Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regulace reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníky
Laštůvková, Vlaďka ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou regulace reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníka. Práce obsahuje hlubší rozbor vybraných ustanovení, jejich kritické zhodnocení ve světle rozhodovací praxe soudů a dozorových orgánů a návrhy možných změň stávající právní úpravy. Cílem této diplomové práce je prozkoumat rozsah právní úpravy a zhodnotit tak regulaci reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníky z hlediska její dostatečnosti i vhodnosti a navrhnout možná řešení pro zlepšení problematických částí. V úvodu práce jsou krátce popsány dva základní pojmy, a to humánní léčivý přípravek a reklama spolu se základním vysvětlením cen a úhrad humánních léčivých přípravků. V úvodní části jsou také vymezeny důvody pro vyčlenění tohoto typu reklamy. Současně jsou vysvětlena základní specifika úpravy regulace reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníky V další části je kriticky zhodnocen samotný pojem odborník, a to v návaznosti na postavení zdravotních sester a pacientů. Následuje shrnutí základních předpisů Evropské unie, které českou právní úpravu regulace reklamy na humánní léčivé přípravky ovlivňují. Hlavní část práce je věnována samotnému kritickému zhodnocení stávající právní úpravy, přičemž tato část se dělí na soukromoprávní a veřejnoprávní část úpravy...
Vnímání srovnávací reklamy v českém prostředí
Lesáková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice srovnávací reklamy a jejímu vnímání v českém prostředí. Z marketingového hlediska představuje srovnávací reklama zajímavou příležitost, jak v reklamě legálně konfrontovat konkurenci. Tato možnost je však v České republice málo využívaná, přestože je zde srovnávací reklama již dvacet let přípustná. Cílem práce je poskytnout ucelený vhled do tématu a zjistit, jaké reakce vzbuzuje srovnávací reklama v českém prostředí. V teoretické části dochází k představení srovnávací reklamy jako součásti marketingové komunikace, její právní i mimoprávní regulace nebo jejího vnímání v různých kulturách. Prezentován je také výzkum, který se problematice srovnávací reklamy věnuje. Praktická část poté na teoretickou část navazuje a ověřuje její poznatky pomocí kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření. Jsou zde také předkládány konkrétní příklady srovnávací reklamy. Získané závěry mohou být užitečné například pro zadavatele reklam, kteří přemýšlejí, zda srovnávací reklamu vytvořit, ale také pro akademickou obec, jelikož toto téma není v českém prostředí příliš prozkoumáno.
Právní regulace reklamy na tzv. citlivé komodity (léčiva, potravinové doplňky, alkoholické nápoje, tabákové výrobky, hazardní hry atd.)
Kasandová, Julie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Shrnutí: Právní regulace reklamy na tzv. citlivé komodity (léčiva, potravinové doplňky, alkoholické nápoje, tabákové výrobky, hazardní hry atd.) Předmětem této diplomové práce je právní úprava regulace reklamy na tzv. citlivé komodity, mezi než patří mimo jiné i tabákové výrobky a alkoholické nápoje, na které jsem se ve své práci přednostně zaměřila. Tato práce vychází zejména ze současné platné právní úpravy a judikatury, jež je spojena s úpravou propagace těchto výrobků, a je založena na polemice s názory jiných odborníků na toto téma. Ve své práci popisuji historický vývoj jak reklamy obecně, tak i první počátky regulace reklamy jako takové. Současně zkoumám právní nástroje účinné soukromoprávní a veřejnoprávní úpravy s podrobným rozebráním související judikatury bez opomenutí práva mezinárodního a práva Evropské unie. Zároveň ve své práci rozebírám problematiku regulace reklamy a její kolize s ústavně zakotvenými právy na svobodu projevu a na svobodu podnikání též ve světle nejvýznamnějších judikatorních rozhodnutí. Stěžejní pro analýzu tohoto tématu bylo též zaměření na etický rámec samoregulace reklamy, který je nezbytnou součástí regulace reklamy a který též vyplývá zejména z Kodexu reklamy. V závěru této práce se zabývám kontroverznějším přesahem reklamy na alkoholické nápoje na sociální sítě a...
Regulace reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníky
Laštůvková, Vlaďka ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou regulace reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníka. Práce obsahuje hlubší rozbor vybraných ustanovení, jejich kritické zhodnocení ve světle rozhodovací praxe soudů a dozorových orgánů a návrhy možných změň stávající právní úpravy. Cílem této diplomové práce je prozkoumat rozsah právní úpravy a zhodnotit tak regulaci reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníky z hlediska její dostatečnosti i vhodnosti a navrhnout možná řešení pro zlepšení problematických částí. V úvodu práce jsou krátce popsány dva základní pojmy, a to humánní léčivý přípravek a reklama spolu se základním vysvětlením cen a úhrad humánních léčivých přípravků. V úvodní části jsou také vymezeny důvody pro vyčlenění tohoto typu reklamy. Současně jsou vysvětlena základní specifika úpravy regulace reklamy na humánní léčivé přípravky zaměřené na odborníky V další části je kriticky zhodnocen samotný pojem odborník, a to v návaznosti na postavení zdravotních sester a pacientů. Následuje shrnutí základních předpisů Evropské unie, které českou právní úpravu regulace reklamy na humánní léčivé přípravky ovlivňují. Hlavní část práce je věnována samotnému kritickému zhodnocení stávající právní úpravy, přičemž tato část se dělí na soukromoprávní a veřejnoprávní část úpravy...
Regulace reklamy na léčiva v kontextu právní a etické úpravy v ČR
Mazura, Lukáš ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou právní a etické regulace reklamy, konkrétně právní a etickou regulací reklamy na léčiva. Cílem práce je poskytnout ucelený náhled do předmětné problematiky a ilustrovat teoretické poznatky na příkladech z praxe. V menším měřítku také upozorňuje na specifické problémy v této oblasti a navrhuje jejich řešení. Člení se na šest kapitol. V úvodu je představena základní problematika a jsou uvedeny důvody výběru tématu autorem. Dále dochází k představení struktury práce, načež je odůvodněn výběr pramenů a je porovnána výsledná podoby práce s tezí. V teoretické části práce je čtenář nejprve seznámen se základními pojmy a aspekty. V následujících podkapitolách práce přechází k obecné regulaci reklamy a k regulaci reklamy na léčiva. Teoretická část není omezená na pouhý popis normativní úpravy, nýbrž je doplněna o některé kritické úvahy a návrhy na zlepšení. Praktická část bakalářské práce je věnována analýze vybraných případů týkajících se reklam na léčiva a jejich kritickému zhodnocení. V závěru dochází ke shrnutí práce a ucelené prezentaci zjištění, které autor zaznamenal. Zprostředkované informace mohou být nejen relevantním přínosem pro akademickou obec, ale i kvalitním zdrojem pro potřeby podnikatelů či zpracovatelů reklamy v oboru léčiv.
Sémiotická analýza vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty
Paulová, Šárka ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i s jejím dělením jako vědní obor, osvětlím pojem znaku, semiózy a proberu koncepci znaku tří představitelů sémiotiky-Ferdinanda de Saussura, Charlese S. Peirce a Rolanda Barthese. Dále se budu zabývat reklamou. Popíšu reklamní diskurz, komunikační a marketingový mix a druhy reklam. Představím televizi jako reklamní médium a přejdu k psychologii reklamy, kde se budu zabývat metodami získávání pozornosti spotřebitelů. Dále se budu zabývat dětským adresátem, dětským marketingem, dětmi a televizní reklamou, jak vnímají televizní reklamu děti podle věku, jak eliminovat vliv reklamy na děti a nakonec regulací reklamy. V empirické části pak provedu samotnou sémiotickou analýzu (denotaci, konotaci) vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Představím metodu výzkumu a budu se snažit potvrdit hypotézy, že reklamy využívají jako metodu získání pozornosti dětí především emoce, ale když je reklama na dětský produkt cílená na dospělé (plenky, dětská výživa), využívá spíše metodu poskytování informací. Dále budu zkoumat, jaké mýty dnešní doby reklamy na dětské produkty posilují a...
Reklama na alkoholické nápoje a tabákové výrobky a její právní regulace
Kotva, Martin ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Vavrečka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá právní regulací reklamy na alkoholické nápoje a tabákové výrobky v České republice. Cílem práce je zhodnotit současnou právní úpravu zejména z hlediska plnění společenských cílů, které vedly k přijetí této úpravy a odstranit zjištěné nedostatky. Práce přináší vymezení těchto společenských cílů, poskytuje přehled vývoje relevantní právní úpravy od roku 1989 a současnou právní úpravu hodnotí jak co do kvality samotného znění zákona, tak z hlediska odvislé marketingové praxe a rozhodovací praxe soudů a Arbitrážní komise Rady pro reklamu. K získání podkladů pro zhodnocení marketingové praxe byla využita metoda kvalitativního terénního výzkumu. V průběhu vytváření práce byly komplexní analýzou zjištěny mnohé nedostatky v současném znění právní i mimoprávní úpravy a s těmito nedostatky se práce vypořádává vlastními návrhy "de lege ferenda", které jsou hlavním praktickým výstupem práce.
Regulace veřejnoprávní televize v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie
HOVORKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na veřejnoprávní televize a na systém jejich regulace v České republice, na Slovensku a v Polsku. V úvodních kapitolách popisuje a vysvětluje základní pojmy a vývoj veřejnoprávního televizního vysílání ve vybraných zemí Evropské unie a v České republice. Další část, na základě analýzy právních předpisů a souvisejících dokumentů, poukazuje na regulaci veřejnoprávního televizního vysílání v evropském kontextu a následně rozebírá právní rámec fungování České televize, způsob řízení, činnost kontrolních orgánů, způsoby financování, regulace reklamy a nastiňuje i téma digitalizace. Následující části se zabývají legislativním rámcem, regulačními a kontrolními orgány veřejnoprávní televize, způsoby financováním a regulací reklamy na Slovensku a v Polsku. Závěrečné kapitoly se snaží shrnout poznatky předcházejících kapitol a pozastavit se nad budoucím vývojem veřejnoprávních televizí.
Právní a etické aspekty reklamy se zaměřením na uplatnění nadsázky.
Beťák, Radovan ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá reklamou a její regulací pomocí zákonných norem i prostřednictvím etické samoregulace reklamního odvětví. Cílem práce je vymezení prostoru, který je nadsázce a reklamnímu přehánění dán v rámci zákonných předpisů a etických pravidel samoregulace, a na základě vybraných rozhodnutí Rady pro reklamu a judikátů českých soudů vytvoření doporučení k užívání nadsázky v reklamě. Jako východisko pro analýzu omezení, která ovlivňují aplikaci reklamní nadsázky, je použit rozbor právního a samoregulačního rámce reklamy.
Regulace reklamy se zaměřením na zobrazování žen
Ficová, Klára ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce pojednává o regulaci a samoregulaci reklamy v oblasti zobrazování žen v reklamě. Hlavním tématem je využívání ženského těla v reklamě, stereotypů a sexismu. Praktická část rozebírá dostupné studie o zobrazování žen a analyzuje reklamy projednávané Arbitrážní komisí Rady pro reklamu z let 2005 - 2009. Na závěr práce jsou navržena doporučení pro samoregulaci reklamy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.