Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení pedagogických pracovníků
Sobotová, Věra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je Hodnocení pedagogických pracovníků. Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v České republice a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. Práce poskytuje ucelený přehled o problematice hodnocení pedagogů a prezentuje souhrn hodnoticích metod pedagogických pracovníků, které mohou být využity ke zlepšení kvality vzdělávání. V teoretické části jsou představeny pojmy jako formy, kritéria, funkce, proces a metody hodnocení. Jsou popsána specifika hodnocení pedagogů a důležitost sdělování výsledků hodnocení pracovníkům, chyby hodnotitelů a hodnocených, jakož i zásady hodnocení, nové trendy v této oblasti a možné využití výsledků hodnocení. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli soukromých základních a středních škol. Výsledky ukázaly, že hospitace a sebehodnocení jsou nejpoužívanějšími nástroji pro hodnocení pedagogů. Většina ředitelů hodnotí pedagogy alespoň jedenkrát ročně a využívá motivaci k práci a schopnosti pedagogů jako kritéria hodnocení. Výzkum také ukázal, že pouze polovina respondentů je spokojena s fungováním hodnocení ve své škole. Nejvíce respondentů by si přálo mít na hodnocení více času a stejné množství...
Motivace ve výuce dětí ze sociálně vyloučených lokalit a jejich pedagogů: případová studie na ZŠ v Přerově
Bortlová, Natálie
Předmětem mé bakalářské práce je motivace ve výuce dětí a pedagogů ze sociálně vyloučených lokalit. Cílem této práce je zjištění hlavních motivačních faktorů působících v systému základního vzdělání s důrazem na pedagogickou práci s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit. Práce je složena ze dvou částí, z teoretické a empirické části. V teoretické části jsem pomocí odborných zdrojů definovala motivaci a pojmy s ní spojené, které zahrnují taktéž zdroje motivace, demotivaci, teorii motivace a je zde blíže specifikována motivace žáka v pedagogickém procesu. V následující teoretické části definuji vzdělávání v České republice. A poslední část je zaměřena na sociální vyloučení. V empirické části je zpracován kvalitativní výzkum na motivaci ve výuce dětí i pedagogů. Nakonec jsem vypracovala na základě výzkumu patřičná doporučení, jak zvýšit či udržet motivaci stávajících žáků a pedagogů.
Historie 1. ZŠ T. G. Masaryka v Milevsku v letech 1937-1953
MÜLLEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá historií vzdělávání ve městě Milevsko v letech 1937-1953, především zaměřenou na 1. ZŠ T. G. Masaryka. První a druhá kapitola se zabývá historií města a vzdělávání v Milevsku. Třetí a čtvrtá kapitola popisují život na základní škole v předválečném, válečném a poválečném období. Práce popisuje učitelský sbor a ředitele, kteří v těchto letech na škole působili. Dále se zabývá žáky a školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také popsány důležité události, které ovlivnily chod školy. Dalšími popisovanými aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní akce vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních a obecních kronik.
Talent management v sekundárním školství České republiky
Remišová, Kateřina ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaobírá tématem talent managementu ve vztahu k pedagogickým pracovníkům v sekundárním školství České republiky. Cílem práce je popsat jeho aktuální stav a zjistit, jak je o talentované pedagogy na českých středních školách pečováno a jak ředitelé talentované pedagogy i talent management vnímají. Práce vymezuje a dává do souvislostí pojmy pedagogický pracovník, učitelský stan- dard, talentovaný pedagog, talent a nadání a talent management. Součástí je i nově vzniklá definice talentovaného pedagoga. Na popis specifik prostředí českých škol pro realizaci ta- lent managementu z pohledu jednotlivých procesů navazuje dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou propojeny s kontextem českého školství a porovnány s výsledky předešlých šetření talent managementu v českých organizacích. Péče o české pedagogy je z pohledu talent managementu značně specifická. Pedago- gická profese je náročná a v ČR chybí funkční kariérní systém i obecně uznávaný učitelský standard. Učitelů je v mnoha oborech nedostatek, vzdělávání pedagogů je zákonem povinné, specifické jsou i způsoby financování. Vše výšené zmíněné se do současného stavu talent managementu na českých středních školách výrazně promítá. Výzkumné šetření naznačuje, že většina vedení českých střední škol se v nějaké míře talentovaným pedagogům...
Prevence rizika v oblasti výběru pedagogických pracovníků v MŠ
Fišnarová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Při práci s lidmi je nejrizikovějším faktorem právě člověk sám. Zvláště v předškolním vzdělávání, kde pedagogický pracovník je vzorem pro nastupující generaci, je třeba pečlivě vybrat právě takové osobnosti, které tím vzorem skutečně být mohou. Nemají být ovšem pouze vzorem, ale také kolegou a týmovým hráčem. Osobnost takového pedagoga musí splňovat kvalifikační, osobnostní i další předpoklady. Proto je jejich oslovování, výběr i následná adaptace jednou z nejdůležitějších a nejtěžších personálních činností. Tato činnost spadá do kompetence vedoucích pracovníků, manažerů či personalistů a jejich odpovědnost je v tomto směru značná. A tak je velmi důležité umět identifikovat, vyhodnocovat a eliminovat možná rizika v průběhu celého přijímacího řízení. Dokázat předcházet těmto rizikům je důležité nejen pro vedoucí pracovníky ve školství. Cílem této práce je stanovit konkrétní preventivní opatření, která vychází z identifikace a vyhodnocení možných rizik při výběru pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání s ohledem na jejich budoucí začlenění do pracovního procesu. Jsou zde zakomponovány způsoby, postupy a zkušenosti vedoucích pracovníků v předškolním vzdělávání, ze kterých vychází následná doporučení pro úspěšný výběr kvalitního platného člena pracovního kolektivu. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
Problematika čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků
Šimonová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou plánování a čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků v jednotlivých typech škol a školských zařízení v okrese Havlíčkův Brod zřizovaných obcemi, v návaznosti na platné právní předpisy. Vychází z předpokladu, že čerpání dovolené je plánováno za účelem vyčerpání veškeré dovolené všech pracovníků v daném roce, ve kterém mají na její čerpání nárok. Práce shrnuje důvody, pro které dochází k nevyčerpání dovolené, přináší pohled na soulad s právními předpisy a vyhodnocení, ve kterých součástech škol, a u které kategorie pracovníků jsou největší problémy s čerpáním dovolené a jak to ovlivňuje rozpočet škol. Výsledky výzkumného šetření by se mohly aplikovat při funkčním studiu ředitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.