Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role stereotypů a předsudků ve výuce německého jazyka na základních školách
Hluštíková, Eliška ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na roli stereotypů a předsudků ve výuce německého jazyka na 2. stupni základní školy a klade si za cíl přispět k širšímu chápání vztahu mezi stereotypy, předsudky a výukou němčiny, a to jak na akademické půdě, tak v kontextu praktického pedagogického působení. Teoretická část práce se zabývá výukou němčiny jako cizího jazyka, analýzou RVP a klíčových kompetencí ve vztahu ke stereotypům a předsudkům, charakteristikami stereotypů a předsudků a rozdílu mezi těmito dvěma pojmy. Praktická část práce se zaměřuje na realizaci výzkumu, jež je uskutečněn formou dotazníků pro žáky základních škol, strukturovanými rozhovory s vyučujícími němčiny na základních školách a analýzou školních vzdělávacích programů jednotlivých základních škol. Data získaná z výzkumu jsou analyzována a interpretována za účelem identifikace konkrétních stereotypů a předsudků, které ovlivňují výuku jazyka.
Bosenská diaspora v očích Sarajevanů - emigrační percepce a stereotypy
Čajić, Sanina ; Šístek, František (vedoucí práce) ; Žíla, Ondřej (oponent)
Diplomová práce pod názvem "Bosenská diaspora v očích Sarajevanů - emigrační percepce a stereotypy" přibližuje obraz bosenské diaspory a veřejné mínění o ní z perspektivy Sarajevanů. Jedná se o sociopsychologický kvalitativní výzkum na základě analýzy 18 polostrukturovaných rozhovorů s obyvateli Sarajeva. Za využití existujících teoretických konceptů je primárním cílem prozkoumat a vyjmenovat nejrozšířenější stereotypy o bosenské diaspoře, bez ohledu na to, zda se jedná o válečné uprchlíky nebo o ekonomické emigranty. Práce též představuje pokus o identifikaci hlavních důvodů jejich existence, udržení a hledá možné návrhy na jejich odstranění. Zda je odchod v očích Sarajevanů legitimní, zda diaspora žije lépe, jak ji ovlivnil život na "Západě" a nakolik jsou si Sarajevané vědomi potenciálu a přínosů, který představuje diaspora pro Bosnu a Hercegovinu jsou některými z otázek na které tato práce hledá odpověď. Politický a etnický rozměr diaspory nejsou předmětem výzkumu, jelikož kulturní stereotypy o bosenské diaspoře nerozlišují mezi různými etnicitami. Pro dotvoření celkového kontextu jsou zahrnuty i emigrační trendy Bosny a Hercegoviny a pojem bosenské diaspory je definován pomocí stanovených kritérií. Kriticky jsou identifikovány způsoby, jak ekonomické, politické a kulturní podmínky, zaznívající...
Samostatnost a nezávislost osob s těžkým zrakovým postižením v roli rodičů
Círlová, Iva ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nezávislého a samostatného zvládání rodičovské role osob s těžkým zrakovým postižením. Cílem práce je analyzovat a zprostředkovat zkušenosti nevidomých rodičů s úkony v péči o děti, které zvládají nezávisle na podpoře vidících, a s využívanými kompenzačními strategiemi. Dále také analyzovat situace, při nichž nevidomí rodiče preferují podporu ze strany vidících osob, a zdroje této podpory. Výzkumné šetření se věnuje také postojům společnosti k rodičům s těžkým zrakovým postižením. Diplomová práce představuje témata, jako jsou funkce rodiny, potřeby jednotlivých členů, rodičovské role, ale také rodičovství osob s postižením. Dále se zaměřuje konkrétně na rodiče s těžkým zrakovým postižením, na specifika rodičovství nevidomých osob, předsudky, nevhodné postoje společnosti a zdroje podpory. Pro účely zpracování diplomové práce bylo využito prvků výzkumné metody zakotvené teorie. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů. Vybrané citace dokládají zpracování jednotlivých témat a závěrů týkajících se výzkumných otázek. Výzkumné šetření ukázalo, že respondenti nejsou závislí na vizuální podpoře při mnohých úkonech péče o potomka a mají vybudované kompenzační strategie k samostatnému zvládání rodičovské role. Existují ale jisté situaci, při kterých...
Stáří z pohledu seniorů
MLČOCHOVÁ, Kateřina
Název bakalářské práce je "Stáří z pohledu seniorů". Teoretická část se zabývá stářím a stárnutím obyvatelstva, jeho změnami a kvalitou. Také jsou zde popsány předsudky, stereotypy, ageismus a diskriminace, které jsou se stářím spojené. Téma je velmi aktuální vzhledem k demografickému stárnutí obyvatel nejen v České republice, proto mu je třeba věnovat pozornost. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem senioři 65+ vnímají období stáří. Dílčím cílem je zjistit, zda se senioři 65+ setkali se stereotypováním a diskriminací z hlediska věku. Pro sběr dat byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie s metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Informanti byli senioři ve věku 65+ let s trvalým pobytem v Českých Budějovicích žijící v domácím prostředí. Pro tento výzkum bylo osloveno deset seniorů, pět mužů a pět žen. Realizace výzkumu proběhla v březnu 2020. Informanti byli vybrání prostřednictvím Snowball sampling. Analýza získaných dat byla realizovaná pomocí otevřeného kódování, které umožňuje text rozčlenit na menší útvary. Ke znázornění získaných informací slouží schémata a tabulky, které byly vytvořeny v programu Microsoft Excel a Microsoft Word. Výsledky výzkumu ukazují, že pro seniory neznamená odchod do starobního důchodu konec života. Osm dotázaných seniorů vnímalo odchod do starobního důchodu pozitivně. Tuto změnu popisovali jako zdroj volného času, který využívají k realizování svých koníčků a trávení času se svou rodinou. Senioři uváděli, že stáří má také svoje výhody i nevýhody. Osm informantů uvedlo několik výhod, mezi které řadili právě volný čas. Pouze dva senioři uvedli, že stáří žádné výhody nemá. Senioři byli také dotazováni, zda pocítili změnu v chování jiných lidí po odchodu do starobního důchodu. Sedm seniorů uvedlo, že žádnou změnu nepociťují. Dva senioři uvedli, že se k nim lidé chovají slušněji než před odchodem do důchodu a jeden senior uvedl, že se lidé chovají arogantně. Na otázku, zda se senioři setkali s diskriminací ohledně věku a pohlaví, sedm seniorů uvedlo, že se s diskriminací na základě věku nepotkalo, tři naopak ano. Pocítili diskriminaci v zaměstnání, když se jim blížil odchod do starobního důchodu. S diskriminací ohledně pohlaví se nikdo s oslovených informantů nesetkal. Na otázku, zda se setkali s předsudky a stereotypy, odpověděli jednotně, žádný ze seniorů se s předsudky nesetkal, ale se stereotypy mají zkušenost všichni. Oslovení senioři, si nevěděli rady s otázkou ohledně mýtů ve stáří, jelikož o nich neměli žádné povědomí.
Život dětí z dětských domovů
SEKALOVÁ, Eva
V bakalářské práci se zabývám problematikou dětí umístěných v zařízeních ústavní výchovy. Cílem práce je zjištění aktuálního pohledu dětí z dětských domovů, zda pociťují své sociální znevýhodnění vůči vrstevníkům v prostředí školy, na sociálních sítích a během společenských akcí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsáno fungování dětského domova, jako zařízení ústavní výchovy, oblast sociálního znevýhodnění a jeho vlivu na děti jím ohrožené a následně jsou rozebrány přístupy sociální práce související s danou problematikou. V praktické části je zvolena kvantitativní výzkumná strategie s metodou dotazování. Sběr výzkumných dat proběhl v srpnu až září 2019 prostřednictvím anonymního dotazníku, na který odpovídalo 112 dětí, ve věku 7-18 let, z 11 dětských domovů z Jihočeského, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Po zpracování a statistickém vyhodnocení dat metodou Chí-kvadrátu, testem nezávislosti v kontingenční tabulce, nebyla má hypotéza potvrzena, jelikož pouze u dvou otázek z patnácti se prokázal negativní vztah mezi pobytem dětí v dětském domově a chováním okolí. Z čehož lze vyvodit závěr, že děti z dětských domovů, ve většině případů, subjektivně nevnímají své sociální znevýhodnění. Tato bakalářská práce může například sloužit jako aktuální informační materiál dětským domovům a bylo by ji možné také využít jako podklad pro další výzkumy subjektivního vnímání dětí z dětských domovů.
Život v etnicky smíšené rodině
FARKAŠOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zaměřuje na život v etnicky smíšené rodině. První kapitola teoretické části definuje základní pojmy jako jsou lidská rasa, etnikum, etnicita, národ a národnost. Druhá kapitola se zaobírá vztahy mezi etniky. Třetí kapitola je věnovaná romskému etniku, kde je popsán původ Romů až po jejich působení v České republice. Tato kapitola se také kromě historie zaměřuje na demografii Romů, rozdělení Romů, jejich sociální typologii a životní styl. Empirická část byla zpracována pomocí kvalitativního přístupu. Jako metoda sběru dat byl použit rozhovor. Výsledky výzkumu nám sdělují, že v soužití dvou partnerů různého etnika se objevují jisté odlišnosti, zejména v povahách, tito partneři se také potýkají s obtížnějším přijetím od rodinných příslušníků. Takový vztah vyžaduje mnoho trpělivosti, kompromisů a odhodlání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.