Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016
Samšuková, Jana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016 analyzuje vývoj a případné proměny inzerce v nejčtenějším seriózním českém deníku Mladá fronta DNES vydavatelství Mafra, a.s. v letech 2012-2016. Zejména se pak snaží odhalit trend v koncentraci reklamy, poměr původního redakčního obsahu a inzerce, provázanosti inzerce s grafickou či tematickou stránkou redakčního obsahu deníku nebo vývoj reklamních formátů a témat. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně tzv. emergent kódováním. V rámci nabídnutých teoretických poznatků je čtenář seznámen s aspekty ekonomického fungování médií, jakož i s teorií reklamy, fenoménem inzerce v tisku či jejím legislativním ukotvením. Autorka se taktéž dotýká fenoménu komercionalizace médií, a to i v prostředí českých médií. Část práce je rovněž věnována představení deníku Mladá fronta DNES, jeho historii a současné pozici na českém mediálním trhu. V druhé polovině práce je pak představena metodologie výzkumu, jeho design a vyhodnocení. Součástí této práce je i CD nosič s kódovací knihou i kódovacím archem.
Věk Dračího doupěte: nové pojetí a komercionalizace volného času na počátku 90.let dvacátého století
Houha, Libor ; Storchová, Lucie (vedoucí práce) ; Ducháček, Milan (oponent)
Tato práce pojednává o fenoménu her na hrdiny v prostředí Československa a posléze České republiky v první polovině 90. let. Hry na hrdiny přišly do českých zemí v podobě hry Dračí doupě, kolem které se ihned vytvořila aktivní komunita hráčů. Cílem práce je analýza a kontextualizace subkultury hráčů her na hrdiny v první polovině 90. let, a také aktivit nakladatelství Altar, které Dračí doupě vydalo v roce 1990. S Dračím doupětem je neodmyslitelně spjata komercionalizace her na hrdiny. V rámci práce je popsán vývoj nakladatelství Altar s ohledem na jeho tržní strategie a ovlivnění subkultury hráčů her na hrdiny. Zbytek práce je věnován komunitě hráčů her na hrdiny s ohledem na její vývoj, podobu a šíření prostřednictvím fanzinů (neprofesionální publikace vydávané komunitou), časopisů a komunitních setkání (tzv. "conů"). Dále jsou analyzovány spory uvnitř komunity týkající se komercionalizace této volnočasové aktivity, které vedly k rozpadu hráčské subkultury. K celkovému doplnění analýzy slouží také pohled veřejnosti na subkulturu hráčů her na hrdiny. V závěru práce se zamýšlím nad diskontinuitami této subkultury v dnešní době. Klíčová slova: Altar, Dračí doupě, hry na hrdiny, komercializace, postsocialismus, subkultura
Sports Communication on Social Media: Analyzing the Facebook Content of Czech Professional Athletes and Audience Reactions
Turková, Kateřina ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trültzsch-Wijnen, Sascha (oponent) ; Mikuláš, Peter (oponent)
Tato disertační práce se soustředí na zkoumání komunikace českých sportovců prostřednictvím sociálních médií se zaměřením na možnou komercializaci sportu v této oblasti. Cílem diplomové práce je analyzovat tuto komunikaci jak z pohledu sportovců, kteří komunikují prostřednictvím sociálních sítí, tak z pohledu jejich fanoušků, kteří dostávají zprávy sportovního i komerčního charakteru. Přestože studie zaměřené na tyto jevy byly realizovány v jiných zemích, v České republice dosud obdobná studie provedena nebyla. Komunikace sportovců prostřednictvím sociálních sítí s ohledem na její potenciál v kontextu sportovní komunikace jako celku je tématem aktuálního zájmu. Zkoumání zmíněných fenoménů významně rozšiřuje a obohacuje obor mediálních studií, konkrétně pak výzkum sportovní komunikace. Pomáhá také detekovat regionální specifika ve sportovní komunikaci a komercializaci sportu prostřednictvím sociálních médií. Výzkum se skládá ze dvou částí: první je obsahová analýza facebookových stránek vybraných sportovců, přičemž kódování dat po dobu celého roku vylučuje možnost zkreslení výsledků v důsledku sezónnosti. Druhou částí je analýza rozhovorů se sportovci nebo jejich manažery. Obě části se vhodně doplňují a dotvářejí celistvý obraz tématu.
Změny programového schématu kanálu ČT 2 po novele zákona o České televizi z roku 2011
Petruška, Daniel ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce na téma Změny programového schématu kanálu ČT 2 po novele zákona o České televizi z roku 2011 zkoumá, zda došlo ke komercionalizaci tohoto televizního kanálu poté, co byla zákonem změněna pravidla pro umístění reklamy a reklamních sdělení na kanálech televize veřejné služby. Kanál ČT 2 byl od svého počátku koncipován jako kanál alternativní, určený náročnějšímu publiku. Takový kanál z logiky svého zaměření necílí na vysokou sledovanost. Přesto byl změnou zákona určen k prodeji reklamního času jako jediný plnoformátový kanál České televize. Rešerše přinesla celou řadu informací týkajících se televizního vysílání ze zákona a vlivů, které na televize veřejné služby působí. Česká televize byla jako televize veřejné služby zařazena do mediálního systému a zároveň práce přinesla přehled o situaci médií veřejné služby v některých evropských zemích. Práce se zabývá technikou a principy tvorby televizního programu a jeho jednotlivými součástmi, které mají nepochybně vliv na výsledný mediální produkt, kterým je programové schéma daného kanálu. Odborné publikace českých a světových mediálních odborníků umožnily autorovi vytvořit vlastní definici pojmů, na jejichž popisu se jednoznačně neshoduje ani odborná veřejnost. Jedná se zejména o definování divácky atraktivního pořadu, pořadu pro...
Komercionalizace OOS - sociální poslání OOS versus požadavky tržní ekonomiky
Krčálová, Gabriela ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komercionalizace organizací občanské společnosti, a to konkrétně vztahem sociálního poslání a požadavků tržní ekonomiky, se kterými se organizace setkávají v rámci realizace vlastních komerčních aktivit. Výzkumná čás práce je případovou studií, která byla realizována v sociálním podniku Přestupní stanice jako hybridní formě organizace občanské společnosti pohybující se na pomezí sektoru neziskového a sektoru tržního. Prostřednictvím případové studie se práce snaží porozumět zkušenostem, které mají manažeři organizace se situacemi, kdy dochází ke konfrontaci mezi sociálním posláním a požadavky tržní ekonomiky a tomu, zda tuto konfrontaci vnímají jako konfliktní či nikoliv, a jak případný střet řeší. Z výzkumných zjištění je patrné, že ve zkoumané organizaci slouží komercionalizace v podobě zavádění činností komerčního charakteru k podpoře cílů a sociálního poslání a oba tyto prvky (plnění sociálního poslání a realizace komerčních aktivit) se vzájemně doplňují, neustále vyvažují a nelze je od sebe pro fungování organizace oddělovat.
Budoucnost lidského osídlování exoplanet
Slezák, Jan ; Dušek,, Jiří (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce „Budoucnost lidského osidlování exoplanet z pohledu součas-nosti“ je zaměřena na rozbor vývoje urbanistické skladby města pro účely nalezení nejvhodnější koncepce sídla. Jeho založení je hypoteticky uvažováno na některé z planet mimo sluneční soustavu, kde by panovaly srovnatelné podmínky jako na Zemi. Zasazení do těchto extrémních podmínek je zvoleno záměrně, tak aby do popředí vystoupily podstatné aspekty městského uspořádání. Současně je tímto způsobem možné ověřit teze stálosti základních předpokladů funkčního města a konečné závěry aplikovat i v poměrech současnosti.
Financování středních veřejných škol Pardubického kraje
Pilařová, Tereza
Pilařová, T. Financování středních veřejných škol Pardubického kraje. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Práce je zaměřena na financování středních veřejných škol v Pardubickém kraji. Jejím cílem je vyhodnotit zdroje financování středních veřejných škol Pardubického kraje a navrhnout doporučení pro financování konkrétní školy Střední průmyslové školy chemické Pardubice. K analýze konkrétní školy byla použita horizontální a vertikální analýza. Doplňková činnost školy byla hodnocena ukazateli rentability. Výsledkem práce byla doporučení pro konkrétní školu.
Komercionalizace českých life-style blogů a vztah k publiku
Borovičková, Aneta ; Audy Martínek, Petra (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje blogům a jejich komercionalizaci, jevu, který je fenoménem on-line světa posledních let. Cílem práce je prozkoumat několik českých lifestyle blogů a zjistit, jaká je zde míra komerčního obsahu a jak na tento obsah reaguje publikum, zároveň také, jak se ke komerčnímu obsahu staví samy autorky blogů. V úvodu práce je popsán vznik a vývoj blogů, a to v českém i celosvětovém měřítku. Zmíněny jsou také charakteristické rysy blogů z různých úhlů pohledu na danou problematiku. Vznik a rozvoj blogů je zasazen do kontextu událostí, které tento vznik vůbec umožnily. Dále je pozornost věnována procesu komercionalizace obsahu na blozích a možnostem, jak blog a jeho obsah monetizovat. Důraz je kladen především na detailní popis influencer marketingu a jeho aktuálního fungování, ovšem rozebrán je také affiliate marketing a využívání nástrojů public relations na blozích. Výzkumná část pak poskytuje vhled do aktuálního světa českých lifestyle blogů a jejich komercionalizace. Nejprve detailně popisuje vybrané blogy a zasazuje je do kontextu české blogosféry, poté na základě detailní obsahové analýzy popisuje, jaká je míra komerčního obsahu na vybraných blozích a jak na něj reaguje publikum. Závěrečná část výzkumu vychází z analýzy rozhovorů se dvěma autorkami, které sdílely své názory...
Věk Dračího doupěte: nové pojetí a komercionalizace volného času na počátku 90.let dvacátého století
Houha, Libor ; Storchová, Lucie (vedoucí práce) ; Ducháček, Milan (oponent)
Tato práce pojednává o fenoménu her na hrdiny v prostředí Československa a posléze České republiky v první polovině 90. let. Hry na hrdiny přišly do českých zemí v podobě hry Dračí doupě, kolem které se ihned vytvořila aktivní komunita hráčů. Cílem práce je analýza a kontextualizace subkultury hráčů her na hrdiny v první polovině 90. let, a také aktivit nakladatelství Altar, které Dračí doupě vydalo v roce 1990. S Dračím doupětem je neodmyslitelně spjata komercionalizace her na hrdiny. V rámci práce je popsán vývoj nakladatelství Altar s ohledem na jeho tržní strategie a ovlivnění subkultury hráčů her na hrdiny. Zbytek práce je věnován komunitě hráčů her na hrdiny s ohledem na její vývoj, podobu a šíření prostřednictvím fanzinů (neprofesionální publikace vydávané komunitou), časopisů a komunitních setkání (tzv. "conů"). Dále jsou analyzovány spory uvnitř komunity týkající se komercionalizace této volnočasové aktivity, které vedly k rozpadu hráčské subkultury. K celkovému doplnění analýzy slouží také pohled veřejnosti na subkulturu hráčů her na hrdiny. V závěru práce se zamýšlím nad diskontinuitami této subkultury v dnešní době. Klíčová slova: Altar, Dračí doupě, hry na hrdiny, komercializace, postsocialismus, subkultura
Proměny v subkulturách pod vlivem marketingové komunikace na příkladu hip hopové subkultury
Kolská, Martina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce se věnuje popisu jevu, při kterém se z alternativních subkultur stávají zdroje inspirace pro vytváření nových trendů a způsobů prodeje. Tento jev přispívá k procesu splynutí subkultur s dominantní kulturu. Jedná se o opakující se jev, jímž prošly všechny významné subkultury historie, některé i opakovaně. Trh neustále hledá nové trendy, nebo se snaží recyklovat ty staré. Nejčastějším zdrojem se stávají právě subkultury, které jsou nositeli nového stylu života a často šokujících nebo alespoň odlišných módních trendů. Marketingová komunikace je závislá na těchto nových vlivech, které jsou hnací silou konzumu. Pomáhají totiž vytvářet nové produkty a dávají těm starý nový život Tímto způsobem zvyšují jejich přitažlivost. Stejně to platí i u značek. Subkultury tímto působením postupem času splynou s masovou kulturou. Ačkoliv ji ovlivňují, nikdy nebudou schopny narušit její struktury a převzít její místo. Jakmile jsou subkultury využity tímto způsobem, přicházejí o své charakteristické rysy, odlišnosti a autenticitu. Stávají se z nich komodity, které se nachází na trhu bez dalších souvislostí, které jsou jim poskytovány jen v rámci subkultury. Hip hopová subkultura je v současné době velmi populární. Již několik desítek let přináší nové komunikační prostředky, styly a trendy. Za dobu své existence se hip hop...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.