Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Praktická zkušenost jako prostředek k volbě vhodného studijního oboru
Peychlová, Štěpánka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na rozhodování studentů středních škol zvažujících studium na vysoké škole, o svém dalším směřování. Důraz je zde kladen na praktickou zkušenost jakožto na specifickou součást kariérního poradenství. Cílem práce je prozkoumat roli této praktické zkušenosti v rámci rozhodovacího procesu studentů o vlastním kariérním směřování. Za tímto účelem práce nabízí teoretickou základnu dané problematiky, empirická část pak přináší popis projektu (jehož cílem bylo zprostředkování studentům praktické zkušenosti s oborem, o kterém uvažují). Na projekt navazuje výzkumná sonda zkoumající danou problematiku prostřednictvím případových studií tří studentů, kteří se projektu zúčastnili. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vnímaná akademická účinnost u žáků středních škol
Draberová, Jana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Koncept vnímané akademické účinnosti, který rozšiřuje teorii vnímané osobní účinnosti Alberta Bandury, je významným činitelem ovlivňujícím školní úspěšnost studentů. V rámci této práce jsme se pokusili vytvořit výzkumný nástroj, který by byl schopen vnímanou akademickou účinnost měřit. V teoretické části se zaměřujeme na obecné vymezení konceptu vnímané osobní účinnosti a dále na konkrétnější charakteristiky vnímané akademické účinnosti. Část empirická se pak věnuje vývoji dotazníku, jeho psychometrickým charakteristikám a zjišťování jeho validity. Dotazník byl ověřován na výzkumném vzorku 611 studentů prvních až třetích ročníků pěti pražských gymnázií. Ze získaných závěrů vyplývá, že se jedná o reliabilní, psychometricky kvalitní výzkumný nástroj s uspokojivou validitou využitelný ve školní praxi. Výzkum rovněž odhalil zajímavé souvislosti vnímané akademické účinnosti s dalšími proměnnými, jako je pohlaví, věk či prožívání náročných školních situací studenty. Klíčová slova: vnímaná osobní účinnost, vnímaná akademická účinnost, motivace ke studiu, středoškolští studenti, diagnostika, Dotazník studijních zkušeností
Geografie outdoorových aktivit studentů středních škol v Praze
Rodová, Alena ; Novák, Jakub (oponent) ; Spilková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na volnočasové outdoorové aktivity studentů středních škol v Praze. Venkovní aktivity se dynamicky rozvíjejí, protože zahrnují všestranný pohyb a uskutečňují se venku pod širým nebem. Tyto aktivity jsou velice oblíbené také u mládeže. Cílem této práce je zjistit, jestli studenti středních škol v Praze tráví svůj volný čas aktivně nebo spíše pasivně, kolik mají denně v průměru hodin volného času a jakým outdoorovým aktivitám se věnují. Dále práce řeší otázky, s kým studenti tráví svůj volný čas, zda mají raději kolektivní či individuální sporty, letní či zimní atd. Metodika práce je postavena na kvantitativním výzkumu - dotazníkovém šetření. Dotazování se uskutečnilo na dvou gymnáziích, dvou středních odborných školách a dvou středních odborných učilištích v Praze. V závěru jsou vysloveny další náměty a návrhy pro další výzkum.
Podpora autonomní morálky jako prevence podvádění ve škole
VOSTŘELOVÁ, Hana
Bakalářská práce "Podpora autonomní morálky jako prevence podvádění ve škole" se zabývá jevem podvádění ve školách. Hlavním cílem práce je podrobněji prozkoumat problematiku podvádění ve školách z pohledu studentů katolické střední školy. Téma podvádění ve školách je v České republice minimálně zmapováno a dosud nebyla provedena žádná systematická studie, která by se věnovala právě podvádění na církevních školách. Tato práce si klade za cíl zjistit, zda se příčiny školního podvádění a studentské nečestnosti liší na církevních a ostatních školách, a jestliže ano, v čem tyto rozdíly spočívají. Práce je tvořena dvěma částmi. Teoretická část zahrnuje témata týkající se středních škol, církevních středních škol, vývoje osobnosti v období adolescence a třídního kontextu jako ukazatele postojů ke školnímu podvádění. Pro provedení výzkumu byla zvolena kvalitativní metoda a výzkumný vzorek tvořilo 27 osob. Výsledky polostrukturovaných rozhovorů ohniskových skupin jsou shrnuty v závěrečné části práce. Záměrem tohoto výzkumu bylo určit možnou motivaci k podvádění a celkový pohled studentů na tento jev. Tento výčet jistě nebude rozsáhlý, ale může být podnětný pro školské zaměstnance či pro širokou veřejnost.
Hodnoty současné mládeže
ROSSMANNOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí a zabývá se problematikou hodnotové orientace současné mládeže. Teoretická část se věnuje hodnotám jako takovým, jejich druhům a definicím. Dále pak je zaměřena na charakteristiku mládeže po její psychické i tělesné stránce a zmapování socializace a hodnot současné mládeže. Praktická část se věnuje objasnění výsledku výzkumného šetření, které bylo provedeno dotazníkovou formou na určitém vzorku dnešní mládeže. Cílem tohoto šetření bylo zjištění, k jakým hodnotám se hlásí respondenti cca 15 ? 18 let věku a studenti prezenčních forem vysokoškolského studia a to s důrazem na postižení proměn jejich hodnocení významu klíčových hodnot v různých životních etapách.
Užívání a nadužívání drog v jednotlivých typech střeních škol na Teplicku a jejich vzájemná komparace
VÁCLAVOVÁ, Petra
Tato práce se zabývá problematikou užívání a nadužívání drog v jednotlivých typech středních škol na Teplicku a jejich vzájemnou komparací. V teoretické části je popsána problematika drogových i nedrogových závislostí, její dopady na cílovou populaci středoškolské mládeže. Jsou zde popsány i jednotlivé drogy dle projevu a rizik intoxikace, ochranní činitelé či rizikové situace. Výzkum proběhl na středních školách na Teplicku. Srovnáváno bylo střední odborné učiliště, střední škola s maturitou a gymnázium. První hypotéza předpokládá, že většina studentů středních škol má zkušenost s drogou. V druhé hypotéze je předpokládán první věk užití drogy před dovršením patnáctého rokem věku. Třetí předpokládá, že nejrozšířenější drogou mezi studenty je marihuana. A poslední hypotéza, že alespoň tři procenta studentů má zkušenost s čicháním těkavých látek.
Hodnoty středoškolské mládeže
KŘÍŽOVÁ, Lucie
Práce se zabývá analýzou hodnot středoškolské mládeže v České republice. Teoretická část charakterizuje hodnoty jako obecný pojem, jejich funkci a činitele, které je ovlivňují. Dále popisuje vývojové období adolescence, volný čas, životní styl a hodnotovou orientaci mládeže. Praktická část obsahuje výzkumný projekt, jehož cílem byla analýza hodnotové orientace ubytovaných žáků, tj. vzorku středoškolské mládeže. Výzkum sledoval preferenci instrumentálních a cílových hodnot a ověření předem daných hypotéz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.