Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Confidence Gap a její vliv na participaci žen ve vedoucích pozicích
Kudrnáčová, Michaela ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Confidence gap a její vliv na participaci žen ve vedoucích pozicích Michaela Kudrnáčová Abstrakt Práce se zabývá propastí mezi mužským a ženským sebevědomím a jejím vlivem na ženy ve vedoucích, řídících a rozhodovacích pozicích. Slouží jako ucelené shrnutí dosavadních nejdůležitějších poznatků týkajících se této problematiky. Záměrem práce je zjistit míru vlivu deficitu ženského sebevědomí na participaci žen ve vedoucích, řídících a rozhodovacích pozicích, a identifikovat tuto problematiku v českém prostředí. V závislosti na literatuře a dostupných empirických poznatcích jsou ženy do značné míry vedeny svým bezprostředním okolím už od raného věku ke stereotypnímu chování a jednání v závislosti na příslušných genderových rolích, což v mnoha případech může vést právě k deficitu jejich sebevědomí a následně negativnímu ovlivnění participace žen ve vedoucích, řídících a rozhodovacích pozicích jako jednomu z mnoha důsledků nedostatku sebevědomí. Zjištění práce otevírají diskuzi pro odbornou i laickou veřejnost o způsobu, jakým jsou ženy vnímány a přijímány společností a jak lze změnit situaci pracujících žen k lepšímu.
Kvóty v politice jako cesta k zrovnoprávnění žen a mužů?
Mottlová, Markéta ; Bíba, Jan (vedoucí práce) ; Vargovčíková, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou nízkého zastoupení žen v police a jejím možným řešením v podobě kvót. Trvalá podreprezentace žen na místech, kde dochází k politickým rozhodnutím, nepochybně vytváří demokratický deficit. Hlavní otázkou, na kterou je hledána odpověď, je, zda zavádění kvót do politiky představuje efektivní metodu dosažení rovnosti pohlaví. Jsou zde představeny argumenty pro a proti zavádění kvót a několik teoretických konceptů, o něž se systém kvót opírá - politika přítomnosti, deskriptivní reprezentace a diferencované občanství. Pozornost je věnováno i tomu, proč má tradiční rozdělení práce v rodině mezi ženou a mužem zásadní vliv na nerovnost žen ve veřejné sféře. V práci jsou popsány různé typy kvót, s kterými se v současnosti můžeme setkat. Dále se věnuje otázce, zda se zvýšení počtu žen v politice projeví na výsledných politických rozhodnutích a za jakých okolností umožňují kvóty účinně prosazovat zájmy žen. V neposlední řadě je věnována pozornost problematice zavádění kvót v Africe. Jako ukázka úspěšného uplatňování genderových kvót byla vybrána Jihoafrická republika. Nakonec je poukázáno na nemožnost zavádět kvóty v jakémkoliv politickém prostředí.
Slumy jako důsledek urbanizace chudoby v Africe
Černá, Karolína ; Sládek, Jan (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou slumů v Africe se zaměřením na její východní oblast. První část přináší informace o základních bodech této problematiky v teoretické rovině, kdy převážně využívá zahraniční publikace. Konkrétně se zde zaměřuje na vliv postkolonialismu, proces urbanizace a výskyt slumů. Druhá část dokládá danou situaci na příkladu slumů v Nairobi a Addis Abebě. Jejím hlavním záměrem je vystihnutí celkové kvality života místního obyvatelstva. Analýzu provádí na základě tří studií, jedna se vztahuje k Nairobi a dvě k Addis Abebě. Dále také hledá odpovědi na výzkumné otázky, které jsou uvedeny na jejím počátku. Celkové výsledky naznačují, že místní lidé žijí ve velmi špatných podmínkách, kdy nemají zajištěné adekvátní bydlení, přístup k infrastruktuře či vzdělání, a míra nezaměstnanosti dosahuje velice vysokých hodnot. Klíčová slova Urbanizace, chudoba, chudinské čtvrti, nerovnost, kapitál
Historie nerovných příležitostí v USA: Segregace hispánských dětí ve školách
Veselková, Eva ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Historie nerovných příležitostí v USA. Segregace hispánských dětí ve školách Již půl století uplynulo od doby, kdy Nejvyšší soud Spojených států amerických slavně rozhodl, že segregované školy jsou protiústavní, protože oddělená vzdělávací zařízení jsou ze své podstaty nerovná, a ukončil tak institucionalizovanou segregaci menšin. Přesto jsou dnes segregované školy stále realitou a stále nenabízejí srovnatelné vzdělání. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním hispánských dětí ve Spojených státech amerických od počátku dvacátého století po současnost. Z hlediska geografie se práce zaměřuje především na oblast amerického Jihozápadu. Tematicky pak věnuje velkou pozornost významným soudním sporům, ve kterých Hispánci bojovali proti segregaci a za rovné příležitosti ve vzdělávání. Soudy sehrávaly v USA tradičně zásadní roli v bojích za občanská práva, jelikož v americkém systému fungují soudní rozhodnutí jako legislativní precedenty. Proto tato práce věnuje velkou pozornost soudnímu případu Mendez vs. Westminster, jehož rozhodnutí vedlo po druhé světové válce k ukončení institucionalizované (tzv. "de iure") segregace hispánských dětí v USA. Segregace dětí ve vzdělávání je odbornou literaturou jen zřídka zkoumána v souvislosti s hispánskou menšinou. V obecném povědomí pak bývá téměř výhradně spojována...
Sociální exkluze pohledem obyvatel vyloučených lokalit, sociálních pracovníků a úředníků
Ježek, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika sociální exkluze a sociálně vyloučených lokalit. Práce pojednává o pohledu obyvatel sociálně vyloučených lokalit a expertů, kteří se podílejí na vytváření a uplatňování inkluzivní politiky na lokální úrovni. Text je rozdělen na teoretickou část, jež se zabývá konceptem sociální exkluze, jeho historií a současným diskurzem. Dále je popsáno, kdo a proč je nejvíce ohrožen sociální exkluzí, jaké jsou její příčiny a důsledky. Jelikož se práce zaobírá pohledem obyvatel sociálně vyloučených lokalit, teoretická část popisuje také vznik a definici těchto lokalit. Praktická část je tvořena analýzou rozhovorů s respondenty z řad obyvatel vyloučených lokalit a expertů. Cílem práce je zjistit, jak tito aktéři inkluzivní politiky vnímají problém sociální exkluze a vyloučených lokalit. Dále je úkolem práce zjistit, jaké jsou největší problémy obyvatel sociálně vyloučených lokalit, jaké jsou sociální vazby uvnitř lokalit a jak je problém sociální exkluze řešen na obecní úrovni.
An Analysis of the Chinese Labor Market
Shin, Eunyoung ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Chytilová, Julie (oponent)
An Analysis of the Chinese Labor Market Eunyoung Shin Abstract The purpose of this thesis is to analyze China's labor market. Before main analysis, we examine modern history of China. Based on the history, we discover background of China's economic growth and side effects which are represented as inequality. While China pursues uneven regional development policy, regional disparity problems have been emerged. To meet our goal, we have three factors: employment, average wage, and tertiary education attainment. First, we provide overall labor market situation from various angles: urban-rural, sector, and ownership type. Second, we examine our three factors by province. Finally, we summarize results of analysis and make a comparison about provinces. All data employed in this paper are extracted from National Bureau of Statistics of China and reference year is 2005, 2010, and 2014.
Symbolické hranice konstruované skupinou bedňáků
Kubíček, Matěj ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Matěj Kubíček - Symbolické hranice konstruované skupinou bedňáků Abstrakt Autor ve své práci analyzuje způsob, jakým skupina bedňáků (manuální pracovníci v technickém zázemí kulturních akcí) konstruuje symbolické a sociální hranice uvnitř a hlavně navenek skupiny, tedy vůči ostatním účastníkům přípravy a průběhu těchto akcí. Teoreticky autor vychází z konceptu symbolických a sociálních hranic Michele Lamont a Virága Molnára a dále z teorie morálních hranic Andrewa Sayera. Podle Sayerovy teorie vznikají morální hranice skupin či společností na základě hodnot sdílených těmito skupinami a morálního odsouzení jiných skupin či společností z důvodu neuznávání těchto hodnot. Autor v terénu skutečně nalezl projevy strategie tvorby hranic a ukazuje, na jakých konkrétních hodnotách je založena a jakou má povahu. Zjišťuje, že bedňáci paralelně s formálními hranicemi, které jim určují podřízené postavení, konstruují symbolické hranice, skrze které se naopak povyšují nad ostatní účastníky.
Postavení ženy v judaismu a islámu s ohledem na lidská práva
Kuntová, Pavlína ; Hošek, Pavel (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Diplomová práce "Postavení ženy v judaismu a islámu s ohledem na lidská práva" pojednává o postavení ženy v tradiční náboženské společnosti. Poukazuje na nerovnost mezi postavením ženy a muže, často neodpovídající pojetí všeobecných lidských práv. Práce se zaměřuje na samotná lidská práva, a to z pohledu náboženství a z pohledu Západu. Ukazuje jejich shody a rozdíly. Část práce je věnována vývoji postavení ženy od dob starověku až do doby současné. Rozsáhlá část práce je věnována postavení ženy v tradiční rodině a jejím povinnostem vůči muži. Především rozebírá manželství a rozvod. Neopomene ani zmínit současný stav ženského postavení v Izraeli a Saúdské Arábii, jakožto dominujících náboženských představitelů. V rámci práce jsou interpretovány skutečné výpovědi žen o svém postavení. Setkáme se jak s pozitivním ohlasem, tak i s tím negativním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.