Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesta časem - realizace projektu ve školní družině podle ŠVP (školního vzdělávacího programu)
Procházková, Zuzana ; Dotřelová, Hana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vytvoření Školního vzdělávacího programu ve školní družině s důrazem na psychický, sociální a tělesný vývoj dítěte mladšího školního věku. Práce je rozčleněna na dvě části. První se věnuje funkci volného času a jejímu pedagogickému pohledu, zacílena je také na školní družinu a její význam, legislativu a historii. Poslední kapitoly této části se zabývají náležitostmi školního vzdělávacího programu. Praktická část popisuje realizaci projektu "Cesta časem" ve školní družině, který v dětech podporuje a rozvíjí přirozený zájem o historii. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda projekt v dětech mladšího školního věku rozvine přirozený zájem o historii, zlepší práci ve skupině a zdokonalí jejich motorické dovednosti. Z výsledků pozorování vyplývá, že projekt opravdu přispěl k podpoření zájmu o historii u dětí, podpořil spolupráci ve skupině a motorické dovednosti byly zdokonaleny při využití rozmanitých činností.
Implementace oblasti Člověk a příroda do ŠVP gymnázií z hlediska manažera
Kolín, Julius ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná práce se zabývá analýzou některých manažerských dovedností koordinátorů ŠVP při implementaci oblasti Člověk a příroda do Školních vzdělávacích programů gymnázií. Ověřuje, zda a v jaké míře byly cíleně využity manažerské dovednosti koordinátorů ŠVP především z hlediska komunikace. Práce vychází z teorie managementu v oblasti vedení lidí. Využívá teoretické poznatky z procesu tvorby a efektivního fungování týmu. Dalším východiskem jsou dokumenty souvisejících s kurikulární reformou na gymnáziích v České republice. Za pomoci řízených strukturovaných rozhovorů a doplňkového dotazníkového šetření se podařilo částečně zmapovat výše uvedenou problematiku a ukázat několik "příkladů dobré praxe" aplikovatelných v dalších školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Implementace, Školní vzdělávací program, koordinátor ŠVP, oblast Člověk a příroda, tým, týmové role
Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Tchoruk, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zmapování současného stavu tematiky botanických zahrad ve školních dokumentech, kterými jsou Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací programy vybraných základních škol na Praze 2. Dále byl prozkoumán výskyt této tematiky ve vzorku učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník. Na výše uvedených školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli 4. a 5. ročníků, jehož cílem bylo zjistit skutečné praktické využívání Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, výsledky byly zpracovány do grafů a tabulek. Formou rozhovoru se zástupkyní ředitele této botanické zahrady byla zjišťována připravenost na výuku žáků 1. stupně ze strany botanické zahrady. V další části práce byla naplánována a realizována výuková jednotka s žáky 5. třídy základní školy. Z jejího vyhodnocení vyplynulo, nakolik je možné takové jednotky zařazovat do výuky. Následně byly rozebrány možnosti využití této konkrétní návštěvy botanické zahrady v přírodovědě i ostatních předmětech. Klíčová slova 1. stupeň základní školy, botanická zahrada, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, environmentální...
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích
Schneiderová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích - abstrakt Lucie Schneiderová 2013 Abstrakt Bakalářská práce Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích se zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky, analýzou školních vzdělávacích programů Gymnázia Nymburk, Gymnázia Na Pražačce a Arcibiskupského gymnázia, ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky. Praktická část, prováděná pomocí dotazníkového šetření, se zaměřuje na názory studentů ohledně výuky religionistiky a na přínos, který jim studium religionistiky přináší, na oblast znalostí, které studenti mají o dané tématice, na postoj studentů k novým náboženským hnutím a na pojednání studentů o pojmu zlo.
Učitelovo pojetí učiva o rodině
Plavcová, Veronika ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím učiva o rodině na 1. stupni základní školy. Teoretická část obsahuje analýzu problematiky současného pojetí rodiny z hlediska sociologie a psychologie, dále pak souhrn možných problémů souvisejících s učivem o rodině, několik doporučení, jak k učivu o rodině ve škole přistupovat a rozbor přístupu k tomuto učivu v RVP ZV, třech ŠVP a třech řadách učebnic Prvouky pro 1. stupeň českých základních škol. Empirická část ukazuje pojetí výuky o rodině tak, jak ho vnímají budoucí učitelé.
Současné pojetí vyučovacího předmětu Znakový jazyk na ZŠ pro SP
Karolová, Soňa ; Červinková Houšková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Hlavním tématem bakalá ské práce je sou asné postavení p edm tu eský znakový jazyk (dále jen ZJ) ve výuce nesly ících d tí na základních kolách pro sluchov posti ené. V jednotlivých kapitolách popisuji celý realiza ní proces výuky, tedy v e, co s výukou eského znakového jazyka souvisí: ukotvení ZJ v kurikulárních dokumentech, didaktické materiály pro výuku ZJ, testování znalostí ák v ZJ, hodnocení znalostí ák v ZJ, osobnost a vzd lání pedagoga ZJ aj. Dále se sna ím popsat a vysv tlit sou asné problémy a otázky, které se vzná í nad výukou eského znakového jazyka na kolách pro sluchov posti ené. P i psaní jsem vycházela nejen z odborné literatury, ale nav tívila jsem také dv koly pro sluchov posti ené ve Vala ském Mezi í í a v Praze Radlicích, které mi umo nily nahlédnout do praktické výuky eského znakového jazyka. Poznatky z t chto náhled jsem zde také zapracovala. Práce p iná í informace o tom, jaké problémy souvisejí s výukou eského znakového jazyka. Z mého et ení vyplynulo, e u itelé eského znakového jazyka se nej ast ji potýkají s nedostatkem didaktických materiál pro p edm t eský znakový jazyk a dále s nejasnostmi ve vymezení p edm tu jako takového a jeho postavením ve výuce. V ím, e tato práce m e být p ínosem nejen pro u itele základních kol pro sluchov posti ené, kte í se potýkají s podobnými...
Matematické dovednosti aplikované ve výuce geografie na SŠ napříkladu tematického celku Země jako vesmírné těleso
Matýsková, Pavla ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Matýsková, P. (2010): Matematické dovednosti aplikované na výuce geografie na středních školách. Na příkladu tematického celku Země jako vesmírné těleso. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce se zabývá mezipředmětovými vztahy mezi matematikou a geografií na gymnáziu v tematickém celku Země jako vesmírné těleso. Vztahy jsou obecně sledovány z pohledu tří forem kurikula (zamýšleného, realizovaného a dosaženého). V oblasti zamýšleného kurikula je provedena analýza kurikulárních dokumentů zejména Rámcového vzdělávacího programu a vybraných školních vzdělávacích programů. Následně jsou v obsahové analýze vybraných středoškolských učebnic hodnoceny vazby geografie a matematiky na základě požadovaného učiva, jeho kvality, srozumitelnosti a výskytu příkladů z praxe. Na základě provedené analýzy jsou podrobně definovány a specifikovány dílčí kapitoly zvoleného celku, ve kterých lze nalézt aplikaci matematických dovedností. Pro účely studia realizovaného kurikula byly provedeny hloubkové polostrukturované rozhovory s učiteli na vybraných gymnáziích, dosažené kurikulum bylo zjištěno na základě dotazníkového šetření na žácích - testování žáků proběhlo formou připravených příkladů, ve kterých žáci aplikují vazby matematiky a geografie. Závěry...
Přírodovědné vycházky a exkurze - současný stav a možnosti jejich realizace na 2. stupni ZŠ
ZÁBRANSKÁ, Věra
Diplomová práce s tématem "Přírodovědné vycházky a exkurze současný stav a možnosti jejich realizace na 2. stupni ZŠ" má dvě základní části. První část vymezuje různé přístupy jednotlivých autorů k výchozímu tématu, tj. pojetí exkurzí a vycházek a s nimi spojených zásadních podtémat. Druhá část zahrnuje vyhodnocení vlastního (zrealizovaného) návrhu přírodovědné vycházky na základě analýzy dotazníkových šetření, které byly výchozí pro sběr dat. Při vypracování diplomové práce jsem vycházela ze studia odborné literatury, učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základní školy a vybraných podkladů ZŠ Horažďovice.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.