psi stávají modelovými subjekty řady srovnávacích studií. Prováděné experimenty nám naznačují, že se u nich v procesu domestikace vyvinuly specifické kognitivní schopnosti jako adaptace na antropomorfní prostředí. Psi jsou například schopní sledovat pohled člověka a porozumět ukazovacím gestům. Důležitým tématem současných výzkumů jsou lingvistické schopnosti psů. Poznatky v této oblasti by mohly pomoci odhalit evoluční procesy, jež formovaly lidský jazyk. Minulé studie prokázaly, že psi jsou schopní rozlišit název nového objektu prostřednictvím rychlého mapování. Nicméně v případě rozlišování dvou nových objektů nastával problém. Proto jsem se rozhodla experimentálně ověřit, zda jsou psi schopní zapamatovat si dvě nová slova a přiřadit je ke správným objektům už v prvním tréninkovém sezení. Za tímto účelem byla vypracována nová metodika, pomocí které byli testováni tři psi plemene border kolie. Výsledky ukázaly, že po určitém tréninku byli psi schopní správně rozlišit dvě nová slova v případě, že stál experimentátor před nimi a měli možnost multisenzorické percepce. V případě, že měli psi možnost vnímat pouze jeden komunikační kanál (pouze vizuální či pouze akustický), docházelo u nich k větší chybovosti. Výsledky experimentu naznačují, že funkčně referenční reakce...
Komparace vybraných evropských jezdeckých škol a systém jezdeckého vzdělávání v ČR
Půlpánová, Libuše ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Gotthardová, Lenka (oponent)
3 Abstrakt Název práce: Komparace vybraných evropských jezdeckých škol a systém jezdeckého vzdělávání v České republice Cíle práce: Uvést všechny dostupné a možné jezdecké školy v České republice, jejich popis a srovnání s popisem vybraných evropských škol Metoda: Analýza literárních zdrojů a dalších dostupných materiálů, popis jednotlivých programů uvedených škol, srovnání na základě výsledků jednotlivých škol a úrovně jejich absolventů Výsledky: V České republice je úroveň jezdeckého vzdělávání nižší než ve srovnávaných zahraničních školách. Vybrané evropské školy mají mnohem delší tradici a také propracovanější systém vzdělávání. V České republice se potýkáme s problémem nedostatku kvalifikovaných učitelů a také s nedostatkem finančních prostředků. Úspěšnost uplatnění absolventů jezdeckých škol je na zahraničních školách mnohem větší než v Čechách a je to dáno jak úrovní absolventů, tak větším množstvím pracovních příležitostí v zahraničí. Klíčová slova: Jezdecké školy, jezdectví, student, plemena koní, výcvik, jezdecká výstroj, program vzdělávání, systém vzdělávání, komparace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.