Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jaký je postoj speciálních pedagogů k politice inkluze?
Jirovská, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory speciálních pedagogů ve speciálních školách na inkluzi. Ačkoliv se nejedná o přímé aktéry inkluze, jsou to pracovníci ve školství a může být užitečné, znát jejich názor. Cílem této práce je zjistit názor dotazovaných speciálních pedagogů, a poté je porovnat s názory ostatních respondentů. V teoretické části se zabývám pojmem inkluze, vymezením role speciálního pedagoga ve speciální škole, uvádím, kdo je žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, představuji dvě speciální školy v Českých Budějovicích, ve kterých vyučují speciální pedagogové, kteří byli využiti jako respondenti v praktické části, a nakonec prezentuji teorii street-level bureaucracy a teorii role liniových pracovníků ve veřejné politice, se kterými dále pracuji v praktické části. V praktické části pak představuji kvalitativní výzkum pomocí čtyř provedených polostrukturovaných rozhovorů a analýzy mediálních výstupů speciálních pedagogů v novinách či na internetu. Tyto zdroje následně analyzuji. Zaměřuji se především na jejich osobní názor na inkluzi, dále pak vnímání jejich role v procesu inkluze, důvěru v systém a aplikuji již zmíněné teorie. Z výsledků výzkumu je pak patrné, jaký postoj k inkluzi každý z respondentů zastává, a proč je tomu tak. Práce může být přínosná pro aktéry vzdělávací či...
Jaký je postoj speciálních pedagogů k politice inkluze?
Jirovská, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory speciálních pedagogů ve speciálních školách na inkluzi. Ačkoliv se nejedná o přímé aktéry inkluze, jsou to pracovníci ve školství a může být užitečné, znát jejich názor. Cílem této práce je zjistit názor dotazovaných speciálních pedagogů, a poté je porovnat s názory ostatních respondentů. V teoretické části se zabývám pojmem inkluze, vymezením role speciálního pedagoga ve speciální škole, uvádím, kdo je žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, představuji dvě speciální školy v Českých Budějovicích, ve kterých vyučují speciální pedagogové, kteří byli využiti jako respondenti v praktické části, a nakonec prezentuji teorii street-level bureaucracy a teorii role liniových pracovníků ve veřejné politice, se kterými dále pracuji v praktické části. V praktické části pak představuji kvalitativní výzkum pomocí čtyř provedených polostrukturovaných rozhovorů a analýzy mediálních výstupů speciálních pedagogů v novinách či na internetu. Tyto zdroje následně analyzuji. Zaměřuji se především na jejich osobní názor na inkluzi, dále pak vnímání jejich role v procesu inkluze, důvěru v systém a aplikuji již zmíněné teorie. Z výsledků výzkumu je pak patrné, jaký postoj k inkluzi každý z respondentů zastává, a proč je tomu tak. Práce může být přínosná pro aktéry vzdělávací či...
Inkluzivní vzdělávání pohledem asistentů pedagoga z vybrané základní školy
Kny, Dominika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
diplomové práce Dominika Kny Diplomová práce charakterizuje vzdělávání žáků na běžné základní škole s důrazem na společné vzdělávání. Inkluze je legislativně ukotvena a představena s ohledem na historický vývoj a přístup ke vzdělávání lidí se znevýhodněním. Současné inkluzivní vzdělávání je charakterizováno i podle poskytovaných podpůrných opatření, z nichž se jako klíčová podpora jeví asistent pedagoga. Pro tuto profesi je podmínkou určité dosažené vzdělání, zároveň s sebou nese jisté povinnosti a závazky. S tím souvisí možnosti dalšího rozvoje získaných znalostí využitelných v oboru. Osobnostní předpoklady jsou nedílnou součástí nároku pro výkon tohoto zaměstnání. Náplň práce je představena s ohledem na specifika začleněného žáka, liší se podle potřeb konkrétního jedince. Kvalitativní výzkum založený na pozorování a rozhovorech s předpřipraveným schématem otevřených otázek si klade za cíl zjistit pohled asistentů pedagoga na inkluzivní vzdělávání na jedné základní škole v Praze. Zjištění předkládají i náměty respondentů na podporu úspěšného společného vzdělávání. Obecně lze shrnout, že zkušenost asistentů potvrzuje úspěšně probíhající inkluzivní vzdělávání, podle jejich hodnocení však také velmi závisí na mnohých proměnných. Z pohledu asistenta je nutné nastavit funkční spolupráci se žákem, což...
Inkluze žáka s cystickou fibrózou v tělesné výchově
Kyndlová, Tereza ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Inkluze žáka s cystickou fibrózou v tělesné výchově Cíle: Cílem této práce bylo poukázat prostřednictvím kasuistiky na možnosti inkluze žáka s cystickou fibrózou do tělesné výchovy a současně zkoumat vliv aplikovaných pohybových aktivit na jeho fyzické schopnosti. Metody: Vzhledem k jedinečnosti onemocnění byla pro práci zvolena metoda případové studie u žákyně ve věku 12 let s CF. Mezi metody sběru dat byly zařazeny rozhovory s matkou probanda, učitelkou a asistentkou pedagoga, dotazníky, pozorování a testování motoriky pomocí testové baterie MABC-2. Součástí výzkumu byla také práce s dívkou v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Zjistili jsme, že inkluze žáka s CF je možná, ale je třeba mít připravené alternativní postupy a modifikace pohybových aktivit tak, aby nedošlo k poškození zdraví jedince. V hodinách TV se také osvědčil individuální přístup k žákovi. Z výzkumného šetření vyplývá, že pohybové aktivity v rámci TV mají pozitivní vliv na některé motorické dovednosti u jedince s CF. Klíčová slova: integrace, cystická fibróza, společné vzdělávání, základní škola, pohybové aktivity
Možné bariéry související se společným vzděláváním v mateřských školách
Semecká, Nella ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá tématem společného vzdělávání v předškolním vzdělávání. Hlavním cílem práce je odhalit možné bariéry společného vzdělávání a posoudit, zda jsou mateřské školy schopny přijímat žáky se speciálními potřebami a splnit tak zásady společného vzdělávání. Práce je rozdělena do teoretické a praktické časti. Teoretická část zahrnuje vývoj terminologie společného vzdělávání, ukázku vzdělávacích programů a podpůrných opatření, popisuje dítě se speciálními vzdělávacími potřebami a dítě mimořádně nadané, význam předškolního vzdělávání, školní prostředí a profesi pedagoga, dále bariéry společného vzdělávání v mateřských školách a pojem šikany. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření mezi řediteli a pedagogy mateřských škol, výsledky dotazníkového šetření, dva příběhy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídě z praxe a na závěr návrh na řešení bariér společného vzdělávání v mateřské škole. Klíčová slova Společné vzdělávání, bariéry společného vzdělávání, předškolní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, legislativa, šikana, pedagog, asistent pedagoga, podpůrná opatření, mateřská škola Abstract This thesis deals with the topic of joint education in early childhood education. The main objective of the work is to identify possible barriers to joint education and to assess...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.