Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Kotva, Martin ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje zkoumání právní úpravy srovnávací reklamy v průběhu vývoje českého právního řádu s tím, že těžiště analýzy spočívá v posuzování úpravy srovnávací reklamy v evropských směrnicích a obchodním zákoníku. Na začátku se práce zabývá vymezením podstatných pojmů potřebných pro orientaci v problematice, zejména pojmy "hospodářská soutěž", "soutěžitel", "nekalá soutěž", "generální klauzule", "průměrný spotřebitel", "reklama" a "srovnávací reklama". Následuje analýza úpravy srovnávací reklamy v jednotlivých obdobích. V prvním zkoumaném období (1927-1950) srovnávací reklama svou vlastní úpravu sice neměla, byla ale posuzována generální klauzulí nebo zvláštními skutkovými podstatami obsaženými v zákoně č. 111/1927 Sb. z. a n., o ochraně proti nekalé soutěži. Přístup praxe k povolenosti srovnávací reklamy byl v té době rezervovaný. V dalším zkoumaném období (1950-1991) došlo z důvodu celospolečenských změn k praktické eliminaci volné hospodářské soutěže a k marginalizaci úpravy nekalé soutěže. Období mezi lety 1992 a 2001 bylo z hlediska nekalé soutěže důležité z toho důvodu, že byla přijata, v porovnání s předcházejícím obdobím, detailní právní úprava. Tato však se srovnávací reklamou až do roku 2001 explicitně nepočítala a přístup praxe byl prakticky analogický se situací za dob...
Reklama na alkoholické nápoje a tabákové výrobky a její právní regulace
Kotva, Martin ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Vavrečka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá právní regulací reklamy na alkoholické nápoje a tabákové výrobky v České republice. Cílem práce je zhodnotit současnou právní úpravu zejména z hlediska plnění společenských cílů, které vedly k přijetí této úpravy a odstranit zjištěné nedostatky. Práce přináší vymezení těchto společenských cílů, poskytuje přehled vývoje relevantní právní úpravy od roku 1989 a současnou právní úpravu hodnotí jak co do kvality samotného znění zákona, tak z hlediska odvislé marketingové praxe a rozhodovací praxe soudů a Arbitrážní komise Rady pro reklamu. K získání podkladů pro zhodnocení marketingové praxe byla využita metoda kvalitativního terénního výzkumu. V průběhu vytváření práce byly komplexní analýzou zjištěny mnohé nedostatky v současném znění právní i mimoprávní úpravy a s těmito nedostatky se práce vypořádává vlastními návrhy "de lege ferenda", které jsou hlavním praktickým výstupem práce.
Analýza marketingové komunikace rekreačních oblastí Tuxertal a Špindlerův Mlýn (porovnání)
Kotva, Martin ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit současný stav marketingové komunikace v horských rekreačních oblastech Tuxertal a Špindlerův Mlýn, porovnat kvalitu a prostředky marketingové komunikace obou oblastí a vyvodit závěry a doporučení. Výzkum proběhl shromážděním podkladových propagačních materiálů, uskutečněním několika rozhovorů s kompetentními osobami a následným zanalyzováním nashromážděných informací. Z analýzy vyšly podoby marketingově komunikačních strategií obou oblastí, které byly následně porovnány. Z komparace vyšla vítězně oblast Tuxertal, ovšem rozdíl není příliš veliký. Ze vzájemného porovnání vyplynuly silné a slabé stránky v marketingově komunikačních strategiích obou oblastí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.