Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 371 záznamů.  začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Litomyšlské gymnázium na pozadí společenských změn 20. století
Rádek, Tomáš ; Petráček, Tomáš (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce pojednává o litomyšlském gymnáziu na pozadí změn dvacátého století. Nastiňuje okolnosti vzniku gymnázia v Litomyšli a dále popisuje jeho rozvoj i těžkosti v průběhu vývoje. Pojednává o profesorském sboru, studentech, vyučovaných předmětech, nadacích i studentské činnosti. Uvádí počty studentů ve vyučovaném náboženství, katechety v jednotlivých školních obdobích i používané knihy k výuce. Také nastiňuje i další studia absolventů. Pojednává o těžkostech obou válečných konfliktů. Popisuje události po roce 1948, které v Litomyšli vyvrcholily procesem se studenty gymnázia a rektorem Františkem Ambrožem Stříteským. Objevuje se zmínka o oslavách výročí vzniku gymnázia. Práce postupně přechází do let nového tisíciletí, ve kterých se gymnázium neustále rozvíjí a zapojuje do mezinárodních projektů. Klíčová slova Litomyšl, gymnázium, studenti, profesoři.
"Nejsem lůzr, který žije jenom tady v tom pajzlu."Aneb etnografie H/hospody.
Mazáková, Tereza ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Název: "Nejsem l zr, který žije jenom tady v tom pajzlu." Aneb etnografie H/hospody. Klí ová slova: hospoda, alkohol, význam, hosté, normy, studenti, ambivalence. Abstrakt: Cíle: Pochopení významu docházení do Hospody a d j m v ní se odehrávajících. Metoda: Kvalitativní výzkum realizovaný metodou zú astn ného pozorování a polostrukturovaných rozhovor . Záv ry: Hospoda je považována za spole ensky b žn akceptovatelnou alternativu trávení volného asu, spojenou se zábavou, konzumací alkoholu a možností socializace. Je významnou alternativou trávení volného asu, za jejíž opak je asto vnímán pocit osamocenosti a nudy, zejména jedinci bez stabilního sociálního zázemí mimo její prostory. Stereotyp je významným prvkem ve er v Hospod , zejména pak pro pravidelné hosty. Je zdrojem mnohých ambivalencí a p ináší mnohá pozitiva (stabilita, zázemí, jistota, p edvídatelnost a známost prost edí), stejn tak jako bývá vnímán negativn (nuda, stagnace). Hospoda je v eském kulturním kontextu nahlížena jako b žná sou ást života lidí nacházejících se v období p echodu do dosp losti. V p ípad dlouhého p echodu eskalují pocity nepat i nosti, ímž roste míra ambivalencí jak k sledovanému prostoru, tak k innosti, ke které v ní dochází. Alkohol je nezbytnou sou ástí Hospody, potencuje zábavu, akceleruje dynamiku ve era a p ispívá k...
Zahraniční studenti češtiny v České republice (Příspěvek k problematice migrace a studentů-migrantů v českém prostředí)
Franc, Aleš ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
v češtině Dizertační práce pojednává o zahraničních studentech češtiny v České republice, konkrétně o studentech-migrantech přicházejících z nejrůznějších koutů světa - jednak z Číny, Japonska, Koreje a Vietnamu; a pak z Běloruska, Ruska a Ukrajiny. Základním cílem práce je tedy snaha o reálné zobrazení výseku života určitých skupin migrantů-studentů češtiny v České republice takovým způsobem, aby bylo poukázáno zejména na problémy a bariéry, se kterými se setkávají při vlastním studiu češtiny i při adaptaci a integraci do majoritní české společnosti. Přičemž si zároveň uvědomujeme, že tato práce je však pouze dílčím příspěvkem k poznání části života studentů-migrantů v českém prostředí mezi lety 1998 až 2011. Práce vychází z relevantní odborné literatury a z výzkumného šetření založeného na rozhovorech se studenty a zúčastněném pozorování. Volba kvalitativních metod se odvíjí od toho, že nejlépe odpovídají záměru prostudovat dosud ne příliš probádanou oblast migrantů-studentů češtiny v České republice. Zaměření pozornosti na kvalitativní techniky je také závislé na charakteristikách zkoumané skupiny, a to zejména ve sféře jazykové a sociokulturní. Výzkumné šetření probíhalo v Ústavu jazykové a odborné přípravy UK (dále jen ÚJOP UK) na Albertově - na jazykovém pracovišti kontinuálně a dlouhodobě se...
Životní situace vysokoškolských studentů z hlediska dospělosti
Musilová, Barbora ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce: Životní situace vysokoškolských studentů z hlediska dospělosti Zpracovala: Barbora Musilová Abstrakt Diplomová práce má za cíl ukázat, jak vnímají v současné době mladí lidé studující vysoké školy svou životní situaci a jak se cítí být dospělí. Odpověď na tyto otázky hledá za pomoci kvalitativní analýzy provedené mezi studenty pražských vysokých škol. Teoretické pozadí empirické části tvoří vybrané teorie analytiků současné doby, které poukazují na proměnlivost a nestabilitu společenských poměrů. Tato nestálost doby má za následek, že dochází k posunům časování životních událostí v životních cyklech a zpochybnění klasické definice dospělosti vymezené například nezávislým žitím či manželstvím. Trendy životního období mladých studujících jako jsou prodlužování studia či oddalování odchodu z domácnosti rodičů poukazují na novou etapu, která se nevyskytovala v životních drahách předchozích generací. Životní situace mladých vysokoškolských studentů není jen prodlužováním přechodu do dospělosti, ale samostatnou etapou, která zároveň vyvolává potřebu redefinovat dříve platné vymezení dospělosti.
Výskyt a vnímání sexuálního obtěžování na českých středních školách
Sedláčková, Jana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Linková, Marcela (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké jsou zkušenosti českých středoškolských studujících se sexuálním obtěžováním ze strany vyučujících a jak tyto popsané formy problematického chování vnímají. V teoretické části popisuji historii vzniku pojmu sexuální obtěžování, a to jak v zahraničí, tak následně v České republice. Dále představím definice sexuálního obtěžování a českou právní úpravu tohoto jevu. Následně se pak čtenářstvo seznámí s teoriemi vzniku sexuálního obtěžování v akademickém prostředí a s výsledky několika zahraničních i českých výzkumů, které byly v nedávných letech na toto téma provedeny. V závěru své teoretické části se věnuji specifikám středoškolského prostředí, zdůrazňuji hlavní funkce vzdělávacích institucí a také upozorňuji na následky, se kterými se oběti sexuálního obtěžování ze strany vyučujících setkávají. Empirická část pak popisuje zvolenou metodu výzkumu - dotazníkové šetření - a její praktické využití. Následně jsou pak prezentovány a analyzovány zjištěné údaje. Kromě celkového výskytu sexuálního obtěžování na českých středních školách se také zaměřuji na porovnání vnímání tohoto fenoménu mezi chlapci a děvčaty a také mezi různými typy středních škol.
České knihovny v prostředí sociální sítě Facebook
Manová, Monika ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tato práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem se české knihovny prezentují v sociální síti Facebook. Práce se skládá z 5 částí a závěru. První část popisuje současný stav sociálních sítí na internetu, možnosti komunikace, zpětné vazby v tomto prostředí a definuje novou generaci uživatelů knihoven. Ve druhé části je popsána sociální síť Facebook, třetí část obsahuje integraci českých knihoven do tohoto prostředí. Čtvrtá část obsahuje analýzu stránek vybraných českých knihoven a poslední část rozebírá praktickou část, jejíž součástí je dotazníkový průzkum se zpracovanými výsledky. V závěru jsou zhodnoceny zjištěné informace z prezentace českých knihoven v prostředí sociální sítě. Diplomová práce je zpracována na základě vlastní analýzy stránek knihoven na sociální síti Facebook a dotazníkového průzkumu směřovaného respondentům z řad správců stránek českých knihoven na této síti.
Informačně knihovnické služby pro studenty uměleckých škol se zaměřením na dramatické a hudební umění v ČR
Fialová, Zuzana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce Informačně knihovnické služby pro studenty uměleckých škol se zaměřením na dramatické a hudební umění v ČR si klade za cíl analyzovat prostředí knihoven s fondem zaměřeným na hudbu a divadlo, které slouží studentům uměleckých vysokých škol. Popsat knihovnicko-informační služby a vliv autorského zákona na poskytování služeb v knihovnách s fondem obsahujícím hudebniny, audio a audiovizuální nosiče. V poslední části práce popisuje metodiku kvalitativního výzkumu a vyhodnocuje výzkum pomocí analýzy silového pole. Dále byly analyzovány zjištěné skutečnosti a vydána doporučení k řešení zjištěných faktů.
Média a edukace (na materiálu vybraných domácích a zahraničních výzkumů mediálních edukačních obsahů)
Landová, Marína ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Disertace se soustřeďuje na problematiku výzkumů mediálních edukačních obsahů, a to zejména s využitím výzkumných poznatků z období let 2003 - 2011. Práce se nejprve zabývá vybranými teoreticko-metodologickými otázkami vztahu médií a vzdělávání z pohledu mediálních studií a dalších sociálních věd. Pozornost je věnována některým definičním otázkám; dále je představena varianta klasifikace vzdělávacích pořadů pro potřeby pedagogické i mediální praxe. V kontextu realizovaných výzkumů je nastíněn současný stav české veřejnoprávní mediálně-vzdělávací scény. Výzkumná část disertace reflektuje interdisciplinární charakter tématu, a to zejména pohled mediálních studií, sociologie a pedagogiky. Je popsán výběr domácích i zahraničních výzkumných šetření posledního desetiletí zabývajících se mediálními edukačními obsahy; šlo vesměs o šetření empirického charakteru, z nichž část zpracovala autorka disertace. Jsou to zejména dotazníková a anketní šetření zabývající se vztahem strukturovaného mediálního publika, tj. žáků, studentů a pedagogů ke vzdělávacím pořadům. Dále byly do výběru výzkumů zařazeny mediální obsahové analýzy a ohniskové skupiny k mediálním edukačním obsahům; ze zahraničních výzkumů je ve výběru věnována pozornost zejména výzkumům seriálu Sesame Street. Práce obsahuje dílčí komparace a...
Analýza zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu
Kupková, Monika ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Analýza zájmu studentů středních škol o TV Cíl: Cílem práce je zjistit míru zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu, speciálně o zařazení gymnastiky do jejího programu. Použité metody: V bakalářské práci použiji metodu dotazování a standardní metody pro statistické vyhodnocení dotazníků. Výsledky: Výstupem práce jsou tabulky a grafy, které odrážejí četnost stejných odpovědí k jednotlivým dotazům v dotazníku, a sumarizace výsledků vzhledem k tématu práce. Klíčová slova: Dotazník, gymnastika, tělesná výchova, sport, studenti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 371 záznamů.   začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.