Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 302 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Percepce dopadů dálnice D3 představiteli obcí
Vrtiška, Miroslav
Percepce dopadů dálnice D3 představiteli obcí Abstrakt Předkládaná diplomová práce detailně analyzuje vnímání dopadů dálnice D3 představiteli dotčených obcí trojího typu - představitelé místní samosprávy, zástupci podnikatelské činnosti a obyvatelstvo. Předpokládané dopady studované komunikace v řešeném území jsou diskutovány s odbornou literaturou, která poskytla základ výzkumným otázkám a hypotézám. Pro získání potřebných dat proběhlo terénní šetření v obcích dotčených plánovanou trasou dálnice D3 a její zprovozněnou částí ve Středočeském a Jihočeském kraji. Hlavními výzkumnými nástroji byly polostrukturovaný rozhovor a dotazníkové šetření. Zjištěné závěry o vnímání dálnice D3 v dotčených obcích vycházejí z detailní analýzy statistických dat a hloubkového rozboru rozhovorů. Z výsledků je zřejmé, že výsledná percepce dopadů se liší v závislosti např. na geografických aspektech, jakými jsou poloha (vůči trase dálnice) nebo populační velikost obce. Obecně je dálnice vnímána pozitivně v obcích, které jsou v současnosti značně zatíženy dopravou, zatímco v lokalitách, kde její přítomnost vnímají negativně, se často projevuje tzv. NIMBY efekt. Klíčová slova: dálnice D3, obce, dopady dálnice, rozhovor, dotazníkové šetření
Fenomén podcastu a jeho význam v současných médiích
Koucká, Anna ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Skalický, Matěj (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu podcastingu, který v posledních letech začal vstupovat nejen do tradičních médií, ale i do celé společnosti. Popisuje vznik, vývoj a určité charakteristiky tohoto fenoménu, ale zabývá se i motivacemi, které k jeho tvorbě či poslechu mají tvůrci i posluchači. Výzkumná část práce se pak zaměřuje na pohled, jaký na vliv podcastu v médií, firmách či politice, monetizaci obsahu či současný stav české podcastové scény mají tvůrci z médií, autoři, kteří nahrávají nezávislé podcasty i majitelé různých studií, které poskytují služby spojené s podcastingem. Tento výzkum proběhl formou sedmnácti rozhovorů. V neposlední řadě je také součástí výzkumné části dotazník, který zkoumal věkové i demografické rozložení posluchačů podcastů, jejich návyky či názory na jednotlivá témata, která se v souvislosti s podcastingem nabízejí. Práce nastiňuje možný vývoj tohoto fenoménu v budoucnosti a také poodhaluje názory, které na podcasting mají jednotliví tvůrci či lidé, kteří se podcasty zabývají.
Dialog a otázky ve výuce na 2. stupni základní školy
Sumcov, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Práce vystihuje neodmyslitelnou roli dialogu a kladení otázek ve výuce na 2. stupni základní školy. Cílem teoretické části práce je poukázat na důležitost vedení žáků k dialogu a kladení otázek pro osobní rozvoj jedince a také na hlubší porozumění učivu. Zároveň na základě dostupné literatury a výzkumů shrnuje základní principy a předpoklady dialogické výuky. V praktické části práce se autor formou akčního výzkumu snaží reflektovat poznatky a příklady ze své praxe a navrhuje některé metody a postupy, které lze pro podporu dialogického vyučování použít. Zaměřuje se především na otázky, které žáci kladou, a porovnává své výstupy s teoretickým pozadím, z nějž vychází. Zkoumá kontexty a typy otázek položených žáky v prezenční i distanční výuce a dále navrhuje postupy, jak je k aktivnímu tázání více vybízet. Výsledky ukazují, že žáci jsou schopni ve výuce klást otázky, nicméně v běžných frontálně uspořádaných hodinách se tímto způsobem zpravidla účastní promluv pouze zlomek žáků. V tom případě se jako efektivní způsob zapojení žáků do výuky ukazuje možnost klást otázky písemně nebo žáky k formulaci otázek vybízet v rámci zadání úkolu nebo aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, rozhovor, vyučování, otázky, diskuse, porozumění, výchova
Psychoterapie obětí sexuálního násilí
Fiantoková, Barbora ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Dymešová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychoterapií obětí násilného vztahu (primárně obětí sexuálního násilí). Cílem práce je skrze rozhovory s odborníky nahlédnout na jejich individuální zkušenosti s těmito klienty a zkoumat vliv terapeutického působení na klientovu osobnost. Teoretická část je rozdělena na dvě základní kapitoly: Sexuální násilí a Psychoterapie, čtenáři poskytuje odborné informace o obou tématech a zprostředkovává stěžejní literární zdroje k problematice na akademické půdě. Vzhledem k výzkumným cílům byla zvolena kvalitativní metodologie, a sice formou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor představuje pět respondentů (psychologů, terapeutů, sociálních pracovníků s psychoterapeutickým vzděláním), kteří se specializují na problematiku sexuálního, popřípadě domácího násilí. V rámci rozhovoru primárně šlo o zachycení a pochopení jedinečnosti profesních zkušeností každého respondenta. Dále byla u jednotlivých respondentů provedena analýza terapeutického procesu, kdy se u jejich klientů objevily pozitivní účinky terapeutického působení. Současně byly respondenti tázáni i na případy, kdy sám terapeut nevnímá pozitivní změnu na osobnosti svého klienta po terapeutické intervenci (za předpokladu, že se s takovým případem během své profesní kariéry setkal). Klíčovým zjištěním práce je...
Možnosti prevence vzniku sluchových vad a poruch
Havlínová, Petra ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Možnosti prevence vzniku sluchových vad a poruch. Práce je zaměřena na popis aktuální situace v prevenci vzniku sluchových vad a poruch. Teoretickou část práce tvoří první čtyři kapitoly. První kapitola pojednává o sluchových vadách a poruchách, jejich klasifikaci, diagnostice a etiologii. Druhá kapitola se zaměřuje na důsledky sluchových vad a kompenzační pomůcky. Třetí kapitola se zabývá prevencí sluchových vad a poruch, hlukem a jeho negativními dopady na sluchové vnímání a ochranou sluchu. Čtvrtá kapitola představuje zahraniční preventivní programy a kampaně zaměřené na prevenci vzniku sluchových vad a poruch způsobených hlukem. Empirickou část práce tvoří kapitola pátá. Cílem výzkumného šetření je popsat aktuální situaci v oblasti prevence sluchových vad a poruch. Pomocí dotazníkového šetření je zjišťován aktuální stav informovanosti adolescentů a mladých dospělých ve věku 12-35 let o rizikových faktorech způsobujících sluchové vady a poruchy. Dále je pomocí rozhovoru zjišťován názor odborné veřejnosti v Pardubickém kraji a Benešovském okrese na aktuální stav prevence sluchových vad a poruch. Pomocí analýzy dokumentů je následně zjišťováno, zda existuje v České republice systém prevence vzniku sluchových vad a poruch, a zda je ve školách v Benešovském okrese...
Děti s Downovým syndromem ve skautských oddílech
Kavalírová, Julie ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou členství dětí s Downovým syndromem ve skautských oddílech a faktory, které jejich členství ovlivňují. V teoretické části se zabývá historickým kontextem světového a českého skautingu, jeho zakladatele a ideály, na kterých bylo hnutí založeno. Dále se věnuje myšlenkovým základům skautingu, které v dětských oddílech vytvářejí prostředí pro všechny děti bez rozdílu. Dále se pak práce zabývá Downovým syndromem, kdy kromě medicínského přehledu, zkoumá zejména možnosti neformálního vzdělávaní dětí s Downovým syndromem, které je pro děti s postižením často velmi podstatné pro jejich rozvoj. Vlastní výzkumná část se pak na základě dat získaných z rozhovorů zabývá dílčími faktory ovlivňujícími začlenění dítěte s Downovým syndromem do skautského oddílu, počínaje přijetím do oddílu až po přechod mezi různými věkovými kategoriemi. Rozhovory provedené v rámci případové studie umožňují náhled na situaci ze strany dítěte s Downovým syndromem navštěvujícího skautský oddíl, jeho rodičů i vedoucích. Z výzkumu vyplynulo, že skautský oddíl má předpoklady pro vytvoření prostředí vhodného pro dítě se speciálními vzdělávacími potřebami díky zájmu o jednotlivce, nesoutěživém prostředí, rozmanitosti činností a aktivit, které nabízí. Zároveň bylo zjištěno, že přechod mezi...
Postoje budoucích učitelů k chemii
Pospíšilová, Barbora ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji vysokoškolských studentů učitelských oborů s chemií k chemii jako takové a jejich pohledem na různé oblasti, které s chemií souvisí. Výzkum navazuje na bakalářskou práci, ve které jsme zjišťovali vztah veřejnosti k chemii pomocí dotazníkového šetření. V diplomové práci jsme se zaměřili na zjišťování postojů metodou rozhovoru u skupiny studentů učitelských oborů. Teoretická část se zabývá úlohou chemie v dnešní době, chemofobií a tématikou postojů. Praktická část je založena na rozhovorech s respondenty. Tato část obsahuje základní informace o výzkumu - výběr a počet respondentů, otázky použité v rozhovoru, postup při sběru dat a jejich analýze. Jedním z klíčových zjištění bylo, že respondentům často chybí nadhled a vidění chemie v souvislostech. Jedná se o důležité vlastnosti a dovednosti, které by budoucí učitel měl mít. Dále se potvrdila důležitost učitelů při formování vztahu/postoje k chemii - učitelé s širším rozhledem vedou žáky k pozitivnímu vztahu k chemii a můžou žáky nadchnout pro chemii. Klíčová slova: chemie, názor, postoj, chemofobie, rozhovor, učitelé chemie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 302 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.