Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace logopeda s dítětem
Laiblová, Tereza ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Text se zabývá problematikou komunikace logopeda s dítětem předškolního věku. Text teoretické části práce řeší vědní obor logopedie, termín narušená komunikační schopnost a dyslalie, její diagnostiku, řečový vývoj dítěte a řeč zaměřenou na dítě. Na pozadí těchto informací se text praktické části práce věnuje analýze komunikace logopeda s dítětem na základě provedeného výzkumu. Text informuje o celkové organizaci hodin logopedie, která přispívá k efektivní práci s dítětem. Popisuje také jednotlivé typy cvičení a aktivit, které logoped s dítětem provádí během logopedické terapie. Důraz klade na individuální rozdíly mezi pozorovanými dětmi. Text se dále snaží o analýzu verbální a neverbální komunikace logopeda, všímá se různých praktik, které logoped užívá k fungující komunikaci s dítětem. K získání potřebných dat a informací jsme provedli výzkum a v jeho rámci jsme aplikovali případovou studii. Vstříc nám vyšla jedna mateřská škola ve středočeském kraji. Pro zachování anonymity zúčastněných dětí neuvádíme přesný název a lokaci mateřské školy. Z žáků mateřské školy byly vybrány celkem čtyři děti (dva chlapci a dvě děvčata), které se účastní individuální logopedické terapie. Z hodin výuky logopedie byly pořízeny videonahrávky. Každé dítě bylo natočeno celkem dvakrát (dvě třicetiminutové terapie)....
Dostupnost sociálních služeb pro neslyšící seniory v České republice
Veselá, Barbora ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem poskytování sociálních služeb neslyšícím seniorům - uživatelům českého znakového jazyka, zejména v oblasti Prahy. Cílem výzkumu je zmapovat možnosti poskytování těchto služeb a zjistit jejich využitelnost, kvalitu, spokojenost a součinnost rodinných příslušníků při jejich zařizování. Práce vychází z faktu, že téma dostupnosti sociálních služeb a výzkum četnosti neslyšících klientů ve službách sociální péče nejsou dosud řádně probádané, problémem je i nedostatek odborných pramenů. Teoretická část práce vychází ze zdrojů legislativní povahy a z odborných zdrojů hovořících o poskytovaných sociálních službách v obecném rozsahu. Taktéž jsou zde popsány jednotlivé organizace poskytující terénní a ambulantní sociální služby neslyšícím a dále vybrané pobytové služby pro neslyšící seniory v zahraničí. Ve výzkumné části se na základě rozhovorů s různými skupinami respondentů zjišťuje zastoupení sociálních služeb pro neslyšící seniory v Praze, zastoupení neslyšících klientů v běžných domovech pro seniory a možné způsoby komunikace mezi klientem a poskytovatelem služeb.
Problematika českých neslyšících pohledem psychologů
Dvořáčková, Šárka ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Holubová, Kateřina (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika českých neslyšících pohledem psychologů. V práci je popsána komunita Neslyšících jako jazyková a kulturní menšina, její pravidla a zvyky. V další části práce se věnuji možnostem psychologické intervence u českých Neslyšících a u Neslyšících v zahraničí. V závěru teoretické části se zaměřuji na vzdělávací systémy psychologů o problematice neslyšících v České republice i v zahraničí. Součástí práce je výzkum, jehož cílem bylo zmapovat povědomí o českých Neslyšících u studentů psychologie a již aktivních psychologů. Výsledná zjištění jsem zasadila do kontextu našeho vzdělávacího systému psychologů. Klíčová slova: Neslyšící komunikace neslyšících, kultura neslyšících, znakový jazyk, psycholog, student psychologie.
Práce s knihou jako prostředkem k rozvoji předčtenářské gramotnosti u dětí se sluchovým postižením v mateřské škole
Neubauerová, Mirka ; Homolková, Kamila (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na cílenou práci s knihou jako prostředkem k naplnění čtenářské pregramotnosti v mateřské škole u dětí se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou uvedeny definice gramotnosti, čtenářské gramotnosti a čtenářské pregramotnosti. Poté se práce zaměřuje na faktory, které v předškolním období ovlivňují čtenářskou pregramotnost. Další kapitoly se věnují propojení této problematiky se současným rámcovým vzdělávacím programem a čtenářskými strategiemi vhodnými v předškolním vzdělávání. Závěr teoretické části věnuje pozornost problematice dětí s vadou sluchu v souvislosti s čtenářskou pregramotností a stručně tématu knihy a významu pro rozvoj čtenářské pregramotnosti. Praktická část práce se věnuje výzkumu možných způsobů realizace cílené práce v mateřské škole pro děti se sluchovým postižením a jejich reakcím na tyto aktivity.
Osvojování českého znakového jazyka - tvary ruky
Buchtelová, Hana ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá akvizicí českého znakového jazyka u dítěte do 36 měsíců věku vyrůstajícího v rodině, jejíž primárním komunikačním prostředkem je český znakový jazyk. Pozornost byla věnována hlavně dílčí stránce akvizice, a to vývoji vlastní dětské produkce tvarů ruky. Práce představila poznatky z oblasti osvojování znakových jazyků, především se věnovala akvizici tvarů ruky v různých znakových jazycích a shrnula dosavadní výsledky zahraničních výzkumů. Výchozím materiálem pro výzkumnou sondu v této diplomové práci byly poskytnuté soukromé videozáznamy, které zachycovaly domácí komunikaci neslyšícího rodiče se svým dítětem v českém znakovém jazyce. Práce měla za cíl popsat na základě těchto získaných videozáznamů repertoár užívaných tvarů ruky dítětem, vývoj jejich používání, případně provést jejich komparaci s tvary ruky užívanými dospělými mluvčími českého znakového jazyka. Výsledky výzkumné sondy byly usouvztažněny s poznatky popsanými v odborné, především zahraniční, literatuře.
Závěrečná učňovská zkouška podle jednotného zadání - popis současného stavu ve vybraných SOU pro sluchově postižené v České republice
Maděrová, Sára ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tzv. závěrečnou zkouškou podle jednotného zadání, kterou od školního roku 2014/2015 povinně skládají všichni žáci středních škol poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Cílem práce je popsat současnou podobu této zkoušky ve vybraných tzv. středních odborných učilištích a odborných učilištích pro sluchově postižené. Pozornost je věnována především uplatnění závazného jednotného zadání vs. využití tradičních, na konkrétní škole dlouhodobě zaužívaných podob realizace této zkoušky, individualizaci zkoušky pro jednotlivé žáky a zohlednění tzv. podpůrných opatření doporučených školským poradenským zařízením. Při výzkumném šetření je využito metod obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, observace během závěrečné zkoušky a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Klíčová slova: jednotné zadání, odborné učiliště pro sluchově postižené, podpůrná opatření, střední odborné učiliště pro sluchově postižené, střední vzdělání, výuční list, závěrečná zkouška, žák se sluchovým postižením, žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Reciprocita v českém znakovém jazyce
Tamchynová, Veronika ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Richterová, Klára (oponent)
Práce popisuje možnosti vyjádření reciprocity v českém znakovém jazyce. Na základě české i zahraniční literatury je nejprve vymezen pojem reciprocita a zároveň kritéria pro její definování v jazyce. Na základě podmínek, které musí reciproční událost splňovat, byla zvolena videa pro elicitaci. Zkoumány byly dvojice recipročních a nerecipročních událostí s týmž slovesem. Následně byla porovnána forma recipročních sloves s jejich nerecipročními protějšky. Popsány byly i další prostředky, které mohou reciprocitu kódovat. Výzkum si mimo jiné kladl za cíl zjistit, zda užitá strategie pro vyjádření reciprocity souvisí s typem slovesa v citační formě. Zjištěné výsledky byly porovnány s dalšími, zejména znakovými, jazyky. Klíčová slova: reciprocita, reciproční slovesa, shodová slovesa, typy sloves, český znakový jazyk
Skryté titulky jako forma zpřístupňování nelineárních audiovizuálních mediálních služeb neslyšícím uživatelům
Syrůčková, Pavlína ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Prokopiusová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na skryté titulky jako formu zpřístupňování nelineárních audiovizuálních mediálních služeb neslyšícím uživatelům; pro komparaci pojednává též o lineárních audiovizuálních mediálních službách. Dle platné legislativy vzniká poskytovatelům audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání povinnost titulkovat pořady nabízené divákům prostřednictvím nelineární audiovizuální mediální služby. Cílem práce je popsat, jak v současné době české veřejnoprávní a komerční televizní společnosti zpřístupňují své tzv. audiovizuální mediální služby na vyžádání neslyšícím uživatelům, zejm. do jaké míry opatřují titulky a skrytými titulky pro neslyšící pořady uložené ve virtuálních úložištích.
Komunikační výchova na 2. stupni vybraných ZŠ specializovaných na vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Svěráková, Tereza ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Vaňková, Irena (oponent)
( esky) Tato bakalá ská práce se zabývá tématem komunika ní výchovy na 2. stupni vybraných základních škol specializovaných na vzd lávání žák se sluchovým postižením. Cílem této práce je zjistit, jaké místo komunika ní výchova v t chto školách zaujímá, do jaké míry je integrální sou ástí vzd lávací koncepce t chto škol a jakými formami je realizována. Práce je koncipována od obecného základu ke konkrétním témat m. V prvních kapitolách vymezuje pojmy komunikace a komunika ní výchova, dále nasti uje historickou i sou asnou podobu komunika ní výchovy u nás a poté rozebírá jednotlivé složky a metody komunika ní výchovy. Následn tato témata zasazuje do kontextu problematiky žák se sluchovým postižením. Praktická ást této práce zahrnuje obsahovou analýzu kurikulárních dokument (obecných i konkrétních), polostrukturované rozhovory s pedagogy komunika ní výchovy na vybraných školách a didaktickou a obsahovou analýzu u ebních materiál a žákovských prací poskytnutých konkrétními školami. Klí ová slova ( esky): komunika ní výchova; žáci se sluchovým postižením; neslyšící žáci; vzd lávání žák se sluchovým postižením; základní škola pro žáky se sluchovým postižením
Prstová abeceda jako integrální součást skautingu?
Ficková, Veronika ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Vaňková, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se soustředí na české prstové abecedy. Zkoumá a popisuje jak jejich tradiční pojetí ve společnosti neslyšících (samostatně i jako součást promluv ve znakovém jazyce), tak i netradiční pojetí prstové abecedy ve slyšící společnosti českých skautů. Vystihuje jejich využití ve skautu (i mimo něj) i to, proč se je mladí skauti učí. Porovnává použití prstové abecedy ve folkloru s použitím prstové abecedy ve skautingu i s jejím využitím ve společnosti neslyšících (případně v komunitě Neslyšících). Dále jsou sesbírané formy projevu prstových abeced vzájemně porovnány. Práce postupuje sběrem relevantních zdrojů, dále výzkumnou sondou v podobě polostrukturovaných rozhovorů. Tyto poznatky o prstových abecedách jsou usouvztažněny. Na základě výzkumů práce odpovídá na otázku, zda je prstová abeceda součást českého skautingu, nebo součást českého dětského herního folkloru. V neposlední řadě se zaobírá využitím prstových abeced u neslyšících členů skautského oddílu 53. Potkani. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Hudáková, Alexandra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.