Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
English as a Lingua Franca in IT Advertising Campaigns
Arutsiunian, Aliaksandra ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Zmrzlá, Petra (vedoucí práce)
In the 21st century, we can undoubtedly speak about a significant growth in the number of people who either use English on a daily basis or learn it intensively. English has become a global language of science, technology, education and business. As a main tool for communication, English has been granted the status of a Lingua Franca (ELF). Used by the representatives of various cultures, English has developed into a supranational language which has implemented authentic characteristics of different languages and cultures. Although ELF research is still considered to be in its initial phase, I will endeavor to identify specific features of ELF in IT advertising campaigns, using press releases of leading international IT corporations.
Linguistic Analysis of the Press Releases of a Selected IT Company
Přidal, Tomáš ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Reich, Pavel (vedoucí práce)
This thesis aims at evaluative language in press releases. It is divided in two parts. In the first theoretical part is explained what is press release and how should it look like. Furthermore methods of powerful communication, persuasion and manipulative language are described. In practical part will be press releases analysed using knowledge from theoretical part. The goal of this thesis is to analyse and identify manipulative language in press release.
Čeští mobilní operátoři ve vybraných oborových médiích v letech 2013 až 2017
Ullmann, Ondřej ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje nejčtenějším on-line médiím, které v ČR píší o mobilních operátorech (mobil.iDnes.cz, MobilMania.cz a Mobilenet.cz). Cílem práce je poskytnout širší přehled o tom, jak tato média informují o mobilních operátorech v ČR (T-Mobile, O2 a Vodafone). Práce čtenáři odhaluje rozdíly a podobnosti v mediálních výstupech sledovaných médií a tím mu může pomoci v kritickém přístupu k přijímaným informacím. V teoretické části se věnuje přístupu novináře jako zprostředkovatele informací s vysvětlením hlavních teorií. Dále reflektuje roli novináře jako příjemce informací a věnuje se podrobněji i roli PR. Výzkumná část obsahuje výsledky provedené obsahové analýzy, ze které čtenář získá přehled o četnosti mediálních výstupů, sentimentu nebo míře využívání tiskových zpráv a způsobu jejich přebírání. Všechny sledované veličiny jsou porovnávány napříč médii i operátory. Z výsledků vyplývá, že mezi sledovanými médii jsou významné rozdíly v míře přebírání tiskových zpráv i celkovém sentimentu vydávaných článků. Web MobilMania.cz je vůči všem mobilním operátorům výrazně kritičtější než ostatní sledovaná média, naopak u Mobilenet.cz výzkum potvrdil, že jako médium, které přebírá větší části tiskových zpráv, má vyšší podíl pozitivně laděných článků. Web mobil.iDnes.cz se na základě provedeného výzkumu...
Transformace tiskových zpráv na mediální texty
Vlková, Barbora ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Transformace tiskových zpráv na mediální texty" pojednává o kritériích, podle nichž se žurnalisté rozhodují, která tisková zpráva se má do zpráv dostat a která nikoliv. A protože mediální studia vnímají v současné době gatekeeping jako širší proces informační kontroly zahrnující všechny aspekty kódování sdělení, tedy nejen výběr, ale i shromažďování, přenos, tvarování a načasování přesunu informace od podavatele k příjemci, sleduje diplomová práce rovněž samotný proces přetváření tiskové zprávy na mediální text. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje rozbor procesu gatekeeping, rozbor problematiky pseudoudálosti a rozbor rutinizace produkce zpráv. Tato kapitola shrnuje poznatky k tématu z odborné literatury. Druhá, hlavní část diplomové práce je částí praktickou, aplikační. Tato část práce již prokazuje vlastní tvůrčí přístup při řešení vybraného problému. Na základě praktického zkoumání zde dochází k vyvrácení či potvrzení předem stanovených hypotéz. Podkladovým materiálem pro tuto diplomovou práci jsou tiskové zprávy tří soukromých společností (G-PROJECT, s.r.o., Místní akční skupina Hlubocko - Lišovsko o.p.s. a Ekologos, o.p.s.). Dalším podkladovým materiálem jsou mediální tituly Mladá fronta DNES, Deník jižní Čechy, Právo a Jihočeský kurýr.
Analýza krizové komunikace maloobchodních řetězců
Pralovszká, Sára ; Ivan, Michal (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou krizové komunikace maloobchodních potravinářských řetězců s použitím pragmatických lingvistických metod. V teoretické části se zabývám teorií řečových aktů z pohledu Johna L. Austina a Emila Benvenista, teorií konverzačních maxim Paula Grice a teorií argumentace. Všechny tyto postupy používám při analýze tiskových zpráv vydaných obchodními řetězci v případě potravinové kauzy. Zajímá mě tedy, jakým způsobem autoři tyto nástroje v tiskových zprávách používají za účelem co nejefektivnější krizové komunikace, která má zajistit vysvětlení nastalé krizové situace a má předejít ztrátě zákazníků a dobrého jména společnosti. Zaměřím se také na nejčastější chyby, kterých se autoři tiskových zpráv dopouštějí. Cílem diplomové práce je zjistit, zda je napříč různými komunikovanými krizovými tématy možné nalézt nějaké opakující se mechanismy. Výchozí hlavní hypotézou je totiž domněnka, že přestože se liší komunikované krizové situace, používané argumentační postupy jsou si v jednotlivých zprávách velmi podobné a často se opakují. Klíčová slova: pragmatika, řečové akty, konverzační maximy, argumentace, krizová komunikace, potravinová kauza, tisková zpráva.
Mediální prezentace Libereckého kraje
Nápravník, Jan ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
- česká verze Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální prezentace Libereckého kraje coby státní instituce. Studie je zaměřena na období od 1. ledna roku 2020 do 30 června roku 2020. Hodnocení je omezeno na tištěné zprávy generované krajským úřadem a příspěvky na sociálních sítích Facebook a Instagram. Práce zahrnuje specifika komunikace na krajské úrovni, která se nachází přesně mezi komunální a vládní úrovní a doposud nebyla její typizace. Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat komunikaci kraje na příkladu Libereckého kraje a pro další výzkum dodat takovou studii, která nabídne vhled do toho, jak kraj komunikuje. Práce zasazuje kraj do kontextu státní správy a rozsáhlou teoretickou částí vymezuje základní pojmy a zvyky, kterými se komunikace na této úrovni vyznačuje.
Hromadná pohybová skladba dětí mladšího školního věku na sokolských sletech
Krutilková, Eva ; Hájková, Jana (oponent) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Klíčová slova: slet, pohybová skladba, Sokol, spartakiáda, psychomotorika, cvičení, nácvik, ohlasy v tisku, pedagog-cvičitel, děti mladšího školního věku Abstrakt: Podstatou práce je vysledovat vývoj hromadných sletových skladeb určených pro děti mladšího školního věku v dané historické době, tzn. 1907- 2012. Cílem je nacvičit s dětmi ve věku 8 let hromadnou sokolskou sletovou skladbu Napodobivá cvičení z roku 1932, jejíž autorkou je Marie Provazníková, a provést rozbor této skladby z hlediska psychomotorického, výchovného a tělocvičného. Řešení výzkumného problému bude vedeno pomocí akčního výzkumu. K řešení výzkumného problému lze dojít rekonstrukcí historické skladby s oživením obrazu minulosti. Dále jsou v provedení skladby hledány výpovědi o duchu doby, pedagogickém přístupu a charakteristikách aktérů tělovýchovy té doby.
Požadavky vybraných českých médií na mediální vztahy sportovních organizací
Slobodníková, Aneta ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Požadavky vybraných českých médií na mediální vztahy sportovních organizací Cíle: Cílem práce je vytvoření souhrnu požadavků v oblasti mediálních vztahů sportovních organizací. Požadavky představují názory jednotlivých zástupců vybraných českých médií ve sportovním odvětví. Smyslem souhrnu je vytvoření materiálu, který může přispět k efektivnější komunikaci mezi médii a sportovními subjekty. Metody: Ke sběru dat bylo využito kvalitativní metody rozhovorů pomocí návodu, který vychází z teoretické reflexe. Respondenti byli vybráni účelovým vzorkováním za pomocí kritérií. Rozhovory byly nahrávány a následně převedeny transkripcí do písemné podoby. Získaná data byla zpracována deduktivním způsobem tematické analýzy. Výsledky: Výsledkem práce je souhrn požadavků mediálních zástupců. Výsledky reflektují teoretické poznatky s praktickými připomínkami pro české prostředí sportu. Celkově se mediální zástupci zaměřují především na důvěru ze strany sportovních organizací a jejich zástupců. Zároveň připomínají, že součástí sportovní kariéry sportovců je i mediální výstup. Přejí si, aby na ně nebylo nahlíženo jako na nepřátele, ale jako na partnery v šíření informací veřejnosti a především fanouškům. Klíčová slova: public relations, mediální komunikace, tisková zpráva, tisková konference, sportovní...
Čeští mobilní operátoři ve vybraných oborových médiích v letech 2013 až 2017
Ullmann, Ondřej ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje nejčtenějším on-line médiím, které v ČR píší o mobilních operátorech (mobil.iDnes.cz, MobilMania.cz a Mobilenet.cz). Cílem práce je poskytnout širší přehled o tom, jak tato média informují o mobilních operátorech v ČR (T-Mobile, O2 a Vodafone). Práce čtenáři odhaluje rozdíly a podobnosti v mediálních výstupech sledovaných médií a tím mu může pomoci v kritickém přístupu k přijímaným informacím. V teoretické části se věnuje přístupu novináře jako zprostředkovatele informací s vysvětlením hlavních teorií. Dále reflektuje roli novináře jako příjemce informací a věnuje se podrobněji i roli PR. Výzkumná část obsahuje výsledky provedené obsahové analýzy, ze které čtenář získá přehled o četnosti mediálních výstupů, sentimentu nebo míře využívání tiskových zpráv a způsobu jejich přebírání. Všechny sledované veličiny jsou porovnávány napříč médii i operátory. Z výsledků vyplývá, že mezi sledovanými médii jsou významné rozdíly v míře přebírání tiskových zpráv i celkovém sentimentu vydávaných článků. Web MobilMania.cz je vůči všem mobilním operátorům výrazně kritičtější než ostatní sledovaná média, naopak u Mobilenet.cz výzkum potvrdil, že jako médium, které přebírá větší části tiskových zpráv, má vyšší podíl pozitivně laděných článků. Web mobil.iDnes.cz se na základě provedeného výzkumu...
Mezikulturní komunikace zprostředkovaná PR agenturou
Jelínková, Petra ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svoboda, Tomáš (oponent)
Úkolem této diplomové práce je popsat komplexní procesy mezikulturní komunikace v české PR agentuře. Zprostředkovatelskou činnost agentury v tomto případě vnímáme v širším smyslu - není zde jen pouhým prostředníkem, jenž svým zahraničním klientům zařizuje dodání překladatelských a tlumočnických služeb od třetí strany na místním, trhu, nýbrž funguje jako aktivní článek, který výslednou podobu těchto produktů a služeb spoluutváří a doplňuje. Nejprve představíme zvolené téma v kontextu dosavadního výzkumu na poli translatologie, mediálních studií a teorie marketingové komunikace. Empirická část práce má podobu případové studie vybrané české PR agentury. Pomocí kvalitativních metod jsme získali data umožňující deskripci komunikačních procesů směřujících od klienta, tedy zahraniční firmy (chápané jako autora a primárního zadavatele) přes agenturu (manipulátora) k překladateli a následně zpět prostřednictvím agentury k recipientům, jimiž jsou především česká masová média. Vedle samotného popisu těchto procesů, posléze shrnutých pomocí několika základních modelů, se budeme zabývat i výslednou podobou produktů mezikulturní komunikace a také normami, které tuto podobu ovlivňují. Na základě výsledků translatologické analýzy se pokusíme identifikovat, zda lze tyto produkty označit jako překlady nebo případně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.