Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití aktivit a her v zimní přírodě a jejich dopad na sociální dynamiku dospívajících
Provazníková, Marika ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Cíle: Cílem práce je posoudit účinek dvouměsíčního programu využívajícího hry a aktivity v přírodě na sociální vztahy ve skupině dospívajících. Metody: Výzkumný soubor tvořil 17 dívek ve věku 13 a 14 let. Dívky byly rozděleny do dvou skupin. Skupina s intervenčním programem absolvovala dvouměsíční lyžařský výcvik s dodatečnými prvky aktivit a her v zimní přírodě. V kontrolní skupině proběhl klasický lyžařský výcvik. Sociální vztahy ve skupině byly posuzovány na základě dotazníkového šetření pomocí sociometrické ratingové metody Třídní kompas, metody preferenčního záznamu a sociometrických otázek. Výsledky: Ve skupině s intervenčním programem na základě metody Třídní kompas bylo zaznamenáno 27 pozitivních voleb, co se týče sympatií a vlivu v prvním dotazování, 23 ve druhém a 30 ve třetím. Bodová hodnota vzájemných sympatií podle preferenčního záznamu klesla z 461 na 419 bodů a ve třetím dotazování znovu vzrostla na 450 bodů. U první sociometrické otázky hodnoty indexu sociální soudržnosti klesaly z 0,81 na 0,67 a 0,31, u druhé byl zaznamenán nárůst 0,28 na 0,58 a poté pokles na 0,33. V kontrolní skupině, kde probíhala normální výuka lyžování, byly změny minimální. Počet 28 odevzdaných voleb podle metody Třídního kompasu se v druhém dotazování opakoval, po třech měsících klesl na hodnotu 26....
Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů
Chládková, Jana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů ANOTACE Bakalářská práce se zabývá sekundární analýzou výsledků SO-RA-Du v 50ti školních třídách. Sebraný materiál je analyzován s důrazem na genderový rozbor vztahů ve třídách. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky genderu, popis vývoje jedince ovlivněného genderem, strukturu školní třídy a propojení genderových témat se školou. Empirická část je zaměřena na tři oblasti zkoumání: genderová analýza z hlediska věkových skupin, genderová specifika ve třídách a charakteristika okrajově umístěných dětí. K analýze je použita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. KLÍČOVÁ SLOVA gender, sekundární analýza, SO-RA-D, školní třída, žáci, žákyně Jana Chládková Praha 2015
Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Ondráčková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teambuildingové aktivity a jejich vliv na sociální soudržnost pracovních kolektivů
Hurda, Jan ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Teambuildingové aktivity a jejich vliv na sociální soudržnost pracovních kolektivů Cíl: Vytyčený cíl práce je ověřit rozvoj sociální soudržnosti pracovní skupiny a vztahů v dané skupině, absolvováním kurzu aktivit v přírodě. Metody: K výzkumu byla využita metoda dotazování pomocí dotazníků a jako nástroj sběru dat byl využit sociometrický test, který byl následně vyhodnocen. Dále byla použita metoda řízeného rozhovoru. Výsledky: Z důvodu neúspěchu výzkumu, který byl založen na dotazníkovém šetření, nemohly být srovnány výsledky pretestu a posttestu, a proto nemohly být vypracovány výsledné sociomapy, což vedlo k uskutečnění řízeného rozhovoru s panem Bartůňkem. Rozbor tohoto interview nám poskytl zajímavý pohled na problematiku aplikace takovýchto výzkumů na skupiny s dlouhodobou účastí na kurzech aktivit v přírodě a přinesl nové cenné informace. Klíčová slova: teambuidling, dynamika malé skupiny, sociometrie, sociomapování, skupina, interview
Trénink mladých atletů
Broda, Michal ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Trénink mladých atletů. Vliv atletického tréninku na osobnost sportovce. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo provést analýzu vlivu atletického tréninku na skupinu sportovců z atletického oddílu TJ Jäkl Karviná v průběhu jejich sportovního vývoje. Zkoumali jsme jak atletický trénink působí na osobnost sportovce a jakým způsobem je strukturovaná skupina pomocí sociometrického šetření. Dále jsme se zabývali hodnocením tréninku, používaných testů výkonnosti a fungováním celého tréninkového systému v této skupině. Metody: V naší práci jsme použili empirické metody pedagogického výzkumu. Postoje atletů jsme zjišťovali dotazníkovým šetřením a metodou sociometrického testu. K analýze tréninku jsme použili všechny dostupné tréninkové záznamy a testové ukazatele, videozáznamy pohybového projevu. Výsledky: Došli jsme k závěru, že odborně vedený atletický trénink má příznivý vliv na rozvoj osobnosti sportovce a jeho začlenění do společnosti. Řízený a dobře plánovaný trénink přispívá ke zvyšování sportovní výkonnosti a ukázal se jako pozitivní pro stimulaci všeobecné kondice, zlepšování zdraví a celostní rozvoj člověka jako takového. Klíčová slova: atletický trénink, sportovní skupina, sociometrie, řízení sportovního tréninku, skupinový profil, výchova sportovců
Vztahy mezi dětmi mladšího školního věku
Bieliková, Monika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Práce se věnuje vzájemným vztahům mezi dětmi v jedné konkrétní třídě a to žákům třetí třídy základní školy. V první části charakterizuji dítě mladšího školního věku se zaměřením na růstový a vývojový profil osmiletého dítěte. V druhé části nahlížím na malou sociální skupinu, popisuji znaky takové skupiny, její strukturu, pozice a sociální role. Poslední část práce je věnována metodám, diagnostice sociálních vztahů a to především mezi kamarády a popisem samotného výzkumu. Cílem práce je analýza vztahů, pozic a postavení dětí v rámci kolektivu běžné třídy, včetně jejích výsledků a závěrů. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, kamarádství, role žáka (školáka, spolužáka), sociální skupina, sociometrie, školní třída, vztahy mezi dětmi
Možnosti intervencí organizačního rozvoje: příklad vybrané organizace
Jechová, Klára ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vybrané stavební firmy, především zavedením empirické sondy do oblasti zhodnocení vztahů ve vybrané pracovní skupině organizace, a posléze možnostmi aplikace potřebných intervencí. Vybraná pracovní skupina se skládá převážně ze členů administrativního oddělení podniku. Cílem práce bylo určení diagnózy interního a zčásti externího prostředí firmy a následné poskytnutí zpětné vazby organizaci o možné implementaci změn. Diagnóza byla provedena pomocí vybraných metod a technik rozhovorů, SWOT analýzy, asociačních cvičení a sociometrického testu. Závěrečná doporučení jsou orientována především na plánování konkrétních zásahů ve firmě a také na vypracování potenciálního postupu poradce při implementaci návrhů. Pro možnou realizaci takového poradenského procesu práce nastiňuje časový plán a dále upozorňuje na jistá úskalí, která mohou během realizační fáze vzniknout. V závěru práce je doporučováno, aby byli s výslednými daty seznámeni všichni pracovníci dané skupiny. Prostřednictvím takového kroku se poté snadněji vytvoří pozitivní atmosféra pro případnou implementaci.
Význam neformálních vztahů v organizaci pro pracovní výkon
Hamplová, Radka ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem mé práce je zjistit, jak se mění pracovní chování a výkon pracovníka ve skupině, jak ovlivňuje charakter neformálních vztahů pracovní motivaci a tedy i výkon jednotlivce. Zabývám se také tématem týmové spolupráce, jejíž úspěch stojí přededvším na dobrých neformálních vztazích. Praktická část práce je věnována vyhodnocení sociometrického šetření zkoumající strukturu vztahů na pracovišti. Výsledky jsou převedeny ve formě matic, sociogramů a vlastních komentářů. Samotné sociometrické šetření doplňují informace získané na základě dotazníkového šetření v organizaci zkoumající kvalitu vztahů na pracovišti a vliv těchto vztahů na pracovní výkon.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
PILNÁČKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá sociální problematikou specifických poruch učení na ZŠ. K výzkumu jsem použila standardizované testy a dotazníky, které jsem předložila vybraným žákům z čtvrtých, pátých a šestých tříd. Cílem mé diplomové práce je zjistit, zda specifická porucha učení má nějaký vliv na žákovo sebehodnocení a na jeho sociometrickou pozici ve třídě.
Metody práce ve středisku výchovné
VOHRADSKÁ, Pavla
Práce se zabývá metodami střediska výchovné péče, které na úseku školního poradenství pomáhá předcházet nebo řešit poruchy chování u dětí a mládeže. Teoretická část se zabývá preventivně výchovnou péčí, rozdělením střediska výchovné péče, pracovníky středisek výchovné péče. Metodami práce ve středisku výchovné péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.