Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politické billboardy a plakáty v prostoru města: Případová studie Prahy
Weyrová, Dominika ; Hána, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politickými billboardy a plakáty v prostoru hlavního města Prahy před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Pro výzkumné účely této práce byly vybrány tři katastry s rozdílnou skladbou obvykle žijících obyvatel (Stodůlky, Černý Most a Dejvice) a ty následně porovnávány mezi sebou. Jejím cílem bylo zaprvé zkoumat prostorové rozmístění kampaní v těchto pražských katastrech, zda se lišila jejich četnost nebo i obsahové sdělení. Dále bylo dotazníkovým šetřením zkoumáno vnímání billboardů a plakátů v rámci předvolebních kampaní ze strany potenciálních voličů a v poslední části byly zkoumány strategie, které využívají jednotlivá politická uskupení při práci s billboardy a plakáty. Prvním výstupem byla mapová zobrazení, ze kterých vyplývá rozdílná četnost outdoorové reklamy ve vybraných katastrech, obsahové rozdíly ale v rámci katastrů ve výzkumu zaznamenány nebyly. Dalším výstupem byl fakt, že lidé si billboardů či plakátů v prostoru města obecně všímají, některé vnímají spíše pozitivně, jiné naopak spíše negativně ale ovlivnění jimi při volbách pak naprostá většina z nich odmítá. Z rozhovorů s představiteli stran o strategiích při rozmisťování vyplynulo, že se k outdoorové reklamě staví každý politický subjekt poměrně odlišně a není možné...
Jazykový rozbor předvolební kampaně
Škeřík, Martin ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovým rozborem předvolební kampaně k parlamentním volbám v České republice roku 2021. Cílem práce je ukázat, jaké persvazivní prostředky byly v kampaních používány. Analýza samotná vychází z principů komerční a politické reklamy, důraz je kladen především na prostředky persvaze a negativní politickou reklamu. Pomocí použití těchto prostředků se politické subjekty snaží zaujmout potenciální voliče a získat jejich volební hlas a dlouhodobou podporu. Analyzován je materiál získaný prostřednictvím terénního sběru, a to jak tištěný, tak elektronický. Materiál je řazen dle žánrů do několika kategorií, a to volební programy, předvolební noviny, dopisy občanům, billboardy a venkovní nosiče a internetové platformy a sociální sítě. Z analýzy jsme zjistili, že v předvolební kampani byly velmi často používány věty imperativní, výzvové a zvolací. Kandidující politické subjekty také často využívaly otázek, které simulují přímý kontakt s potenciálním voličem. Ve velké míře byly také využívány básnické prostředky, především metafory, přirovnání, epiteta, hyperboly a frazémy. Častým persvazivním prostředkem bylo také opakování sloganů, hesel a frází, většina stran také využila některých technik negativní politické reklamy. KLÍČOVÁ SLOVA jazykový rozbor, persvazivní prostředky,...
Intertextualita politické celebrity na příkladu Volodymyra Zelenského a jeho role v seriálu Sluha národa
Bessarab, Mariia ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Kárníková, Lydie (oponent)
Táto bakalářská práce se zabývá zkoumáním propojení obrazu prezidenta v ukrajinském seriálu Sluha národa a reálného kandidáta na prezidentskou funkci Volodymyra Zelenského, a to proto, že právě on roli prezidenta ve zmíněném pořadu zahrál. Cílem je zjistit, zda filmová postava Vasyla Goloborodka měla potenciál přispívat do předvolební kampaně Zelenského, v jaké míře se zkoumané postavy shodují a liší. Teoretická část práce popisuje fenomén televizního seriálu, samotný seriál Sluha národa, konkrétně děj, obsazení, divácký ohlas a kritiku seriálu ve vztahu ke kandidování Zelenského ve volbách, a také přibližuje problematiku propojení celebrit a politiky, vysvětluje pojem politická celebrita a jeho odborné kategorizace. Praktická část se věnuje zkoumání postavy Vasyla Goloborodka ve vybraných dílech seriálu a Volodymyra Zelenského ve videoobsahu jeho předvolební kampaně pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Výsledky následné komparace ukazují, že se zkoumané postavy do značné míry shodují, nicméně nejsou úplně stejné. Přesto vzhledem k množství podobností lze vyvodit, že seriálový prezident mohl přispívat k obrazu kandidáta Zelenského.
Marketingová komunikace vybraných politických stran v ČR v době předvolební kampaně
MIKOTA, Tomáš
Tato práce se zaměřuje na analýzu marketingové komunikace vybraných politických stran v době předvolební kampaně v roce 2021 při volbách do poslanecké sněmovny v ČR. Zkoumá strategie a taktiky, které strany používají k oslovování voličů prostřednictvím různých kanálů, včetně sociálních médií, televizních reklam a letáků. Práce se také věnuje otázkám efektivity a účinnosti těchto komunikačních nástrojů a snaží se odhalit, jakým způsobem ovlivňují chování voličů při rozhodování o volbách.
Porovnání nastolování agendy Donalda Trumpa v amerických prezidentských volbách 2016 a 2020
Kratschmer, Adam ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Význam sociálních médií v politice USA stoupá a ovlivňuje to, o čem novináři píší, což ovlivňuje to, co čtenáři považují za důležité. Během posledních prezidentských voleb se Twitter stal pro Donalda Trumpa významným komunikačním nástrojem. Diplomová práce v první části zkoumá Trumpovu komunikační strategii na Twitteru během obou prezidentských voleb v letech 2016 a 2020. Jsou analyzovány konkrétní nástroje Twitteru, které mohly ovlivnit výsledný počet reakcí. Větší počet reakcí na tweetech zapříčiňoval, že se častěji dostávaly k novinářům, kteří o obsahu informovali své čtenáře, čímž Trumpův účet získával více pozornosti. V druhé části je zkoumán efekt intermediálního nastolování agendy mezi nejvíce cirkulovanými americkými deníky a Trumpovými tweety a ve vybraných médiích je během obou prezidentských kampaní sledováno, jak často bylo na Trumpa a jeho twitterový účet odkazováno. Za pomocí kvantitativní obsahové analýzy bylo zjištěno, že využívání twitterového účtu se během kampaní výrazně odlišovalo a různé nástroje získávaly jiné reakce. Ukázalo se také, že existují společná témata, ale také témata velmi odlišná. Při porovnání zmínek bylo zjištěno, že Trump i jeho twitterový účet byl výrazně méně zmiňován ve druhé kampani než v předchozí.
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení politické reklamy v kontextu předvolebních kampaní u studentů středních škol
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků středních škol interpretovat politickou reklamu. V první části seznamuje čtenáře s konceptem moderní demokracie, ve které hrají média nesmírně důležitou roli, v oblasti politické reality potom především v předvolebním období. Čtenář je uveden do problematiky vlivu médií na občana, který je vystaven produktům politického marketingu. Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na žáky střední školy, zabývá se tato práce i národními, mezinárodními a zahraničními výzkumy, které dávají do souvislosti pojmy politika-média-středoškoláci. Druhá část práce je tvořena výzkumem, který se snaží zhodnotit, jaký vliv má mediální výchova na žáky v oblasti analýzy politické reklamy, stejně jako jejich postoje k politologickým tématům. Výzkum je koncipován jako kvalitativní porovnání výpovědí žáků, kteří projdou kurzem mediální výchovy, na otázky zaměřující se na kritickou analýzu vybrané politické reklamy, přičemž jsou odpovědi žáků porovnány s kontrolní skupinou, která takto mediálně vzdělávána nebyla. Klíčová slova: demokracie, volby, předvolební kampaň, politický marketing, politická reklama, média, masmédia, mediální výchova, středoškolské vzdělávání
Financování předvolebních kampaní ve Spojených státech : McCain-Feingoldova reforma
Vydra, Pavel ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Spojené státy mají dlouhou historii předvolebních kampaní. McCain-Feingoldova reforma z roku 2002 byla poslední snahou regulovat finance v předvolebních kampaních a jejím účelem bylo zejména pokrýt mezery v zákonech ze 70. let 20. století. Hlavními změnami, které přinesla, byl zákaz tzv. "soft money", zpřísnění pravidel pro předvolební televizní a rozhlasové vysílání a speciální tzv. miliardářské limity. Poté, co reforma prošla Kongresem a byla podepsána prezidentem, posvětil tyto změny i Nejvyšší soud v případu McConnell v. FEC. Nicméně skutečný dopad této reformy na fungování předvolebních financí přesto zcela nesplnil původní očekávání.
Srovnání kampaní Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče ve druhém kole slovenských prezidentských voleb v roce 2019
Florián, Petr ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se věnuje představení a porovnání kampaní dvou nejúspěšnějších kandidátů v prezidentských volbách na Slovensku v roce 2019 Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče. Hlavním cílem práce je popsání obou kampaní z a jejich vzájemné porovnání. Okrajově je cílem také zjistit, jestli v komunikaci kandidátů proběhly mezi prvním a druhým kolem voleb nějaké zásadní změny. V teoretické části bakalářská práce představuje základní aspekty politického marketingu, které jsou důležité pro pochopení celé problematiky. V této části se také zaměřuje na právní problematiku prezidentského systému a předvolebních kampaní na Slovensku. Je zde také stručně představeno první kolo. Hlavní část práce se zaměřuje přímo na kampaně jednotlivých kandidátů, motivaci k volbě voličů a v závěru stručně shrnuje, co v kampaních fungovalo.
Aktivita politických stran a hnutí na sociální síti Facebook před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019
Bílá, Anja ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Stauber, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci českých politických stran na sociální síti Facebook v předvolebním období voleb do Evropského parlamentu v roce 2019. Cílem práce je analýza a příslušná interpretace dat z předvolebních kampaní jednotlivých politických stran, které získaly v předmětných volbách mandát. Teoretická část této bakalářské práce popisuje vybrané teorie politické komunikace na sociálních médiích. Dále představuje demografickou strukturu uživatelů, kteří využívají sociální média v České republice. V poslední řadě se věnuje nástrojům politického marketingu na sociální síti Facebook. Praktická část práce analyzuje aktivitu politických stran na sociální síti Facebook, která byla součástí předvolebních kampaní. Relevantní pro tuto práci jsou politické strany, jež získaly mandát v předmětných volbách. Tato data jsou vybrána a analyzována pomocí softwaru ZoomSphere. Jedná se vyhodnocení popularity jednotlivých politických subjektů, tedy kolik má politická strana sledujících a zdá má, případně jak velkou, odezvu případných voličů konkrétní politické strany na této sociální síti. Dále je pak analyzována četnost zveřejněných příspěvků politických aktérů, časová posloupnost sdělení a jejich struktura.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.