Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Círal, Gabriela Sarah ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Ve většině mateřských škol je ředitel/ředitelka a jejich zástupci (záleží na velikosti mateřské školy). Jsou i mateřské školy, které spadají pod základní školy nebo i střední školy v dané obci a funkci vedení vykonává ředitel/ředitelka základní školy nebo střední školy. V mateřské škole je potom zřízena pozice vedoucí učitelky, která není zástupcem ředitele/ředitelky, ale má na starost chod mateřské školy a zodpovídá se řediteli/ředitelce dané organizace. Tato práce se zabývá kompetencemi vedoucí učitelky, jakožto vedoucího pracovníka vzdělávací organizace. Cílem diplomové práce je zjistit kompetence a obsah pracovní náplně vedoucích učitelů/učitelek mateřských škol v Jihočeském kraji. V teoretické části se práce zabývá funkcí vedoucí učitelky, jaké jsou požadavky na výkon této pozice, jak se podílí na řízení organizace a jaký je přístup vedoucí učitelky ohledně vztahů na pracovišti. Čím se vedení mateřské školy zabývá, co si představit pod termínem výchovně vzdělávací proces. U všech lidí by měla být důležitá sebereflexe, u pedagogických pracovníků je obzvlášť důležitá a u vedoucí učitelky nezbytná. Dále jsou popsány klíčové kompetence, profesní kompetence vedoucí učitelky a manažerské kompetence. V empirické části je popsáno dotazníkové šetření, ve kterém se zjišťuje, jaké jsou profesní...
Supervize ve školství
ŠLEISOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na téma supervize ve školství. Supervize ve většině škol představuje téměř neznámý pojem. Funguje jako nezávislá odborná podpora pro profesionály. Využívá se v oborech, kde se intenzivně pracuje se vztahem či s emocemi. Podmínkou supervize je dobrovolnost. Supervizor ve škole pracuje s dospělými a s jejich názory, emocemi, vztahy a problémy. V současné době bývá supervize více využívána v poradenství či ve vzdělávání. V podstatě se jedná o vzdělávací aktivitu, o cestu k sebepoznání. Jejím prostřednictvím pak dochází ke zlepšení práce se vztahovou problematikou, což je v učitelské profesi podstatné. Cílem práce je provést analýzu a popsat současný postoj pedagogických pracovníků ve školství k supervizi. Dílčím cílem je vytvoření doporučeného postupu k zavedení supervize do vytipovaných škol. K naplnění výše stanoveného cíle byla použita metoda kvalitativního charakteru, metoda dotazování, technika neřízeného rozhovoru. Na základě těchto zjištění byl doporučen postup, jak supervizi zavést do vytipovaných škol. Z těchto zjištění pak současně vyplynula specifika zavádění supervize do školství. Supervize ve školství má vzdělávací funkci, cílovými skupinami jsou žáci, supervidovaní učitelé a supervizoři. Bakalářská práce může sloužit jako inspirace a motivace k zavedení supervize do více škol.
Problematika menšin a jejich zapojení do společenského života - se zaměřením na romskou komunitu (sociální aspekt)
FRÍD, Lukáš
Hlavním cílem diplomové práce bylo odhalení nejzávažnějších problémů, se kterými se potýká romské etnikum v České republice, resp. odhalení příčin, jež ve svém důsledku k těmto problémům vedou. V rozsáhlém ohlédnutí do historie romského etnika (2. kapitola) jsem se snažil vystopovat kořeny nynějších problémů Romů u nás, zejména v sociální oblasti a v oblasti soužití s českou majoritou. Další významová část (3. kapitola) pak reflektuje současnou životní situaci Romů v Česku, jejich sociální a společenské postavení.
Problematika personálního zajištění vzdělávání na základních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Plzeňském kraji
Šliková, Milada ; Králová, Hana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce zkoumá kvalifikovanost pedagogických pracovníků na základních školách samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na základních školách, kde jsou zřízeny pouze speciální třídy. Závěry práce se opírají o dotazníkové šetření realizované na základních školách Plzeňského kraje. Data získaná šetřením přinesla poznatky o stavu kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v malých a velkých školách. Závěry šetření mohou posloužit jako argument pro zachování těchto škol a speciálních tříd na území Plzeňského kraje.
Právní problematika organizace aktivit v přírodě
Sýkorová, Klára ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bílý, Milan (oponent)
Název: Právní problematika organizace aktivit v přírodě Cíle: Cílem této práce byla analýza právního prostředí v souvislosti s organizací a vedením programů v přírodě, a rozbor podmínek pro získání související kvalifikace. Metody: Pro rozbor právního prostředí jsem využila deskriptivně-analytický přístup, pro který jsem primárně využila obsahovou analýzu dokumentů. Další informace jsem získala na základě konzultací s odborníky v oblastech jednotlivých sportovních disciplín a pohybových aktivit, metodiky a právní regulace. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Závěry: Provedená analýza poukázala na nejednotnost a roztříštěnost regulace, ve které chybí souhrnná doporučení a pravidla pro sporty a aktivity v přírodě. Část pravidel chování je navíc obsažena v nezávazných pokynech bez právní síly. Také jsem zjistila, že systém dalšího vzdělávání se nachází v přechodovém období. Jsou zaváděny změny, které by měly vést k větší přehlednosti právního prostředí. Dosavadní vývoj nicméně ukazuje, že půjde o pomalý a náročný proces. Kromě toho vedle obecného systému kvalifikací existují subsystémy, které využívají některé subjekty pro interní potřebu. Další vzdělávání pedagogických pracovníků postrádá přehlednost a jednotný systém. Jednotlivé vzdělávací kurzy se...
Kompetence sester v intenzivní péči v České republice a ve Velké Británii
Baletková, Lenka ; Hocková, Jana (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v českém jazyce: Diplomová práce se věnuje srovnáním kompetencí sester pracujících na odděleních intenzivní péče v České republice a ve Velké Británii. Teoretická část dává ucelený pohled na kompetence stanovené právními normami, vzdělávání a získávání kvalifikace pro výkon profese sestry v obou zemích. Jsou zde popsány rozdíly v přístupu obou států na regulaci zdravotních sester a jejich kompetencí. Krátce se také dotýkám finančního ohodnocení a prestiže povolání zdravotní sestry z pohledu veřejného mínění. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na analýzu průzkumu výše zmíněné problematiky. K získání dat jsem zvolila metodu výzkumu pomocí anonymních strukturovaných dotazníků. Pro každou zemi zvlášť v jejich vlastním jazyce. Snahou praktické části je porovnat odlišnosti v profese sestry v intenzivní medicíně v Čechách a ve Velké Británii. Zjistit rozpor či soulad mezi znalostmi kompetencí a praktickým výkonem práce sestry a odhalit důvody případného překračování sesterských kompetencí. Klíčová slova: Kompetence, sestra, ARO, JIP, intenzivní péče, kvalifikace, právní odpovědnost
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít významný dopad na celou romskou komunitu v případě, že je realizováno poučeně a s respektem k jejich pozici v komunitě, socioekonomické situaci a etnicitě. Práce se zaměřuje na současné postavení romské národnostní menšiny a především romských žen v České republice. Předkládá obraz romské ženy, vykresluje kontext jejího života i koncept vícenásobného znevýhodnění, kterému čelí. Zamýšlí se nad úlohou vzdělávání při snaze o sociální začleňování i zmocňování žen a uvádí příklady úspěšných iniciativ z několika zemí světa. V poslední kapitole práce přináší rady pro jakékoli budoucí vzdělavatele této specifické cílové skupiny, jak vzdělání plánovat a realizovat.
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.