Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy a možnosti jeho ovlivnění
Tauchman, Lukáš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Levitová, Andrea (oponent)
Název: Zhodnocení držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy a možnosti jeho ovlivnění Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnotit držení těla žáků 3. a 4. třídy základní školy. Posoudit vliv intervenčního programu na držení těla žáků a dále diskutovat možnosti, jak lze držení těla ovlivnit. Metody: V této práci byl k hodnocení držení těla žáků zvolen experiment s prvky kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výsledky: K hodnocení držení těla byl použit Mathiasův test, hodnocení podle Jaroše a Lomíčka a měření krční a bederní lordózy. Mathiasův test ukázal, že dobré držení těla má pouze 14 žáků (16,9 %), 69 žáků (83,1 %) má vadné držení těla. Podle hodnocení Jaroše a Lomíčka bylo zjištěno, že nejhůře hodnocenou oblastí těla je držení hlavy a krku a nejlépe vychází hodnocení hrudníku. Z hlediska držení těla vyšlo v pretestu 27 žáků (32,6 %) s dobrým držením těla, 54 žáků (65 %) s vadným držením těla a 2 žáci (2,4 %) s velmi špatným držením těla. V posttestu mělo 36 žáků (43,4 %) dobré držení těla a 47 žáků (56,6 %) vadné držení těla. Velmi špatné držení těla nebylo v posttestu zaznamenáno. Měření krční lordózy v pretestu ukázalo v normě (fyziologické rozmezí) 10 žáků (12 %) a v posttestu 12 žáků (14,5 %). Bederní lordóza byla v pretestu v normě, kterou je míněna fyziologická hodnota, u 28 žáků...
Vliv individuálního intervenčního programu na vybrané komponenty zdravotně orientované zdatnosti u jedince bez předchozí pohybové zkušenosti
Kovařík, Michal ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Vliv individuálního intervenčního programu na vybrané komponenty zdravotně orientované zdatnosti u jedince bez předchozí pohybové zkušenosti Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je tělesná analýza a diagnostika pohybového aparátu jedince, tvorba individuálního intervenčního programu a následné vyhodnocení zda a jak může osobně vedený program ovlivnit vybrané komponenty zdravotně orientované zdatnosti u probanda bez předchozí pohybové zkušenosti. Metody: K potřebám diplomové práce bylo využito několik druhů měření. Tělesné složení pomocí bioimpedančních metod, posturální stabilita posturografem, laboratorní zátěžový test pomocí běhátka, terénní zátěžový test na atletickém oválu, základní pohybové stereotypy pomocí diagnostiky pohybového aparátu dle Jandy, jako doplňkový test byl vybrán dynamometr ke zjištění síly svalů ruky a předloktí. Výsledky: V průběhu 16 týdenní intervence došlo ke změnám v mnoha sledovaných parametrech. Individuální intervenční program přinesl významné změny tělesného složení, konkrétně snížení poměru ECM/BCM v prvních fázích programu, posléze však došlo k jeho opětovnému zhoršení. Obecně se prokázaly tendence zlepšování posturální stability vlivem všeobecně realizované PA. Intervenční program neprokázal signifikantní změny aerobního výkonu, i přes navýšení objemu...
Zprostředkované učení jako jedna z možností osobnostního rozvoje žáka
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby možných řešení, jak by mohl pedagog v kooperaci s žákem dospět uspokojivých školních výsledků, dosáhnout nápravy deficitních kognitivních funkcí a zároveň přispět k osobnostnímu rozvoji žáka. Řešení se zde nabízí v podobě pomoci zprostředkovaného učení, které je reprezentováno programem instrumentálního obohacování. O efektivitě teorie zprostředkovaného učení svědčí fakt, že takové učení obsahuje prvky, komponenty, které nám garantují, že je procesem rozvojetvornosti. Mezi takové prvky lze považovat intervence, diagnostika či reflexe vlastního učení. Cílem práce je upozornit na tyto prvky z hlediska psychologické účinnosti a doložit jejich funkčnost konkrétními programy a výstupy. Koncept zprostředkovaného učení díky své otevřenosti nabízí tvorbu celé řady variant instrumentů a nástrojů, a to s ohledem na specifické okolnosti dané úkolové situace. Práce je zaměřena teoreticky, vychází ovšem z doložených kvalitativních výzkumů a analýz zaměřených na testování efektivity využití Feuersteinova programu instrumentálního obohacování v praxi. Práce je koncipována tak, aby v samotném úvodu zaznělo vysvětlení podstaty teorie zprostředkovaného učení, včetně představení autora programu instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Následují teoretická východiska...
Vliv protahovacích cvičení typu strečink na rozsah kloubní pohyblivosti u studentů PF UJEP v Ústí nad Labem
Kabešová, Hana ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Havel, Zdeněk (oponent) ; Pavlík, Josef (oponent)
SOUHRN Disertační práce vyhodnocuje vliv protahovacích cvičení typu strečink na rozsah kloubní pohyblivosti u studentů ve studijním programu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Do experimentu provedeného v únoru až květnu akademického roku 2008/2009 bylo zařazeno celkem 128 studentů ve věku 21 - 25 let (78 žen a 50 mužů) zapsaných na předmět Základní gymnastika. Z nich podle výsledků Thomayerovy zkoušky bylo fyzioterapeutkou vyřazeno 59 studentů - hypermobilní muži a hypermobilní ženy a záměrně také ženy s normální pohyblivostí. Celkem byla použita data od 39 mužů a 30 žen. Po dobu šesti týdnů (před ukončením výuky letního semestru) od dubna 2009 byl na výzkumný soubor aplikován intervenční program flexibility zahrnující Andersonovu statickou metodu strečinku a PNF metodu strečinku podle Sölveborna. K vyhodnocení úrovně kloubní pohyblivosti bylo využito testu Hloubka předklonu v sedu (sit and reach) a zápočtové cviky na posuzování kloubní pohyblivosti. Na základě řízeného rozhovoru byly analyzovány mimoškolní aktivity, které obsahovaly protahovací cvičení s vymezeným prahem a které podle výsledků neměly vliv na výkony v motorickém testu pohyblivosti. Výsledky výzkumu potvrdily, že aplikací strečinkových metod prostřednictvím intervenčního pohybového programu lze...
Vliv intervenčního programu na zlepšení ploché nohy u juniorských fotbalistek
Doskočilová, Anna ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Vliv intervenčního programu na zlepšení ploché nohy u juniorských fotbalistek. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je zlepšení stavu ploché nohy u juniorských fotbalistek za dobu 3 měsíců. Dále informovat respondentky o následné prevenci této poruchy. Cíl se bude realizovat sestaveným intervenčním programem, který budou respondentky plnit 3x týdně pod mým dozorem a 2x týdně v domácím prostředí. Vyšetřovací metody: Měření probíhalo na základě otisku nohy na desce. V intervenčním plánu budou použity metody jako senzomotorická stimulace, exteroceptivní a proprioceptivní facilitace, koncept manželů Bobathových, dermo-neuro muskulární terapie a masáž dolní končetiny s největším zaměřením na plosku nohy, oblast hlezenních kloubů a svalů v oblasti bérce. Po ukončení 3 měsíční intervence bude následovat závěrečné měření opět za pomoci otisku nohy na desce a následné vyplnění ankety. Výsledky: Výsledky jsou prezentovány formou grafů a tabulek. K získání přesných dat byla využita metoda Chippaux-Šmirák. Po vyhodnocení výsledků bylo zjištěno, že po prvním měření trpělo deformitou pes planus dvanáct z třinácti testovaných fotbalistek. Po intervenci se deformita pes planus vyskytovala pouze u 2 dívek a to pouze na jedné dolní končetině. Z výsledků měření vyplývá, že je patrné zlepšení u všech...
Komparace úrovně rovnováhových schopností sportovních gymnastek a cvičenek Teamgymu.
Duspivová, Lucie ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Komparace úrovně rovnováhových schopností sportovních gymnastek a cvičenek TeamGymu Cíle: Cílem práce je popsat vztah mezi vybranými faktory a výkonem ve vybraných testech rovnováhy u skupin sportovních gymnastek a cvičenek TeamGymu a současně ověřit vliv cvičení na kladině na rovnováhové schopnosti cvičenek TeamGymu. Metody: Pro zisk dat byly zvoleny terénní testy: stoj na dominantní a nedominantní končetině se zavřenýma a otevřenýma očima, chůze vzad po kladině a lavičce, skoky do rovnovážného postoje (dráha). Dále bylo využito dotazníkového šetření. Získaná data byla vyhodnocena prostřednictvím Wilcoxonových testů pro dva závislé a nezávislé výběry, korelační analýzy, šetření věcné významnosti pro neparametrická data a prostředky deskriptivní statistiky. Data byla zkoumána také z hlediska procentuálního vyjádření dosažených maxim. K ověření vlivu cvičení na kladinách byla zvolena intervenční metoda. Výsledky: Byl potvrzen vztah přímé úměry mezi věkem a výkony v testech chůze vzad po lavičce a v testu dráha a mezi výškou a výkony v testech stoj na jedné s otevřenýma očima a v testu dráha. Dále byla prokázána lepší úroveň rovnováhových schopností u sportovních gymnastek oproti cvičenkám TeamGymu. Byl prokázán pozitivní vliv čtrnáctidenní pauzy na výkony v testech stoj na dominantní dolní...
Explozivní síla v kondiční přípravě fotbalistů kategorii dorostu
Presl, Aleš ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Bibliografická identifikace PRESL, Aleš: Explozivní síla v kondiční přípravě fotbalistů v kategorii dorostu. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Katedra atletiky. Vedoucí práce: PhDr. Radim Jebavý, Ph.D. Praha: FTVS UK, 2019. Abstrakt Název: Explozivní síla v kondiční přípravě v kategorii dorostu Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit vliv intervenčního kondičního programu na rozvoj explozivní síly dolních končetin pomocí plyometrických cvičení v dorostenecké kategorii ve fotbale a jeho následná komparace ve třech měřeních mezi experimentální a kontrolní skupinou. Metody: Testování bylo provedeno pomocí čtyř motorických testů a intervenčním programem s plyometrickými cviky se dvěma skupinami. 16 fotbalistů ve věku 17,6 ± 0,9 se zúčastnilo 3 měření s odstupem 4 týdnů. Data byla zpracována pomocí základních statistických metod. Výsledky: Intervenční kondiční program měl pozitivní vliv na zvýšení úrovně výbušné síly u experimentální skupiny. Vlivem úvodní části TJ a 3 měření se významně zlepšila i kontrolní skupina. Klíčová slova: dorostenecká kategorie, silové schopnosti, dolní končetiny, intervenční program, komparace
Explozivní síla v kondiční přípravě fotbalistů kategorii dorostu
Presl, Aleš ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Bibliografická identifikace PRESL, Aleš: Explozivní síla v kondiční přípravě fotbalistů v kategorii dorostu. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Katedra atletiky. Vedoucí práce: PhDr. Radim Jebavý, Ph.D. Praha: FTVS UK, 2019. Abstrakt Název: Explozivní síla v kondiční přípravě v kategorii dorostu Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit vliv intervenčního kondičního programu na rozvoj explozivní síly dolních končetin pomocí plyometrických cvičení v dorostenecké kategorii ve fotbale a jeho následná komparace ve třech měřeních mezi experimentální a kontrolní skupinou. Metody: Testování bylo provedeno pomocí čtyř motorických testů a intervenčním programem s plyometrickými cviky se dvěma skupinami. 16 fotbalistů ve věku 17,6 ± 0,9 se zúčastnilo 3 měření s odstupem 4 týdnů. Data byla zpracována pomocí základních statistických metod. Výsledky: Intervenční kondiční program měl pozitivní vliv na zvýšení úrovně výbušné síly u experimentální skupiny. Vlivem úvodní části TJ a 3 měření se významně zlepšila i kontrolní skupina. Klíčová slova: dorostenecká kategorie, silové schopnosti, dolní končetiny, intervenční program, komparace
Ovlivnění úrovně hudebně pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň II. stupně ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Pelclová, Jana (oponent)
Název: Ovlivnění úrovně hudebně-pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň na II. stupni ZŠ Cíle: Cílem práce je ověřit, do jaké míry ovlivní nově vytvořený program hudebně- pohybové výchovy úroveň vybraných hudebně-pohybových schopností skupin žákyň, ve věku 12-16 let. Dílčím cílem je sestavit intervenční program modernizované hudebně-pohybové výchovy, naplňující současné potřeby dívek daného věku a vytvořit metodické materiály pro jeho výuku. Metody: K ověření úrovně hudebně-pohybových schopností byla u všech skupin použita baterie hudebně-pohybových testů: test rytmické přizpůsobivosti, test rytmické percepce, test dynamické rovnováhy, test společné pohybové tvořivosti (Brtníková, 2009) a test rozlišování výšky tónu dle Bentleye. Pro analýzu dat byly použity testy: Shapiro-Wilkův test, Leveneův test, Wilcoxonův test, párový T-test, Mann-Whitney U-test. Interskupinové rozdíly byly hodnoceny jednofaktorovou a dvoufaktorovou analýzou rozptylu (ANOVA) ve statistickém programovacím jazyce R. Statistické a věcné působení programu provedeno v programu STATISTICA. Grafické znázornění výsledků bylo uvedeno prostřednictvím boxplotů a Q-Q grafů. Výsledky: Naměřené výsledky vstupních testů ukázaly rozdílné hodnoty, tedy odlišné vstupní úrovně jednotlivých skupin (E1, E2 a K)....
Rozvoj rovnovážných schopností v etapě základního tréninku v Teamgymu
Dymáková, Dominika ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Kašparová, Alena (oponent)
Název: Rozvoj rovnováhových schopností v etapě základního tréninku Teamgymu Cíl: Cílem práce je ověřit vliv intervenčního pohybového programu s vybranými cvičeními Jógy na úroveň rovnováhových schopností gymnastek v základní etapě tréninku Teamgymu. Metody: Byl vytvořen intervenční pohybový program zaměřený na rozvoj rovnováhových schopností, program obsahuje cvičení (pozice) z jógy. Program byl aplikován v tréninku gymnastek Teamgymu po dobu čtrnácti týdnů. Vliv intervence byl ověřen komparací výsledků experimentální a kontrolní skupiny ve vybraných testech rovnováhových schopností. Analýza dat byla provedena prostřednictvím neparametrického Mann-Whitneho testu s určenou hladinou pravděpodobnosti 95 %. Výběr testu byl proveden na základě nízkému počtu probandů a předpokládanému jiného než normálního rozdělení dat. Výsledky: Výsledky experimentální a kontrolní skupiny při srovnání rozdílů výsledků vstupního a výstupního měření ukazují, zlepšení výkonu ve vybraných testech a to u obou skupin. Itraindividuální srovnání ukazuje, že experimentální skupina se ve výstupních testech zlepšila, a to v testu Stoj na jedné noze oči otevřené a celkem šest probandek z osmi se zlepšilo v nestandardizovaném testu Stoj na rukou. Kontrolní skupina se zlepšila v testech Chůze na lavičce a Stoj na rukou. V porovnání...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.