|
Analýza protikuřáckých kampaní
Nejezchlebová, Tereza ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Hrkal, Marek (oponent)
Bakalářská práce pojmenovaná Analýza protikuřáckých kampaní jedná o způsobu komunikace kampaní proti kouření v různých zemích světa a jejich srovnání. Cílem práce je analyzovat způsob a efektivitu komunikace těchto kampaní. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o sociálním marketingu obecně a legislativních opatřeních v problematice kouření. V praktické části jsou představeny již proběhlé kampaně ve světě, konkrétně na Slovensku, v Austrálii, USA, Indii a Francii se zvláštním důrazem na Českou republiku s následným srovnáním kampaní a jejich komunikačních prostředků. Součástí praktické části je i dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje respondentů k opatřením proti kouření a jejich názor na efektivitu kampaní, a zda vůbec kampaně proti kouření mohou ovlivnit kuřáky a donutit je s kouřením skončit.
|
|
Analýza sociální kampaně - Česko proti chudobě
Křížová, Ilona ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce s tématem Analýza sociální kampaně - Česko proti chudobě pojednává o účinnosti komunikace kampaně s veřejností. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících se sociální kampaní, na představení problematiky chudoby a způsobu boje proti chudobě ve světě a představení kampaně Česko proti chudobě. V praktické části jsou porovnány způsoby komunikace a použité prvky některých evropských sociálních kampaní bojujících proti chudobě s komunikací a prvky kampaně Česko proti chudobě. Pomocí průzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření zároveň zjišťuje, zda existuje povědomí veřejnosti o kampani, dále prostřednictvím jakých komunikačních médií se o kampani nejčastěji dovídá, jestli se lidé nějakým způsobem zapojují do kampaně a věří v její smysl, a zároveň zda se česká společnost o samotnou problematiku chudoby zajímá.
|
|
Využití emocí strachu v sociálním marketingu
Šenková, Simona ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Hrkal, Marek (oponent)
Bakalářská práce "Využití emocí strachu v sociálním marketingu" se zabývá zjištěním vhodné míry strachu v sociálních kampaních, které se snaží změnit postoje a chování lidí. Teoretická část definuje základní terminologii z oblasti marketingové komunikace, sociální psychologie a srovnává realizované studie na danou tematiku. V praktické části byl proveden vlastní výzkum, který porovnával reakci účastníků experimentu na různé intenzity strachu. Zjištěné výsledky byly srovnávány nejen mezi odlišnými intenzitami použitého strachu, ale byly analyzovány i postoje žen a mužů. Závěrečná část práce interpretuje dosažené výstupy a navrhuje další postupy v této oblasti.
|
|
Vnímání sociálních kampaní mezi českými spotřebiteli
Bláhová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sociálním marketingem a tím, jak jsou sociální kampaně vnímány mezi českými spotřebiteli. V teoretické části jsou představeny základní principy sociálního marketingu, jeho specifické rysy, vývoj, témata kampaní, také je zde vymezena sociální reklama. Dále jsou v této části zmíněny příklady tří českých sociálních kampaní, které jsou využity ve výzkumu v praktické části. Ta má za cíl zjistit povědomí a vnímání sociálního marketingu a vliv kampaní na chování mezi českými vysokoškolskými studenty. Ke splnění tohoto cíle je využita analýza primárních dat získaných internetovým dotazníkem, který zjišťuje, zda sociální kampaně ovlivňují chování obyvatel ČR.
|
|
Multifunkční marketingový význam výtvarného projektu
Nestrojilová, Daniela ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Cílem této práce je analýza marketingových souvislostí a společenských dopadů kulturního a výchovného projektu, realizovaného občanským sdružení, či jinou neziskovou organizací. Práce v sobě zahrnuje pojmy jako například event marketing, sociální marketing a jiná, k praktické části potřebná vysvětlení. Diplomová práce pojednává z praktického hlediska o fázích projektu, při čemž popisuje první fázi, která byla již uskutečněna, a předkládá návrh na realizaci dvou zbylých fází, které se plánují uskutečnit na podzim roku 2011. Tento projekt je zajímavý tím, že se v něm prolíná aspekt výchovný a kulturní s dosažením obecně prospěšného cíle. Nakonec je zde uvedena analýza tzv. sondy do spotřebitelského vnímání, a to na základě požadavků sponzora projektu.
|
|
Využití moderních informačních technologií v marketingu
ŽLŮVA, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá využitím moderních informačních technologií v marketingu s následným navržení možné syntézy řešení pro malou lokální firmu prodávající keramické obklady a dlažby, která působí v Jihočeské kraji. Na základě získaných informacích byly provedeny jednotlivé analýzy vnitřního, vnějšího prostředí, finanční analýza, marketingových přístupů a posléze navrhnuta nová strategie propagace, která využívá jako komunikační nástroje informační technologie.
|
|
Nová média a jejich uplatnění v osvětových kampaních
Jurašková, Kateřina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Svátek, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce "Nová média a jejich uplatnění v osvětových kampaních" je formulace zásad a doporučení pro využívání nových médií v osvětových kampaních. V této práci jsou použity metody analýzy a syntézy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá novými médii z pohledu marketingové komunikace. Druhá kapitola se zaměřuje především na definování sociálního marketingu a osvětových kampaní. Kapitola třetí se zabývá analýzou čtyř osvětových kampaní, u kterých byla využita nová média. Čtvrtá kapitola předkládá zásady a doporučení pro efektivnější využití nových médií v osvětových kampaních. Respektování těchto zásad a doporučení má napomoci k budoucímu efektivnějšímu využití nových médií.
|
|
Analýza náborové kampaně - Policie ČR
Randa, Miloslav ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Bakalářská práce na téma - Analýza náborové kampaně Policie České republiky "Pomáhat a chránit" - je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se týká marketingového mixu a komunikace, sociálního marketingu a sociální reklamy. Praktická část se zabývá popisem Policie České republiky a dále je provedena analýza kampaně "Pomáhat a chránit" (představení příčin, financování, podoba komunikačních kanálů). Součástí práce je vlastní dotazníkové šetření s cílem zjistit změnu vnímání tváře policie českou veřejností. Na závěr je kampaň celkově zhodnocena a doplněna o doporučení.
|
|
Analýza vlivu sociální kampaně - "Nemyslíš, zaplatíš"
Čejková, Miroslava ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kristlová, Monika (oponent)
Práce je věnována analýze vlivu sociální kampaně "Nemyslíš, zaplatíš!" Jejím cílem je zhodnotit úspěšnost kampaně a její vliv na řidiče. Teoretická část převážně obsahuje informace o sociálním marketingu, jeho odlišnostech a rozvoji. Praktická část se zaměřuje na BESIP, statistiky nehodovosti a kampaň "Nemyslíš, zaplatíš!" Součástí práce je i vlastní dotazníkové šetření.
|
| |