Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reklamní aktivity firem propagujících doplňky stravy v kontextu právní úpravy reklamy v České republice
Černá, Nina ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
This bachelor thesis is focused on the legal and ethical side of advertising of nutritional supplements. In the first (theoretical) part, the thesis covers the definition of advertising, theoretical conception of the advertising law, its development, historical context and the present regulation of advertising in the Czech Republic. An important part is the self-regulation of the advertising industry and its authority in the Czech Republic - Rada pro reklamu. The thesis also includes the main acts and important conceptions which are connected with the advertising industry. Another point is the regulation of advertising industry in the European Union and the application of European directives in Czech conditions. The topic of this bachelor thesis is connected with the advertising of nutritional supplements and its difference from the advertising of medicaments. We can often see various adverts of nutritional supplements which are deceptive in some way. Mostly it is very difficult to recognize if the product is a medicament or a nutritional supplement. There is a big difference between them, but the public is influenced by promotion and believes that a supplement can help with treating diseases. It can be very dangerous because it is often easier to buy a "magic box" with some pills and believe in its effects...
Regulace reklamy na léčiva v kontextu právní a etické úpravy v ČR
Mazura, Lukáš ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou právní a etické regulace reklamy, konkrétně právní a etickou regulací reklamy na léčiva. Cílem práce je poskytnout ucelený náhled do předmětné problematiky a ilustrovat teoretické poznatky na příkladech z praxe. V menším měřítku také upozorňuje na specifické problémy v této oblasti a navrhuje jejich řešení. Člení se na šest kapitol. V úvodu je představena základní problematika a jsou uvedeny důvody výběru tématu autorem. Dále dochází k představení struktury práce, načež je odůvodněn výběr pramenů a je porovnána výsledná podoby práce s tezí. V teoretické části práce je čtenář nejprve seznámen se základními pojmy a aspekty. V následujících podkapitolách práce přechází k obecné regulaci reklamy a k regulaci reklamy na léčiva. Teoretická část není omezená na pouhý popis normativní úpravy, nýbrž je doplněna o některé kritické úvahy a návrhy na zlepšení. Praktická část bakalářské práce je věnována analýze vybraných případů týkajících se reklam na léčiva a jejich kritickému zhodnocení. V závěru dochází ke shrnutí práce a ucelené prezentaci zjištění, které autor zaznamenal. Zprostředkované informace mohou být nejen relevantním přínosem pro akademickou obec, ale i kvalitním zdrojem pro potřeby podnikatelů či zpracovatelů reklamy v oboru léčiv.
Regulace reklamy na alkohol a tabák v České republice
Dvořák, Marek ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Cílem této práce je popsat vývoj a realizaci tabákové a alkoholové reklamy v České republice. V úvodu se práce soustředí na historický vývoj reklamy na našem území. Poté analyzuje současné legislativní podmínky reklamy na alkohol a tabák a s tím spojené právní problémy. V druhé části uvádí příklady korektních a nekorektních reklam, které se v nedávné historii objevily v českých médiích. Tyto reklamy jsou pak otestovány ve výzkumu, který zjišťuje názory mladých lidí na jejich etickou nezávadnost. Ve třetí části se pak práce věnuje celkovému zhodnocení reklamy na alkohol a tabák.
Právní a etický rámec regulace reklamy se zaměřením na nekalou soutěž v ČR
Vojtovič, Jakub ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce má za úkol představit právní a etický rámec regulace reklamy, přičemž poukazuje na poslední změny v této oblasti. Blížeji je pak zkoumána právní úprava nekalé soutěže, zejména srovnávací a klamavé reklamy, která s novým občanským zákoníkem zaznamenala několik změn. V teoretické části je na úvod popsán vývoj reklamy, dále práce stručně osvětluje vývoj regulace reklamy v České republice. Práce je pak rozdělena do tří hlavních kapitol, které popisují etickou samoregulaci, právní regulaci a nekalou soutěž. Praktická část obsahuje příklady sporů týkajících se klamavé a srovnávací reklamy z posledních let. Závěr shrnuje probrané oblasti a nabízí autorův názor na regulaci reklamy.
Vliv členství České republiky v Evropské unii na právní úpravu a praxi komerční komunikace
Drzková, Veronika ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské je práce je zjistit míru vlivu činnosti Evropské unie na zákonnou úpravu komerční komunikace v České republice. Práce popisuje, ve kterých oblastech komerční komunikace Evropská unie nastavuje závazná pravidla, která musí být vnitrostátně dodržována. Cílem je zjistit, zda jsou tato pravidla v kontextu České republiky nová nebo zda by platila a jejich dodržování bylo vynucováno i bez přispění Evropské unie. Zkoumán bude také rozsah těchto pravidel, čímž bude zjištěno, do jaké míry a v kterých konkrétních oblastech má Evropská unie přímý vliv na každodenní život spotřebitelů v České republice.
Reklamní aktivity firem propagujících doplňky stravy v kontextu právní úpravy reklamy v České republice
Černá, Nina ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
This bachelor thesis is focused on the legal and ethical side of advertising of nutritional supplements. In the first (theoretical) part, the thesis covers the definition of advertising, theoretical conception of the advertising law, its development, historical context and the present regulation of advertising in the Czech Republic. An important part is the self-regulation of the advertising industry and its authority in the Czech Republic - Rada pro reklamu. The thesis also includes the main acts and important conceptions which are connected with the advertising industry. Another point is the regulation of advertising industry in the European Union and the application of European directives in Czech conditions. The topic of this bachelor thesis is connected with the advertising of nutritional supplements and its difference from the advertising of medicaments. We can often see various adverts of nutritional supplements which are deceptive in some way. Mostly it is very difficult to recognize if the product is a medicament or a nutritional supplement. There is a big difference between them, but the public is influenced by promotion and believes that a supplement can help with treating diseases. It can be very dangerous because it is often easier to buy a "magic box" with some pills and believe in its effects...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.