Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza školní úspěšnosti v anglickém jazyce na 2. stupni základní školy
Kny, Dominika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Anglický jazyk je v současnosti považován za jeden ze stěžejních vyučovacích předmětů na ZŠ, jeho znalost může být klíčová pro další vzdělávání a profesi. Diplomová práce se soustředí na vyučování anglického jazyka na II. stupni základní školy s cílem analyzovat školní úspěšnost žáků v jazyce, navrhuje také možnosti, jak by žáci dále mohli rozvíjet své vědomosti a kompetence. Postihují se klíčové faktory, které se podílejí na školní úspěšnosti žáků. Výzkumná část představuje šest případových studií, kdy jsou představeni dva žáci s výborným školním prospěchem, dva s průměrnými výsledky a dva ohrožení školním neúspěchem. Respondenti jsou z jedné třídy, učí je jedna učitelka. Mají tak velmi podobné studijní možnosti, přesto žáci dosahují významných rozdílů. Z jejich pohledu je tak zjišťována definice školní úspěšnosti, faktory, které se podle nich podílejí na školním úspěchu, motivace, vlastní představy o zlepšování v jazyce. Podle žáků je úspěšnost vázána na školní známky. Za klíčové faktory ovlivňující školní úspěšnost jsou považováni rodiče (například jejich možnost pomoci, platit doučování apod.), uvědomění si důležitosti předmětu, zábavný faktor využitý v hodinách, osobnost pedagoga a jeho schopnost motivovat k práci a učení. Žákům by dle jejich názoru primárně pomohlo dělení na skupiny podle...
Inkluzivní vzdělávání pohledem asistentů pedagoga z vybrané základní školy
Kny, Dominika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
diplomové práce Dominika Kny Diplomová práce charakterizuje vzdělávání žáků na běžné základní škole s důrazem na společné vzdělávání. Inkluze je legislativně ukotvena a představena s ohledem na historický vývoj a přístup ke vzdělávání lidí se znevýhodněním. Současné inkluzivní vzdělávání je charakterizováno i podle poskytovaných podpůrných opatření, z nichž se jako klíčová podpora jeví asistent pedagoga. Pro tuto profesi je podmínkou určité dosažené vzdělání, zároveň s sebou nese jisté povinnosti a závazky. S tím souvisí možnosti dalšího rozvoje získaných znalostí využitelných v oboru. Osobnostní předpoklady jsou nedílnou součástí nároku pro výkon tohoto zaměstnání. Náplň práce je představena s ohledem na specifika začleněného žáka, liší se podle potřeb konkrétního jedince. Kvalitativní výzkum založený na pozorování a rozhovorech s předpřipraveným schématem otevřených otázek si klade za cíl zjistit pohled asistentů pedagoga na inkluzivní vzdělávání na jedné základní škole v Praze. Zjištění předkládají i náměty respondentů na podporu úspěšného společného vzdělávání. Obecně lze shrnout, že zkušenost asistentů potvrzuje úspěšně probíhající inkluzivní vzdělávání, podle jejich hodnocení však také velmi závisí na mnohých proměnných. Z pohledu asistenta je nutné nastavit funkční spolupráci se žákem, což...

Viz též: podobná jména autorů
3 Kný, Daniel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.