Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Digitální a tradiční komunikace módních značek na příkladu řetězce DIOR
Vašutová, Mariana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Oukropec, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce "Digitální a tradiční komunikace módních značek na příkladu řetězce Dior" analyzuje komunikační strategii této světově úspěšné značky. Práce má jednoduše specifikovat samotné působení značky, zejména však jejich komunikačních aktivit. Cílem je zkoumání proměn komunikačních strategií a popis nebo spíše identifikace rozdílů mezi tradiční a digitální komunikací. Záměrem je také přiblížení módně marketingové komunikace jako takové na základě deskriptivní analýzy získaných poznatků. Práce je rozdělená na teoretickou a analytickou část. Teoretická část nabízí lepší vhled a orientaci v tématu, zatímco ta analytická, opírající se o kvalitativní výzkum v podobě polo-strukturovaných rozhovorů pomáhá dojít k detailnějším závěrům. Závěry jsou odvozeny na základě deskriptivní analýzy a syntézy získaných informací a poznatků. Bakalářská studie představuje komunikaci značky Dior a má být obohacením všech dosud dostupných prací zaměřujících se na komunikaci v módním průmyslu. Přestože má Dior vybudovanou tradici a historii, v současném světě konkurence a moderních technologií se v komunikaci neobejde bez kombinace tradičních prvků s digitálními. Závěry práce naznačují, že propojení digitální a tradiční komunikace je zásadní pro oslovení v informačním světě. Závěry také posilují existující...
Jazyk síťových médií zabývajících se skateboardingem
Hroch, Miloš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Cílem práce je analýza jazyka síťových médií zabývajících se skateboardingem. Nezbytnou součástí je úvod do skateboardového diskurzu zahrnující stručný nástin dějin skateboardingu jak ve světě, tak u nás. Nezbytným základem pro analýzu současných audiovizuálních klipů je část o vývoji distribuce skateboardových klipů. V práci se také zmíním o roli YouTube jakožto mediačního nástroje a jevu instantní slávy, což není jev týkající se pouze skateboardingu, ale jedná se o celospolečenský fenomén. Nosným základem práce je vymezení dvou tradic ve skateboardové žurnalistice - Thrasher magazine a Transworld Skateboarding magazine. Práce se zabývá také zmapováním české mediální krajiny, v níž má skateboarding své místo. Geneze skateboardových médií v České republice kopíruje vznik Thrasheru a Transworldu, což je velice zajímavý fakt pro celkové pochopení problematiky. Pro hlubší vhled do skateboardové subkultury se zmíním o publicistickém stylu českých médií zabývajících se skateboardingem. Skateboardová média kladou důraz na vizuální stránku mediálního obsahu a u síťových médií to platí nadvakrát, proto se dále pomocí kvalitativní sémiotické analýzy zaměřím na dekódování dvou audiovizuálních klipů skateboardové internetové žurnalistiky. Metodou komparace se pak pokusím najít shodné znaky s tradicemi...
Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?
Samšuková, Jana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lábová, Alena (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?" hodnotí obsah dvou českých lifestylových magazínů - JOY a Harper's Bazaar. Vychází z hypotézy, že české lifestylové magazíny jsou přesyceny reklamou a jejich tvůrci poskytují větší prostor inzerentům než vlastnímu lifestylovému obsahu. Práce se zabývá zejména porovnáním množství obsahu inzertního a lifestylového, a to v tříměsíčním období roku 2012. V menší míře se pak věnuje případné provázanosti mezi inzerenty a redakčním obsahem, tematické agendě analyzovaných časopisů a jejich reálné ceně lifestylového textu bez inzerce. Ve všech těchto aspektech zároveň porovnává oba magazíny. Výsledná zjištění jsou v práci vyhodnocena kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně pomocí tzv. emergent kódování. V první části práce se autorka zabývá představením zkoumaných magazínů, jejich současné prezentaci, historii a zasazením do českého mediálního trhu, v části rovněž tématu komercionalizace médií. Součástí této práce je i CD s kompletní kódovací knihou včetně definic proměnných.
Subkultura tetování - Obsahová analýza časopisu Inked
Fléglová, Marie ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Subkultura tetování, Obsahová analýza časopisu Inked je primárně zaměřena na současný fenomén tetování, potažmo celý vývoj této společenské subkultury. Cílem je kriticky zhodnotit a rozebrat pojem subkultura, detailně nahlédnout na historické počátky a vývoj tatuáže, popsat funkce, motivace i příčiny samotného aktu tetování. Zvláštní pozornost pak bude věnována americkému lifestylovému časopisu Inked. Snahou bude rozbor a analýza tohoto tištěného média zaměřeného na tatérskou subkulturu, kulturu, styl a umění. Práce bude analyzovat toto vybrané médium a zaměří se konkrétně na zkoumané období v průběhu dvou let. Zkoumaným úsekem je rok 2009 a 2010 a zájem bude o jeho tématickou agendu a vývoj během této časové osy. Výzkumnou metodou pak bude kvantitativní obsahová analýza. Klíčová slova: Tetování, tatuáž, subkultura, historie, fenomén, kůže, motiv, barva, vývoj, funkce, analýza, výzkum, Inked, magazín.
Magazín Kraus perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...
Český fotbalový měsíčník Hattrick v letech 1999-2009
Čermák, David ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
Ambicí této bakalářské práce je podrobné zpracování historie fotbalového magazínu Hattrick, který v ČR vychází od října 1999. Ve snaze o podrobné vylíčení vývoje tohoto měsíčníku se nejprve pokusím zachytit společenskou situaci v době vzniku magazínu a popsat (byť nepříliš široké) konkurenční prostředí a tituly, které vydávání Hattricku předcházely, či se s ním posléze dělily o společné publikum. Hlavním cílem práce je představení magazínu Hattrick jako nejvýznamnějšího současného čistě fotbalového periodika v ČR a analýza jeho obsahových i jiných proměn v prvních deseti letech existence. Práce je zaměřena především na vývoj jednotlivých rubrik, které procházely postupnou obměnou v závislosti na personálních změnách v redakci i na finanční situaci. V kapitlole nazvané Proměny fotbalu na pozadí doby se pokusím o vystižení fotbalu jako společenského fenoménu a proměn jeho vnímání v českém prostředí během let 1999 - 2009. Tyto proměny následně doložím na několika materiálech uveřejněných v Hattricku. V závěrečné části práce zhodnotím vývoj magazínu a pokusím se vysvětlit, proč navzdory poklesu prodejnosti zůstává nejoblíbenějším fotbalovým magazínem v Česku.
Vývoj počítačových časopisů na konkrétním příkladu Softwarových novin
Dolejš, Radan ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Vývoj počítačových časopisů na konkrétním příkladu Softwarových novin" pojednává o české mediální scéně počítačových časopisů. První část práce zběžně zachycuje historii světové počítačové žurnalistiky a podrobněji historii české počítačové žurnalistiky, popisuje její vznik a věnuje se magazínům o počítačích a moderních technologiích. V druhé části pak práce ukazuje na konkrétním příkladu měsíčníku Softwarové noviny změny, kterými časopis od svého vzniku v roce 1991 prošel. K popisu změn využívá výsledků obsahové analýzy.
Stereotypy v módní fotografii v ženských časopisech
Zítková, Radka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Stereotypy v módní fotografii v ženských časopisech" se zabývá problematikou stereotypizace v médiích. V teoretické části pojednává o základních termínech práce - módní fotografii a stereotypu. Obě témata jsou v úvodu definována a je zmapována dosavadní odborná literatura, která se jich týká. Poté následuje analýza stereotypů v módní fotografii. Zkoumaným vzorkem jsou české verze časopisů Elle a Harper's Bazaar. Jako exkluzivní ženské časopisy zaměřené primárně na lifestylová témata jako móda, krása a štíhlá linie, obsahují v každém svém vydání dostatečný počet módních fotografií. Rozebírána jsou jednotlivá vydání obou magazínů za poslední uzavřený ročník - rok 2007. Obrazová obsahová analýza zahrnuje vždy faktické údaje jako je počet stran, počet fotografií a počet módních fotografií. Následuje rozbor jednotlivých stereotypů, které jsem v časopisech nalezla. Týkají se především vazby mezi textem a obrazem. Po analýze časopisu vždy shrnuji, jaké stereotypy v něm byly nejčastější, jakých témat se obecně týkaly. Poté oba analyzované časopisy stavím proti sobě. V závěrečné komparaci se zabývám rozdíly ve stereotypizaci módní fotografie v Elle a Harper's Bazaaru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.