Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT
Janková, Martina ; Jašek, Roman (oponent) ; Roudný, Radim (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
V předkládané disertační práci (DP) je na základě zadaného tématu „Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT“ vyjádřeno odpovídající pokrytí vytvořených dílčích výzkumných úkolů s aktivním řešením úloh na Fakultě podnikatelské VUT v Brně pro obor Řízení a ekonomika podniku (ŘEP), a to v souladu s vymezenou oblastí výzkumné a publikační činnosti. Pro systémové pojetí celého tématu DP byla vymezena oblast teoretických východisek, vyjádřena metodologie řešení systémových modelů vzdělávání na prostředcích Internetu a pro uvedenou praktickou výzkumnou činnost byl vybrán adaptabilní („učící se“) Podnik 1 jako referenční pro řešení dílčích praktických výzkumných úkolů) a byla vytvořena metodologie moderního přístupu k tvorbě modelů („pro moderní řízení a sdělování informací mezi systémy“) a modelování potřebného adaptabilního („přímo také zdokonalujícího se modelováním“) Internetového (a intranetového) prostředí podniků a jeho užití v procesu celoživotního vzdělávání znalostních pracovníků („lektorů“) Podniku 1 a možných dalších („znalostních pracovníků a uživatelů“) Podniků 2, 3,…, m tj. „podniků jako dalších zákazníků“ a to k aktivnímu vytvoření adaptabilního a moderního prostoru s možným užitím zdokonalovaných („nových a také moderních inteligentních a učících se“) prostředků informačních a komunikačních technologií (ICT) jak ze světa, tak z ČR a to především nových (a také vývojově perspektivních) Internetových nástrojů a prostředků pro řízení podniků, celoživotního vzdělávání v oblasti IT pracovníků podniků a nutného sledování požadované konkurenceschopnosti podniku působícího v sektoru dynamicky se rozvíjející IT. Systémově řešeným modelováním na počítačích je zde vyjádřena problematika vhodně zvolených internetových nástrojů v konkurenčním prostředí podniků, a dále je řešeno modelováním na počítači také nové pojetí modelování vedoucí k předpokládanému modernizování forem moderního elektronického celoživotního vzdělávání na nástrojích Internetu. Součástí práce je také vytvoření modelů na počítačích (PC) umožňujících porovnávání předpokládaných změn v konkurenceschopnosti podniků reagujících na přínosy vytvořené metodologie a vedoucí také i k předpokládanému zlepšení kvality řízení a ekonomiky podniků v podmínkách relativního zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Řešení této moderní problematiky je prováděno na základě vhodné analýzy zvolených podniků a také odpovídajících řešenému tématu a řešeným cílům práce a také i informacím získaným z publikací v informačních zdrojích světa na Internetu i z virtuálních knihoven světa, vydavatelství, seminářů, sborníků a konferencí. Výsledky systémově pojaté analytické činnosti a řešení úkolů výzkumné práce jsem průběžně publikovala v článcích odborných a recenzovaných časopisů, sborníků a také v příspěvcích na konferencích. V těchto výsledcích výzkumu je systémově vyjádřena nová podstata řešení rozhraní sociálního a technického systému IT s vybranými prostředky internetových nástrojů pro celoživotní vzdělávání pracovníků působících v sektoru IT jako možný příspěvek do moderního vytváření učících se organizací.
Management rizik v podniku Technické služby Jeseník a.s.
Lukáč, Michal ; Štěpánková, Vladěna (oponent) ; Janíček, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší problematiku řízení rizik v projektu regionálního aquaparku Jeseník s cílem identifikovat rizika spojená s realizací tohoto projektu. Takto nastavený proces řízení rizik je svým charakterem a expertností ojedinělým postupem, který naplňuje účel informovanosti managementu projektu o možných rizicích a jejich dopadech na projekt a jeho okolí. Za pomoci systémového přístupu a managementu rizik došlo k identifikaci slabých míst, která projekt nejvíce ohrožují i s finančním vyjádřením dopadu jednotlivých rizik. Ošetřením skutečností rizik vyplynuly strategie, kterými se management bude ubírat tak, aby došlo k co nejvyšší eliminaci nejistot z realizace. Návrhy a opatření poukazují na výhody a nutnost zavádění procesů řízení rizik spolu se systémovým myšlením pro management, který odpovídá za daný projekt.
Mobilní sítě jako kritická infrastruktura a jejich rizika
Krkoš, Radko ; Procházková, Danuše (oponent) ; Martincová, Jana Victoria (vedoucí práce)
Práce se zaobírá problematikou mobilních buňkových sítí, fungujících v roli kritické infrastruktury, na základě systémového přístupu, obecných metod analýzy rizik a specializovaných metod pro diagnostiku a analýzu vycházejících z inženýrské praxe v oblasti provozu mobilních buňkových sítí.
Hranice sociálních služeb v oblasti sociálně-zdravotního pomezí - chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením
Vaclíková, Alžběta ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Pěnkava, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje integraci sociálních a zdravotních služeb. Cílem je identifikovat hranice sociální služby chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením v oblasti sociálně-zdravotního pomezí. Práce vymezuje sociální služby především podle zákona č. 108/2006. Pro přiblížení klientů chráněného bydlení práce vymezuje pojem mentální postižení, především v období dospělosti. Část práce je věnována chráněnému bydlení a pracovníkům chráněného bydlení i metodám a technikám práce v této sociální službě. Práce se také věnuje mezioborové perspektivě sociální práce s lidmi s mentálním postižením a zároveň popisuje vybrané odbornosti a služby na sociálně-zdravotním pomezí. Jedna z kapitol se věnuje systemickému přístupu. Analytická část práce obsahuje metodologii výzkumného šetření, jehož předmětem je konkrétní chráněné bydlení. Cílem výzkumu je identifikovat hranice sociální služby chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením. Část práce obsahuje analyzovaná data výzkumu zpracovaných z informací získaných rozhovory s pracovníky tohoto chráněného bydlení. Součástí práce je diskuze k celému tématu bakalářské práce, jež propojuje teoretickou část s výsledky výzkumného šetření a dalšími odbornými texty.
Systemický přístup v supervizi
Pluhaříková Pomajzlová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rothová, Eliška (oponent)
Supervize je v posledních letech dramaticky se rozvíjejícím oborem. Čerpá z velkého množství zdrojů a psychoterapeutické modely jsou jedním z nich. Je významné zabývat se tím, jak mohou teoretická východiska supervizora zabarvovat a ovlivňovat průběh supervize. Tato práce se zaměřuje na možné využití systemického přístupu v supervizi, neboť je v praxi stále více používán. Vzhledem k tomu, že existují jen malé doklady o jeho aplikaci v rámci externí supervize v sociálních a zdravotnických organizacích, je významné obrátit pozornost na zkušenosti supervizorů, kteří jej ve své praxi využívají. Výzkum se zaměřuje na to, jaké jsou postoje supervizorů k systemickému přístupu a jaké jsou jejich zkušenosti s využíváním tohoto přístupu v supervizní praxi. Pro sběr dat jsou použity semi-strukturované rozhovory doplněné o dotazník, data jsou zpracována kvalitativním způsobem. Z výzkumu jednoznačně vystupuje důraz na postoj supervizorů při uplatňování tohoto přístupu, oproti užívání pouze metodologických postupů. Praxe supervizorů potvrzuje, že systemický přístup je v supervizi velmi dobře uplatnitelný. Za zajímavé lze považovat zjištění, že způsob práce supervizorů koresponduje se současným integrativním trendem v supervizi a že systemický přístup je většinou supervizorů považován za zastřešující přístup...
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s poradenským vyšetřením, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko-metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu poradenské situace s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento přístup uplatňovaný v rozhovoru...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Zounek, Jiří (oponent)
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Mobilní sítě jako kritická infrastruktura a jejich rizika
Krkoš, Radko ; Procházková, Danuše (oponent) ; Martincová, Jana Victoria (vedoucí práce)
Práce se zaobírá problematikou mobilních buňkových sítí, fungujících v roli kritické infrastruktury, na základě systémového přístupu, obecných metod analýzy rizik a specializovaných metod pro diagnostiku a analýzu vycházejících z inženýrské praxe v oblasti provozu mobilních buňkových sítí.
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.